- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Ik vind het wel een spoiler hoor. Kijk, dat het op de hoes staat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk in de film zit als scene/plotchange ..
En dat werd met deze vraag wel duidelijk.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Aangezien iedereen het eerst moet selecteren en pas achteraf ziet of hij/zij de film wel of niet gezien heeft.
Het is namelijk niet zo (als bij de films zelf) dat wanneer je op de film gestemd hebt je het wel kan zien 
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Er komt een kerel bij de "Jack in the box" en die vraagt om Frietjes, dan zegt Jack:"Sorry, pal we're cleaning the grace fire, we don't have any fries today"
dan zegt die gozer, oh, geef me dan maar frietjes. Jack wordt over de pis en zegt zoiets als, eikel ik zeg toch dat we geen friet hebben "Get out of my sight before I shove you're teeth so far down you're throath you need to sit on a jackburger to eat it".
Heb je al een antwoord? Ik dacht dat het uit "As good as it gets" kwam.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
hugohei had deze toch al geraden: The Last Detail.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
HELP! Ik zoek weer een film. Het is een Franse film en speelt (geloof ik) tijdens WO2. Het gaat over een Parijs' gezin met meerdere zonen. De jongste zoon heeft nog nooit sex gehad, en wordt door de oudere zoons meegenomen naar een bordeel.
Later moet deze jongste zoon naar een soort kindertehuis of inrichting op het platteland, en krijgt hij een relatie met een leuk meisje. Zijn moeder komt hem gezelschap houden in dit kindertehuis of iets dergelijks, en uiteindelijk liggen de zoon en zijn moeder samen in bed!
HELP! Ik moet de titel weten 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bizarre dromen heb jij! 
hugohei
-
- 2149 berichten
- 2347 stemmen
Narva :
Probeer es : Le Souffle au Coeur, met Léa Masari. Volgens mij is dat 'm.
Tonyvdb
-
- 1408 berichten
- 1168 stemmen
ik heb er ook nog eentje, waarschijnlijk een makkie, maar ik weet echt de titel niet meer :
"Een vliegtuig stort neer in de zee, maar iedereen blijft leven, vliegtuig ligt op de oceaanbodem, dan komen ze met ballonnen dat vliegtuig weer omhoog halen en iedereen is blij"
Ik denk dat die film uit de 70's is.
Hoe heet die film ?
stinissen (crew films & series)
-
- 23435 berichten
- 76919 stemmen
De film die Tony bedoelt is Airport '77 ,mijn persoontje houd daar wel van (Rampenfilms).
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Probeer es : Le Souffle au Coeur, met Léa Masari. Volgens mij is dat 'm.
Hugohei, je bent geweldig
Thanks
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Ik ben dringend op zoek, dus. Dit is het verhaal:
een bekende van mij (een broer van een van mijn beste vrienden) doet mee aan een film. Althans, hij heeft een klein rolletje.
Dat kwam zo:
hij liep, ongeveer 1 a 1,5 jaar geleden in een muziekstore in New York, op vakantie in de States. Toevallig werd in die grote muziekstore net een film opgenomen. De regisseur ofzo kwam naar hem toe en vroeg: "kun je deze zin opzeggen in het Engels?" Dat kon hij, dus mocht hij dat netjes gaan doen.
Het is dus puur toeval dat hij dat mocht doen- hij was daar op dat moment. Volgens mij vonden ze hem wel een typische Hollandse blonde stoot, ofzo.
Nu de film:
de film gaat ongeveer als volgt: het is volgens mij een feministisch ingestelde film, over typische vrouwendingen dus. Veel weet ik niet, alleen dit nog: volgens mij is de film ingedeeld in 6 a 8 stukken. Elk van die stukken wordt behandeld door een andere vrouw, en elk stuk behandeld een ander vrouwenonderwerp. Aan het einde van elk stuk mag dan een man een of andere slogan of zin oplezen- in de camera.
Meer weet ik niet van de film.
Ik weet wel dat deze film afgelopen jaar heeft gedraaid op het Rotterdamse Filmfestival. De vrouwelijke regisseur (of een andere hotemetoot) kwam daarvoor speciaal naar ons land. Aangezien die jongen haar telefoonnummer had gekregen (in verband met afwikkeling van zaken en verdere info...) kwam hij op het ludieke idee om haar eens te gaan bellen, toen hij wist dat die film op dat festival gedraaid zou worden. Wat gebeurde: hij kreeg gelijk twee vrijkaartjes voor de Nederlandse premiere van die film, en mocht zelfs als een soort vip-gast met andere hotemetoten van die film zich vertonen voor publiek en pers.
Oh ja. Volgens mij kwam de regisseuse (en die film?) uit Frankrijk, en niet uit de USA. Zeker weten doe ik dat niet.
Op dat festival bleek dat hij niet was weggeknipt, maar wel degelijk even te zien was!!!
De vraag is natuurlijk: hoe heet deze film?
(kan zowel een quiz-vraag zijn als een echte- voor mij is het een echte, daar ik het antwoord echt wil weten..(sic!). Voor jullie is het misschien leuk om op te zoeken, ofzo.
Die jongen wist het toendertijd nog niet (echt!), en na het festvial heb ik nog niets gehoord- volgens mij ben ik de titel alweer vergeten, ofzo.
Dit alles is echt gebeurd, dus neem dit serieus. Beschouw bovenbeschreven maar als een soort "American Dream" in het klein...
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Hmmm. ik dacht er wel gelijk aan. Maar volgens mij is het hem niet. Het is echt meer een soort feministische film, als ik het zo hoorde van mijn vrienden.
Of valt 8 femmes hier ook onder? Heb hem zelf niet gezien. En draaide deze afgelopen voorjaar in Rotterdam op het Filmfestival?
Zo ja, goede kans dat het hem wel is.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
8 femmese zeker niet, daar komt maar 1 man in voor.
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Gimli, misschien was het wel On the Edge, met enkele korte verhaaltjes geregiseerd door bekende actrices, of wellicht Things you can tell just by looking at her met enkele verhaallijnen die door elkaar heen lopen!
Jos2
-
- 1730 berichten
- 0 stemmen
Dit alles is echt gebeurd, dus neem dit serieus. Beschouw bovenbeschreven maar als een soort "American Dream" in het klein...
Hier gekeken?
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Thanks. Die link zocht ik net, Jos2!
Zal eens kijken.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Dat "Thinks you can tell..." zou best wel eens kunnen... het gaat alvast over vrouwen, en over problemen.
Een film met Close, Diaz, Flockhart
en Hunter? Dat zou nog eens een grap zijn!
Jammer echter dat ik bij de link naar "On the edge" weer naar dezelfde film wordt verwezen als die bij "Thinks you can tell..." 
Stukje menselijke fout, zelfde film of bizarre humor? 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek er weer 1.
Een film die zich hoofdzakelijk in een klas afspeelt. In deze klas zitten een paar leerlingen die fan zijn van de Texas Chainsaw Massacre. Ze gaan dan in de klas een scene van de Texas Chainsaw Massacre nadoen. Alle leerlingen spelen dan mee en iedereen gaat dus (nep) naar de klote
.
Iemand?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
da's die film waarin die leerlingen hun SAT tests niet gehaald hebben en die in de zomer opnieuw moeten doen. ze gaan dan op field trips en shit.
is met kirstey alley. zou je um moeten kunnen vinden op imdb
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Got it: Summer School!
Toch Hobbes?
Ik ga hem even toevoegen.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
idd
't is da'k hier een 3K lijntje heb anders had ik 't eerder gezegd 
narva77 (crew films)
-
- 12723 berichten
- 6540 stemmen
Gimli, misschien weet ik welke film je bedoelt. Het is een film met 10 kleine verhaaltjes, geregisseerd door Rodrigo García, die ook "Things you can tell just by looking at her" regisseerde.
De film heet Ten Tiny Love Stories uit 2001 met o.a. Debi Mazar en Kathy Baker 
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
"Ten Tiny Love Stories"
Zal eens kijken Narva, ik wordt zo langzamerhand wel benieuwd.
Overigens zal ik het vanavond misschien wel te horen krijgen, als de broer van die persoon even langskomt om met mij de film Requiem for a dream te kijken...
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Vergeet niet eerst Prozac te kopen 
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Ten Tiny Love Stories
Zal hem heel goed kunnen zijn ja...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.