- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Ruben_33
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar een film, ik weet er niet veel meer over, enkel het einde.
Eén van de hoofdpersonages was geen normaal iemand, een vreemde eend zogezegd. Op het einde zien we hem en een paar vrienden (die hij had gemaakt) op een open plein met gras. Hij zei iets in de trant van "Bedankt voor alles." en daarna sprintte hij door het gras. Hij was blij, alsof hij eindelijk vrij was. Daarna werd hij geraakt door een bliksemschicht en verdween hij.
Het was een emotioneel einde, vrijwel iedereen zat te huilen in de zaal.
Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
raizeredge
-
- 114 berichten
- 0 stemmen
Hee weet iemand hoe die film heet met die agent die de hele tijd 2 namen van vrouwen op noemen en dat die andere agent dan moet antwoorden. Ze zijn geen hoofdrol spelers. Ik hoop dat iemand het weet.
snelle_jelle
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Beste mensen:
Ik zit al lang met het probleem dat ik een film zoek, maar waar ik de titel niet meer van weet. Het is een film die ik ongeveer 6 jaar geleden een keer gezien heb op tv, en zo veel indruk op me heeft gemaakt dat ik het nu nog weet.
In korte lijnen:
De film gaat over een jongetje en een broer. Die broer vermoord iemand (ik geloof een politie agent). Het jongetje ziet toevallig wat zijn broer doet. Maar zijn broer heeft hem ook gezien en is bang verraden te worden. Hij bedreigd dus uit eigenbelang zijn broertje en die word bang. Zo bang die die niet meer kan praten en niet gewoon zichzelf meer kan zijn.
Dit is dus in het kort het verhaal.
Als iemand de titel van deze film weet of denkt te weten. Laat het me dan even weten zodat ik opzoek kan naar die film. Je zou me er enorm mee geholpen hebben!
Bij voorbaat dank, Groetjes Jelle.
jipt
-
- 3465 berichten
- 3493 stemmen
Beste mensen:
Hoe heet de film waarin Arnold Schwarzenegger zegt: You did not make it Victorrr (of ViKtorrr)???
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
Nederlandse film over een serie-verkrachter. Thriller?
Rooss18
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Ik zoek een titel van een oude zwart/wit film. Ik weet het verhaal en de titel niet meer, enkel nog een fragment die me altijd is bij gebleven, dus hier moeten echte classic filmkenners aan te passen komen.
Het is een iedergeval een engelstalige film.
Het fragement dat ik me herinner was dat een man op een vensterbank stond van een erg hoog gebouw (waarschijnlijk wolkenkrabber) en daar werd gehinderd door een duif om weer ergens binnen te klauteren.
Ik weet het is niet veel aan info maar degene die de film hebben gezien weten waar ik het over moet hebben.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Klinkt als iets van Harold Lloyd...
Safety Last?
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Nee, het was een echte speelfilm met komische momenten maar dus niet het genre harold Lloyd, laurel and hardy films. Heb eerst nog gedacht dat een een film was met Alec Guinness maar die heeft volgens mij nooit iets met bovenstaande scenes gehad. Volgens mij komt die duif er een paar keer in voor.
mikey
-
- 29001 berichten
- 5148 stemmen
Er is een film van king )cats eye' met een duif en een flatgebouw waarop iemand over een richel loopt.
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Nee, het is een oude zwart wit film, engels gesproken en ik denk (maar daar moet ik om liegen) uitgebracht zijn midden jaren 50 (Groot-Brittannië of V.S).
Een erg leuke film dat een man op een gegeven moment op de vensterbanken van een wolkenkrabber loopt, een duif die hem in de weg zit en volgens mij op het einde ook nog iets met de duif voorkomt.
Het hoe en wat kan ik me niet meer herinneren.
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Het kan zijn dat hij het eerst niet ziet zitten en wil springen van het gebouw maar zich bedenkt maar dat hij zich buiten gesloten heeft maar ook dat kan van een andere film zijn die ik ooit heb gezien.
Het is in iedergeval iets met een wolkenkrabber, vensterbanken en een duif die er in voor komen.
Bubblez
-
- 2070 berichten
- 2539 stemmen
Het fragment dat ik me herinner was dat een man op een vensterbank stond van een erg hoog gebouw (waarschijnlijk wolkenkrabber) en daar werd gehinderd door een duif om weer ergens binnen te klauteren.
Ik dacht meteen aan The Secret Life of Walter M... toen ik dit las, maar dat is geen zwart-witfilm.
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Wellicht is het toch deze film, het is al 30 jaar geleden dat ik de film als kind heb gezien wat dus waarschijnlijk op een zwart wit tv is geweest.
Ik ga eens speuren of er een trailer is met die vensterbank scene daar in zodat ik zeker weet of het deze film betreft.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Ik zoek een film waarin mensen een band om hun nek hebben, waarin een bom zit. Deze onploft na een bepaalde tijd en daar schijnen ze niks tegen te kunnen doen. Het enige wat ik me herinner is een stenen plein, waar er een paar met zo'n band rondlopen.
?
kaholiic
-
- 169 berichten
- 1586 stemmen
Ik zoek een deel uit de hellraiser reeks waarin iemand een enorm slang/worm uitkotst. Weet wel dat het een beetje aan het eind gebeurt maar meer dan dat weet ik dan weer niet.
Alvast bedankt!
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Ik zoek een film waarin mensen een band om hun nek hebben, waarin een bom zit. Deze onploft na een bepaalde tijd en daar schijnen ze niks tegen te kunnen doen. Het enige wat ik me herinner is een stenen plein, waar er een paar met zo'n band rondlopen.
?
Volgens mij is dat 'Wedlock', met Rutger Hauer.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zoek een deel uit de hellraiser reeks waarin iemand een enorm slang/worm uitkotst. Weet wel dat het een beetje aan het eind gebeurt maar meer dan dat weet ik dan weer niet.
Alvast bedankt!
Dat is deze
snelle_jelle
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Beste mensen:
Ik zit al lang met het probleem dat ik een film zoek, maar waar ik de titel niet meer van weet. Het is een film die ik ongeveer 6 jaar geleden een keer gezien heb op tv, en zo veel indruk op me heeft gemaakt dat ik het nu nog weet.
In korte lijnen:
De film gaat over een jongetje en een broer. Die broer vermoord iemand (ik geloof een politie agent). Het jongetje ziet toevallig wat zijn broer doet. Maar zijn broer heeft hem ook gezien en is bang verraden te worden. Hij bedreigd dus uit eigenbelang zijn broertje en die word bang. Zo bang die die niet meer kan praten en niet gewoon zichzelf meer kan zijn.
Dit is dus in het kort het verhaal.
Als iemand de titel van deze film weet of denkt te weten. Laat het me dan even weten zodat ik opzoek kan naar die film. Je zou me er enorm mee geholpen hebben!
Bij voorbaat dank, Groetjes Jelle.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
We hadden je vraag al gezien jelle. Als we hem wisten hadden we meteen al geantwoord. Niet nodig om dus 2e keer neer te zetten.
lousouro
-
- 4 berichten
- 205 stemmen
Ik ben op zoek naar een film, en vroeg mij af of iemand mij hiermee verder kan helpen. Het is een actiefilm die volgens mij ergens tussen 1990 en 2000 is gemaakt.
De film speelt zich af in Amerika gaat over een man ( volgens mij een semi-bekende acteur) die, met een paar andere nieuwelingen, op de een of andere manier terecht komt bij een soort jaag clubje, in een blokhut, in het bos. Het begint allemaal vriendelijk maar na een tijdje komt hij erachter dat er niet op dieren gejaagd wordt, maar op mensen. En dat hij zelf een slachtoffer dreigt te worden. Maar hij ontsnapt en vecht terug vanuit het bos terwijl hij opgejaagd wordt door de clubleden op quads, met geweren. Wat ik mij verder nog kan herinneren is een scene met een kast met allemaal hoofden op sterk water, in glazen potten en hoe de film eindigt: Het is avond of nacht en de hoofdpersoon heeft afgesproken met een van de jagers. Ze staan in een steegje ergens in de stad en op een gegeven moment loopt de hoofdpersoon weg met zijn rug naar de "bad guy" . Vervolgens legt de "bad guy" aan en schiet, maar de loop explodeert omdat die verstopt zat. Voor de rest kan ik mij niet zoveel herinneren behalve dat er volgens mij een neger met dreadlocks in speelt. Volgens mij als een van de jagers.
Hopelijk kan iemand mij aan de titel van deze film helpen.
Alvast bedankt.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dat is deze lousourno
Erwinner was me al voor 
lousouro
-
- 4 berichten
- 205 stemmen
Haha, zo'n snelle reactie had ik niet verwacht. Die had ik dus echt nooit gevonden. ice-t, gary busey en rutger hauer. ik kan me echt niet herinneren dat die er in speelden.
Bedankt erwinner en moviemafketel
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.