- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het grote Batman topic
Het grote Batman topic
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heb de Comic hier liggen, alleen ben aan dat deel nog lang niet toe maar nu heb ik iets om naar toe te leven 
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Gewoon de rest even opzij leggen - deze staat toch verder buiten die vervelende continuity, kan er zo tussendoor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is mooi, daarvan was ik niet op de hoogte. Dan staat ie nog op het programma vannacht 
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Veel plezier! (Ik ga m ook maar weer eens lezen, is lang geleden!!)
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Vond je ervan, Naomi Watts?
Nog een vraag:
Batman continues ook in animated versie.
Nu zijn in Amerika de eerste tweee 4-DVD sets van de onovertroffen Animated series uit de jaren 90 al uitgebracht (en de derde set staat voor 24 mei geplanned).
Maar voor die datum is ook een dvd geplanned van een NIEUWE ANIMATED SERIE???
BATMAN: TRAINING FOR POWER heet die reeks.
Kent een van jullie deze?
Nooooooit van gehoord.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Nee, sorry, ken ik ook niet. Ik hou me ook niet erg bezig met The Animated Series van Batman. Niet dat deze niet cool zijn, ik heb nog een redelijk aantal actiefiguren ervan, die doe ik nooit weg!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vond je ervan, Naomi Watts?
Ik heb heel erg genoten 
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Waarvan, Gilles? Son Of The Demon? Ga Year One nou eens lezen, jôh
!
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Heeft hij Year One nog niet gelezen, Flipman?
Heb jij Year One nog niet gelezen, Naomi Watts?
Kun je dan mooi deze nacht gaan doen. Vermits alle daarvoor gecreeeeeerde continuity (wat een rotwoord, daar hebben ze de comics behoorlijk mee om zeep geholpen, vind ik) toch overboord wordt gegooid met dat verhaal, kun je die net zo goed ook nu pakken.
Maar ik ben blij dat je SotD goed vond, maar ik had het wel een beetje verwacht. Zou toch ook een prima basis voor een film kunnen zijn. en betere romance dan met Vicky Vale in de eerste Burton film, toch.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb Year One hier liggen alleen wil elk continuity comic hebben voor ik eraan begin. Als i ker aan 1 begin kan ik door blijven lezen.
Talia is 1 van mijn favoriete personages uit Batman en is natuurlijk een veel interessanter personage als Vicki Vale. Talia's achtergrond intrigeren mij nogal, ze heeft nogal te maken met wat heen en weer geslinger aangezien haar vader en Batman/Bruce Wayne geen voorstanders zijn van elkaars idealen.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
En zij daardoor een dubbele loyaliteit heeft - de liefde is met deze compleze zaken aanzienlijk mooier en echter in beeld gebracht. Wist je dat mijn dochter ook Talia heet? En het grappige is dat mijn vrouw dat had verzonnen zonder van de dochter van Ra's op de hoogte te zijn - ik kon alleen maar instemmen, want ze is minstens zo mooi.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad. Door haar dubbele loyaliteit wordt de liefde echter en mooier in beeld gebracht. Talia heeft ook nog eensh et probleem dat haar vader een zoonswens heeft en dat wat ze oo kdoet niet opweegt aan zijn verwachtingen. Bruce geeft haar juist de waardering en respect die ze nodig heeft. Na Two-Face is Talia mijn favoriete karakter 
Dat is wel grappig en een hele goede naam keuze 
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Na Two-face?
Ik vind Talia wel knapper (en mijn zoon heet geen two-face).
Ik moet zeggen dat ik Dick en Tim allebei hele interesasnte Robins vind, maar bij de villains toch voor Ra's ga. En Catwoman, met wie ook mooie diepergaande betrekkingen zijn geweest die mooi tot hun recht kwamen. Catwoman moet natuurlijk wel Selina zijn, en niet....hoe heet ze in die rare film ook weer.....
En ach, ja, the Joker, mits er goed mee omgegaan wordt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Na Two-Face mag Talia zich mijn favoriete Batman Character noemen ja 
Talia is idd knapper en Two-Face is ook niks als naam voor een zoon
Als Villains ga ik voor Two-Face, de Ra's, Harley Quinn en the Joker.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Nee, maar heet je zoon dan misschien Harvey of Oswald (Cobblepot), Kabukiman
?
Ik ben het wel met je eens dat Tim een interessante Robin is, Dick niet zo. Ik vid Dick beter tot zijn recht komen als Nightwing. In sommige strips wordt ook wel eens gerefereerd naar vroeger, waar het verschil blijkt tussen Dick als Robin en als Nightwing. Ik vcind 'm als Nightwing echt erg cool, een soort Neo-Batman.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Hij heet Chesley, maardat is via een omweg afgeleid uit een karakter van Jamer Fox in de film Performance, dat Chas heet. Ik had het wel lollig gevonden om een geboortekaartje te sturen met "Onze zoon Dick Grayson is geboren. Wij noemen hem Robin". Maar dat idee was afgevallen 
Dat ik Dick als Robin eigenlijk prefereer komt wel omdat ik daarmee opgegroeid ben (je weet, ik ben een ouwe lul) en Dicjk en bruce altijd als een een heid bij erlkaar heb vinden horen. Dat er een andere Robin kwam zo ergens in mijn Grown Up jaren, daar had ik best heel veel moeite mee en het pleit voor Tim dat hij die vooroordelen heeft weg kunnen nemen.
Even lastig vond ik het trouwens in het begin om zomaar te kunnen accepteren dat Dick ineens Nightwing werd, maar dat werd allemaal op een sublieme manier in de strips verwerkt dus dat kon wel.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Ik moet eigenlijk eens strips van Nightwing zlef gaan lezen, Ik vind 't in de comics van tegenwoordig altijd een aangename verrassing als hij een gastroletje heeft in een verhaal van Batman, zoals in Hush, bijvoorbeeld. Wat dan ook leuk is, is dat uit de denk tekst van Batman in die strip blijkt hoe trots ie op Dick is.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Ja, maar door opmerkingen als die van U-96 leer ik misschien af om begrijpelijke typfouten te verbeteren, mensen vinden het irritant en hoewel ik het nooit kan laten, ik vind het zelf ook irritant.
Hé, zie je dat? Ik schreef zelf, niet zlef
!
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Ik vind dat je helemaal zlef moet weten hoe je zelf schrijft, hoor.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Ik heb trouwens om IMDb gelezen dat de stad Gotham in de film uit '89 zwaar geïnspireerd is door Frank Miller's in The Dark Knight Returns. Tim Burton wilde zelfs een verfilming van dit verhaal
maken. Zou me ook cool hebben geleken, maar de Producers wilden graag een Origin-Story, dus dat ging helaas niet door.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Ik breng dit topic maar even terug, nu het misschien iets actueler word 
Wil trouwens reageren op mijn eigen berichtje dat ik hier een tijdje geleden heb achtergelaten
de villian die misschien wel nog vetter is dan the joker: MANBAT!!! Met de special effeckts van nu word dat een film voor in mijn favoriete top-10. Een bruinig-vleermuis-gremlinachtig wezen dat door de stad heen vliegt en mensen vermoord. WOOHOO!
Dit neem ik helemaal terug. Lijkt me eigelijk een belachelijk idee.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Nou, ik weet niet of ManBat niet cool is, maar echt 'n
'villain' is 't ook niet. Hij mag wat mij betreft best 's in 'n BatmanFilm voorkomen, dat wel. Maar ik denk dan zomaar dat ie 'n heel onduidelijke of onbeduidende rol zal krijgen.
Pim, nog bedankt voor het opnieuw leven inblazen van dit topic
!!
En voor wie "Batman Begins heeft gezien, weet al één ding over het vervolg: The Joker
!!!
Verder heeft David Goyer ook nog wat losgelaten over de twee vervolgen, maar we weten natuurlijk niet hoe betrouwbaar dat is, aangeizen ie daarmee deel twee al zo goed als uitgelegd zou hebben: in deel twee zouden Batman en Gordon hulp krijgen van Harvey Dent. Samen proberen ze The Joker te pakken te krijgen. In deel drie wordt The Joker berecht en in de rechtzaal heeft The Joker voor Harvey nog 'n nare verrassing in petto, namelijk 'n flesje met zuur...
Dit is dus info die Goyer zelf heeft vijgegeven, maar voor alle zekerheid heb ik hem maar wel 'gespoilertagged'.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Feanaro Surion vroeg zich af of Christopher Nolan het volgende deel weer zou gaan regisseren. Mocht dit niet het geval zijn, wat dachten jullie dan van Alex Proyas? Die geeft ook al met schrijver David S Goyer gewerkt aan "Dark City", dus dat moet wel goed lopen.
Alex Proyas heeft met "The Crow" en "Dark City" dat hij goed is in het creëeren van duistere sferen en steden, dus...?
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Na The Crow gezien te hebben denk ik dat Proyas inderdaad best geschikt. Maar ik zie toch liever nog eens Christopher Nolan 
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Zeker, Nolan is goed, maar Gotham door Proyas, tja...
Trouwens: Frank Miller schrijft weer Batman met de serie "Batman & Robin The Boy Wonder", getekend door Jim lee, tekenaar van "Hush"!