• 17.529 nieuwsartikelen
  • 182.796 films
  • 12.608 series
  • 34.919 seizoenen
  • 658.162 acteurs
  • 200.630 gebruikers
  • 9.481.289 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Dat zal hem vast zijn inderdaad, ook vanwege die torens in het landschap.

adek

• 9 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt beiden - wat zijn jullie snel!-, het is niet Ants uit 1977, had ik al gechecked maar bijna zeker Phase IV! De trailer doet ook zo vermoeden - dat rare bromgeluid (blijkbaar van een soort radar) ed...

Bedankt

Boenga

• 2677 berichten
  • 1569 stemmen

Een kopie van m'n vraag van een 2-tal maanden terug.

Geen reacties toen; ik probeer nog maar eens...

k zoek de titel van een film die ik zelf nooit zag. Vermoedelijk een komedie, vermoedelijk Brits (het lijkt me Britse humor??), en minstens 25 jaar oud.

De scene waarover me verteld werd: een prof geeft in een kamer (aula?) aan z' studenten een demonstratie van hoe het er aan toe gaat bij een bevalling. Nadat alles getoond is, stopt hij de baby gewoon terug waar hij vandaan kwam - het was immers maar een demonstratie...

En dat is al wat ik er van weet.... Iemand?

Mochizuki Rokuro

• 18947 berichten
  • 16774 stemmen

Is dat niet gewoon in The Meaning of Life (1983) ??

schram101

• 16752 berichten
  • 2368 stemmen

schram101 schreef:

In Film > Algemeen > Ik zoek filmtitel

Ik herinner me alleen nog maar een korte scene.

Volgens mij gaat het om een actiefilm van minstens 10 jaar oud (dat denk ik althans) en in de scene wordt een man te voet achtervolgt in de woestijn door een groepje andere mannen. Vervolgens komt de man bij een of ander pakket wat een jetpack blijft te zijn. Vlak voor hij word ingehaald vliegt hij plotseling weg met dat ding op zijn rug.

Iemand?

Flieber schreef:

@ Schram zit er niet zoiets in Ironman?

Sorry voor de late reactie, maar dat zou kunnen maar de film is (veel) ouder. Het ging volgens mij wel om een spannende film dus Fly Away Home is het denk ik niet.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2564 stemmen

The Rocketeer?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Daar zit wel de praktijkles van een sexual education class in, én een bevalling gezien door de ogen van de bevallende (a machine that goes PING! ), maar niet precies wat Boenga beschrijft... of hij moet ze net door elkaar halen.

schram101

• 16752 berichten
  • 2368 stemmen

Minotaures schreef:

The Rocketeer?

Nee dat is hem helaas niet. Lastige is dat is zo weinig van de film herinner dat ik hierover twijfel.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

@ schram101: ik heb geen idee, maar misschien kan je hier iets vinden?

TrueLoveOne

• 36 berichten
  • 40 stemmen

@Schram101 : zit er niet zo'n scene in "Logan's run" ?

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Doet me wel een beetje denken aan een scene uit een James Bond film waar James met zo'n jetpack een waterput in vliegt (of juist eruit)

maar dit zal 'm wel niet zijn..

Boenga

• 2677 berichten
  • 1569 stemmen

Ga ik eerstdaags eens checken, maar ik kan het me bijzonder moeilijk voorstellen.

Hoe dan ook: bedankt !

Panta Rei

• 510 berichten
  • 7 stemmen

chrissie schreef:

zoek al geruime tijd naar de titel van een film waar ik jammer genoeg niet veel meer van weet. zag hem als kind en was danig onder de indruk van de sterfwijze van een van de vrouwelijke personages. het is een western, de vrouw zit in een postkoets (ik denk met nog 1 of 2 vrouwen), ze worden overvallen door Indianen en ze sterft doordat ze haar parelsnoer moet opeten. hebben jullie hier genoeg gegevens aan? Heb al gecheckt op imdb en dacht in de eerste plaats aan Stagecoach met John Wayne, maar ben niet zeker.

Misschien volstrekt overbodig omdat ik dit draadje vanaf het begin zit te lezen, maar ik kwam deze tegen en mocht de vraag al beantwoord zijn, dan mijn excuses.

De film die je bedoelt is Shalako met Brigitte Bardot (dat is niet vrouw die stikt in haar eigen parels).

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Film met een Japanse naam (vandaar de vraag) die ik eens tegenkwam op MovieMeter over mensen die op een eiland worden opgesloten en elkaar moeten doden. Is redelijk bekend onder jullie en ga hem bestellen via Free recordshop maar kom even op de naam niet.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

GuyB

• 1299 berichten
  • 0 stemmen

Ja die is het. Dankuwel!

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Alshetubelieft!

congo

• 898 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben opzoek naar een film die ik een paar jaar terug op televisie zag. Ik herinner me nog een scène erg sterk: er was een of andere zwarte gast (met een witte blouse aan) die een gesprek zat te houden of iets ( dat weet ik niet meer precies). Ik weet dat ie vervolgens wordt aangereden door iemand. Een paar momenten later zien we hem gewond in zijn auto en zegt hij iets tegen zijn maten. De volgende scène speelt zich af in de avond: volgens mij heeft dan die aangereden man een meisje onder schot. Uiteindelijk wordt hij doodgeschoten. Dat is alles wat ik weet over die film. Weet iemand welke dit is?

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2578 stemmen

Crash (2004)?

adek

• 9 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben nog op zoek naar iets geheel anders - het gaat niet om een filmtitel maar om een cassettebandje met sprookjes (hoorspelen) erop. Misschien ben ik hier geheel aan het verkeerde adres - verwijs me dan graag door naar een site/ forum waar ze me kunnen helpen. Maar nooit geschoten is altijd mis...

Het gaat om opnames die een wat komische inslag hadden (zo kwam het op me over). De meest specifieke aanwijzing die ik heb is dat men bij Repelsteeltje de volgende wel heel vreemde, komische namen voor het mannetje bedenkt: "Reutelfleut" en "Poepilia". De vertellerstem lijkt op die van Aart Staartjes, maar ben er niet geheel zeker van of hij het ook was.

Op de cassette stonden wsch 4 of 6 sprookjes en in ieder geval de volgende sprookjes:

- De nieuwe kleren van de keizer

- Repelsteeltje

Tevens meen ik dat er ook de Bremer Stadsmuziekanten, de Chinese Nachtegaal en de Gelaarse Kat op stonden, maar ben daar niet geheel zeker van.

Alvast heel erg bedankt!

narva77 (crew films)

• 12785 berichten
  • 6578 stemmen

Dat hoort inderdaad niet helemaal in dit forum en op deze site thuis, maar voilà:

Is dit wat je zoekt? Hoorspelen/sprookjes op LP, onder andere met Aart Staartjes (maar niet allemaal):

http://jeugdsentimenten.net

http://www.speurders.nl/ove...

(onder 5): BEKENDE SPROOKJES)

http://www.minigroove.nl/

http://www.plaatzegel.nl/

(afbeelding)

(afbeelding)

Misschien vind je daar wat je zoekt. Alvast succes!

Joostdizzy

• 50 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film die ik toen ik klein was eens heb meegekeken met mijn vader.

Het enige dat ik nog weet is dat er een groep mensen is die een metrolijn moet bewaken. Dit doen ze omdat er veel overlast is. Bij elke halte kijken ze dan uit een raam/deur en als iemand niet kijkt dan weten ze dat er problemen zijn. (of dit de hoofdlijn is weet ik echt niet)

adek

• 9 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt Narva,

Heb een en ander doorgespit maar denk niet dat deze ertussen zit. De betreffende combinatie vind ik er niet tussen. Helaas is het die (bekende) van de Efteling niet. Ook niet uit de serie van Lekturama.

Mogelijk was de titel iets van "Sprookjes van Grimm Andersen en Perrault"...

Hallo ik ben al lange tijd op zoek naar een film, ik weet er helaas niet meer zoveel van behalve dat ik um vroeger echt een enge film vond, het enigste wat ik er nog van weet is het volgende: het is een horrorfilm en het gaat over een klein jongetje of meisje en dat in combinatie met een enge winkel (mogelijk een speelgoedwinkel maar dat weet ik niet zeker) die gerund wordt door een oude man. Verder weet ik nog dat als de film op tv kwam in de tv gids bij de uitleg van de film het volgende stond: In een klein stadje......... dat was altijd de eerste zin.

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

congo

• 898 berichten
  • 0 stemmen

Dat is toch geen horrorfilm

Nee, want het is echt een Horror, in een klein stadje waarin een winkel kwam die gerund werd door een oude man, maar wel bedankt voor de moeite Dick2008.

congo

• 898 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek ook maar wat hoor, maar misschien deze:

Silent Night, Deadly Night 5: The Toy Maker (1991)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.