- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Advies a.u.b.
Advies a.u.b.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Bericht aangepast met iets meer info, check met name dat citaat even
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
zal wel ex btw zijn die dollarprijzen gok ik, maar ik heb nog nooit van mijn leven een laptop gekocht. T'is vers van de pers, maar ik zou zeggen 3070 zou voor ongeveer datzelfde geld moeten kunnen of misschien een fractie meer, en anders wel 3060.
Maar daar zou ik dus even naar googlen 
Leesvoer: Nvidia is bringing its RTX 3080 to laptops on January 26th - The Verge - theverge.com
Die 3080 ga je niet willen betalen, maar artikel is breder dan dat. Over paar weken gaan die laptops uit komen, zo te zien. Vanaf 26 januari.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Eén handig dingetje nog, als je die Acer Predator Helios 300 PH315-53-72DH opzoekt op tweakers dan zie je in de pricewatch onder alle aanbieders het prijsverloop. Check die grafiek eens. Vergelijk dat eens met de populairste Oled tv: 55CX, zo hoort het te gaan wanneer er een nieuw beter model aankomt dat hetzelfde kost: een flinke prijsdaling bij het oude model.
En dan zie je dus dat die Acer geen megadeal is, hij is al die tijd al ongeveer zo duur. Zo vlak voor alle nieuwe modellen uitkomen zou die eigenlijk 200-500 euro goedkoper moeten worden wat mij betreft, gezien hoeveel langzamer hij is dan de nieuwe generatie met min of meer zelfde adviesprijs.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
John Milton pfff dat wordt mij toch echt heel ingewikkeld man.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Deze vond ik John Milton
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Deze heeft dubbel geheugen 1tb
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Goed bezig. Wel levering maart, is dat te doen? Heb je ook laptops met een 3070 erin gevonden?
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Goed bezig. Wel levering maart, is dat te doen? Heb je ook laptops met een 3070 erin gevonden?
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
John Milton Ben je bekend met het merk Skikk ? zie er goede recensies over. ik kende het namelijk niet.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Nope 
Zag dat enige was die al in de pricewatch stond op Tweakers met 3000 kaart erin, maar tot gisteren had ik er nog nooit van gehoord.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Nope 
Zag dat enige was die al in de pricewatch stond op Tweakers met 3000 kaart erin, maar tot gisteren had ik er nog nooit van gehoord.
Het is of MSI of Skikk voor nu, maar MSI heeft niet mijn voorkeur, verder kan ik niks vinden op 3070, is nogal nieuw.
Configureer je eigen GeForce RTX 3070 Laptop samenstellen - skikk.eu
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Klopt, ze zijn echt net aangekondigd; verwacht dat er komende 2 weken meer van de andere laptopmerken komt. Je kunt ook even informeren bij merk van je voorkeur natuurlijk 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Klopt, ze zijn echt net aangekondigd; verwacht dat er komende 2 weken meer van de andere laptopmerken komt. Je kunt ook even informeren bij merk van je voorkeur natuurlijk
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Veel bang for your buck, wat ik zo lees. Enige nadeel dat ik zo kan bedenken is dat je best een unieke laptop hebt dan, en je misschien iets minder zekerheid hebt dan bij de grote merken dat ze er over 2-3 jaar nog zijn.
Maar oogt best interessant!
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Veel bang for your buck, wat ik zo lees. Enige nadeel dat ik zo kan bedenken is dat je best een unieke laptop hebt dan, en je misschien iets minder zekerheid hebt dan bij de grote merken dat ze er over 2-3 jaar nog zijn.
Maar oogt best interessant!
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 berichten
- 3729 stemmen
Let ook op de grootte van het scherm 606
Ik zie je laptops selecteren met 15,6 en 17,3 inch schermen.
Ook kun je nog letten op de verschillende resoluties.
En dan heb je ook nog matte en glimmende schermen...
Ook moet je geheugen en opslag capaciteit niet door elkaar halen omdat dat 2 heel verschillende dingen zijn...
Je hebt een mooi budget dus je koopt vast iets moois.
Suc6 verder 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Heel verstandig, 606! Speelt ook wel lekkerder 
Ik neem aan dat je voor een kant en klare gaat, in dit geval? Daar stond toevallig deze week nog een leuk artikel/test over op Tweakers, bij die leveranciers kun je zo te zien ook je pc op maat laten maken, maar er zullen wel meer bedrijven zijn die die service bieden.
Iets duurder dan zelf uitzoeken/assembleren (zoals je op pagina 6 ook ziet), maar wel makkelijker als er wat mee is en je hoeft niet moeilijk te doen met kaart uit 3000 serie los te bemachtigen, die overal continu uitverkocht zijn. Nieuwe AMD kaarten zijn trouwens ook uitstekend, en dus een reële optie.
Als ik moet meedenken laat maar weten, hier weet ik beduidend meer van dan laptops, al ben ik bekender met zelfbouw 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
al ben ik bekender met zelfbouw
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Daar moet je een mooie pc van kunnen bouwen. Wellicht zelfs met een 3080 videokaart erin, als hij daaraan kan komen en het budgettechnisch lukt. 6800XT van AMD zou ook kunnen.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Daar moet je een mooie pc van kunnen bouwen. Wellicht zelfs met een 3080 videokaart erin, als hij daaraan kan komen en het budgettechnisch lukt.
in onze technische dienst bouwen wij voor u een computer op maat met concurrerende prijzen! Een computer die wij samen met u samenstellen kent vele voorbeelden. De voordelen van een zelfbouw:
goedkoper
We gebruiken dezelfde A merken, alleen op de kast staat geen HP, Compaq, etc.
sneller en schoner
Een merk pc installeert veel overbodige software. Gemiddeld 30 stuks wat uw computer helaas trager maakt. Ze installeren veelal testversies die u na een aantal maanden dient te betalen. Denk hierbij aan fotoprogramma’s, office en virusscanners. Hoe minder software op een computer geïnstalleerd staat, hoe sneller de pc zal werken en hoe kleiner de kans op complicaties.
Nieuwere pc:
Een winkel wil u nog eens oude voorraad verkopen. Ze moeten dit aan iemand kwijt, en daardoor adviseren ze u misschien iets wat u niet nodig heeft. Wij bestellen binnen 24 uur de onderdelen tegen de laagste prijs.
Mooier, stiller, zuiniger en kleiner:
Wij stellen de computer geheel samen naar uw wensen waardoor u nooit teveel betaald voor onderdelen welke u niet gebruikt. Voorbeeld: mag de computer bijvoorbeeld geen geluid maken, dan kijken we specifiek naar de ventilatoren.
Snellere service en garantie
Bij een zelfbouw kunt u voor onderhoud bij iedereen terecht. Uiteraard geven wij 2 jaar garantie op hardware. Wanneer u de computer naar onze technische dienst brengt is pc meestal dezelfde dag dan wel de volgende dag weer klaar.
Wij werken enkel met A merken! Intel processoren en stabiele en stille voedingen van Coolermaster of Corsair. U heeft een stabiele PC en wij minder werk met garantieproblemen.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Klinkt goed, maar ik ben benieuwder naar de config van de pc 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Klinkt goed, maar ik ben benieuwder naar de config van de pc
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Dingen die ik zou willen voor dat budget (desnoods al hij daardoor net over budget zou gaan):
-Geen veel langzamere kaart dan een 3080, en ZEKER geen 2000 serie.
-Minimaal 16 GB ram snel geheugen, je kunt evt later altijd nog 16 GB erbij prikken
-minimaal een 6 core processor
-SSD van 1 Terrabyte voor windows en games (en indien nodig een harde schijf voor opslag)
-minimaal 750 watt voeding, Corsair is idd uitstekend.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Dingen die ik zou willen voor dat budget (desnoods al hij daardoor net over budget zou gaan):
-Geen veel langzamere kaart dan een 3080, en ZEKER geen 2000 serie.
-Minimaal 16 GB ram snel geheugen, je kunt evt later altijd nog 16 GB erbij prikken
-minimaal een 6 core processor
-SSD van 1 Terrabyte voor windows en games (en indien nodig een harde schijf voor opslag)
-minimaal 750 watt voeding, Corsair is idd uitstekend.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Toetsenbord hoeft niet veel te kosten, als er ook een monitor van dat budget af moet wordt die 3080 eis lastiger. Maar laten we maar eens zien waar hij mee komt.
Een monitor zou ik persoonlijk liever zelf uitzoeken, maar dat kost wel wat verdieping en tijd; die moet je natuurlijk maar net eraan willen spenderen.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Toetsenbord hoeft niet veel te kosten, als er ook een monitor van dat budget af moet wordt die 3080 eis lastiger. Maar laten we maar eens zien waar hij mee komt.
Een monitor zou ik persoonlijk liever zelf uitzoeken, maar dat kost wel wat verdieping en tijd; die moet je natuurlijk maar net eraan willen spenderen.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Dat lijkt me ook een mooi formaat.
Ik zou kijken of er ruimte is voor niet Full HD (1080p) maar een resolutie van 2560x1440 (1440p), dat is net even scherper en zou haalbaar moeten zijn als ik het zo zie:
Populairste betaalbare 27 inch monitoren
Edit: link deed het niet, nu gefixed 606