- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Die oplossing hadden we al gevonden, maar is hem niet. Toch bedankt!
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2417 stemmen
Goedzo Riesma, dat stuk was ik alweer kwijt! 
Weer een stukje verder dus. Ik weet zeker dat het zingen ook in de film zat die ik bedoel.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Haha, dit verandert langzaamaan in een "Grote Klopjacht Forum". 
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Spoilers gelden ook gewoon voor het forum, dus als je echt belangrijke zaken weggeeft lijkt het me inderdaad beter om het tussen spoilertags te plaatsen
Kan je niet beter zeggen: betreding in dit topic op eigen risico??
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Het lezen van spoilers is al voor eigen risico.
-fal
-
- 2028 berichten
- 2290 stemmen
Ik zit met twee films in mijn hoofd waar ik de titel graag van zou weten
1) SF film uit vermoedelijk eind '60, begin '70. Traag, geen of niet veel laser-piefpafpoef en ik herinner me dat een van de bemanningsleden een tuin onderhield.
2) Film waarin een scherpschutter een relatie krijgt met de vrouw die hij redt door haar belager bij een gekaapt vliegtuig dood te schieten. Met o.a. een betekenisvolle seksscène op een rood bed. Volgens mij Duitstalig.
Iemand?
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Haha dit vind ik leuk, maar eigenlijk ook weer niet. Laat maar gaan en laat maar staan. Misschien is het een tv-film.
Bericht is van 30 mei 2007.
Haha, dit verandert langzaamaan in een "Grote Klopjacht Forum".
Laat maar gaan en laat maar staan? Niks daarvan! 
@Dick2008
@Martijnnn
@Riesma,
Het is "A Midnight Clear" (1992). Prachtfilm!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Ik zit met twee films in mijn hoofd waar ik de titel graag van zou weten
1) SF film uit vermoedelijk eind '60, begin '70. Traag, geen of niet veel laser-piefpafpoef en ik herinner me dat een van de bemanningsleden een tuin onderhield.
Die eerste is Silent Running, maar die tweede zegt me echt niets!
Trouwens een film die qua verhaal een beetje in de buurt komt van Moon!
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Laat maar gaan en laat maar staan? Niks daarvan!

@Dick2008
@Martijnnn
@Riesma,
Het is "A Midnight Clear" (1992). Prachtfilm!
Knap hoor dat je dit weet en bedankt!

Toch nog altijd 60 stemmen waaronder .......ahum
stinissen
mayhemblik
-
- 1389 berichten
- 731 stemmen
Hallo daar filmvienden en vriendinetjes,
Ik ben op zoek naar een film over een bank overval waarin de boeven alle tijd hebben omdat de bank op maandag gesloten is.
Ze nemen er alle tijd voor en ik herinner me dat ze in die bank aan een lange tafel zaten te eten.
De film komt denk ik uit de jaren 70.
Volgens mij is The Bank job hiervan een verfilming maar ik weet dat niet zeker daar ik deze (nog) niet heb gezien.
bvd
-fal
-
- 2028 berichten
- 2290 stemmen
Die eerste is Silent Running, maar die tweede zegt me echt niets!
Trouwens een film die qua verhaal een beetje in de buurt komt van Moon!
Dank je, dat lijkt hem te zijn.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Held! 
Cupido
-
- 524 berichten
- 1912 stemmen
Ik ben op zoek naar een film waar (een man die zich voordoet als) een politieman volledig buiten het boekje om gaat. Dat komt hem op een gegeven moment te duur te staan als zijn vingertjes afgehakt worden door een vrouw met een slagersmes op het moment dat de man de achtervolging in wil zetten op een boef. In paniek stopt hij zijn vingers in een doekje en rent hij de boef achterna. Helaas het enige detail dat ik nog weet van de film.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Verdomme, die film heb ik ook gezien, maar weet net als jij de filmtitel niet.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Welke (Japanse) film was het ook alweer, ik meen een Samuraifilm of zo, dat er iemand in zo'n huis als signaal dat het veilig is rozenblaadjes of een soort andere blaadjes in een stroompje moest gooien zodat ze dat verderop konden zien?
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Hoe heet die film ook alweer waarin een vrouw wordt opgepakt in Turkije voor drugssmokkel en daar gevangen wordt gezet? Een soort 'Midnight Express', maar dan met een vrouw.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Bangkok Hilton wordt aangeduid als de vrouwelijke tegenhanger van Midnight Express, maar speelt zich niet af in Turkije.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Volgens mij was dat inderdaad degene die ik zocht! Bedankt Mug!
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
Ik ben op zoek naar een film waar (een man die zich voordoet als) een politieman volledig buiten het boekje om gaat. Dat komt hem op een gegeven moment te duur te staan als zijn vingertjes afgehakt worden door een vrouw met een slagersmes op het moment dat de man de achtervolging in wil zetten op een boef. In paniek stopt hij zijn vingers in een doekje en rent hij de boef achterna. Helaas het enige detail dat ik nog weet van de film.
Is dit niet Bad Lieutenant?
flipsyde
-
- 858 berichten
- 1712 stemmen
Dat is vrijwel zeker Miami Blues met Alec Baldwin, heb hem laatst nog gezien.
Cupido
-
- 524 berichten
- 1912 stemmen
Thank you! Zocht er al een tijd naar.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Ik zoek een film uit me jeugd, dus denk van sowieso 9 jaar geleden.
Was kinder/familie/komedie iets die richting. Ging over een familie met een chimpansee of orang-oetang ofso in huis.
Sorry voor de weinige informatie, maar op echt meer aanwijzingen kom ik even niet.
mayhemblik
-
- 1389 berichten
- 731 stemmen
Hallo daar filmvienden en vriendinetjes,
Ik ben op zoek naar een film over een bank overval waarin de boeven alle tijd hebben omdat de bank op maandag gesloten is.
Ze nemen er alle tijd voor en ik herinner me dat ze in die bank aan een lange tafel zaten te eten.
De film komt denk ik uit de jaren 70.
Volgens mij is The Bank job hiervan een verfilming maar ik weet dat niet zeker daar ik deze (nog) niet heb gezien.
bvd
Iemand?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
Spoilertags of niet, je moet ze toch lezen om mee te werken aan een bepaald antwoord. Van mij mag het hoor maar ik begrijp het nut niet. Stel ik lees een bericht met tags en ik ken de film niet dan is de film voor mij sowieso toch al gespoilerd????
Kan je niet beter zeggen: betreding in dit topic op eigen risico??
Dan zou dit een spoilertopic moeten worden, is ook nog een mogelijkheid.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Ik zou niet weten waarom. Als iemand een normaal stuk uit een film beschrijft is dat geen spoiler. Als het een belangrijke gebeurtenis betreft, zet er dan spoilertags omheen. Iemand die dan per sé mee wilt helpen, leest de spoiler dan op eigen risico, zoals elder op de site. Daarnaast verwacht ik minder animo voor dit topic in het Spoilerforum.
melle sturm
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek Filmtitel:
Ik ben op zoek naar een film die ik laatst langs zag vliegen op tv maar kan de titel van de film niet meer herinneren.
Het gaat over een groepje jongeren die op een jacht zitten op de golf van mexico. nadat iedereen van boord springt om te zwemmen komen ze er achter dat het trappetje niet uitgeslagen is waardoor ze niet meer op de boot kunnen en dus dreigen te verdrinken of worden opgegeten door haaien.
Weet iemand hoe deze film heet?
Bubblez
-
- 2065 berichten
- 2512 stemmen
Ik zoek een film uit me jeugd, dus denk van sowieso 9 jaar geleden.
Was kinder/familie/komedie iets die richting. Ging over een familie met een chimpansee of orang-oetang ofso in huis.
Sorry voor de weinige informatie, maar op echt meer aanwijzingen kom ik even niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.