- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2512 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek Filmtitel:
Ik ben op zoek naar een film die ik laatst langs zag vliegen op tv maar kan de titel van de film niet meer herinneren.
Het gaat over een groepje jongeren die op een jacht zitten op de golf van mexico. nadat iedereen van boord springt om te zwemmen komen ze er achter dat het trappetje niet uitgeslagen is waardoor ze niet meer op de boot kunnen en dus dreigen te verdrinken of worden opgegeten door haaien.
Weet iemand hoe deze film heet?
Yep, Open Water 2: Adrift
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Is Martijnnn inmiddels ook al op de hoogte (gebracht)?
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Nog één keer dan!
Ik zoek weer eens een film. Hij gaat over een groepje (kansloze) criminele jongeren uit een achterstandsbuurt OF over ex-gevangenen, dat weet ik niet meer, die bij elkaar worden gezet om ze waardigheid en zelfvertrouwen te geven. Het is een gemêleerd gezelschap van blanke en negroïde mannen.
Ze worden o.a. in een soort moeras of bos gedropt alwaar ze al snel onderling ruzie krijgen. Ze hebben dan ook wapens bij zich geloof ik.
Ook moeten ze een vervallen huis opknappen in een achterstandsbuurt, en wellicht ook een auto ofzo.
Het was in mijn beleving een vrij harde actiefilm en/of drama.
Weet iemand welke film dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
@narva77: Zojuist een pm gestuurd voor de zekerheid. Nogmaals danke sehr!
Jouw film zegt me in elk geval niets, succes daarmee.
eriba2
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Enkele jaren geleden kocht ik op DVD de film Deliverance.
Jaren geleden zag ik deze film op de TV en herinner me dat daar als reactie op eerdere gebeurtenissen in de film een tweede schietpartij plaats vond, waarbij opnieuw een slachtoffer viel.
Die tweede schietpartij mis ik in de door mij gekochte DVD.
In een van de "berichten"op Moviemeter wordt dat ook al gesignaleerd.
Wie is in het bezit van de volledige versie van Deliverance op video of mogelijk op DVD en wil die wel aan mij verkopen ? Wel graag nog van een goede kwaliteit.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
@narva77: Zojuist een pm gestuurd voor de zekerheid. Nogmaals danke sehr!
Oké, bedankt voor de PM naar Martijnnn, en graag gedaan! Ik vind "A Midnight Clear" zowieso een prachtige film! 
Geeft niks hoor, bedankt! 
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Jaren geleden zag ik deze film op de TV en herinner me dat daar als reactie op eerdere gebeurtenissen in de film een tweede schietpartij plaats vond, waarbij opnieuw een slachtoffer viel.
Wie is in het bezit van de volledige versie van Deliverance op video of mogelijk op DVD en wil die wel aan mij verkopen ? Wel graag nog van een goede kwaliteit.
Hoort eigenlijk niet in dit topic thuis!
Ik heb dit verhaal óók gehoord over die verwijderde scene(s), maar ik kan je verder niet helpen.
Succes met het vinden!
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
@ eriba: Probeer het anders eens in dit topic: Filmdragers >> Titels >> Weet iemand waar ik deze films op dvd kan kopen?
Of vraag het bij de film zelf; misschien dat een fan van de film een oplossing gevonden heeft?
Succes in ieder geval 
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
thnx Erwinner en Bubblez, het zal zeker een van de 2 zijn, moet ik maar eens gaan bekijken 
ik zoek nog een film die ik tijdje terug heb gezien:
Het is een duitse film/documentaire die gaat over de tijd van west en oost-duitsland, waar mensen over de muur heen probeerde te ontsnappen. De film begon met iemand die een pantserwagen gestolen had en door de muur heen wou botsen (ofzo). alvast bedankt 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1716 stemmen
Daar is ook een user dit topic voor begonnen maar heeft niet veel opgeleverd tot nu toe.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Een film dat gaat over een turnschool of iets dergelijk. Het is met meisjes te doen en die moeten vermageren van hun coach, om de zoveel tijd worden ze op de weegschaal gezet. Handig oplossingetje van de meisjes is zo veel eten als je wilt en dan een tweetal vingers in je mond steken, u raad het vervolg wel.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Handig oplossingetje van de meisjes is zo veel eten als je wilt en dan een tweetal vingers in je mond steken, u raad het vervolg wel.
2x de smaak maar geen calorieën? (Edit: oei wat slecht, kopie van een eerdere grap van mezelf
)
Little Girls in Pretty Boxes (1997)
of
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
narva77 je bent een held!
Mwah, lichtelijk overdreven, maar héél graag gedaan hoor! 
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Het is een duitse film/documentaire die gaat over de tijd van west en oost-duitsland, waar mensen over de muur heen probeerde te ontsnappen. De film begon met iemand die een pantserwagen gestolen had en door de muur heen wou botsen (ofzo). alvast bedankt
Oei, dat wordt lastig denk ik. Volgens mij is dat een waar gebeurd feit, en ik heb daar ook wel eens beelden van gezien, maar dat kan óók in een actualiteitenrubriek of reportage geweest zijn.
Het is iig waar gebeurd!
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
2x de smaak maar geen calorieën? (Edit: oei wat slecht, kopie van een eerdere grap van mezelf
)
Little Girls in Pretty Boxes (1997)
of
Ok, was Perfect Body, bedankt.
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Is het niet Królik po Berlinsku (Mauerhase). Die was namelijk laatst meerdere malen op tv....
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Gisteravond nog! Maar dat is hem zeker niet.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
No problemo!
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Het zou eventueel Judgment in Berlin (1988) kunnen zijn. Op IMDB staat bij de Plot Keywords van die film vermeld:
Plot keywords for
Judgment in Berlin (1988)
Based On Fact
Based On Novel
Hij is gebaseerd op ware feiten, én gebaseerd op een boek.
Het zou ook eventueel Escape From East Berlin (1962) kunnen zijn. Die is gebaseerd op een 100% waargebeurde ontsnappingspoging.
Daar is later óók nog een andere film over gemaakt; Der Tunnel (2001), en daar zijn dan weer twee versies van (film en TV-versie).
Maar die heb ik zelf ook gezien, en daar zit dat volgens mij niet in. Tenminste, dat kan ik me niet herinneren.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
nee dat zijn ze niet
maar toch bedankt, zou ook kunnen dat het gewoon een programma was en helemaal geen documentaire 
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Zou heel goed kunnen ja! Het is iig gebaseerd op ware feiten, en ik heb die beelden óók wel eens gezien. Kan ook in een actualiteitenrubriek of reportage te zien zijn geweest.
Maar een documentaire zou ook nog kunnen, wellicht een docu die nog niet op MM staat. Daar heb ik verder ook niet op gezocht op IMDB.
M1kee
-
- 64 berichten
- 348 stemmen
Ik heb al heeel lang geleden een film gezien op tv. Ik herinner mij er niet veel meer van, het enige wat ik nog weet is dat 't over een jongen (rond de 20 denk) ging in een grote stad, en hij ging naar een vrouw toe, ouder dan hem zelf, en daar had hij seks mee. Ik weet niet goed hoe ze er uit zag, ze had een zwarte legging/jogbroek aan met -ik geloof- een rode trui.
Wie kan mij helpen?
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Blue Velvet (1986) komt in me op als ik je omschrijving lees. Waarom weet ik niet, er is weinig specifieks in je omschrijving. Misschien is het toch raak?
M1kee
-
- 64 berichten
- 348 stemmen
Blue Velvet is het helaas niet als ik zo de trailer bekijk. In de film zit ook een scene dat de vrouw door een drukke straat loopt, en ik geloof achtervolgd wordt. En de jongen wordt wakker naast die vrouw in een hele grote lege ruimte.
Sorry voor de vage beschrijving! Maar misschien gaat er bij iemand een belletje rinkelen!
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Hoe lang geleden ongeveer? Verkleint het aantal films ook al weer een beetje. Waren ze verliefd? Hij op haar? Je zal nog wel iets meer herinneren neem ik aan? Denk anders dat het een maandje gokken wordt hiero.
M1kee
-
- 64 berichten
- 348 stemmen
Ehm, het is denk wel een aantal jaartjes terug dat ik 'm zag op tv, dus een redelijk oude film. Ik weet dat het allemaal heel vaag was, het was meer lust als liefde, terwijl die vrouw een vriend/man had.
M1kee
-
- 64 berichten
- 348 stemmen
Helaas mensen, ik geef 't op, echt meer beschrijvingen weet ik niet te geven. Jullie zitten wel in de goeie richting qua tijd en verhaal. En bedankt voor de tip van Class, lijkt me een leuke, dus ik vermaak me daar wel mee! Dank jullie wel
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.