• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.056 acteurs
  • 199.243 gebruikers
  • 9.388.016 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Martijnnn

• 2248 berichten
  • 2417 stemmen

Haha ik heb ook al een keer een post gemaakt over die film, niemand wist het toen. Zou leuk zijn als hij nu wel naar boven komt.

Ze gaan op een gegeven moment toch een hutje in?

Is het dan toch niet deze film?

Ik meende trouwens wel dat het ergens rond kerstmis was.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Hahahah, dat is inderdaad grappig, die zoek ik ook! Ik dacht ook dat het WOII is, maar ik vind alleen maar WOI resultaten: The Christmas Truce.
Het is rond Kerst, ze gaan bij elkaar op bezoek en hangen hun handgranaten in een boom als kerstballen. Na Kerst nemen ze afscheid en beginnen de vuurgevechten weer. Volgens mij is het tijdens het Ardennenoffensief.
Saint and Soldiers is het in elk geval niet. Die is te recent, de gezochte film heb ik vroeger al eens gezien.

(Edit 7-11, 0:25 uur: spoilertags)

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Leuk dit he? Kan inderdaad ook WO1 zijn. Bosrijk gebied dus Ardennen is heel goed mogelijk.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Twee titel die er over gaan, maar het niet zijn:

The Christmas Truce (2002) kan 'm niet zijn, te recent.

Joyeux Noël, idem.

Ik woonde nog in het ouderlijk huis, dus hij moet minimaal van vóór 2000 zijn. Ik kan me die duitse pothelmen goed herinneren, maar die hadden ze in WOI ook al. En de Britten hadden al van die 'tennisbal'-handgranaten i.p.v. werpstokjes, dacht ik.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Martijnnn schreef:
ik zoek een film, juist

het speelt zich af in WO2. En het is kerstmis. Het gaat over een aantal amerikaanse soldaten (4 dacht ik) die de oorlog zat zijn. De duitsers die een eindje verder zitten zijn de oorlog echter ook zat. Op een gegeven moment word er met sneeuwballen gegooid en als ze vriendschap sluiten mag 1 van de 4 soldaten het niet weten.

op het einde worden de duitsers dan door die gast die het niet mocht weten in een hutje neergeknald

Ik weet het allemaal niet helemaal zeker maar volgens mij was het zoiets.

het is geen Joyeux Noël (2005) - imdb.com de film die ik zoek ik als een stukje ouder

Haha dit vind ik leuk, maar eigenlijk ook weer niet. Laat maar gaan en laat maar staan. Misschien is het een tv-film.
Bericht is van 30 mei 2007.

In Film > Algemeen > Ik zoek een film titel:

Hee , ik zoek een film titel, de film gaat zo:

Een jongen en meisje gaan naar een van hun ouders vakantiehuis in een gewone wijk. Ze krijgen na een tijd discussie / ruzie , de jongen gaat om sigaretten voor het meisje. Terwijl het meisje alleen thuis zit gaat de deurbel en er staat een meisje die vraagt : " Is ... (de naam ben ik vergeten) home ?" Zij zegt dat die hier niet woont. Even later weer dat meisje en ze zegt weer dat die daar niet woont.
Als de jongen thuis komt is het meisje in paniek want er stond iemand voor het raam opeens. Even later zijn er mensen met maskers ín het huis en op het einde worden ze vermoord.

Alvast bedankt

Martijnnn

• 2248 berichten
  • 2417 stemmen

Haha geniaal, hoe heb je die nou dan weer teruggevonden.

We gaan hem vinden!

cyclist

• 6 berichten
  • 2 stemmen

iedereen toch bedankt voor de moeite maar heb em zelf gevonden

Silent Night (2002)

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Tof!

Maar dat is nog niet de film die wij zoeken

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

@claudia:

the strangers

thank you!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

you welcome

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

claudiavanbeeck schreef:

Hee , ik zoek een film titel, de film gaat zo:

(SPOILER)

Alvast bedankt

Graag spoilertags gebruiken!

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Spoilertags in dit topic

nieuw voor me

Is het dan niet handiger om de titels, dus de antwoorden, met tags te doen?

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

In grote lijnen een film beschrijven is één ding, het einde verklappen is een ander. Dat lijkt mij niet meer dan normaal, aangezien mensen willen helpen zoeken, maar zelf nog niet alle films hebben gezien.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Het lijkt me erg overbodig om in dit topic met spoilertags te moeten werken.. daar gaat dhet hier om: spoilers. Maar goed misschien weet iemand het: bestaat deze regel? Ik ga me er dan uiteraard aan houden maar ik ga waarschijnlijk niet alle tekstjes selecteren.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Overbodig wil ik het niet noemen, om eerder genoemde reden. Zelfs in het Spoilerforum werd een bericht van mij door een mod bewerkt met spoilertags, daar leek het mij juist overbodig, maar was het blijkbaar niet. Dan zou het hier ook moeten, zou ik zeggen. Ik zal het eens vragen aan de mods.

Edit: bericht verstuurd naar de mods

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

BEn benieuwd.

stinissen (crew films & series)

• 23489 berichten
  • 77005 stemmen

cyclist schreef:

Silent Night (2002)

Ik zei toch dat de film rond kerst speelde.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Nu je er toch bent stinissen, wat vind van hierboven? wel of geen tags?

Brix

• 19689 berichten
  • 5125 stemmen

cyclist schreef:

Silent Night (2002)

Ik heb die film zelf ook een paar keer gezien.

Eerder dit jaar zelfs nog.

Hij is van tijd tot tijd op TV te zien, op een van de filmkanalen (TCM of Hallmark denk ik)

Maar toen ik de berichten hier las werd ik een beetje van de wijs gebracht.

Het gaat namelijk niet om Engelse soldaten, maar Amerikaanse.

En het bericht van 'riesma', waarin hij het heeft over handgranaten in de kerstboom, en sneeuwballen gooien, maakte e.e.a. nog warriger, want dat komt absoluut niet voor in 'Silent Night'.

Heel aardige film trouwens.

Ik heb er ook een berichtje bij geplaatst hier op MM, vorig jaar december.

stinissen (crew films & series)

• 23489 berichten
  • 77005 stemmen

mikey schreef:

Nu je er toch bent stinissen, wat vind van hierboven? wel of geen tags?

Als je dingen die belangrijk zijn in de film zou kunnen verraden dan zouden we beter die berichten in tags moeten plaatsen.

Maar als je het verhaal beknopt en alleen over het plot praat dan zie ik hier geen reden toe.

Hier het plot

Duitsland 1944, een Duitse moeder (Linda Hamilton) en haar zoon zoeken een toevluchtsoord op kerstavond, ze vinden een klein huisje waar ze kunnen schuilen. Wanneer zij door drie Amerikaanse militairen en daarna drie Duitse militairen worden bezocht, overtuigt zij met succes de militairen om hun verschillen één avond opzij te zetten om samen Kerstmis te vieren.

Ik zei dat het koud was en de film rond kerst in een afgelegen houten huis afspeelde.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Martijnnn schreef:

Haha geniaal, hoe heb je die nou dan weer teruggevonden.

We gaan hem vinden!

Bedoel mij?? Indien ja, je klikt op zoek bericht en dan gebruikersnaam en voila.

Het is heel goed mogelijk dat ik de film niet eens zo goed vond. Het zal wel een vrij korte (tv) film zijn en die zijn moeilijk terug te vinden is mijn ervaring. Maar door je bericht is de film alweer meteen een stuk duidelijker voor me geworden.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Brix schreef:

(quote)

Maar toen ik de berichten hier las werd ik een beetje van de wijs gebracht.

Het gaat namelijk niet om Engelse soldaten, maar Amerikaanse.

En het bericht van 'riesma', waarin hij het heeft over handgranaten in de kerstboom, en sneeuwballen gooien, maakte e.e.a. nog warriger, want dat komt absoluut niet voor in 'Silent Night'.

Heel aardige film trouwens.

Ik heb er ook een berichtje bij geplaatst hier op MM, vorig jaar december.

Dat komt ook wel door mij. Door deze film moest ik namelijk weer aan een andere tot nu toe onvindbare film denken. Verder lopen diverse gezochte films door elkaar.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Volgens mij niet meer. Cyclist heeft zijn film gevonden: Silent Night, met dat huisje waar een moeder met haar zoon, Engelse (Amerikaanse?) en Duitse soldaten schuilen.

Wij zoeken nog naar de Christmas Truce-achtige film, waarbij Duitsers en Engelsen (Amerikanen?) vanuit hun schuilput (loopgraaf?) een vredesmomentje hebben op kerstavond.
Ik kan me nog herinneren dat de Duitsers beginnen met Stille Nacht (het liedje, niet te verwarren met bovenstaande film!) te zingen en de Britten/Amerikanen mee gaan doen. Ze spreken af om samen Kerstavond door te brengen, rantsoenen te delen, hangen handgranaten in een boom ter versiering en nemen uiteindelijk afscheid om weer aan een nieuw offensief tegen elkaar te beginnen.
Naar mijn idee moet de film van vóór 2000 zijn.

(Edit 7-11, 0:26 uur: spoilertags)

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Vergeet de sppoilertags niet

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hij verklapt het einde niet pcies

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

mikey schreef:
Vergeet de sppoilertags niet
moviemafketel schreef:
Hij verklapt het einde niet pcies

Ok, spoiler: De geallieerden winnen de oorlog.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

riesma schreef:
(quote)
(quote)

Ok, spoiler: De geallieerden winnen de oorlog.

verrassend

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1717 stemmen

Spoilers gelden ook gewoon voor het forum, dus als je echt belangrijke zaken weggeeft lijkt het me inderdaad beter om het tussen spoilertags te plaatsen.

@Riesma

Joyeux Noel misschien?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.