• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.965 gebruikers
  • 9.370.105 stemmen

Het grote Batman topic

zoeken in:

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Het scheen ook dat het script van Year One heel erg van de Graphic Novel afweek, lees de Trivia van Batman Begins maar eens op IMDb!

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

In Film > Algemeen > De Oudste Batmanfilms:

In 1943 kwam de eerste Batmanfilm uit. In 1949 kwam daar een vervolg op. Pas in 1966 maakte The Dark Knight zijn comeback op het witte doek.

Mijn vraag is of iemand die ouwe Batmanfilms ooit heeft gezien, of waar ik ze misschien kan krijgen.

De films zullen wel belachelijk zijn, maar omdat het Batman is, wil ik ze natuurlijk toch zien!

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Ha, Flipman,

Die oude films, uit 1943 en 1949, waren van die gezellige Serials - elke week naar de buurtbios om een nieuwe aflevering met een cliffhanger te zien. Van die tweede is ook een anderhalf uur durende film samengesteld (The Adventures of Batman and Robin, later the NEW adventures of Batman and Robin - maar dat was presies dezelfde).

Ze zijn echt ontzettend leuk, al is het opvallend dat er geen Bekende Boeven meedoen - geen Joker, Riddler of Catwoman dus. De eerste is erg nteressant vanwege de ontzettend hateljike en propagandistische toon tegenover de Japanners, de tweede is (hoewel natuurlijk vrij knullig) behoorlijk het aanzien waard. Zeker voor die tijd en het non-budget. Belachelijk zijn ze zeker niet, tenminste, als je ze in de juiste context plaatst. Vergeleken met het huidige filmwerk ziet het er bepaald "minder"" uit

Maar - om eerlijk de waarheid te zeggen zie ik honderd keer liever deze serials dan de recente BATMAN & ROBIN, dat mag er allemaal mooi uitzien, maar goed en wel beschouwd leek dat eigenlijk nergens naar.

Mocht je geinteresseerd zijn: via Amazon in Engeland is die tweede nog verkrijgbaar. Niet nieuw, maar onder het hoofdje "used and new", er is er een voor maar 15 pond (twee VHS tapes in een fraaie box, bijzonder goed van kwaliteit), mocht je geiteresseerd zijn kun je m hier vinden:

http://www.amazon.co.uk/exec/o...

34/ref=sr_1_0_34/202-1979299-6418236

Die serie uit 1943 is nooit in europa uitgebracht, wel in de USA - ook via Amazon nog tweedehands te pakken te krijgen zie ik net op twee aparte teeps, maar die kosten dan respectievelijk

33 dollar voor deel 1

http://www.amazon.com/exec/obi...

en 24 dollar voor deel 2

http://www.amazon.com/exec/obi...

En je moet dan een recorder hebben die ook NTSC afspeelt, maar volgens mij doen de meeste dat wel.

Op ebay wil je ook nog weleens bootlegs aantreffen van beide series - vaak best betaalbaar.

Ik heb beide series zelf ook en ben bezig mijn hele oude videobestand op DVD's te zetten. Is nogal een klus en mijn tempo is laag - maar als ik eraan toe ben gekomen om deze te "behandelen" is een kopie daarvan natuurlijjk wel mogelijk.

Ik neem aan dat je de 1966 film wel hebt gezien?

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Hey, Kabukiman!

Ten eerste, bedankt voor je antwoord! Ik zal eens kijken, maar ik denk dat ik met dat NTSC wel een probleem zal krijgen: volgens mij heb je anamelijk als je een All Regions DVD-speler hebt ook een NTSC TV nodig, maar daar kan ik me in vergissen.

Ten tweede, Natuurlijk! Natuurlijk heb ik die uit '66 gezien. Jaren geleden al. En we hebben 'm een paar jaar terug opgenomen op video! Nee, ik bedoelde met dat berichtje niet dat die film één van degenen is die ik zoek, die film heb ik al wel drie keer gezien, of zo. Die film is geweldig! Maar wat ik bedoelde met belachelijk, het zal er allemaal wel knullig uitzien, niet als de Batman zoals jij, Naomi Watts en ik hem bijvoorbeeld het liefst zien! Het is denk ik wel vergelijkbaar is met die ouwe film en serie uit de sixties. Maar natuurlijk heb ik de film gezien, ik keek vroeger ook altijd naar de serie. De serie was zelfs mijn kennismaking met Batman, geloof ik. misschien had ik toen inmiddels al een paar comics, dat ik daarom de serie zo leuk vond. Maar volgens mij zag ik de serie eerst.

Ten derde, als je me inderdaad een keer een kopie van die films op zou willen sturen, graag! Dat zou echt heel tof zijn! Zoiets mag in mijn collectie natuurlijk niet ontbreken, zeker niet als Die-Hard Batmanfan!

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Nou - vergeleken bij de sixties serie en film zijn die hele oude nog een stuk knulliger, hoor - maar gek genoeg wel serieuzer van toon, en daarom wel interessant. Wat dat betreft vormen de films altijd wel een afspiegeling van hoe de comics er in dezelfde tijd uitzien. In de sixties waren die natuurlijk ook niet echt "donker van toon" om het zacht uit te drukken

NTSC is op zich geen probleem, als het eenmaal op een dvd staat (en je geen bijzonder oude aftandse televisie hebt - hoewel dat in dit geval ook niet een probleem zou zijn, want het ergste dat dan gebeuren kan is dat de kleuren wegvallen). De regio-codering is alleen om zakkenvullerij in het leven gebracht, maar heeft niet te maken met PAL vs NTSC (regio 2 discs uit Japan bijvoorbeeld zijn allemaal NTSC en spelen op normale spelers hier zonder problemen).

Interessant topic (maarik goi het er hier gewoon even tussendoor) is trouwens wat je aanroert: de batman hoe we hem het liefst zien. Er zijn nogal wat verschillende versies, ook in de strips. Waar liggen jullie voorkeuren (ik ga er even van uit dat Naomi Watts ook meeleest)?

Een van de beste perioden vind ik nog steeds de lang run verhalen in Detective en Batman die in de tweede helft jaren 80 door Doug Moench geschreven waren (met de originele origin van Jason Todd en de mooie Nocturna). Maar ook wat daarna nog kwam een aantal jaren (Year one, Death in the Family, het opkomen van Tim Drake enzo) blijf ik een geweldige tijd vinden.

Maar raar genoeg blijf ik het allermooist de verhalen uit de fifties en vroege sixties vinden, waar redelijk knullig getekende Batman en Robin het opnamen tegen de meest idiote aliens op rare verre planeten, tijdreizen maakten en dat sort dingen. Sllat meestal echt helemaal NERGENS op, maar het blijft vreselijk leuk. Ik hoop nog eens op een mooie herdruk uitgave met alle nummers uit die tijd.

En - wat me dan ook fascineert-: wat zijn jullie favoriete schrijvens en tekenaars?

Beste film?

greetz

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Helemaal vergeten, een goeie vijand cvoor een vervolg! The Ventriloquist! Waarbij zijn pop Scarface niet vergeten mag worden, natuurlijk!

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

Ik heb als (nog kleiner) kind eens een Batman strip gekregen, en de villain daarin was de Maaier. Die vond ik toch wel altijd erg stoer. Als ik me niet vergis was het echter een vrij oude man; ik stel voor Geoffrey Rush

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

The Reaper! Ja, ik vroeg eerder in dit topic al of dat niet een goed idee was! Er was in het geruchtencircuit zelfs sprake dat hij in Batman Begins zou verschijnen!

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Weet ook iemand wat er is gebeurd met Batman: The Frightening? Sloeg een tijdje geleden een oude tv gids open die ik ergens vond (weet niet waarom ik die nog had) en zag daar een artikel over Batman, met als laatste het bericht dat de batman-film The Frightening in de maak was. Ik dacht nu ineens terug en was dat helemaal vergeten. Misschien was die wel helemaal niet goed dus ik vind het niet erg dat hij niet meer gekomen is, al klinkt de titel wel cool. Of is dat Begins, allen dan onder een andere naam (denk ik niet eigelijk).

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Toevallig las ik die titel laatst nog in de Trivia van Batman Begins op IMDb, Gizzmann. Dit vond ik erover:

The title went through many changes. First, it was known as "Batman 5". It became "Batman: The Frightening" for a while and was then confirmed by Shepperton Studios' website as "Batman: Intimidation Game" before settling on "Batman Begins".

Mijn mening over de titel: ik vind Batman Begins maar een beetje een rare titel. Ze hebben de film de (veel mooiere) titel Year One waarschijnlijk niet gegeven omdat het script teveel van dat verhaal afwijkt. Maar hoewel er nu al drie films onder de simpele titel "Batman" bestaan, zou ik het niet erg vinden als daar nog eentje bijkwam! In plaats van Batman Begins gewoon Batman, dus.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Daar ben ik het niet mee eens. Batman begins behoort gewoon in de serie van Batman, Batman returns etc. Je kan daar 1: geen 2 dezelfde titels bij hebben en 2: we hebben het over een prequel dus lijkt mij Batman Begins of Batman: the Beginning 1 van de meest logische titels. En ik kan niet met de titelnaam zitten maar wel over geen Keaton als Batman en geen Two-Face als villain

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ja, Naomi, dat weten we nu wel! Maar Batman Begins hoort niet in het rijtje van Batman, Batman Returns, Batman Forever en Batman & Robin thuis. Want in Batman is The Joker de moordenaar van Bruce's ouders, in Batman Begins is het Joe Chill, net als in de comics. Ze vertellen het verhaal weer helemaal opnieuw, dit is niet zoiets van: "Okay, als je deze film hebt gezien, dan zijn de gaten in het verhaal van die vorige films opgevuld, want daarvoor zijn we eigenlijk aan deze film begonnen!" Okay, het is waar dat Nolan zich wilde focussen op het 'Worden van Batman.' Maar voor zover ik weet start het verhaal nu weer opnieuw, zodat misschien in elk geval Two-Face weer ten tonele zou kunnen verschijnen. Goed er zijn meer vijanden van Batman die in de nieuwste films nog niet aan bod zijn gekomen, maar ik ben het met je eens dat Two-Face een interessante opponent is!

En als ze nu van Hush ook nog eens een film zouden maken, want daarvan steekt het verhaal zo goed inelkaar!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja dat idee had ik dus ook al. Het leek mij ook een independent movie maar Warner Bros. deelde mee dat het gewoon tot de serie hoort

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

En als ze nu van Hush ook nog eens een film zouden maken, want daarvan steekt het verhaal zo goed inelkaar!

Yep. Hush was een zeer aangename verrassing, ik had ook echt helemaal een film-gevoel tijdens het lezen ervan. Mooi ingekleurd ook (ik houd wel van die rode achtergrond tijdens een actie scene)

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ja dat idee had ik dus ook al. Het leek mij ook een independent movie maar Warner Bros. deelde mee dat het gewoon tot de serie hoort

Hmm. Hoe lang was het geleden dat je dat hoorde/las? In de Trivia van Batman Begins staat dat Batman Begins los staat van de vorige vier films en aangezien zowel cast, crew en continuïteit al anders zijn, lijkt het me ook al niet dat hij iets te maken heeft met zijn voorgangers.

Gizzmann schreef:

Yep. Hush was een zeer aangename verrassing, ik had ook echt helemaal een film-gevoel tijdens het lezen ervan. Mooi ingekleurd ook (ik houd wel van die rode achtergrond tijdens een actie scene)

Ah, iemand die Hush gelezen heeft! Eigenlijk werd het een beetje op een M. Night Shyalaman-manier verteld, weet je wel? De clou van het verhaal in één keer, als een vloedgolf over je heen. Maar in dit verhaal wisten ze dat op een meesterlijke manier te doen! Geweldg geschreven en getekend, een film waardig. Ik bedoel dus dat dit verhaal zeer geschikt is voor een film. En dat film-gevoel van jou, Gizzmann, dat had ik nou dus ook! Cool !

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Flipman schreef:

Hmm. Hoe lang was het geleden dat je dat hoorde/las? In de Trivia van Batman Begins staat dat Batman Begins los staat van de vorige vier films en aangezien zowel cast, crew en continuïteit al anders zijn, lijkt het me ook al niet dat hij iets te maken heeft met zijn voorgangers.

Dat was nog in de fase van Aranofsky en Miller. Het is dus duidelijk verandert. Hoor je mij niet klagen Batman = Batman, maakt mij niet uit of het bij de 2 geweldige, 1 redelijke en 1 slechte serie hoort of niet.

Ik ben wel een voorstander van dat ze alles opnieuw aanpakken. Geeft Nolan ook wat meer vrijheid. Dat kan ons Batman fans weer iets geven waar we decennia van kunnen genieten.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ja, ik hoop ook dat ze belangrijke dingen als de gebeurtenissen in The Killing Joke, A Death In The Family en dat hele KnightFall gebeuren ook nog in de film integreren.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Zu niet gek zijn - eerst BATMAG BEGINS, en dan nog een film die A DEATH INTHE FAMILY en A LONELY PLACE OF DYING combineert - zijn we meteen van Jason Todd af en komt Tim Drake er netjes in.

Knightfall zou ook een fantastische film kunnen zijn - al hoop ik (mocht dat ooit gebeuren) NIET dat Jean Paul Valley een te belangrijke rol krijgt - dat moet er wel als MISLUKT uitkomen.

(Verdorie - toen dat bezig was en ik maandelijks de comics binnenkreeg was er een HEEL lange tijd alleen KnightQuest, met die idiote nieuwe Batman. En het erge was dat als de bijval van de lezers heel erg positief zou zijn uitgevallen dat ook waarschijnlijk zo gebleven zou zijn. (Achteraf beweerde O Neil van niet, maar ik geloof daar nog steeds niks van).

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Blij dat je het met me eens bent, Kabukiman, maar na Batman Begins hebben we dan zaltijd nog de ereste Robin nodig, niemand minder dan Richard (Dick) Grayson. Als Robin is hij niet zo cool, maar als Nightwing mag ik ihem graag een appearance in een Batmancomic zien maken.

Over Jean-Paul: Dat hij een belangrijke rol krijgt, vind ik niet erg. Stel dat hij een hele film lang Batman is, dat zou cool zijn! Althans, ik vind AzBat best gaaf.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Oh, ik kwam trouwens ook het volgende tegen in de Trivia van Batman Begins op IMDb: Cameo: [Tim Booth] the ex-lead singer of British rock group James appears as Victor Zsasz.

Ik ken die hele Tim Booth niet, maar dat Zsasz er ook in voorkomt vind ik wel cool. Dat is die kerel met die rare ogen die voor elk slachtoffer dat hij aan stukken snijdt een litteken in zijn huid kerft. Nou ja, hij kerft in zijn huid zodat de snee een litteken wordt.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Jaha, maar Dick Grayson als Robin is natuurlijk tops - ik ging er al van uit dat die in de eerste sequel (als we de voorgaande dus even vergeten) wel aan bod zou komen. Dick blijft altijd de eerste en ook eigenlijk enige echte robin, voor mij - maar Tim Drake kan ik bijzonder goed lijden.

AzBat - nee, dat vind ik echt helemaal niks. Als onderdeel van de Knighfall saga een aardig idee, maar zijn Batman heeft maar dan ook niets te maken met waar Batman (in mijn ogen) altijd voor heeft gestaan. Het werd ineens een dertienineendozijn superheld waar er al zoveel van zijn. Batman is geworden wat hij is door wat er met zijn ouders is gebeurd en de manier waarop hij dat ervaren heeft. Een hersengespoelde relifanaat in een batkostuum kon ik slect plaatsen.

Denny O Neil heeft (in die periode, waarin veel superhelden een metamorfose ondergingen en midden in KNIGHTQUEST, waar heel Bruce er niet meer aan te pas kwam) "you can change a character, you can change a lot of things. There is only one thing you can't change, and that is the ESSENCE of the character". Maar ik heb nooit begrepen wat er nou van THE ESSENCE van Batman over was in die nieuwe, behalve puntoortjes - en die waren dan ook nog eens wel heel erg klein

Voor mij is het dezelfde ellende als bijvoorbeeld Batman Beyond, en de meeste Elseworlds verhalen, waarvan ik ook hoop dat die nooit In Het Echt zullen worden verfilmd (hoewel van Beyond wel sprake is geweest).

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Kabukiman schreef:

AzBat - nee, dat vind ik echt helemaal niks. Als onderdeel van de Knighfall saga een aardig idee, maar zijn Batman heeft maar dan ook niets te maken met waar Batman (in mijn ogen) altijd voor heeft gestaan. Het werd ineens een dertienineendozijn superheld waar er al zoveel van zijn. Batman is geworden wat hij is door wat er met zijn ouders is gebeurd en de manier waarop hij dat ervaren heeft. Een hersengespoelde relifanaat in een batkostuum kon ik slect plaatsen.

Dat weet ik, maar de verschillen tussen AzBat & Batman vind ik ook zo cool. Want aan de ene kant zou AzBat best gelijk kunnen hebben, dat zijn methoden (die natuurlijk veel harder waren dan die van Bruce) misschien wel effectiever waren dan die van de echte Batman. En natuurlijk stond Azrael niet voor de dingen waar Batman voor staat, maar die verandering daarin maakte AzBat ook zo interessant. Voor mij dan, tenminste.

Wat ik aan KnightQuest overigens niet cool vond was de manier waarop Bruce genas en meteen revalideerde van zijn gebroken rug, door de aanraking van Shondra Kinsolving. Gewoon hé, de pijn is weg en ik kan weer gewoon lopen! Ik hoop niet dat ze dat in een eventuele verfilming ook zo zullen doen.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Ja, dat laatste ben ik het helemaal over met je eens: dat was een wel erg geforceerde en snelle manier van ogenschijnlik lastige problemen waar men zich in had geschreven oplossen.

(Maar ik vermoed toch wel een beetje dat de negatieve lezersrespons de lieden bij DC noopten toch redelijk snel een eind aan de hele toestand te maken, en weer aan de "opbouw" van de Echte Batman te beginnen. Het duurde allemaal ook wel erg lang. Wat mijn vermoeden overigens nog eens onderstreept dat de plannen aanvankelijk waren die nieuwe Batman te laten blijven. (Wat voor mij naturlijk dan wel weer een makkelijker moment zou zijn geweest om te stoppen met de aanschaf van nieuwe zaken )

Het idee om de verschillen aan te geven tussen Bruce en JP was ook helemaal niet zo gek, en ik moet ook eerlijk toegeven dat ik af en toe weleens bij mezelf denk: laat die ellendeling nou gewoon doodgaan want dat zou ieder weldenkend mens doen - maar JUIST die ogenschijnlijke tegenstrijdigheid in zijn denken, die complexe manier van redeneren en die waarden waar hij om heel goede redenen altijd aan vast blijft houden zelfs tegenover de lui die hij om presies diezelfde redenen te vuur en te zwaard (en te batarang) bestrijdt, maken Batman zoveel meer dan vrijwle al die andere superhelden. In plaats van JP in een batpak hadden ze ook gewoon een of andere Brave and Bold achtige samenwerking met een Superheld kunnen bewerkstelligen.

Een batman die alleen maar als brute wreker tekeer gaat - ik kon er maar niet aan wennen.

Maar - eerlijk is eerlijk, het verhaal zoals gebundeld in de 3 paperbacks (zonder de ellenlange KnightQuest afleveringen) vind ik bijzonder goed.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Met dat eerste ben ik het zeker eens. Het scheen ook dat veel lezers inderdaad de serie lieten vallen tot de Echte Batman weer ten tonele zou verschijnen. Maar zouden ze echt van plan zijn geweest om Azrael als Batman aan te laten blijven?

Maar wat bedoelde je nou eigenlijk met dat laatste, Kabukiman? dat ze Azrael iemand anders hadden moeten laten worden? Had ook gekund, maar de misdaad vreest Batman, niet de een of andere nieuweling, hoe goed ie ook mag zijn. Waarom niet? Omdat de angst voor Batman al bij alle gangsters en andere criminelen zit ingeburgerd. Als Jean-Paul als Azrael zou toeslaan, zouden er geruchten rondgaan in de Onderwereld dat er een nieuwe is, die hard toeslaat. Aangezien hij niet Batman is, zouden veel gangsters denken hem aan te kunnen en hem keihard te lijf gaan. Jean-Paul zou hen misschien wel aan hebben gekund, maar het zou hem sowieso makkelijker afgaan om zich te kleden in het kostuum van de Vrees van de stad. Batman dus.

En die bijzonder goeie paperbacks? Ik neem aan dat je daar die van KnightsEnd mee bedoelt? Want KnightQuest is ook in 4 bundels in het Nederlands uitgegeven (niet alle verhalen natuurlijk, alleen de balangrijkste).

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Lady Shiva moet in één van de volgende films ook een appearance maken. Dat heeft ik besluittt!

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Flipman, jij moet eens een boek gaan schrijven

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Sterker nog, daar ben ik al mee bezig. Geen Batmanverhaal, maar daar zou ik me ook nog wel eens aan willen wagen.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Ha, Flipman,

Ja - ik vrees met grote vrezen dat als de verkoopcijfers zouden zijn geskyrocktetet dat JP de Batman zou zijn gebleven. In een van de brievenrubrieken antwoordde Denny O Neill weleens op een lezer die erg ontevreden was met deze Nieuwe Batman dat ze (even in mijn eigen woorden) als antwoord op de jarenlange roep om "meer geweld door Batman, en een hardere houding van Bruce" enzo met JP hebben willen aantonen dat dat eigenlijk niet werkt. Maar gezien de ellenlange tijd die die rare snaak in iets dat op en Batkostuum leek heeft doorgebracht en de al door jou genoemde wel erg uit de lucht vallende genezing van Bruce durf ik het toch wel een beetje aan er aan te twijfelen. Hij zou niet de eerste Superheld zijn die al door verschillende alter-ego's was "bezet". We zullen het nooit zeker weten, maar dat de Grote Centen bovenaan op de importantielijkst staan is wel duidelijk.

Maar wat bedoelde je nou eigenlijk met dat laatste, Kabukiman? dat ze Azrael iemand anders hadden moeten laten worden?

Nee - liever had ik die hele Azrael nooit gezien. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat als men een soort vergelijking in de strijd wilde gooien tussen Batman's eigen zeer persoonlijk gebonden methoden en denkwijzen en de grove hardhandige manieren van JP men dat ook wel had kunnen doen zonder een nieuwe schertsfiguur in het leven te roepen, maar door hem gewoon tegenover een reeds bestaande wat aggressiever HERO te plaatsen in een verhaal en er op een intelligente manier die "boodschap" in te verwerken - zoals dat ook weleens andersom is gebeurd met Batman's onorthodoxe methoden vs de squeeky cleane handelingen van Superman.

Al moet ik dan toch wel een beetje toegeven dat er niet direkt eentje te binnenschiet

Als Jean-Paul als Azrael zou toeslaan, zouden er geruchten rondgaan in de Onderwereld dat er een nieuwe is, die hard toeslaat. Aangezien hij niet Batman is, zouden veel gangsters denken hem aan te kunnen en hem keihard te lijf gaan. Jean-Paul zou hen misschien wel aan hebben gekund, maar het zou hem sowieso makkelijker afgaan om zich te kleden in het kostuum van de Vrees van de stad. Batman dus.

Maar hier sla je de spijker dus gewoon op zijn kop - mijn methode zou niet die impact hebben gehad als, inderdaad, een aanzienlijk brutalere Batman. Moet de boel toch nog maar eens een keer gaan herlezen. Het kan natuurlijk ook wel zijn dat mijn angsten voor het blijven van AzBats destijds mijn onbevooroordeelde mening wat hebben overschaduwd.

(Sakkerloot - dat ik daar nu pas achter moet komen! )

De paperbacks die ik bedoel zijn de albums waarin DC de hele serie verhalen (minus dat middelste Quest-gedeelte) heeft gebundeld waarmee de boel lekker leest als een hele lange Graphic Novel:

Knightfall part 1: Broken Bat

Knightfall part 2: Who Rules the Night

Knightfall part 3: Knightsend

(met respectievelijk 264, 264 en 298 pagina's).

(Ik zie verdorie nu dat ze inmiddels alweer met Nieuwe Covers zijn uitgebracht......)

Hier in nederland is een en ander destijds inderdaad ook heel mooi uitgegeven.

En mijn grootste wens voor een film BLIJFT Ra's en vooral zijn mooie Talia (hoewel de mijne dus mooier is, natuurlijk) - maar...... ja: Lady Shiva is een hele goeie. Misschien moeten we de krachten eens bundelen, meer fans optrommelen en petities online houden enzo, een hoop tamtam maken en kijken of grote stromen verzoeken van de fans waar ze het uiteindelijk van moeten hebben misschien enige invloed kunnen hebben. Als ze het na de bijzonder goede (vind ik) Batman Forever ook aan de Fans hadden overgelaten was die vermaledijde vierde film natuurlijk nooit op die manier gemaakt geweest!

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Als dat krachten bundelen zin heeft, Kabukiman, dan ben ik je man (een 'Flip'man, zelfs !)!

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Laat Bane in een vervolg tenminste een waardige rol krijgen!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.