- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Advies a.u.b.
Advies a.u.b.
metaledje
-
- 740 berichten
- 859 stemmen
hmm ik heb een sony gekocht bij de media markt nog niet zolang geleden voor ook 69 euro(was de enige sony met die prijs) ik dacht nu maar even een goed merk na 2 klote merk dvd spelers die na 2 jaar stuk zijn gegaan,en ik moet zegge een erg goed ding 
litjens999
-
- 532 berichten
- 76 stemmen
je kunt beter een DVD recorder kopen Aristona (= philips) €100,= bij IT's
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Goed uit de tests komt ook de PIONEER DV380S: voor € 100 of
minder gesignaleerd (en is ook makkelijk regiovrij te maken).
MXO
-
- 1449 berichten
- 532 stemmen
Ik ben nog aan het twijfelen maar bedankt voor de reacties!
tukkerstein
-
- 2216 berichten
- 3467 stemmen
Ik heb een dvd speler van 28 euro (proline) bij de BCC gekocht. Je zult het niet geloven, maar dat ding werkt erg goed! Ik doe er nu al 9 maanden mee, hij speelt alles vlekkeloos af.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Hmmm.. woensdag afhalen zwarte Denon DVD2910 met Burr-Brown-IC's, hdmi-out, regiovrij, € 609.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb een dvd speler van 28 euro (proline) bij de BCC gekocht. Je zult het niet geloven, maar dat ding werkt erg goed! Ik doe er nu al 9 maanden mee, hij speelt alles vlekkeloos af.
Je hoeft aan een DVD-speler echt niet veel uit te geven. En is het ding stuk na een paar jaar, kieper je hem de vuilnisbak in en koop je gewoon een nieuwe. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als je een beetje een leuke installatie en bv projector hebt kan het zeker geen kwaad om een goede dvd speler te kopen. Het verschil ga je dan toch zeker wel zien en horen....
Denon 2910 lijkt mij een prima keus 
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Naja ik heb hier Deawoo DVD speler hier op de kamer staan en heb die gekocht bij IT'S voor een euro 60, maar echt geweldig is dat ding niet. Laattijden zijn af en toe vrijlang en hij lijst niet alles even goed. Daar komt bij dat de speler ook nog eens geluid maakt. Dus denk wel even na inderdaad voordat je zomaar een relatief goedkope dvd speler koopt afhankelijk van het budget dan.
tukkerstein
-
- 2216 berichten
- 3467 stemmen
Naja ik heb hier Deawoo DVD speler hier op de kamer staan en heb die gekocht bij IT'S voor een euro 60, maar echt geweldig is dat ding niet. Laattijden zijn af en toe vrijlang en hij lijst niet alles even goed. Daar komt bij dat de speler ook nog eens geluid maakt. Dus denk wel even na inderdaad voordat je zomaar een relatief goedkope dvd speler koopt afhankelijk van het budget dan.
Volgens mij is dat normaal hoor. Ik zou er niet wakker van liggen dat de laadtijden af en toe vrij lang zijn. Als de film maar goed speelt. Geluid is vrij normaal, ik weet niet ik hoe verre. Niet alles goed afspelen is ook normaal, maar dan is de dvd waarschijnlijk beschadigd.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Hmmm... waarom zou je voor een goede DVD-speler minder neertel- len als voordien voor een videorecorder...
Geluiden tijdens afspelen lijken mij zeer hinderlijk. Volgens mij zijn DVD-spelers vanaf zo'n € 100 erg stil.
(Anders binnenkant speler maar bekleden met bitumen of PC-dem- pingsmateriaal.)
Ik heb een LOEWE XEMIX5106 uit 2001 en die is echt doodstil, en m'n meest recente , een Denon DVD2910 is ook erg stil. Je hoort alleen lade een beetje bij open/sluiten.
Ook de Pioneer DV380 (rond de € 100) van m'n dochter is erg stil.
Laadtijd varieert per speler.
Al deze 3 spelers hebben ook geen aftastproblemen (gezien je opmerkingen in VHS-topic) en waren ook nog simpel regiovrij te maken...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
CyberSelect - cyberselect.co.uk
Ik heb deze Marantz speler deze week in Amersfoort gekocht voor 149 euro. Was in de aanbieding.
Goede kwaliteit voor een prima prijs.
tukkerstein
-
- 2216 berichten
- 3467 stemmen
Hmmm... waarom zou je voor een goede DVD-speler minder neertel- len als voordien voor een videorecorder...
Omdat een videorecorder veel duurder kost om te maken misschien? Allemaal mechanische dingetjes enzo. Mijn uiterst goedkope dvdspeler hoor je ook niet.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
sminky
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > 5.0 boxen aansluiten:
hallo,
Ik heb een silvercrest KH 6510.
Ook heb ik een set van 5 speakers, namelijk 2 front, 2 achter en een center-speaker.
Maar ik krijg er geen geluid door.
Gegevens van mijn dvd-speler:
Audio-uitgangen :
-5.1 kanaal
-1x cinch midden
-1xcinch-woofer
-2x cinch links en rechtsvoor
-2x cinch, links en rechts achter
Digitale uitgangen: Coaxiale uitgang, optische uitgang.
Ook beschikt de dvd-speler over DTS.
Nou zou ik graag weten of ik die 5 boxen er op aan kan sluiten zonder versterker.
Misschien kunt u hier nog wat mee:

tha_master86
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
hallo, he ik had een vraag ik wil graar een home cinemaset van rond de 200 225 euro... rond de 800 1000 wat waar kan ik die vinden in deze prijsklasse en met gewoone boxjes heen zuilen gr kaz
tukkerstein
-
- 2216 berichten
- 3467 stemmen
Ik zou niet weten hoe je daar boxen op moet aansluiten, je zal in ieder geval wat moeten kopen.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Zonder versterker of minstens een subwoofer, geen geluid.
De 6 uitgangen onder audio-out gaan bij de subwoofer in en die verdeeld het geluid onder de speakers.
Je hebt alsnog een subwoofer nodig als tussenschakel.
dafoefan
-
- 373 berichten
- 1519 stemmen
Ik zou een Surround-versterker kopen.
Je plugt een kabel in COAXIAL of OPTICAL en doet het draad in de versterker.
Met een versterker kun je ook nog kiezen uit verschillende soorten geluid byv: DTS & Dolby Digital.
Met een Subwoofer heb je daar geen keuze uit...
Je kunt die Subwoofer altijd nog kopen, dat is wel aan te raden, anders is het geluid erg Tweeter-achtig (geluid zonder bass.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
(ik antwoord pas ook weer over 2,5 jaar)
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > DVD speler zonder subtitles?:
Heb sinds kort ineens het probleem dat ik op mijn DVD speler geen ondertitels tevoorschijn kan halen. De ondertitels staan wel op de DVD, kan ze ook selecteren, maar ze verschijnen niet in beeld. Heb het bij verscheidene films geprobeerd (ook waarvan ik weet dat ze het voorheen altijd wel deden), maar het wil niet lukken.
Ook zie ik bij sommige DVD's de selectie 'highlights' niet in de menu's. Ik zie dus het menu wel, maar de knoppen lichten niet op. Het lijkt wel of de 'overlay' van de DVD speler het niet doet of iets dergelijks..
Iemand anders hier enig idee van?
(Mijn DVD speler is overigens een Philips DVP520)
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
Ik heb de film van de Dag allemaal en er staat steeds dat ik een code van 4 cijfers moet ingeven voor de beveiliging. Wat moet ik doen?
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Hebben je ouders niet gewoon kinderslot op de dvd-speler gezet? 
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de film van de Dag allemaal en er staat steeds dat ik een code van 4 cijfers moet ingeven voor de beveiliging. Wat moet ik doen?
4X 0 doet wonderen.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Is dat niet gewoon de automatische beveiligingscode van je PS2 dat je moet ingeven? Staandaard is inderdaad 0000 maar het kan zijn dat je ze zelf hebt aangepast.
dennis1979
-
- 468 berichten
- 453 stemmen
Is dat niet gewoon de automatische beveiligingscode van je PS2 dat je moet ingeven? Staandaard is inderdaad 0000 maar het kan zijn dat je ze zelf hebt aangepast.
Het zou inderdaad de beveiliging van de PS2 kunnen zijn. Ik kan me herinneren dat ik daar vroeger ook last van had als ik op die manier een film wilde kijken. Het gekke was alleen dat hij dat maar bij sommige films deed. Ik ben erg slecht met computers dus ging er eigenlijk van uit dat het aan mij lag. En ja, 4 x 0 was dan meestal de remedie
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Hebben je ouders niet gewoon kinderslot op de dvd-speler gezet? 
Nee het is van mijn eigen ps2 en 4x0 werkt ook niet 
GinolaEHV
-
- 2127 berichten
- 2611 stemmen
Tja... 4 cijfers... zijn maar maximaal 10.000 verschillende combinaties... ik zou maar snel beginnen: 0000, 0001, 0002...
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
volgens mij moet je het kunnen achterhalen!
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Nee het is van mijn eigen ps2 en 4x0 werkt ook niet 
Dan heb je waarschijnlijk vroeger de code aangepast. Ik zou eens wat logische combinaties gebruiken (geboortedatum, pincode, ...)