• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.950 films
  • 12.632 series
  • 34.966 seizoenen
  • 658.264 acteurs
  • 200.667 gebruikers
  • 9.484.950 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Glaceon

• 39 berichten
  • 14 stemmen

Hoi, ik zoek een film waar ik alleen het begin nog maar van weet :$

De film wordt bekeken vanuit het perspectief van een 12-jarig meisje (ongeveer) die een 18-jarig (ongeveer) buurmeisje heeft. Dit meisje is een beetje sletterig en gaat veel met jongens om. Het 12jarige meisje ziet het 18jarige buurmeisje als voorbeeld een vindt haar heel geweldig. Op een avond ziet de 12 jarige de 18jarige snel uit haar huis vertrekken. Het blijkt dat dit meisje zwanger is en (omdat haar ouders heel netjes zijn) vlucht ze dus weg voor haar ouders.

Ik herrinner me nog 2 stukjes:

1. Het 12 jarige meisje kijkt uit haar raam en ziet het 18 jarige meisje haar shirt uittrekken om in de douche te gaan ofzo iets. En het 18 jarige meisje heeft al GROTE meiden dingen (moet het wel netjes houden) en zij (het 12 jarige meisje) wil ook graag die GROTE meiden dingen.

2. Het (bijna) zwangere meisje (die 18 jarige dus) heeft volgens mij een relatie met een werknemer uit een bowlinghal

BVD

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Was die niet dit jaar nog op een middag op rtl4 te zien? Heb slechts het begin gezien, maar kom helaas niet op de titel.

tge.damen

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hej allemaal,

Ik zag twee maanden geleden een flits van een film, en ik wil nog erg graag weten welke film dat was!

Het zag eruit als een romantische comedy; en in deze flits vertelde een jongeman dat hij de zoon was van een beroemde fashion celebrity (ik dacht zijn moeder). Maar hij vertelde het niet met heel veel plezier, alsof hij niet heel goede relatie met zijn moeder had, en hij het niet helemaal leuk vond dat mensen naar hem toekwamen om te zeggen dat ze fan zijn van zijn moeder, de fashion-queen.

Het zag eruit als een moderne film; laatste 4/5jaar waarschijnlijk.

Iemand??

Bedankt!

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Het komt me heel bekend voor en heb net al mijn stemmen doorgespit. Ik weet het alleen ook echt niet meer. Weet je niet nog een stukje meer? Dat maakt het voor mij waarschijnlijk gemakkelijker om op de titel te komen.

Angie_jt84

• 6 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Zoek een film:

Ik ben al heel lang op zoek naar een bepaalde film. Het enige wat ik er nog van weet is dat het een soort kasteel of landhuis was. Er was volgens mij ook een kas maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel nog weet is dat het gaat om een vrouw die in dat huis is en er is een kamer met een schoorsteen met kindergezichtjes. Op een gegeven moment aan het einde van de film komen er uit die kindergezichtjes allemaal zieltjes die bevrijd zijn. Wie o wie kan mij helpen?? Het is weinig informatie ik weet het maar toch hoop ik dat iemand het weet. Alvast bedankt

newG

• 956 berichten
  • 2369 stemmen

Angie_jt84 schreef:

In Film > Algemeen > Zoek een film:

Ik ben al heel lang op zoek naar een bepaalde film. Het enige wat ik er nog van weet is dat het een soort kasteel of landhuis was. Er was volgens mij ook een kas maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel nog weet is dat het gaat om een vrouw die in dat huis is en er is een kamer met een schoorsteen met kindergezichtjes. Op een gegeven moment aan het einde van de film komen er uit die kindergezichtjes allemaal zieltjes die bevrijd zijn. Wie o wie kan mij helpen?? Het is weinig informatie ik weet het maar toch hoop ik dat iemand het weet. Alvast bedankt

Haunting, The (1999) zoek in deze richting... of house on haunted hill ofzoiet. maar ik heb allesinds de scene die je omschrijft al eens gezien...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Haunting is goed, komen al die scenes in voor!

Angie_jt84

• 6 berichten
  • 0 stemmen

Jaa!! Dat is em hoor the haunting!! Veel stukken wist ik er toch nog wel van maar wist niet zeker of het bij die film hoorde. Dank jullie wel..

niethie

• 6519 berichten
  • 7418 stemmen

Hmm, The Virgin Spring misschien?

Fikret8

• 6183 berichten
  • 4250 stemmen

Offret (Tarkovki)

fphk

• 5 berichten
  • 0 stemmen

fphk schreef:

Ik heb een tijd geleden (weet niet meer wanneer) een film gezien op tv, die me al een tijd bij blijft.

Het gaat om een film met een mysterieuze sfeer. Het gaat over een relatie van de twee hoofdrolspelers, een jonge man en een jonge vrouw. De man is volgens mij een artiest/kunstenaar/fotograaf en de vrouw begint volgens mij haar eigen atelier. De film speelt zich voornamelijk af in het appartement van de man. Ik weet niet meer zeker of het om een zwartwit-film gaat of een met kleur. Ik kan me nog wel herinneren dat er een licht erotische sfeer tussen de twee hangt.

Ik hoop dat er bij iemand een lampje gaat branden want ben er al lang naar op zoek.

fphk schreef:

Het was volgens mij geen Nederlandse film...

John Lee Hooker schreef:

@fphk

Girl with the Pearl Earring(2003) ?

Dat is ook niet de film die ik bedoel.. [/quote]

DVD-T schreef:

@fphk

Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus (2006) misschien?

Nope, ook niet, die lichamelijke afwijkingen passen net weer niet in de film die ik zoek... Lastige dit!

Angie_jt84

• 6 berichten
  • 0 stemmen

Weten jullie misschien ook welke film dit is? De titel zoek ik ook al een tijdje. Het gaat over een meisje die is jarig. Ze word wakker en dan pakt ze haar "speeltje" en gaat aan de slag. Maar omdat ze jarig is komt haar familie op haar kamer en gaat voor haar zingen. Op dat moment tja jullie weten wel wat ik bedoel... Verder weet ik niet meer wat er gebeurt. Was trouwens een humorfilm..

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2564 stemmen

- Not Another Teen Movie

Grappig stukje, trouwens.

Angie_jt84

• 6 berichten
  • 0 stemmen

Thanks minotaures dat is em. Inderdaad een grappig stukje haha.

dashmaniac

• 4 berichten
  • 1 stemmen

In Film > Overige films > Film gezocht titel onbekent:

Hallo mensen ik ben al jaaaren opzoek naar een film ik weet er niet heel veel meer van zo begint de film

Het ging over een familie die ging verhuizen en hun hadden een dochtertje

Die had een bal toen ze bij hun nieuwe huis waren en het dochtertje binnen in huis met de bal aan het spelen was rolde die in de kelder

Het meisje ging de bal halen en daar zat een monster ( trol) of iets dergelijks

Die trollen hadden een ring met een naald en daar prikte ze mensen mee zodat hun ook zo werden

Uiteindelijk weet ik alleen nog dat op een gegeven moment ze in de tuin kwamen ofzo en daar zat een reuze trol wat er verder gebeurde weet ik niet meer

De film heb ik gezien toen ik... een jaar of 4 5 was dit is 20 jaar geleden dus het moet best wel een oude film zijn hopelijk kan iemand mij opweg helpen

Alvast bedankt

M.v.g

mike

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Dat is Troll

dashmaniac

• 4 berichten
  • 1 stemmen

Haha fantasties zn simpele naam eindelijk bedankt man

Rmie

• 531 berichten
  • 968 stemmen

Gevonden Het is: Kaena: The Prophecykaena

newG

• 956 berichten
  • 2369 stemmen

fphk schreef:

(quote)

(quote)

(quote)

(quote)

Dat is ook niet de film die ik bedoel..

DVD-T schreef:

@fphk

Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus (2006) misschien?

Nope, ook niet, die lichamelijke afwijkingen passen net weer niet in de film die ik zoek... Lastige dit! [/quote]

Two Girls and a Guy (1997) deze misschien?

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3641 stemmen

Ik zoek een film, heb alleen een vrij vage beschrijving (n.a.v. gesprek met een vriendin.) Gaat over een dronken vent die ruzie heeft met veel mensen, en dan in een boze bui roept dat ze vermoord moeten worden en een huurmoordenaar gaat dat vervolgens doen.

Meer weet ik niet.

Zinema (crew films)

• 10289 berichten
  • 7407 stemmen

Deze?

fphk

• 5 berichten
  • 0 stemmen

fphk schreef:

Ik heb een tijd geleden (weet niet meer wanneer) een film gezien op tv, die me al een tijd bij blijft.

Het gaat om een film met een mysterieuze sfeer. Het gaat over een relatie van de twee hoofdrolspelers, een jonge man en een jonge vrouw. De man is volgens mij een artiest/kunstenaar/fotograaf en de vrouw begint volgens mij haar eigen atelier. De film speelt zich voornamelijk af in het appartement van de man. Ik weet niet meer zeker of het om een zwartwit-film gaat of een met kleur. Ik kan me nog wel herinneren dat er een licht erotische sfeer tussen de twee hangt.

Ik hoop dat er bij iemand een lampje gaat branden want ben er al lang naar op zoek.

fphk schreef:

Het was volgens mij geen Nederlandse film...

John Lee Hooker schreef:

@fphk

Girl with the Pearl Earring(2003) ?

fphk schreef:

Dat is ook niet de film die ik bedoel..

DVD-T schreef:

@fphk Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus (2006) misschien?

fphk schreef:

Nope, ook niet, die lichamelijke afwijkingen passen net weer niet in de film die ik zoek... Lastige dit!

Nee ook niet, pff het is nog lastiger dan ik had verwacht!

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Zou ook kunnen The Unbearable Lightness of Being ?

DieGo

• 5808 berichten
  • 2416 stemmen

Het plot klopt niet helemaal maar het doet me een beetje denken aan A Perfect Murder.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3948 stemmen

@ fphk: Ik denk dat het om New York Stories gaat. Een drieluik van Scorsese, Coppola en Allen. Het eerste verhaal van de film gaat over een schilder (Nick Nolte) en zijn jonge muze (Rossanna Arquette).

(afbeelding)

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3641 stemmen

Wat zij beschreef wel ja, zal het haar vanavond eens vragen, dankjewel!

Edit: Ze staat al tussen de comments, ja dus!

Sanne070

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film !!

Heel lang geleden had je op rtl4 op woensdagavond van die goede oude waargebeurde verhalen. ik kan me er een nog vaag herinneren maar die was onwijs goed. Het ging over 2 ouders met een zoon, op een gegeven moment krijgt hun zoon een vriendin. Een tijd later gaat het meisje met haar vriend en schoonouders mee op vakantie. Met ze 4e wandelen ze in een bergachtig gebied. Later gaan ze stil staan bij een waterval en die vader of moeder van de jongen duwt zijn vriendin met opzet van die berg af.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven, maar weet iemand in gods naam de titel van deze fil

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Dat was deze, Sanne070. (Ik was een stuk minder enthousiast trouwens....)

Justice for Annie: A Moment of Truth Movie (1996)

devuza

• 11 berichten
  • 2 stemmen

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Ik zoek 2 titels:

Hallo,

ik ben op zoek naar 2 films.

De eerste film speelt zich geloof ik ergens in Engeland af.

Het gaat over een oude man die in een flat woont in een wijk vol criminaliteit.

Je ziet geloof ik ook ergens in het begin dat die flat tegen over een fijaduct staat.

Een goede vriend van de oude man word vermoord en de oude man gaat het criminele pad op om die mensen te doden die zijn beste vriend hebben vermoord.

De tweede film gaat ook over een oudere man die vroeger soldaat ofzo is geweest in een Koreaanse oorlog ofso... De man woont in Amerika en heeft koreaanse buren, de man heeft het er niet zo op. En de Koreeanse buurvrouw heeft het niet zo op die man. daarnaast speelt er ook een Koreanse jongen in waarvan zijn neef ook in de criminaleteit zit. Die neef valt die jongen lastig. De film eindigt dat de oude man sterft omdat hij het opnam voor de koreaanse jongen.

Iemand eenig idee hoe deze 2 films heten?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.