• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.568 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Vergeet niet eerst Prozac te kopen

Zo erg zal het toch niet zijn, dat ik me vooraf al moet volstoppen met dat soort middeltjes...?

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Haha, Yak!

Heb net even snel wat berichtjes gelezen over die film (niet te veel he, ik wil me wel laten verrassen). En wat blijkt: gij vindt er niet al te veel aan.

Dus mijn terechte vraag: vanwaar die Prozac? Vanwege het onderwerp of vanwege de kwaliteit van de film?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Dus mijn terechte vraag: vanwaar die Prozac? Vanwege het onderwerp of vanwege de kwaliteit van de film?

Heeft niet te maken met de kwaliteit van de film. Maar ik voorspel wel dat je geen moppen gaat tappen als 'ie is afgelopen, om het vooral even zacht uit te drukken

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben wel wat gewend Yak, maar we zullen zien! Heb er toch zin in (mag dat, ZIN hebben in zo'n film als deze of Baise-Moi?).

Wat mij betreft mogen films (erg) ver gaan, verder dan de meeste (USA-) films gaan wat betreft deprimerendheid, misantropie, schizofrenie, kilheid of anderszins nare onderwerpen, die de meeste regisseurs gewoonweg vermijden...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

deprimerendheid, misantropie, schizofrenie, kilheid of anderszins nare onderwerpen, die de meeste regisseurs gewoonweg vermijden...

Ga er dan maar eens even lekker voor zitten

Ben benieuwd naar je respons. Dan laten we dit onderwerp doorgaan waar het thuishoort.

chrissie

• 749 berichten
  • 5035 stemmen

zoek al geruime tijd naar de titel van een film waar ik jammer genoeg niet veel meer van weet. zag hem als kind en was danig onder de indruk van de sterfwijze van een van de vrouwelijke personages. het is een western, de vrouw zit in een postkoets (ik denk met nog 1 of 2 vrouwen), ze worden overvallen door Indianen en ze sterft doordat ze haar parelsnoer moet opeten. hebben jullie hier genoeg gegevens aan? Heb al gecheckt op imdb en dacht in de eerste plaats aan Stagecoach met John Wayne, maar ben niet zeker.

jay73

• 1184 berichten
  • 1388 stemmen

Heb al gecheckt op imdb en dacht in de eerste plaats aan Stagecoach met John Wayne, maar ben niet zeker.

Nee, Stagecoach is hem niet. Daar komt een dergelijke scene niet in voor.

Hoe oud is de film die je bedoelt, chrissie?

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Wellicht bedoel je deze

chrissie

• 749 berichten
  • 5035 stemmen

ik denk het niet want als ik het mij goed herinner is het haar eigen parelsnoer dat ze moet opeten terwijl die indiaan haar op de grond vasthoudt; ik heb geen idee hoe oud de film is maar ik denk dat ik hem zo'n 25 jaar geleden op televisie gezien heb en hij was in kleur. ik blijf maar met het idee zitten dat de mannelijke hoofdrolspeler een bekend acteur was en dan kom ik natuurlijk toch steeds weer op John Wayne, maar die is het vast niet

Tonyvdb

• 1408 berichten
  • 1168 stemmen

Oostduitsers ontsnappen met een luchtballen uit Oostberlijn naar Westberlijn.

Hoe heet die film ?

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Night Crossing, Tony.

Zat toevallig gisteren in de quiz

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek ook nog een film. Heel de film draait om een kindje dat vast zit in een soort van put / gat in de grond. Gedurende de hele film wordt er aandacht besteed hoe dat kindje eruit gehaald moet worden en verenigd kan worden met haar ouders. Wie o wie?

stinissen (crew films & series)

• 23435 berichten
  • 76919 stemmen

Ik kan niet toveren maar ik heb hem wel I'm Stinissen the wizard

Everybody's Baby: The Rescue of Jessica McClure (1989) (TV)

groetjes aan merlijn.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt collega Henk!

Nu moet ik nog even een plaatje vinden

Of kan Stinissen the Wizard dat ook vinden??

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Nog een zoekopdracht

De film gaat over een jong manneke dat op de een of andere manier terecht komt in het rijk van Koning Arthur. (Net als in Black Knight eigenlijk, maar dan met een jong ventje)

Wie o Wie?

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

hmmm.. denk dat k hem heb!

http://us.imdb.com/Title?0113538

Vanavond maar even toevoegen

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Ik zit echt met een hele vage film in me hoofd, maar ik ben bang dat de zoektocht heeel moeilijk word want ik weet er echt bijna niks meer van.

Het was denk ik tussen '86 en '89 dat ik op de tv bij mn oom en tante (ik was toen zo'n 4 - 7 jaar) een film zag over een ridder. Die moest een kasteel zoeken maar die was onzichtbaar ofzoiets en die kwam steeds tevoorschijn en dan verdween hij weer. Das echt het enige wat ik me kan herrineren.... en er staat me nog iets bij van slijmerige monsters, maar of dat bij deze film hoort weet ik niet...... het was voor mij toen wel een creepy film... maarja, ik was nog erg jong.

Wie oh wie kan zich iets bij deze omschrijving voorstellen?

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

Ai,

een film over ridders? Dat wordt lang zoeken..

Bovendien raakt de geest wat vertroebeld als het over lang geleden gaat- en dan heb je die film ook nog eens op je 7e gezien, als alles je wel mooi of stoer voorkomt...

Dat wordt lang zoeken dus, maar we gaan ons best doen!

gimli f

• 1454 berichten
  • 0 stemmen

.. Heel de film draait om een kindje dat vast zit in een soort van put / gat in de grond..

Verrek...

die ken ik ook!

Indrukwekkend was dat wel trouwens (ik was zo ongeveer iets ouder, dan het kindje wat gered moest worden)...

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ik zal hem vanavond even toevoegen als ik een plaatje kan vinden

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

een film zag over een ridder. Die moest een kasteel zoeken maar die was onzichtbaar ofzoiets en die kwam steeds tevoorschijn en dan verdween hij weer. Das echt het enige wat ik me kan herinneren.... en er staat me nog iets bij van slijmerige monsters, maar of dat bij deze film hoort weet ik niet...... het was voor mij toen wel een creepy film... maarja, ik was nog erg jong.

Wie oh wie kan zich iets bij deze omschrijving voorstellen?

Ja ik denk Conan the Destroyer (1982) en dat slijmerige monster is natuurlijk Grace Jones Conan op IMDB

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Ja ik denk Conan the Destroyer (1982) en dat slijmerige monster is natuurlijk Grace Jones

Klopt, met het kasteel op dat eilandje dat telkens verdwijnt...

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Nou, niet telkens .. even aan het begin en even aan het eind. In het Kasteel de leuke Mirror scene.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

denk Conan the Destroyer (1982) en dat slijmerige monster is natuurlijk Grace Jones Conan op IMDB

Ik weet nog wel dat als hij op het laatst naar het kasteel toe gaat dat er dan een overzicht shot is met die conan dan en in de verte dat kasteel wat tevoorschijn komt met bergen op de achtergrond... klopt dit?

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Niet op het eind, maar die scene van dat kasteel komt er in voor. Het rijst als het ware uit het water omhoog en ligt ook in het midden van een of ander meer. Vanwege het tijdstip van aankomst (laat op de dag) besluit Conan langs de rand van het meer eerst de nacht door te brengen in plaats van meteen het kasteel te bezoeken.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Vanwege het tijdstip van aankomst (laat op de dag) besluit Conan langs de rand van het meer eerst de nacht door te brengen in plaats van meteen het kasteel te bezoeken.

Ja, inderdaad, dat kan ik me vaag herrineren ! iig, bedankt voor het vinden.... wat ik ermee ga doen weet ik nog niet, misschien huur ik m nog wel een keer ofzo.... for oldtimes sake

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Hobbes zoekt er een

een stel (russische ?) kinderen vinden een deur en als ze die open doen staan ze opeens in Parijs. Ze willen dan allemaal bij de McDonalds werken?

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Het lijkt op deze. Maar daar komen volgens mij geen kinderen in voor!

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Ik zoek ook een film en zoals vele hier ben ik ook de naam vergeten. De film gaat over een vader en een zoon die gehoord hebben va een vliegtuigongeluk in de bergen. Ze hebben ook gehoor dat daar veel rijke mensen aan boord zaten en na veel zeuren bij zijn vader gaan vader en zoon dan ook de berg beklimmen om bij het wrak van het vliegtuig te kijken. Als ze daar aankomen vinden ze veel geld en juwelen, maar ze vinden ook een vrouw (ik geloof dat dit een indiaanse vrouw was) en die leeft nog. Ook eenmaal boven aangekomen vindt die vader het geen goed idee om van al die dooie mensen het geld mee te nemen en hij wil zo snel mogelijk weer naar beneden. Die vadre en zoon raken in een gevecht boven op de berg en de zoon skiet boos weg. Hij is onvoorzichtig en komt om doordat hij in een groot gat valt wat onder de seeuw lag. De vader gaat met de indiaanse vrouw naar beneden en de vader verteld het verhaal aan de politie alleen hij verdraait het. Hij zegt dat hij naar boven wilde en dat hij al het geld uit het wrak wilde meenemen enz. Hoe het afloopt dat weet ik niet meer precies, maar deze film vond ik vroeger (zal zo'n 5 a 6 jaar geleden geweest zijn) heel erg goed maar sinsdien kan ik niet meer op die naam komen. Misschien kan iemand mij hier helpen?

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Ik zoek een film; hij gaat over een man die dood is, en die in de hemel allerlei beroemde dode mensen ontmoet. Dictators, politici, sportsterren, muzikanten, schilders enz.

De hemel wordt uitgebeeld als een soort landhuis of vakantieparadijs waar de doden tennissen, bier drinken e.d.

Weet iemand welke film dit is?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.