• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.192 stemmen

Het grote Batman topic

zoeken in:

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

The Last schreef:

Ik denk omdat het meer 'fantasy' personages zijn, maar goed, dan hebben we het over realisme.

ehm.. Two Face vindt je een realistisch personage...? .

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

In principe niet, maar in vergelijking met The Penguin en Freeze vind ik de manier hoe hij zo is geworden wel wat realistischer.

'Bugsy'

• 16 berichten
  • 1 stemmen

Als we het hebben over johnny depp als volgende villain dan denk ik dat hij een zeer goede keuze is. Als er één acteur rondloopt die heath ledger kan overtreffen dan is het depp wel. Ik zie niemand anders in staat om een batman slechterik zo een manier te brengen die een batman film waardig is

88Fabian

• 1527 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb laatst gelezen dat ze in de eventuele nieuwe batmanfilm niet al te voordehand liggende vijanden willen doen.maar juist vijanden zoals "Black Mask" en "Calender Man",black mask kan een goed idee zijn omdat ie ook gewoon heel gemeen is.zal even proberen de bron van dat verhaal optezoeken en dan plaats ik het hier.

Aapje81

• 2227 berichten
  • 5185 stemmen

Elisha Cuthbert als Catwoman lijkt me wel wat

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Crispin Glover zou imo The Joker en/of Riddler perfect kunnen spelen.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Cuthbert is te jong voor Catwoman, daar moet je juist een redelijke MILF voor hebben (zoals Pfeiffer destijds).

Aapje81

• 2227 berichten
  • 5185 stemmen

Rachel Weisz die werd genoemd vind ik ook wel behoorlijk jong. Maar qua type is zij ook wel geschikt. Pfeiffer was inderdaad geweldig. Zo 1 2 3 zou ik eerlijk gezegd niemand weten die haar zou kunnen benaderen laat staan overtreffen

Aapje81

• 2227 berichten
  • 5185 stemmen

excuus ik was in de war met Rachel Leigh Cook. Die is een stuk jonger. Weisz heeft de juiste leeftijd

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

The Last schreef:

Cuthbert is te jong voor Catwoman, daar moet je juist een redelijke MILF voor hebben (zoals Pfeiffer destijds).

Dame Judy Dench?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Elisha Cuthbert als Catwoman zou perfect zijn. Dan zou ik zelfs een hoge beoordeling aan een Batman film kunnen geven.

Ruben1994

• 139 berichten
  • 175 stemmen

Mischien is het een idee om , nu de joker opgepakt (ledger dood) is,

Harley's Quinn in een vervolg te doen,...

Maar zelf vind ik de hele aparte vijanden niet zo leuk (killer croc bijv.)

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Depp vind ik een te voor de hand liggende en te makkelijke keus.

Vergeet niet dat Ledger ontzettend verassend was. Van te voren waren er niet veel mensen die hem wat leken en sowieso had niemand aan hem gedacht. Toch?

Ik hoop dat ze zo'n iemand weer gaan kiezen als de volgende schurk, The Riddler of wie het ook gaat worden.

Lijkt me veel boeidender dan Depp (die feitelijk toch altijd met de zelfde soort exentrieke types aan komt zetten).

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

thunderball schreef:

Lijkt me veel boeidender dan Depp (die feitelijk toch altijd met de zelfde soort exentrieke types aan komt zetten).

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Kun je niet normaal reageren?

Weinig fatsoenlijk zo en voegt ook totaal niets toe aan een discussie.

Ik doel er op dat zijn rollen in films als Sleepy Hollow, The Ninth Gate, In Hell veel overeenkomsten hebben.

Ok Jack Sparrow was dan wel anders, maar die rol heeft ie dan weer na het goede eerste deel gigantisch uitgemolken.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Zijn rollen in Sleepy Hollow en The Ninth Gate liggen toch wel heel erg uit elkaar hoor.

kvangaev

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb nog nooit naar een film van batman gekeken. Ik zou er eigenlijk wel willen mee beginnen maar ik zou de verschillende films in een goede volgorde willen bekijken.

In welke volgorde zou ik ze moeten bekijken ?

Thanks...

Gustos

Arbil

• 208 berichten
  • 771 stemmen

hij heeft wel gelijk dat alleen reactie als : nergens op slaat

gukker

• 343 berichten
  • 819 stemmen

In Film > Cast en crew > Wie is de beste batman: Keaton of Bale:

Wie is een betere batman? Michael Keaton of Christian Bale?

Zelf vind ik Bale een betere omdat hij Wayne een stuk moderner neerzet. Hij voegt echt iets toe aan het verhaal van Batman Begins en Dark Knight. Vond Keaton in Batman erg zwak. Nicholson eiste de hoofdrol op en hij was slechts een bijrol.

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Keaton!

Ik vond hem een zeer goede Batman.

Hij wist ook echt goed twee verschillende persoonlijkheden neer te zetten:

de ietswat onhandige en onzekere Bruce Wayne, die niet goed relatie's kan aan gaan en de keiharde, genadeloze gemaskerde held.

Ook vond ik dat wanneer hij als Batman was, zijn ogen echt heel goed overkwamen door het masker. Van die priemende ogen past goed bij de figuur van Batman.

Bale speelt zijn Bruce Wayne veel vlakker, met veel minder emotie, vooral in TDK en dan die belachelijk overdreven stem als hij Batman is.

Dennisv

• 14 berichten
  • 1515 stemmen

Ik vind Bale een beter Batman/Bruce Wayne. Hij zet een intens personage neer dat erg dicht bij de ware aard van Batman zit. Je ziet zijn schuldgevoel/woede erg sterk naar voren komen in beide films. Zo herrinner ik het karakter ook uit de beste stripverhalen, zoals Arkham Asylum, The Long Halloween etc.

Hip-Hop Drunkie

• 372 berichten
  • 166 stemmen

De eerste Batman heeft die magische eind jaren 80 sfeer die enkel door films uit de jaren 90 te evenaren is....

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

Hip-Hop Drunkie schreef:

De eerste Batman heeft die magische eind jaren 80 sfeer die enkel door films uit de jaren 90 te evenaren is....

De magische Gotham Sfeer ja, Tim Burton is een held!

Dennisv schreef:

Zo herrinner ik het karakter ook uit de beste stripverhalen, zoals Arkham Asylum, The Long Halloween etc.

Oei, wat is The Long Halloween toch een potje smullen zeg, geweldig artwork.

Arbiter

• 295 berichten
  • 357 stemmen

Ruben1994 schreef:

Mischien is het een idee om , nu de joker opgepakt (ledger dood) is,

Harley's Quinn in een vervolg te doen,...

Maar zelf vind ik de hele aparte vijanden niet zo leuk (killer croc bijv.)

Ik heb liever Croc dan Harley Quinn, Harley Quinn moet samen zijn met de Joker. Maar dat zal wel moeilijk terug te brengen zijn dus, kunnen ze beter Croc met iemand anders neerzetten, en Croc is sterk dus zal Batman moeilijk hem te pakken krijgen.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk niet dat de Keaton te overtreffen is. Speelde zijn rol zeer goed. Niet zoals Bale, die overacteerd. Ook de sfeer in die oudere batman films zijn zo veel beter dan die van The Dark Knight. Van Begins weet ik niet, heb ik nog niet willen bekijken maar zal naar wat ik lees hetzelfde zijn als The Dark Knight.

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

Bale over acteert? Hij doet juist heel weinig imo, desalniettemin vind ik hem een goede Batman hoor.

Of doel je misschien op zijn keelontsteking?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Vond jij hem dan niet verschrikkelijk raar acteren? Met Terminator Salvation had ik hetzelfde gevoel als bij The Dark Knight. Kan het niet beschrijven, maar hij acteert echt erover. Dat probleem had ik niet met Reign of Fire of American Psycho

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

Nee, hij speelt gewoon aardig, meer niet. Ik snap niet waarom jij zo'n makkelijke rol als 'raar' bestempelt eigenlijk.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2931 stemmen

Nee hij speelt niet aardig. Want zodra Bale in het batman costuum zit lijkt het alsof hij een uitgeknipt kartonnen cut-out is, die veel weg heeft van een drag queen met iets te veel rum op. Batman lijkt dan ook voortdurent vast te zitten in een persoonlijke crisis.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Gewoon uit belangstelling en/of nieuwsgierigheid: zijn er tussen de Batman-fans hier ook nog een aantal die de voorlopers van de huidige Batmanfilms op de een-of andere manier kunnen waarderen?

Ik bedoel de filmserials uit de jaren veertig en TV serie (en speelfilm)uit de jaren zestig.

Of de animatie-TV-films.

Zou ik graag eens willen weten.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.