• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.656 gebruikers
  • 9.483.877 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Jilllovesmovies schreef:

In Film > Algemeen > Ik zoek een Oorlogsfilm:

Ik heb ooit op tv toen ik klein was een oorlog film gezien die me me redelijk is bijgebleven. Ik weet geen acteurs of titel. Ik weet alleen dat een Vrouw aan een Man vertelde over de concentratie kampen. Ze liet ook het nummer op haar arm zien. Het leek alsof ze in een soort rechtbank zaten maar dat weet ik niet zeker. kan iemand mij helpen hoe deze film heet?

volgens mij is het deze, met Anthony Hopkins

QB VII (1974)

eigenlijk een 2-part tv film, maar krijgt een 8 op IMDB door 300 gebruikers

IMDb - QB VII (TV mini-series 1974)

"Adam Kelno has made it to England in the days following World War II. Having escaped from a death camp in Nazi Europe, he finds that his identification with anti-communists in Poland has made him a target of the Soviet Government, which brings up war crime charges against him in England. When the witness is unable to identify him as one of the doctors who castrated him, he is released. Kelno takes his wife and young son to Arabia where he labors for years upgrading public health standards. Upon his return to England he is Knighted. Twenty years have passed and he has just begun to enjoy his life of renown when a book is published that names him as a willing participant to Nazi medical experiments on Jews in the camps. He sues for defamation and finds that not only can he not escape his past, but that the plaintiff a defamation case has his own reputation on trial. QB VII refers to the courtroom in which the trial is held, Queen's Bench, Room 7."

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

volgens mij is het deze, met Anthony Hopkins

QB VII (1974)

eigenlijk een 2-part tv film, maar krijgt een 8 op IMDB door 300 gebruikers

IMDb - QB VII (TV mini-series 1974)

"Adam Kelno has made it to England in the days following World War II. Having escaped from a death camp in Nazi Europe, he finds that his identification with anti-communists in Poland has made him a target of the Soviet Government, which brings up war crime charges against him in England. When the witness is unable to identify him as one of the doctors who castrated him, he is released. Kelno takes his wife and young son to Arabia where he labors for years upgrading public health standards. Upon his return to England he is Knighted. Twenty years have passed and he has just begun to enjoy his life of renown when a book is published that names him as a willing participant to Nazi medical experiments on Jews in the camps. He sues for defamation and finds that not only can he not escape his past, but that the plaintiff a defamation case has his own reputation on trial. QB VII refers to the courtroom in which the trial is held, Queen's Bench, Room 7."

Thanks! Maar dat is hem niet maar hij lijkt me ook goed. Maar ik kan me nog herhinneren ineens dat de vrouw een dokter was en daarom overleefd had ofzo

zvje

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > zoek naam van film:

ben op zoek naar film , franstalig volgens mij, waarin een man bij terugkeer in zijn geboortedorp de kans krijgt om naar zijn jeugd terug te keren om zo zijn vader ervan te weerhouden om het gezin te verlaten, iets in die trend.

gibajoca

• 5 berichten
  • 1 stemmen

Ik ben op zoek naar de naam van een film.

Volgens mij is het een boekverfilming.

De naam van de film is dezelfde naam als de hoofdrolspeler.waar de film dus over gaat)

Korte naam.

Weet eigenlijk niet zo goed waar het over gaat.

weet dat het over een negroide man gaat. (en dan bedoel ik niet die film die laatst is uitgekomen)

T is al best een oude film

Iemand een idee.

(sorry dat ik zo weinig info heb)

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

Shaka zulu?

DieGo

• 5808 berichten
  • 2416 stemmen

Hitch?

gibajoca

• 5 berichten
  • 1 stemmen

nee die niet.. t is maar 1woord/naam

Flieber

• 116 berichten
  • 830 stemmen

In Film > Algemeen > Ik zoek een Oorlogsfilm:

Ik heb ooit op tv toen ik klein was een oorlog film gezien die me me redelijk is bijgebleven. Ik weet geen acteurs of titel. Ik weet alleen dat een Vrouw aan een Man vertelde over de concentratie kampen. Ze liet ook het nummer op haar arm zien. Het leek alsof ze in een soort rechtbank zaten maar dat weet ik niet zeker. kan iemand mij helpen hoe deze film heet?

Heb ook ooit zo'n dergelijke scene gezien.

Zit hierbij gelijk te denken aan Nuremberg maar weet niet of precies deze scene in de film zit .

gibajoca

• 5 berichten
  • 1 stemmen

ow .. nee ook hitch niet..

gibajoca

• 5 berichten
  • 1 stemmen

Ik heb het gevonden.

Ik bedoelde de film Tsotsi.

yurrenstein12

• 22 berichten
  • 46 stemmen

Hallo,

Ik al een heel tijd geleden een erg goede film gezien. Helaas weet ik de titel niet meer. Kan iemand mij misschien aan de titel helpen?

Het is een hele trieste science-fiction film (met heel triest bedoel ik dat ik dat het een drama/sciencefiction film is).

De film gaat over een jongetje die een robot is (denk maar aan The Terminator). Hij is gemaakt door een man die hem beschikbaar stelt voor adoptie.

Een koppel besluit het jongetje te adopteren. Zij hebben zelf ook nog een zoon. Als het jongetje die zoon ontmoet, ziet hij nog in een rolstoel om te herstellen. Er speelt ook nog een levende teddybeer mee in de film. Ik weet nog dat hij Teddy heet (logisch).

Op een dag willen ze zwemmen in het zwembad, maar haalt het jongetje (de robot) per ongeluk iets uit waardoor het andere jongetje (zoontje van ouders) bijna verdrinkt. Erg geschrokken halen de ouders halen hun zoon uit het water, en bekommeren zich niet om het andere jongetje. Om de één of andere reden laat hij zich zinken naar de bodem van het zwembad en blijft daar heel lang liggen (echt een hele trieste scene).

Er is ook nog een scene waarin het gezin spinazie aan het eten is, en dan crasht het jongetje (de robot). Spinazie is natuurlijk niet goed voor een robot, en hij moet 'geopereerd' worden.

Op een gegeven moment willen de ouders het jongetje kwijt (de robot), omdat hij te veel problemen veroorzaakt, en een te groot gevaar is voor hun zoon. De moeder zegt tegen het jongetje (de robot) dat ze gaan picknicken maar laat hem achter in het bos.

Ik weet niet meer precies hoe daarna de volgorde was, maar ik denk dat hij daarna eerst in een arena terechtkomt waar men voor de lol robots 'ombracht'. Hij wordt daar met andere robots opgesloten. Daar ontmoet hij een vrouw (ook een robot), waarvan haar achterhoofdhuid mist (ziet er weird uit). Die vrouw gaat later 'dood' doordat er kokend heet water op haar wordt gegooid. Op een gegeven moment ziet een meisje het jongetje opgesloten zitten. Ze denkt dat het een 'echt' jongetje is (een mens) en zegt het tegen haar vader, die werkt bij de 'arena'.

Wat er daarna gebeurt weet ik niet meer.

Later komt hij ook nog in de stad terecht waar hij een man (ook weer een robot) ontmoet, die met allerlei vrouwen naar bed gaat. Ook speelt er vaak een liedje in zijn hoofd. Hij moet zijn hoofd dan draaien en dat stopt het liedje weer.

Later komt hij ook nog met een onderzeeër diep in de oceaan, waar hij op een kermis terechtkomt (denk maar aan Atlantis). Daar ziet hij een beeld van een engel waarvan het jongetje denkt dat het zijn moeder is. Hij smeekt haar om hem naar zijn moeder (die hem geadopteerd heeft) terug te brengen.

Later bevriest hij in de onderzeeër en miljarden jaren later wordt hij gevonden door aliens, en door hun kan hij zijn moeder nog één avond terugzien. De film eindigt heel erg triest.

Dat is wat ik er allemaal nog van weet. Kan iemand mij aan de titel helpen? Ik vondt dit zo'n goede film. Please, help me!!!!

606

• 23887 berichten
  • 12371 stemmen

Vandaag op Disney XD draaide ze een Lion king film.

Alleen niet die uit 1994 heb dat gecheckt via de trailer.

Hier het verhaal, hoop dat iemand me kan helpen met de juiste titel

Timon, verlaat zijn familie op zoek naar de juiste plek voor hem om te leven.

Onderweg komt hij pumbaa tegen en samen beginnen ze de reis.

Later redden ze simba van de hyena's en voeden hem op tot hij groot is.

Vervolgens komt een vrouwtjes leeuw langs die simba kent en verteld dat scar achter de aanslag zit, en daarna ontstaat er een eind gevecht.

Tussen door komen er ook stukjes dat Timon en pumbaa in de bios zitten te kijken naar de film die dan draait.

Simba komt pas aan bod als drie kwart van de film is geweest al.

jarno1975 (moderator series)

• 10996 berichten
  • 2803 stemmen

Kun je toch gewoon opzoeken in de TV-gids

- disneyxd.disney.nl

Om 7.30u werd Lion King 1½, The (2004) uitgezonden.

606

• 23887 berichten
  • 12371 stemmen

jarno1975 schreef:

Kun je toch gewoon opzoeken in de TV-gids

- disneyxd.disney.nl

Om 7.30u werd Lion King 1½, The (2004) uitgezonden.

Bij mijn gids niet, anders had ik de vraag niet gesteld.

En heb ook met Stinissen contact gehad die wist het ook zo niet.

BTW die tijd klopt niet want begon om 8:30 tot 10:00

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Daarom linkt Jarno ook naar de online tv gids van Disney XD

• 10996 berichten
  • 2803 stemmen

Hier Staat dat het Lion King 1 is.

606

• 23887 berichten
  • 12371 stemmen

jarno1975 schreef:

Hier Staat dat het Lion King 1 is.

Klopt maar die was het niet zoals ik al aangaf.

Ik ga er van uit dat het zoals jij al zei deel 3 is.

Alvast bedankt.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Jilllovesmovies schreef:

(quote)

Thanks! Maar dat is hem niet maar hij lijkt me ook goed. Maar ik kan me nog herhinneren ineens dat de vrouw een dokter was en daarom overleefd had ofzo

Is volgens mij een serie en geen film staat me iets van bij dat het Matlock is maar kan net zo goed een andere advocaten serie zijn uit de jaren 80.

irisjuh1

• 26 berichten
  • 25 stemmen

In Film > Algemeen > Titel horror film (waarin ze een horrorfilm maken):

Hallo,

Ik ben vrij goed in het zoeken van titels en nummers maar ik weet niet meer hoe de film heet dus heb niks om mee te zoeken..

Het is een horror film die begint met audities.. Een meisje gaat auditie doen bij een man en wordt aangenomen, uiteindelijk wonen ze tijdelijk in een huis voor de ''film'' op te nemen maar elke acteur in dat huis wordt steeds apart genomen.. Laterhand ondekt dit meisje dat de spelers in de film werkelijk vermoord worden door de regiseur en dit filmt hij dan.. Het meisje krijgt in het huis een relatie met een jongen en je ziet ook een liefdes scene op bed, op dit moment word een kei mooi nr afgespeeld en daar ben ik naar op zoek.. Na mijn pc crash ben ik dit en de titel verloren, ook de site letmewatchthis heeft mijn account niet meer en kan dus niet meer terug zoeken.. Halverwege de film probeert dit meisje (hoofdrolspeelster) te onstappen met deze jongen.. Verder weet ik het niet meer..

Weet iemand hoe deze film heet? Ajb stuur me dan een berichtje want het blijft door mn hoofd spoken!

Gr. Iris

Bubblez

• 2085 berichten
  • 2580 stemmen

Misschien zoek je de film Horror House uit 2008?

• 10996 berichten
  • 2803 stemmen

Misschien een van deze:

Videodrome (1983)

Ôdishon (1999)

Racefan

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo film kenners,

Ik heb vroeger een race film gezien op tv, maar weet niet hoe hij heet, en heb hem ook nooit meer gezien.

De film gaat over 2 vrienden, 1 rijdt races met een wagen en de ander doet de reperaties.

uiteindelijk gaat de monteur ook racen en blijkt heel snel te zijn, maar hij houdt het liever bij het sleutelen.

Weet iemand welke film dit is?

Racefan

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor de 2 suggesties,

Maar hij zit er nog niet tussen:(

nognooit

• 308 berichten
  • 2168 stemmen

Ongeveer tien jaar geleden zag ik een film op Net5.

Een horror film over een mooie vrouw die een relatie had tot/met een boom.

Het einde was dat een man razend zijn kettingzaag in een gigantische dikke boom stort en er roze bloed uit de boem giet.

Dat is eigenlijk het enige wat ik van deze film nog weet, dat bizarre einde is mij altijd bij gebleven maar de film titel ben ik helemaal vergeten.

Weet iemand welke film ik destijds zag?

• 10996 berichten
  • 2803 stemmen

nognooit

• 308 berichten
  • 2168 stemmen

Ik zag de film tien jaar geleden op Net5, dus een film uit 2010 valt dan af.

De film zag er uit, volgens mijn herinneringen, als of het uit de jaren '70 of begin jaren '80 kwam.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.