- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het grote Batman topic
Het grote Batman topic
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Ik blijf kiezen voor Dario Argento - lijkt me dat die een geweldig duistere Batman kan maken, een film in de stijl van het ARKHAM ASYLUM boek.
Overigens goed nieuws wat betreft de vorige 4 films (want dat Batman Begins op dubbele uitgebreide dvd utkomt is ogisch): alle 4 de voprige delen komen in oktober op een SPECIAL EDITION dubbel dvd uit, los verkrijgbaar of (in ieder geval in Amerika) als mooie collectie-in-een-box.
Lees hier de voorlopige inhoud van de set:
http://dvd.ign.com/articles/638/638136p1.html
Aanvankelijk waren er berichten dat er van Batman Returns een veel langere (en betere) director's cut zou worden opgenomen in de box, maar daar lees ik nu ineens niks meer van terug. Da's nog even hopen.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Shit man, da's goed nieuws
! Ik las ook op 'n site dat er van 't eerste deel ook nog 'n aantal Deleted Scenes zijn, daar heb ik wel afbeeldingen van gezien. Die wil ik dan ook graag zien, eigenlijk, maar daar vind ik in die info niks van terug, helaas.
Wat Director's Cut's betreft, hoop ik vooral op die van "Batman", "Batman Returns" ook, natuurlijk, maar als er dan geen DC (Director's Cut bedoel ik, niet Detective Comics
) van "Batman" komt, zou ik dat erg jammer vinden.
Deze Special Editions MOET ik hebben!!! Gebrek aan extra's heeft me altijd verhinderd om de Films op DVD te kopen zoals ze nu verkocht worden.
Kabukiman, ik dank je HARTELIJK voor 't geweldigste nieuws wat ik vernam sinds ik las dat Frank Miller weer Batman schrijft
! Frank Miller schrijft momenteel de serie "Batman And Robin The Boy Wonder", wat natuurlijk ingaat op de beginperiode van Dick Grayson als Batman's eerste Wonderkereltje. Tekenwerk is van Jim Lee, welbekend en geroemd en geliefd na zijn werk aan "Hush", geschreven door Jeph Loeb.
Dat wilden jullie vast ook wel effe weten
!
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Dat is OOK geweldig nieuws, ja. Hoewel ik TDKR2 niet heb gelezen zie ik wel geweldig uit naar zijn visie op de beginperiode van Robin. Ik heb altijd een zwak gehad voor Robin (identificatie met de Underdog, vanzelfsprekend). Komt in de onvolprezen DC ARCHIVE EDITIONS serie nu ook eindelijk een uitgave ROBIN ARCHIVES, met de solo avonturen van Robin/Dick die in de jaren 40 en 50 in STAR SPRANGLED COMICS verschenen.
Wat dat betreft zou ik Schumacher's originele versie van BATMAR FOREVER ontzettend graag willen zien. Hoewel ik die nu ook al een erg prima film vind (waar ik geloof ik de enige in ben) is er erg veel verpest aan zijn eigen visie. Het kan natuurlijk zijn dat we dan te maken krijgen met een draak a la B&R, en dat de wijzigingen verbeteringen inhouden, maar dat geloof ik toch niet.
Maar goed -die zal dan in een volgende special edition welkomen, denk ik, als de volgende nieuwe Batman film in de biossen gaat draaien.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Nou, je zei dat die Special Editions in oktober uitkwamen? Dan draait de volgende Film nog niet, hoor
!
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
nee, klopt - zo kunnen we nu deze mooie box kopen, en als Batman Goes On dan gaat draaien ergens over anderhalf jaar ofzo dan komt er wederom een mooie box, nu aangevuld met de director's cuts.
Kunnen we de hele boel nog een keer kopen.
Batman Quadrilogy ofzo, wordt dat dan 
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Vind ze persoonlijk niet zo heel erg mooi uitgegeven 
http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/904700_904799/000000p904746_front.jpg
Die vond ik beter met de oude uitgave. Van mij hoefd de restyling van dat logo niet zo. Ik vind het erg cool dat er voor Batman Begins (en de vervolgen waarschijnlijk) een nieuw Batman-logo is gemaakt, maar het oude logo is ook cool, die hoefd niet 'beter' gemaakt te worden. Ik vond de oude uitgave juist goed omdat hij heerlijk simpel was. Gewoon zwarte achtergrond en het notmale batman logo. Geen acteur informatie ofzo. Ik koop die er misschien wel los bij
Bij de andere delen maakt het mij namelijk niet zo veel uit. Ik zeur gewoon te veel!
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Nou, er is ook een andere uitgave, gewoon zwarte achtergrond en een zilveren 'frame.' Verder is het logo gewoon normaal.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Ik heb inmiddels het tweede deel van de serie "All-Star Batman & Robin The Boy Wonder" binnen (pfoe, wat 'n naam
!) en die serie is zó cool! Echt weer de Frank Miller-Batman, zoals we hem kennen uit "The Dark Knight Returns!" Mensen die deze Batman prefereren, kan ik alleen maar aanraden om aan de serie te beginnen!
En "Batman" (1989) heb ik ook binnen, 2-Disc Special Edition. Damn, wat is die Film nog steeds cool
!
Overigens, ik ga de moderators vragen of ze de naam van dit topic willen wijzigen naar "Het Grote Batman Topic." Weten jullie dat alvast
!
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Oké, iedereen! Kappeuter was zo vriendelijk om de naam van dit topic te wijzigen in bovenstaande, omdat ik dit topic toch wil gebruiken om over Batman in 't algemeen te kunnen
discussiëren
.
En nu een vraag: is er behalve ik iemand die de nieuwe serie "All Star Batman & Robin The Boy Wonder" van Frank Miller en Jim Lee al heeft gelezen? Althans de eerste twee delen die daarvan verschenen zijn? Zo ja, dan zou ik graag jullie mening horen
.
Jonathan Crane
-
- 121 berichten
- 61 stemmen
En nu een vraag: is er behalve ik iemand die de nieuwe serie "All Star Batman & Robin The Boy Wonder" van Frank Miller en Jim Lee al heeft gelezen? Althans de eerste twee delen die daarvan verschenen zijn? Zo ja, dan zou ik graag jullie mening horen
.
Ik heb de eerste vier delen gelezen. Zeer vermakelijk. Batman is oer-grof en de tekeningen zijn zeer stoer.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Nieuwe serie van Frank Miller en Jim Lee?? Zow, kom ik daar even laat achter! Ik vond Hush een van de beste Batman comics ooit. Jim Lee is een erg goede tekenaar, mischien wel een van de beste van deze tijd. Toch maar eventjes zoeken in de winkels.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ik ben nogal een Batman fan, en ik ben van plan om een comic te kopen voor in de vakantie (vorig jaar de serie 'Hush'). Nu zit ik te denken aan 'The Long Halloween' of 'Dark Victory'. Nu gaat het mij er om welke het mooist is getekend. Ik vond 'Year one' tegenvallen vanwegen de tekenstijl. Heeft iemand deze comics gelezen en heeft iemand hier een site van waar plaatjes op staan waar de tekenstijl goed zichtbaar is? Ik kon zelf niet zo veel vinden van Dark Victory, dus mischien kan iemand helpen. Ook zou een aanrading of een recensie leuk zijn. Ik weet niet of deze verhalen gelezen zijn, maar ik kan het altijd proberen. Bvd.
Jonathan Crane
-
- 121 berichten
- 61 stemmen
Ik ben nogal een Batman fan, en ik ben van plan om een comic te kopen voor in de vakantie (vorig jaar de serie 'Hush'). Nu zit ik te denken aan 'The Long Halloween' of 'Dark Victory'. Nu gaat het mij er om welke het mooist is getekend. Ik vond 'Year one' tegenvallen vanwegen de tekenstijl. Heeft iemand deze comics gelezen en heeft iemand hier een site van waar plaatjes op staan waar de tekenstijl goed zichtbaar is? Ik kon zelf niet zo veel vinden van Dark Victory, dus mischien kan iemand helpen. Ook zou een aanrading of een recensie leuk zijn. Ik weet niet of deze verhalen gelezen zijn, maar ik kan het altijd proberen. Bvd.
The Long Halloween en Dark Victory zijn allebei geweldig en twee van de beste Batman verhalen ooit. Hier is wat meer info over de eerstgenoemde: http://www.vacuumboy9.com/tlh/
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Mooie site! Als ze allebei geweldig zijn koop ik denk ik gewoon long halloween, en dan zie ik wel of ik dark victory eens koop. Bedankt iig 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Nieuwe film op imdb
. Ik wist niet eens dat Nolan zoiets van plan was.
timburton
-
- 1296 berichten
- 632 stemmen
Ik heb dus een nieuwe roddel gehoord van mijn filmbuddy: dat Nolan van plan is een film te gaan maken met The Ridler als vijand. Ik zou graag eens willen horen wat jullie van acteur hier bij zouden gebruiken... Ik denk aan of Jim Carrey (deze heeft al eens The Ridler vertolkt), of (en die lijkt me het beste) Collin Farrel. 
Fikret8
-
- 6169 berichten
- 4233 stemmen
Ten eerste wil Nolan villians gebruiken die niet in eerdere Batman films voorkomen. Daarnaast wil hij geen acteurs gebruiken die in eerdere Batmanfilms zijn gecast.
timburton
-
- 1296 berichten
- 632 stemmen
Maar geef toe dat Farrel toch wel geknipt is als villian in een Batman-film.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ten eerste wil Nolan villians gebruiken die niet in eerdere Batman films voorkomen. Daarnaast wil hij geen acteurs gebruiken die in eerdere Batmanfilms zijn gecast.
De Joker en Two-Face zijn anders al eens eerder gebruikt.
FinkPloyd
-
- 642 berichten
- 1964 stemmen
Ik las vandaag ergens dat Jhonny Depp wordt getipt om de slechterik (The ridler normaal gezien) te spelen in de volgende Batman. Kwestie van iemand te hebben die aan de prestatie van Ledger kan tippen.
En ik meende eigenlijk te hebben gelezen in een interview met hem dat Nolan niet van plan was om de volgende film zelf te regisseren. Bevestiging of ontkenning, iemand?
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Hm.. Depp lijkt me helemaal niet interessant in die rol. Net alsof dat de beste acteurs van de wereld zijn of zo.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
Norton gebruiken als bad-guy komt alles goed. 
FinkPloyd
-
- 642 berichten
- 1964 stemmen
Hm.. Depp lijkt me helemaal niet interessant in die rol. Net alsof dat de beste acteurs van de wereld zijn of zo.
Tsja, ik herhaal enkel wat in het artikel gezegd werd, beste acteurs ter wereld is jouw toevoeging. Goede acteurs zijn het in ieder geval wel.
Zelf zit ik echt to-taal niet te wachten op een sequel, ik zie eigenlijk niet in hoe ze nog iets zouden kunnen toevoegen aan het Batman-verhaal. Volgens mij heeft Nolan dit begrepen en wil hij daarom geen vervolg meer regisseren.
Tinseltown kennende (met de opbrengsten van The Dark Knight in het achterhoofd) komt er minstens nog één vervolg, zie bv. ook al de hints voor Jolie als catwoman. Ik zie het in ieder geval al gebeuren dat ze de franchise wéér opnieuw volledig om zeep gaan helpen (net zoals indertijd gebeurde met Batman Forever en Batman & Robin en de spin-off Catwoman, na de eerste twee Burtonfilms). Leren van hun fouten zijn ze nooit erg sterk in geweest in Hollywood, en zeker niet als er groot geld wordt geroken.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Een vervolg lijkt me wel ok, mits het net zo aangepakt wordt als Begins en Datk Knight. Jolie als Catwoman lijkt mij totaal geen goed idee. Het personage Catwomen daar in tegen wel. Een van de meest belangrijke personages uit de Batman reeks. Ongeloofwaardige bad guys zoals Pinguin of mr Freeze of nog niet voorgekomen Man Bat of Killer Croc moeten niet gebruikt worden. Dat zou zonde zijn van het sterke begin.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Waarom zouden die ongeloofwaardiger zijn dan Two_Face
.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ik denk omdat het meer 'fantasy' personages zijn, maar goed, dan hebben we het over realisme.
O ja, Pfeiffer is en blijft de enige echte Catwoman. Geweldig en meedogenloos. Wordt moeilijk haar te overtreffen. 
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Tja, dat zei iedereen ook over Nicholson voor The Dark Knight.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Tja, dat zei iedereen ook over Nicholson voor The Dark Knight.
Het zijn ook 2 heel verschillende personages. Ik heb TDK niet gezien, maar als ik Ledger zo bekijk is het verre van een Joker pur sang (wat Nicholson dus wel was). Ik blijf bij m'n mening van dat de meesten te snel overtuigt zijn.