- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
jarno1975 (moderator series)
-
- 10995 berichten
- 2803 stemmen
Hoe heette trouwens die komedie waarin die bekende scene in zit met die broek gulp?
Yann Samsa
-
- 52 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een Franse Film Noir, alternatief jaren '50 sfeertje, waarin een jonge meid een bedrelatie heeft met zo'n wij-gaan-nooit-zo-sexy-zijn-als-die-kerel acteur. Op het einde belt het ik-ben-zo-koddig meisje de politie - man is niet zo proper als het op drugs en andere zaakjes aankomt, man loopt weg, wordt neergeschoten. Film eindigt met de jonge vrouw staande, wenend, bij z'n lichaam. Herinner me een andere scène waarin ze beiden op bed liggen, vent belt, sjoemelt wat aan de radio, pratend over welke reizen ze willen ondernemen. Fijn filmpje.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Dat moet haast wel À Bout de Souffle (1960) zijn...?
P.s.: nog maar eens een keer: je kan belangrijke (eind)gebeurtenissen uit zo'n film beter even tussen spoilers zetten.
Yann Samsa
-
- 52 berichten
- 0 stemmen
Excusez-moi, haast vergeten dat zoiets ook in topics moet (en niet enkel bij de film ter kwestie).
mikey
-
- 29036 berichten
- 5195 stemmen
Blijf ik ook altijd gek vinden: hier spoiler tags te gebruiken.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Spoilers zijn spoilers.
-edit- Ik ben geen moderator, overigens, dus misschien is het niet verplicht...?
Maarreh, Ferre... is 't 'm?
mikey
-
- 29036 berichten
- 5195 stemmen
Spoilers zijn spoilers.
-edit- Ik ben geen moderator, overigens, dus misschien is het niet verplicht...??
Om de film te achterhalen moet je toch de tekst lezen, tussen tags of niet.
Dk2008
-
- 11208 berichten
- 812 stemmen
Hebben we het een paar jaar geleden ook al over gehad.
(7 november 2009)
Spoilers gelden ook gewoon voor het forum, dus als je echt belangrijke zaken weggeeft lijkt het me inderdaad beter om het tussen spoilertags te plaatsen.
Dus bij twijfel dan maar gewoon doen toch?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Spoilers zijn ook spoilers in het grote spoiler topic...
Om de film te achterhalen moet je toch de tekst lezen, tussen tags of niet.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Correctomundo! Danke
Limburger92
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Ik wil een film kijken maar ben de naam vergeten.:
Het gaat over een jonge jongen. De jongen is heel rijk, maar in het land komt oorlog en hij moet vluchten met zijn ouders. Als ze gaan vluchten raakt hij zijn ouders kwijt. Als hij terug gaat naar zijn huis, zijn de mensen die eerst voor hem werkten nu zijn huis aan het uitruimen, hij staat er alleen voor. verder weet ik nog dat hij toen het best lang alleen uithielt. En dat hij bijv gek was op vliegtuigen, het zwembad leeg dronk ( toen hij alleen thuis was ).
Hij word wel opgepakt en komt in een kamp terrecht.
en op het laatst ziet hij zijn moeder terug.
weet iemand welke film ik bedoel?
mikey
-
- 29036 berichten
- 5195 stemmen
Jawel: de topics over einde van films bedoelde ik... 'met spoilers' staat er dan bij.
Ja maar iedereen die wilt helpen gaat ze toch lezen... soms hoef je niet, want da ken je de film al (en dan doet de eventuele spoiler er ook niet meer toen dan). Maar als je het niet weet , ga je de spoilers juist lezen. De aard van het topic.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Ik wil een film kijken maar ben de naam vergeten.:
Het gaat over een jonge jongen. De jongen is heel rijk, maar in het land komt oorlog en hij moet vluchten met zijn ouders. Als ze gaan vluchten raakt hij zijn ouders kwijt. Als hij terug gaat naar zijn huis, zijn de mensen die eerst voor hem werkten nu zijn huis aan het uitruimen, hij staat er alleen voor. verder weet ik nog dat hij toen het best lang alleen uithielt. En dat hij bijv gek was op vliegtuigen, het zwembad leeg dronk ( toen hij alleen thuis was ).
Hij word wel opgepakt en komt in een kamp terrecht.
en op het laatst ziet hij zijn moeder terug.
weet iemand welke film ik bedoel?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Jawel: de topics over einde van films bedoelde ik... 'met spoilers' staat er dan bij.
Ja maar iedereen die wilt helpen gaat ze toch lezen... soms hoef je niet, want da ken je de film al (en dan doet de eventuele spoiler er ook niet meer toen dan). Maar als je het niet weet , ga je de spoilers juist lezen. De aard van het topic.
Dk2008
-
- 11208 berichten
- 812 stemmen
Mikey zal wel dit bedoelen.
http://www.moviemeter.nl/forum/3
Staan een heleboel films met spoilers.
Het gebeurt maar een enkele keer dat je door iemands beschrijving ook achter de titel kan komen zonder dat je de film zelf hebt gezien. Meestal onthoudt je alleen maar belangrijke dingen uit een film. Als je achter de titel van dit topic zet, "dit topic bevat spoilers" is het probleem meteen opgelost. Maar ja, wie ben ik. 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Die topics zullen idd ladingen spoilers bevatten. Maar bij veel (de meeste?) topics aldaar staat dan ook: ''Dit is een spoilertopic voor de film...''.
mikey
-
- 29036 berichten
- 5195 stemmen
Als je achter de titel van dit topic zet, "dit topic bevat spoilers" is het probleem meteen opgelost. Maar ja, wie ben ik.
mikey
-
- 29036 berichten
- 5195 stemmen
Voorbeeld. Dit wordt nooit geraden:
Dit wel: 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Da's één voorbeeldje. Ik heb deze en de vorige twee pagina's bekeken en het blijkt dat het met ''het einde verklappen als noodzaak'' reuze meevalt. Sowieso is het dus heel vaak niet nodig het einde erbij te zetten, en dan nog kan je dát deel tussen spoilers zetten.
Ik doe ook een voorbeeldje: ik zoek een film over een jochie die een grote dolfijn zielig vindt en vrij wil laten - ik weet niet meer hoe het afliep... 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Free Willy.
Aleen welke deel 1,2,3,4,5,6,7,8 ? 
Dk2008
-
- 11208 berichten
- 812 stemmen
Hij zal wel het eerste deel bedoelen, daar heeft hij 2.0 voor gegeven. Maar als hij hem had uitgekeken had hij waarschijnlijk wel geweten hoe het was afgelopen en misschien ook hoger gestemd. Oeps verkeerde topic. 
the marsh
-
- 109 berichten
- 1500 stemmen
Deel 4 kan niet, het is een meisje in dit deel die de Orka redt. 
mikey
-
- 29036 berichten
- 5195 stemmen
Ik doe ook een voorbeeldje: ik zoek een film over een jochie die een grote dolfijn zielig vindt en vrij wil laten - ik weet niet meer hoe het afliep...
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Wat een reacties. 
Maar goed, mijn punt is gemaakt. Back to business.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Dat jouw kennis een beetje tekort schiet, maakt mijn punt niets minder... 
adek
-
- 9 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar een film wsch uit de jaren 70 of begin 80, waarin termieten en termietenhopen een rol spelen. Voor wat me bijstaat een trhiller of horror film. Wat ik me herinner:
- Er staan die termieten hopen als torens in het landschap
- Op een gegeven moment is een fluittoon te horen (geen idee of dat met de bestrijding van de mieren te maken had...)
- de termieten hebben een gewone grote (dus denk niet dat het hier om Empire of the Ants (film uit 1977) gaat, tenzij dat later in de film gebeurt...
- Er komt op een gegeven moment een hele stoet mieren uit een lijk gekropen. Ingezoemd op een hand met allemaal gaatjes erin (brrrr)
Deze film heeft een indruk op me gemaakt.... wie weet de titel?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Gokje: It Happened at Lakewood Manor (1977)
(check no. 1: geen noemenswaardige spoilers)
Mochizuki Rokuro
-
- 18947 berichten
- 16774 stemmen
Wellicht deze, geen termieten, maar mieren: Phase IV (1974)
Film met veel close ups en soms bizar kleurgebruik. Speelt helemaal rond een onderzoeksstation in de woestijn. Trailer: YouTube - Phase IV (1974) Trailer
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.