• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.360 stemmen

Het grote Batman topic

zoeken in:

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

(afbeelding)

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

:evil

En ja, Hannibal, ik begrijp dat je een geintje maakt, maar je zult nu ongeveer vast wel een klein beetje weten hoe ik inelkaar zit! Ik neem je echt niks kwalijk, hoor!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hannibal schreef:

Volgens mij maakt het niet zoveel uit wie Batman speelt, want die gast heeft toch steeds een masker op.

En of dat uitmaakt dat heeft Clooney in negatief perspectief bewezen en Keaton in een heel positief perspectief.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Elfman kan alles en is daarom altijd perfect. Maar ik denk dat Kevin Manthei ook een zeeeeeeeeeer goede keuze zou zijn!!!

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

voor de score bedoel ik he, niet voor degene die Batman speelt

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

http://www.kmmproductions.com/Zim.html

Dat zijn geweldige stukjes die Kevin Manthei gemaakt heeft! Luisteren!

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

En of dat uitmaakt dat heeft Clooney in negatief perspectief bewezen en Keaton in een heel positief perspectief.

Mooi gezegd!

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Gizzmann schreef:

Elfman kan alles en is daarom altijd perfect. Maar ik denk dat Kevin Manthei ook een zeeeeeeeeeer goede keuze zou zijn!!!

Elfman altijd perfect? Klopt, zijn muziek is altijd mooi. Zijn werk voor Spider-man paste goed bij de film, maar was minder Elfman. Het paste goed bij de film, maar het klonk soms iets te heroïsch. En die Manthei, heeft die ook muziek voor bekendere films gemaakt?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bale zei i neen interview:"if you ask me who will be the better Batman then i will mention myself but i think Keaton is a much better Bruce Wayne".

Hier kan ik mij best in voelen. Ode aan Bale _o_

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Gôh, wat attent van hem dat ie dat zegt! Maar ik weet het eigenlijk niet. Bruce Wayne hoort een beetje de verveelde miljonair te zijn die niet weet wat ie met z'n geld moet doen. Keaton zet Bruce Wayne neer als een sukkel, die nog niet door heeft dat z'n portemonnee gejat wordt als hij er met z'n neus op zit. Ergens doet Keatons Wayne soms eerder denken aan Cark Kent.

Aan de andere kant zijn er ook strips waarin Wayne alles langs zich heen laat gaan, waarin het lijkt dat hij hetgene je hem uit zo willen leggen nog niet snapt wanneer je het al tig keer zeer gedetailleerd uit de doeken hebt gedaan. En dat is wel weer echt de Keaton-Wayne.

Maar ik had niet verwacht dat Bale zoiets zou zeggen, ik dacht dat er in dit script veel meer ruimte was om zowel de karakters van Bruce Wayne en Batman uit te diepen. Want voor zover Michael Keaton Wayne kon uitdiepen deed ie 't geweldig en hij maakte zeer goed onderscheid tussen de twee. Maar ook in de films van Burton gaat het meer om het verhaal dan om de karakters. De aandacht is mij niet evenredig genoeg verdeeld. Aangezien dat in Batman Begins wel het geval zou zijn (dat werd vaak in interviews vermeld), verwachtte ik dus nooit dat Bale zo'n conclusie zou trekken. Maar ik vind het wel heel eerlijk van hem. Inderdaad, Ode aan Bale !

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zeker heel eerlijk. Misschien deed Keaton Wayne wel lijken als een sukkel maar ik vond het meer dat Keaton liet zien dat Wayne gewoon eenzaam was, die een vrouw nodig had om hem te steunen. Misschien ben ik niet objectief, misschien verdedig ik Keaton omdat hij mijn favoriete Batman en Bruce Wayne is. Maar dit is iig mijn point a view.

Heel erg eerlijk van Bale inderdaad. Al heb ik hem altijd een man met karakter gevonden. Inderdaad de films van Burton gingen meer om het verhaal maar toch voelde ik mee met Keaton, al was het niet het plan, Keaton liet Wayne va neen emotionele kant zien terwijl Kilmer een echte koude Wayne neerzette vond ik.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Over Kilmer heb je inderdaad gelijk. En als je fan van iemand bent, wordt je al gauw minder objectief misschien, maar wat je over de eenzaamheid die Michael als Bruce uitstraalde, volgens mij klopt dat inderdaad. Er waren veel scènes die (misschien onbedoeld) uitstraalden dat Alfred het enige steunpunt was dat Bruce had.

Ik vind het eigenlijk ook heel jammer dat Michael Keaton nooit in de film heeft gespeeld waarin Robin geïntroduceerd werd. Keaton als een vaderfiguur, dat lijkt me wel cool.

Als Robin ooit nog in een vervolg op Batman Begins zal verschijnen, moet hij wel veel jonger zijn, vind ik.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Misschien deed Keaton Wayne wel lijken als een sukkel maar ik vond het meer dat Keaton liet zien dat Wayne gewoon eenzaam was, die een vrouw nodig had om hem te steunen.

Hoewel het me in de hele films niet bovenmatig stoort vind ik Michael Keaton geen beste Bruce (en al helemaal niet geschikt voor Batman: te klein, foute onderkaak). Zijn uiterlijk klopt niet met de begerenswaardige knappe vrijgezel die Wayne is (het is een onderdeurtje met een rare bovenlip). Het "eenzame" aspect dat je noemt, NaomiWatts, heb je gelijk in - maar dat is nou juist een beeld dat in strijd is met hoe ik Bruce Wayne zie. Ik heb hem nooit gezien als iemand die eenzaam is of een vrouw nodig heeft. De keren dat hij oprecht "verliefd" wordt of veel van een dame houdt (zoals Talia - en daar heb ik er zelf een van waar je inderdaad niet anders kunt dan van houden ) is dat lastig en bijzonder gecompliceerd. Meteen een van mijn problemen met de eerste Burton film (overigens door de bank genomen een uitstekende film, als je de geschiedvervalsingen even terzijde legt): de relatie met Vicky Vale was TE hollywood.

Batman is Wie Hij Is Geworden, goed en wel beschouwd op de dag dat zijn ouders overleden, Bruce Wayne is maar een dekmantel die eigenlijk slechts bij Alfred zichzelf kan zijn, en daar dan over het algemeen denkt aan en praat over dingen die juist met Batman te maken hebben, alsof hij alleen zijn Pak uit heeft gedaan, maar niet in de Wayne rol hoeft te kruipen.

Dat vond ik overigens een bijzonder sterk punt in Batman Returns, waar in de gemaskerd-bal scene twee mensen ogenschijnlijk niet Verkleed waren (Bruce en Selina), terwijl eigenlijk Batman en Catwoman op het feest waren, verkleed als "gewone mensen".

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Kabukiman schreef:

Hoewel het me in de hele films niet bovenmatig stoort vind ik Michael Keaton geen beste Bruce (en al helemaal niet geschikt voor Batman: te klein, foute onderkaak). Zijn uiterlijk klopt niet met de begerenswaardige knappe vrijgezel die Wayne is (het is een onderdeurtje met een rare bovenlip).

Nee, maar qua uiterlijk klopt Christian Bale ook niet helemaal. Maar ze hebben misschien expres Keaton gekozen, omdat de bevolking van Gotham totaal niet zou verwachten dat iemand met zijn figuur en voorkomen Batman is.

Het "eenzame" aspect dat je noemt, NaomiWatts, heb je gelijk in - maar dat is nou juist een beeld dat in strijd is met hoe ik Bruce Wayne zie. Ik heb hem nooit gezien als iemand die eenzaam is of een vrouw nodig heeft. De keren dat hij oprecht "verliefd" wordt of veel van een dame houdt (zoals Talia - en daar heb ik er zelf een van waar je inderdaad niet anders kunt dan van houden ) is dat lastig en bijzonder gecompliceerd. Meteen een van mijn problemen met de eerste Burton film (overigens door de bank genomen een uitstekende film, als je de geschiedvervalsingen even terzijde legt): de relatie met Vicky Vale was TE hollywood.

Misschien is Bruce niet iemand die een vrouw nodig heeft, maar er zijn wel delen in sommige verhalen waar hij erbij stil staat dat hij zich er gewoon niet toe aan kan zetten om een gewoon leven te leiden. Dat is wel een goed voorbeeld van dat "eenzame aspect." Maar iemand die een vrouw nodig heeft, zo zie ik Bruce inderdaad ook niet echt. Hij kan zich gewoon niet binden. Misschien wil hij dat zelfs niet, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.

Batman is Wie Hij Is Geworden, goed en wel beschouwd op de dag dat zijn ouders overleden, Bruce Wayne is maar een dekmantel die eigenlijk slechts bij Alfred zichzelf kan zijn, en daar dan over het algemeen denkt aan en praat over dingen die juist met Batman te maken hebben, alsof hij alleen zijn Pak uit heeft gedaan, maar niet in de Wayne rol hoeft te kruipen.

Nou, dat heb je mooi gezegd en ik heb er niks aan toe te voegen.

Dat vond ik overigens een bijzonder sterk punt in Batman Returns, waar in de gemaskerd-bal scene twee mensen ogenschijnlijk niet Verkleed waren (Bruce en Selina), terwijl eigenlijk Batman en Catwoman op het feest waren, verkleed als "gewone mensen".

Gôh, ook een mooie theorie! Zo had ik het eigenlijk nog nooit bekeken !

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ik moet dit misschien eigenlijk kwijt op het Topic van Batman Begins, maar ik zag vandaag een foto van het kostuum: ik durf het bijna niet te zeggen, maar de vorm is zo lelijk. Of dat lijkt ie. Op Joblo.com stond ie, geloof ik. Moet je maar effe kijken, maar als ie echt zo lelijk blijkt te zijn, dan hoop ik dat het kostuum in de volgende film wordt aangepast.

Tenminste, zowel de riem, de nek en het masker zijn me allemaal

te breed. Het zou me niks verbazen als het gewoon een gephotoshopped plaatje is, of zo.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Nou ja, als je die riem en het masker weg zou denken, zou het wel een cool kostuum zijn. Het masker en de riem zijn gewoon veel te groot, lijkt het.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Wow, ik heb de Super Bowl Teaser gezien van Batman Begins en volgens mij heeft The Scarecrow alleen maar een masker op, verder geen kostuum of zo. Misschien is dat wel een goed idee voor de vervolgen: Tegenstanders alleen een kostuum geven als dat echt nodig is. Maar misschien heeft The Scarecrow verder wel gewoon een kostuum aan, dat weet ik niet, ik heb alleen in de Teaser effe een kort shot gezien.

Maar misschin werkt dat ook wel juist helemaal niet, wat vinden jullie, mede-Batmanliefhebbers?

Trouwens, in de Teaser is ook een close-up van Batman's hoofd te zien. Maar het masker was dit keer gewoon niet lelijk! Het zag er zelfs heel cool uit en ik denk gewoon dat de foto's van het kostuum die zijn uitgegeven gewoon van een zeer matige kwaliteit zijn, want er zit er nauwelijks een tussen waarop het hele kostuum perfect te zien is!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik blijf een voorstander van wat budget uitgeven aan kostuums. Dat geeft de film weer iets moois om je ogen bij uit te kijken. Big No No dus.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Goed, maar de Teaser liet Crane zien met alleen een masker op, misschien droeg ie op dat moment z'n kostuum gewoon niet of zo.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Laten we het hopen..

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ja, ach, wie weet heeft hij dat kostuum ook wel helemaal niet nodig, wie weet is het zo wel goed genoeg.

Maar stiekem hoop ik toch ook op een kostuum!

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Volgens mij komt in Batman Begins Leslie Thompkins ook helemaal niet voor. Zou dat in een volgende film wel moeten, volgens jullie?

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Ik ken Batman alleen door de films en in mindere mate de tekenfilms, ik ken Leslie Thompkins dan ook niet. Ze speelt een rolletje in de Batman tekenfilms zag ik op IMDB. Is zij een een vijand?

Ik heb een tijd geleden het script van Batman Begins doorgebladerd, zag er wel goed uit voor zover ik daar kijk op heb. Beetje donkere sfeer, zoals het hoort!

remorz

• 2497 berichten
  • 2739 stemmen

*ahum* en hoe kom jij aan zo'n script? [/nieuwsgierigheidmodus]

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Contacten

Nee gewoon zoeken op internet, via het IMDB forum in dit geval. Kwam het toevallig tegen toen ik dat forum aan het doorkijken was, dus meteen maar even ingezien..

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Wow, Leno, kun je me dat script misschien mailen? Ik weet eigenlijk niet of ik het al wel wil lezen, maar als ik het wil, kan het in ieder geval.

Trouwens, Leslie Thompkins is een zuster (non, dus), of in ieder geval verbonden aan een klosster. Ze is ook dokter. Ze troostte Bruce toen zijn ouders net waren vermoord, ze voedde hem ook samen op met Alfred (de butler), meen ik. Zij is in ieder geval ook op de hoogte van de nachtelijke activiteiten van Bruce.

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

O raar dat ik nog nooit van haar gehoord had dan, shame on me!

Ik heb het script niet op mijn PC staan, maar ik zal even kijken of ik het kan vinden op internet. Dan mail ik het wel ff naar je..

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Flipman schreef:

Zij is in ieder geval ook op de hoogte van de nachtelijke activiteiten van Bruce.

De stomende nachten met Talia? Daar zal ik ook wel meer van willen weten

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Huh-huh !

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Naomi Watts:

De stomende nachten met Talia? Daar zal ik ook wel meer van willen weten

Zie SON OF THE DEMON.

Ge Wel Dig verhaal!! (Dat ze overigens een Graphic Novel noemen, maar het had iets graphicer gekund, wat dat betreft )

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.