• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.900 stemmen

Het grote Batman topic

zoeken in:

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Kent niemand hier The Reaper? Dat is die kerel in dat Magere Hein kostuum uit Year Two en Full Circle die 'Zondaars' aan repen snijdt (Reaper=Reper : Nee, eigenlijk wordt The Reaper vertaald met De Maaier).

Maar goed, mocht The Reaper ooit in een film (en in een cool kostuum)

voorkomen, wie moet hem dan spelen?

En wie moet Robin spelen? Zijn er van die kindsterren die op het punt staan om pubers te worden die voor de rol van Dick Grayson geschikt zijn?

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Sjongejonge, wat wordt er weer veel gereageerd! Ik weet dat ik dit bericht eigenlijk bij de film zelf moet plaatsen, maar ik heb net de trailer van Batman Begins gezien! Tot nog toe niks mis mee! Als Batmanfan kon ik wat ik zag erg goed keuren!

Fiend

• 295 berichten
  • 1700 stemmen

Flipman praat je altijd tegen jezelf

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

HAHAHAHAHAHAAAAAHHAAA!!! HEEL LOLLIG FIEND!!! VIND JE OOK NIET? JA!!!

Verrek, je hebt gelijk, Fiend!

Maar ja, er wordt op dit topic ook zo weinig gereageerd de laatste tijd...

DE EERSTVOLGENDE DIE NIET REAGEERT, KRIJGT MET MIJ TE MAKEN!!!

Eh, dat is ook niet zo logisch, hè? Nee, inderdaad (fuck, doe ik het weer!).

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Flipman schreef:

Maar ja, er wordt op dit topic ook zo weinig gereageerd de laatste tijd...

Mensen zijn naar hun werk.

oh shit! wat doe ik hier dan..

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Bananen zijn duur tegenwoordig. Vinden jullie ook niet?

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Gizzmann schreef:

Ik zou niet weten wat dit bericht op dit topic doet, Gizzmann, maar het is wel heel erg cool! Krikt de geloofwaardigheid ook erg op, dankjewel!

Nee hoor, onzin is cool! Bovendien heb jij gezegd dat je een Batmanfan bent en Batmanfans mogen gewoon meer! Laten we eens lekker gaan discrimineren!!

Fiend

• 295 berichten
  • 1700 stemmen

Gizzmann schreef:

koop een appel

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Fiend schreef:

(quote)

koop een appel

Goeie Tip! De Klapperrrrrrrrr Van De Week!

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Mensen zijn naar hun werk.

oh shit! wat doe ik hier dan..

Dat weet ik, maar ik zit hier praktisch alleen als ik op stage ben (zoals nu dus).

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Flipman schreef:

Ik wil liefhebbers van deze film erop attenderen dat er in het kader van Batman Begins een box uitkomt van de drie vorige films die ook een Special Edition zal bevatten van Burton's eerste Batman. Of deze ook los te verkrijgen zal zijn en of de andere films in die box ook in Special Edition zullen worden uitgebracht is mij nog onbekend.

Heb je een tijdje geleden getypt. Zag het nu pas staan. Geweldig nieuws! Ben ik even blij dat ik ze nog niet op DVD heb aangeschaft!

Dat van die bananen sloeg natuurlijk nergens op by the way.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Nee, dat van die bananen sloeg nergens op, maar dat geeft niks, dat gaf ik al aan! Onzin is gewoon cool!

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Hallo Allemaal,

Ik ben hier nieuw, en kwam dit onderwerp tegen. Naar mijn hart, want ik ben al sinds mijn batfanaat (ik zl maar niet zeggen hoeveel decaden dat dan zijn).

Ik las dat Naomi Watts zegt dat im Carrey niet de riddler is die we uit de comics kennen. Waarom niet, Naomi? Ik kon me geen betere voorstellen, eerlijk gezegd. Zijn rol was een geweldige hommage aan Frank Gorshin's Riddler uit de prachtige TV-series van weleer, en ook die vond ik uitstekend - Carrey had de boel wat eigentijdser (lees: zwartgalliger) gemaakt, dat wel, maar hij was subliem, vond ik. Zo goed als Riddler als Nicholson was als Joker.

Ik vind dat een volgende batmanfilm ABSOLUUT eens zou moeten gaan over Ra's Al Ghul - een geweldig veelzijdige en waardige opponent, die voor een geweldig mooie film zou kunnen zorgen. Maar dat pas NA Batman Begins, die naar ik mag hopen niet al teveel zal afwijken van Year One (een even subliem maar veel kleinschaligere wereld dan die waarin Ra's een rol speelt).

Je unt met Batman veel kanten op, maar naar mijn mening moet men wel ophouden met de "geschiedenis" al teveel geweld aan te doen. Hoewel DC Comics ook elke 10 jaar de hele geschiedenis herschrijft zijn er nu eenmaal dingen die NIET veranderd kunnen worden. Mijn allergrootste bezwaren tegen de eerste (overigens uitztekende) film van Tim Burton wren dan ook dat ineens the Joker Bruce's ouders had vermoord (dat is dus echt heiligschennis), dat Vicky Vale zomaar door Al;fred de Batcave in werd geloosd (een absolute en ongehoorde schending van het vertrouwen tussen alfred en Bruce), en dat Alfred zijn "baas" aanspak met Mister Wayne ipv Master Bruce.

Maar..... ik zie ernstig uit naar Batman Begins.

Groetjes!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kabukiman schreef:

Ik las dat Naomi Watts zegt dat im Carrey niet de riddler is die we uit de comics kennen. Waarom niet, Naomi? Ik kon me geen betere voorstellen, eerlijk gezegd.

Groetjes!

Carrey deed het leuk maar bij Carrey speelde niet The Riddler, hij was gewoon... Jim Carrey. En dan stoorde me juist. Dat is gewoon het effect wat hij altijd op mij heeft, ik heb altijd het idee dat ik naar Jim Carrey kijk in plaats van het karakter wat hij moet spelen. The Riddler is op het lijf geschreven van Carrey maar het is een persoonlijke kwestie dat ik niet het idee heb dat ik The Riddler zie maar Jim Carrey en dan verslapt het effect voor mij als ik de film aan het kijken ben.

Van mij mag hij het nog een keer doen, want Batman Forever is geen slechte prent alleen de geweldige donkere sfeer van de eerste 2 Batman's van Burton zat er niet in en dat vond ik jammer. Schumacher bracht teveel kleur en dat vindt je niet terug in de batman comic serie waar ik fan van ben. En dat kan misschien ook mijn mening gecreeert hebben over dat Carrey mij niet genoeg bevredigde, het ligt denk ik gewoon aan de sfeer in de film. Als er nou gewoon was gekozen voor een duistere sfeer had ik ook kunnen genieten van Carrey als the Riddler maar de sfeer zat mij dus erg dwars.

Ik wacht met smart op Batman Begins maar had liever Keaton gezien als Batman. En graag zie ik mijn favoriete villain: Two face.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Nou ja, volgens mij is The Riddler in de comics niet zo'n druk kereltje, Carrey deed me eerder een beetje denken aan The Joker. Toch, als je het anders bekijkt zet Carrey een versie van The Riddler neer, alleen wel met ADHD!

Two-Face, inderdaad, Naomi, die is echt cool! En hoewel ik weet dat hij eigenlijk heel knap en jong moet zijn, zou ik Willem Dafoe hem ook wel willen zien spelen. Grappig als je bekijkt dat hij Norman Osborn in Spider-man speelt, vader van Harry die wordt gespeeld door James Franco, de acteur die jij (Naomi) had voorgedragen.

Lijkt me echt een goeie trouwens, die James Franco: hij is een goed acteur, hij is jong, erg knap (hoewel ik niet op mannen val) en volgens mij kan hij makkelijk zo emand als Harvey Dent neerzetten.

Zelf lijkt mij The Reaper ook heel cool, maar niemand schijnt hem te kennen! Wat ik ook graag zou willen zien is Jean-Paul Valley als Batman, maar dat is in een veel later stadium in de verhaallijn. En Tim Drake als Robin en ik hoop ook niet dat ze de dood van Jason Todd overslaan.

Maar voor mensen die de trailer van Batman Begins hebben gezien, er komt dus waarschijnlijk wel een confrontatie tussen Batman en Joe Chill, de moordenaar van Thomas & Martha Wayne. Aan het einde van de trailer zie je iemand met een vies uiterlijk (die redelijk op Chill uit de comics lijkt, waardoor ik dus aanneem dat dat Chill is) die naar boven kijkt en roept: "WHERE ARE YOU?!!" en effe later verschijnt Batman's hoofd in beeld dat ondersteboven hangt en fluistert: "here!" Dan kijkt Chill achterom en schrikt zich de pleuris en je ziet nog effe hoe de cape van Batman om Chill heenklapt. Dan is de trailer afgelopen.

Dat Chill in deze film al geconfronteerd wordt met Batman is cool, maar ik hoop niet dat Chill in deze film al doodgaat. Wat wel mooi is, is dat Chill in elk geval niet de hoofd vijand is, want dat zijn The Scarecrow en Ra's Al Ghûl. Dat stoorde me ook aan Daredevil (en ook een beetje aan de eerste Burtonfilm uit de Batmanreeks), dat degene die verantwoordelijk was voor het leed dat de hoofdpersonen heeft gevormd tot wie en wat ze zijn (misdaadbestrijders) meteen de belangrijste vijand in de film is en zelfs sterft. In het geval van The Joker dan. En ik hoop ook niet dat The Scarecrow en Ra's Al Ghûl zullen sterven in deze film. Hoewel, voor Ra's maakt dat niet uit, die komt toch steeds weer terug met die Lazarusputten van 'm!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

the Reaper, is dat die villain die lijkt op magere hein ofwel 'de Dood', zo ja best cool inderdaad . Ja mijn favoriete acteur, James Franco als Two-Face zou een hele geweldige zet zijn natuurlijk.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Inderdaad, Naomi, The Reaper is die doodsverschijning. De originele Reaper is de vader van Rachel Caspian, die een tijdje met Bruce verloofd was, maar die uiteindelijk toch het klooster in ging toen ze erachter kwam dat haar vader een moordenaar was.

Effe over JamesFranco als Two-Face, hij is inderdaad jong maar ik dacht er net effe over na, is hij misschien niet net te jong?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hij is wel jong maar het is zeker te doen.Hij is wel capabel om Two-Face te spelen. Hij is naar mijn mening, de beste acteur die Hollywood op dit moment kent en hij heeft een geweldig gevoel voor gezichtsuitdrukkingen.

The Reaper zou helemaal geen slecht idee zijn. Al gaat mijn voorkeur toch echt uit naar Two-Face. En dan nog Keaton als Batman en dan kan het niet meer stuk voor mij

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ja, maar wat het dan voor jou helemaal geweldig zou maken is als Keaton over een paar jaar de hoofdrol zou spelen in The Dark Knight Returns, want hij is te oud om de beginnende Batman te spelen!

Overigens, ik zou het zelf ook zeer apprecieren als Keaton in TDKR de hoofdrol zou spelen. Heb je The Dark Knight Returns eigenlijk al gelezen?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee, maar je begint mijn interesse wel te wekken. Keaton is inderdaad niet geschikt voor de beginnende Batman. In TDKR betaalt Wayne toch de plastisch chirurgie van Harvey Dent aka Two-Face?

De 3 vervolgdelen zijn toch Dark Knight Triumphant, Hunt the Dark Knight en The Dark Knight Falls, als mijn geheugen mij niet in de steek laat tenminste.

Waar is TDKR en de andere delen ergens te verkrijgen?

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Nou, die comics dateren al van '86, mijn prachtige geboortejaar! Bij de betere stripspeciaalzaak is ie misschien nog wel in gebundeld te bestellen, ik kwam de Nederlandstalige delen volkomen toevallig op een markt tegen: alle vier de delen voor twee euro! Soms heb je gewoon geluk en kun je meeliften op de waanzin van een ander...!

In TDKR betaalt Wayne inderdaad de plastische chirurgie van Dent. Maar het gaat erom dat Bruce, die 55 is, al 10 jaar niet meer heeft opgetreden als Batman. Ondertussen weet Gordon wel wie hij vroeger was, ze hebben het in het begin van het eerste deel nog effe over de goeie ouwe tijd. Maar optreden als Batman doet hij niet meer, mede vanwege de belofte die hij aan de -waarschijnlijk in de strijd gesneuvelde(dat vertelt het verhaal niet)- Jason (Todd) heeft gedaan (wat grappig is, want Jason sterft in het verhaal A Death In The Family, uit '88. TDKR is zoals ik al eerder zei van '86, dus was er van Jasons dood nog helemaal geen sprake, wat mij doet vermoeden dat TDKR de reden was dat ze Jason als kandidaat uitkozen om door de lezers doodgestemd te laten worden). Maar de criminaliteit en de corruptie zijn so sterk toegenomen dat Bruce de drang niet kan weerstaan om Batman weer ten tonele te laten verschijnen. Batman keert terug! En hoe! Batman is niet meer dezelfde, veel bruter en gewelddadiger en hij heeft dus ook al gauw de politie weer op z'n nek, net als in z'n beginjaren!

Dus: nee, je geheugen laat je niet in de steek. En als Keaton een beetje traint, breder wordt en zijn haar grijzer wordt, dan kan The Dark Knight Returns niks anders worden dan een groot succes! En oa in The American Bookstore is TDKR gebundeld te verkrijgen, herinner ik me opeens.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bedankt voor de informatie. Maar gauw weer eens een bezoekje brengen aan the American Bookstore

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Graag gedaan hoor!

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Darren Aronofski zou eigenlijk eerder deze eeuw al Batman: Year One regisseren. Weet iemand hoe ver hij hier al mee was voor het project werd stopgezet?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het script was klaar, Aranofsky wou gaan beginnen maar toen werd er aan Aranpfsky en Miller medegedeelt dat ze geen gebruik meer wilde maken van hun diensten. Toen gaf Warner Bros het script door aan Nolan.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Volgens mij was er nog erg weinig echt in de stijgers gezet. Er zou stevig met Miller worden samengewerkt voor het script, in diezelfde tijd, maar ook daar is na een aantal berichten in de pers niets meer van vernomen. Hoewel ik Aranofski's eerste twee films niet echt geweldig vind, had hij wel een uitstekende sfeer kunnen neerzetten mits er een goed script was (PI is kwa sfeer bijzonder lekker). Chris Nolan lijkt vooralsnog best geschikt, welke mening ik overigens alleen kan baseren op het zien van Memento. Het nadeel van die film vond ik dat het zo emotieloos was allemaal, maar in het geval van Batman zou die benadering eigenlijk best wel goed kunnen werken.

Ik zag hiervoor dat jullie Keaton als Batman wel zouden zien zitten, maar echt - dat vond ik (hoe mooi de films er ook uit zagen) absoluut een rare keuze. Klein ventje, trutlip - absoluut niet de begeerde vrijgezel waar alle dames van ondersteboven zijn. Van de drie vond ik wat dat allemaal betreft toch Val Kilmer nog de beste.

Hoewle ik American Psycho een zwaar overgewaardeerde film vind, zie ik Christian Bale wel goed zitten in Bruce's rol.

Michael Caine en Morgan Freeman zijn SUBLIEM gecast, in my never so humble opinion, en Gary Oldman marcheert altijd, al moet ik zeggen dat ik hem vor de rol van Gordon iets te jong vindt - maar dat kan nog alles meevallen, natuurlijk.

Het Hoofd van Ken Wanatobe als Ra's ziet er trouwens ook prima uit.

Ik zie net dat er ook een actrice meedoet die Barbara Gordon heet..... , maar er staat niet bij welk rolletje ze heeft. Kan en mag er eigenlijk maar eentje zijn, natuurlijk :O)

Overigens begint DC comics ter gelegenheid van de film met een nieuwe reeks (dit keer niet zo duur als de gebonden Archive editions) met alle Batman verhalen vanaf 1939 in chronologische volgorde. Gaat iets van 12 dollar kosten! Geweldig voor de eerste 11 Batverhalen uit Detective comics plus 4 uit de eerste BATMAN.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Ah - dank je Naomi - wist niet dat het al zo ver was Nu maar hopen dat ze er niet meer al te veel aan verprutst hebben

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja, inderdaad

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Dat script was voor Batman: Year One. Volgens mij hebben ze een nieuw script geschreven, want het script van Batman Begins is niet van Frank Miller!

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Nee, het is aanzienlijk veranderd tov Y1, heb ik inmiddels begrepen. Maar vermits de rechten voor het werk van Miller en Aranofski toch wel bij Warner zullen liggen kan ik me voorstellen dat ze het als basis hebben gerbuikt voor de huidige film.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ik had in elk geval wel een ontwerpschets gezien van een hele coole Batmobile voor Year One.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.