- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Advies a.u.b.
Advies a.u.b.
dekale
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Scart probleem:
Hoi,
Ik wilde even snel een provision home cinema center aansluiten bij mijn schoonmoeder. Op de tv staat ook een satellietontvanger aangesloten, de vcr staat aangesloten op de satelliet ontavnger. Alles met scartkabels. Het geval is nu dat de dvd speler geen dvd's herkent als de scartkabel aangesloten is en dus wel als de scartkabel niet aangesloten is. Het maakt geen verschil of ik de kabel nu direkt op de tv aansluit of via de satelliet ontvanger.
Heeft iemand misschien een flauw vermoeden waar dit aan ligt of moet ik er typenummers bijzetten?
Ik hoop het niet, dan kom ik misschien nog enigzins intelligent over bij haar.
chadfields
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > 5.1 / DTS nodig om DVD af te spelen ?:
Hallo
Ik heb (nog!) geen dolby surround set met DTS/ 5.1.
K'wil een dvd kopen die alleen audio DTS/ dolby digital 5.1 heeft. Doet het geluid dan wel ?
Bij voorbaat dank.
Michel
Lars
-
- 384 berichten
- 1768 stemmen
Dolby Digital 5.1 (ex) dit signaal wordt via scart ook wel door gegeven
Maar DTS kun je niet gebruiken. Dat kan alleen met surround receiver en DVD speler die dat afspeelt.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Dolby Digital 5.1 (ex) dit signaal wordt via scart ook wel door gegeven
Maar DTS kun je niet gebruiken. Dat kan alleen met surround receiver en DVD speler die dat afspeelt.
datdanweerwel
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > DVDRecorder aansluiten zonder scartkabel mogelijk???:
Hallo allemaal,
Ben de hele middag al aan het klooien en kom er niet uit..I need help!
Ik heb net een Aristona DVD-Recorder bij de nieuwe MediaMarkt hier in Ehv. gekocht voor 129 euro:) Puur ter vervanging van m'n videorecorder.
Mijn probleem: Ik heb een Panasonic TV waarvan de scartaansluiting aan de achterzijde kapot is..Hij beweegt en zit los.Maw: ik heb de afgelopen tijd zonder scartkabel naar tv/video/canal+ en dvd gekeken met behulp van m'n Panasonic videorecorder waar 2 scartaansluitingen
aan zitten.Dus geen scartkabel tussen TV VCR.
Nu wil ik m'n VCR eruit gooien en alleen de DVD-Recorder op m'n TV aansluiten alleen: kan dat zonder scartkabel?? Met videorecorder lukt het wel maar nu lijkt het me niet te lukken: ik krijg geen beginschem (ik kan het kanaal via de TV niet vinden..).
Kan het niet of doe ik mss iets verkeerd?? Of heeft iemand een tip?
Bij voorbaat bedankt voor de reactie!
Groet, Eric
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Ik neem aan dat je wil proberen om de verbinding over de RF (antennekabel) te leggen. De kans dat dat lukt met een DVD-recorder is klein, want die hebben meestal geen RF modulators aan boord. Kijk even in de handleiding, want het zou kunnen zijn dat er wel een RF modulator in zit, maar dat je die apart moet aanzetten in een menu.
Anders kun je ook bij een electronicawinkel zoeken naar een losse, externe RF-modulator (SCART of tulp en/of S-Video in, RF uit), maar ik weet niet heel zeker of dat in combinatie met DVD's lekker werkt, eerlijk gezegd (je zou last kunnen krijgen van de Macrovision-beveiliging).
t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
Heeft je tv misschien (front) tulp ingangen?? (geel,rood,wit) aansluitingen.
Dan zou je dvd-speler hierop kunnen aansluiten.
De meeste dvd-spelers hebben tulp uitgangen, heeft jou dvd-speler dat niet, dan kun je een verloopstuk kopen van scart naar die 3 tulp aansluitingen (component) aansluiting. en dan plug je die op je tulp ingangen van je tv.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Vaak staat op de massa van de CAI een statische spanning van zo'n 100 Volt. Die CAI aansluiting maakt geen deel meer uit van de keten?
Of... hoe is inmiddels 't probleem opgelost?
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
De meeste dvd-spelers hebben tulp uitgangen, heeft jou dvd-speler dat niet, dan kun je een verloopstuk kopen van scart naar die 3 tulp aansluitingen (component) aansluiting. en dan plug je die op je tulp ingangen van je tv.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Al van in het begin gebruik ik voor mijn printer refillsets, waarmee ik zeer goed en zeer goedkoop gediend ben.
Nu ik deze maal gekocht heb via internet, heb ik bij zowel mijn kleuren als bij mijn zwarte inkt een gratis 'cartridge reiniger' bijgekregen.
Mijn vraag is nu: hoe gebruik je die 'cartridge reiniger'? Ik heb het flesje vloeistof, maar meer weet ik er niet van.
Oh ja, ik werk met een Lexmark X1190. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hey bedankt Stevo, net wat ik zocht. 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Informatief artikel over koppelen dvd-speler aan tv: LINK
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Ik ben eindelijk bezig met een stukje voor ckv in word en nu heb ik ergens op gedrukt, waardoor alle tekens anders zijn. Zo resulteert de toets voor ) in een '
Weet iemand waar ik op moet drukken om het weer normaal te krijgen?
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Dat is hem! Bedankt voor de snelle reactie! 
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
Hé, bekend probleem. Ook bedankt namens linksgetekende! 
Patjevg
-
- 1 berichten
- 2 stemmen
hoi, Wanneer je een folder op eenjn Pc opendoet kan je normaal een deel van de bestanden selecteren met de Shift toets gecombineerd met de linkermuisknop...
Dit lukt bij mij helaas niet meer.
Kan iemand mij hier raad om geven ??
Alvast bedankt.
Patrick.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Een voor mij moeilijke vraag:
Ik heb al gezien als ik prenten opsla, dat ik kan kiezen tussen bmp of jpg. Wat is het verschil en wat zijn de mogelijkheden? Ik heb al ondervonden dat ik bmp niet op elke site vanop mijn computer kan plaatsen (met een link).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Jpg is het gangbare formaat voor websites. Voor logo's en icoontjes wordt ook nog wel vaak het gif-formaat gebruikt.
BMP is geloof ik een Microsoft bestandsformaat. Voor zover ik weet hebben bmp afbeeldingen een beperkt kleurenpallet.
Een beetje een ouderwets en impopulair bestandsformaat. Ik zou het niet gebruiken.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Bedankt. Ik ben alweer een heel stuk wijzer geworden. 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Voor zover ik weet hebben bmp afbeeldingen een beperkt kleurenpallet.
Dat is niet waar; BMP kan net zo goed high of true color aan. Het probleem ligt er echter in dat BMP geen compressie gebruikt, waardoor BMP-bestanden al snel enorm groot worden (qua bestandsgrootte dus, niet qua afmeting). JPG comprimeert wel; tegen de prijs van enig kwaliteitsverlies van je afbeelding wordt de bestandsgrootte dan aanzienlijk gereduceerd (de mate van compressie kan je doorgaans bij het opslaan instellen). Dit is de reden dat JPG in ieder geval voor het internet veruit het populairste bestandsformaat is.
Fredo Corleone
-
- 151 berichten
- 0 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Zwart/ wit beeld bij regio 0:
Hallo,
Ik Tanuki-Goten zojuist gekocht, en ik heb zwart wit beeld gekregen toen ik de dvd in mijn pioneer dvd stopte. Het is een regio 0 DVD en ik zou normaal beeld moeten krijgen.
Wat kan ik er aan doen?
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Ik heb ook de tv-videorecorder-beamer constructie
blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
Heeft niets met de regio coding te maken, komt omdat de dvd waarschijnlijk NTSC is en je speler en/of tv alleen maar PAL kan weergeven of op NTSC ingesteld moet worden.
MXO
-
- 1449 berichten
- 532 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > advies gevraagd bij aanschaf van een dvdspeler:
Hallo,
Mijn dvdspeler (JVC XV-N30) is kapot gegaan. Bij de Harense Smit willen ze hem repareren onder de 80 euro zonder melding. Ik ben naar de Media Markt gegaan en daar hebben ze een panasonic DVD-S 29 aangeraden voor €69,-. Heeft iemand ervaring met deze DVD speler of weet iemand een betere DVD speler voor een betere prijs zou die persoon mij dan willen advieseren.
Bij voorbaat dank,
Groeten Daan