• 16.354 nieuwsartikelen
  • 180.001 films
  • 12.391 series
  • 34.320 seizoenen
  • 651.453 acteurs
  • 199.657 gebruikers
  • 9.417.641 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

lousouro

• 4 berichten
  • 205 stemmen

Ok nog een dan maar. Film gaat over een helikopter piloot bij de politie, die een experimentele helikopter moet uitproberen. Het is een soort apache-achtige helikopter met ( voor in die tijd) allemaal technische snufjes zoals infrarood. Op een gegeven moment vliegen ze over een huis en horen, en zien ze dat er iemand ligt te ketsen. Ook maken ze geloof ik ergens in de film een looping wat theoretisch niet kon of zoiets.

mikey

• 29001 berichten
  • 5148 stemmen

niet airwolf maar die andere .. blue thunder?

lousouro

• 4 berichten
  • 205 stemmen

bedankt !!!!

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4111 stemmen

lousouro schreef:

Haha, zo'n snelle reactie had ik niet verwacht. Die had ik dus echt nooit gevonden. ice-t, gary busey en rutger hauer. ik kan me echt niet herinneren dat die er in speelden.

Bedankt erwinner en moviemafketel

Misschien Avenging Force (1986) ? Als het die andere niet is uiteraard, wat ik dus wel denk omdat ik op die poster allemaal quads zie..

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Is dit dezelfde film waarin de "prooi" een riem vol dollarbriefjes draagt die hij mag houden als hij erin slaagt om te overleven?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee dat is Hard Target

diaandiaan

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben al heel lang op zoek naar de titel van een film die ik ooit een keer (ik denk ongeveer 10 - 15 jaar terug) op tv heb gezien.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want tot nu toe weet niemand het!

Het verhaal gaat zo... Het gaat over een rechtzaak van een afro-amerikaanse jongen die is aangeklaagd voor moord op een andere afro-amerikaanse jongen. Hij is echter onschuldig en door middel van flashbacks zie je wat er daadwerkelijk gebeurd is.

Hij en die andere jongen hebben eigenlijk een relatie en zaten op een bankje in het park, en werden lastig gevallen door een groep blanke jongens, die racistische opmerkingen maakten en hun uitscholden voor homo's etc. Het werd steeds erger en ze begonnen ook te vechten waarbij die ene afro-amerikaanse jongen dus overleed.

Tijdens de rechtzaak mag de jongen van zijn vader niet het waar gebeurde verhaal vertellen, omdat zijn vader niet wil dat iedereen weet dat hij een zoon heeft die homo is. Hij wordt dan ook veroordeeld voor moord en krijgt de doodstraf. Maar net een uur voordat hij ter dood veroordeeld zou worden, bedenkt zijn vader zich dat hij liever een levende homofiele zoon heeft, dan een zoon die dood is door zijn koppigheid. Hij belt de zoon op, en net op dat moment zie je dat de zoon zich uit wanhoop opgehangen heeft in zijn cel.

Het verhaal klinkt misschien heel verwarrend zo, maar dit is wat ik er van kan maken. Ik hoop echt dat iemand het weet, want ik vond het de mooiste film die ik ooit van m'n leven gezien heb, heel ontroerend!!

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2332 stemmen

The Trials of Darryl Hunt ?

Heb hem niet gezien, maar toch.

handelaar

• 281 berichten
  • 81 stemmen

Ik zoek een film waar Gregory Peck de hoofdrol in speelt echer weet ik alleen dat het een zw/wit film is, het een oorlogsfilm betreft en dat een groot gedeelte volgens mij in een kerk afspeelt. Ook weet ik me te herinneren dat volgens mij Peck een lijn of iets dergelijks op de grond markeerde.

Baggerman

• 10842 berichten
  • 8299 stemmen

Misschien The Purple Plain?

handelaar

• 281 berichten
  • 81 stemmen

Nee die titel is het helaas niet.

Staat me iets bij dat Peck een lijn markeerde.

Gonzo8000

• 486 berichten
  • 10 stemmen

The guns of Navarone, maar die is niet in een kerk

Brix

• 19723 berichten
  • 5150 stemmen

Gonzo8000 schreef:

The guns of Navarone, maar die is niet in een kerk

En niet in zwart-wit

Gonzo8000

• 486 berichten
  • 10 stemmen

maar twelve o'clock high wel

Gonzo8000

• 486 berichten
  • 10 stemmen

Brix schreef:

(quote)

En niet in zwart-wit

jij weet niethoe oud die TV van Handelaar is

handelaar

• 281 berichten
  • 81 stemmen

De guns of Navaronne is het zeker niet. Uit wel jaar deze film komt weet ik ook niet, wel z/w en een oorlogsfilm, maar degene die de film gezien hebben weten beslist welke fim ik bedoel gezien Peck volgens mij iets met witte verf of iets dergelijks deed in een kerk, gebouw of molen. Dat afbakenen van een lijn of cirkel is in iedergeval wat me is bijgebleven.

Brix

• 19723 berichten
  • 5150 stemmen

Dan blijven alleen nog over:

Behold a pale horse (meeste kans)

Days of Glory

en Pork chop Hill

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2589 stemmen

Komedie, politieagenten. Volgens mij was de productie van Comedy Central. Hele flauwe film Anyone?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2589 stemmen

Haha ja bedankt. Geweldig die film

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Zal ik één van de weinige zijn die het met je eens is, erg leuke serie en film .

handelaar

• 281 berichten
  • 81 stemmen

Brix schreef:

Dan blijven alleen nog over:

Behold a pale horse (meeste kans)

Days of Glory

en Pork chop Hill

Helaas:

Behold a pale horse (is niet een echte oorlogsfilm)

Pork chop Hill (het was tegen Duitsers)

Days of Glory (is het volgens mij ook niet)

Ik weet dat Peck met een aantal soldaten in een kerk, gebouw of een molen zat op zich van daaruit tegen de Duitsers te verzetten.

Het was dus ook iets dat hij markeerde met verf of iets dergelijks.

Brix

• 19723 berichten
  • 5150 stemmen

Ik denk alleen dat hij in geen andere oorlogsfilms in zwart wit gespeeld heeft, buiten deze die al genoemd zijn.

Misschien nog 'Night People', maar dat verhaal speelt zich meer in Berlijn, ná de tweede wereldoorlog.

Peck draagt daarin wel een uniform.

Benieuwd of iemand er nog een oplossing voor heeft.

Allison '85

• 66 berichten
  • 0 stemmen

Geen zwart-wit film maar dit moet hem wel zijn: 'The Scarlet and the Black'.

The Pope (John Gielgud) is approached by the SS Commandant for Rome- Colonel Kappler (Christopher Plummer) who paints a white line around the Vatican confirming the jurisdictional area of the Vatican beyond which SS Men cannot enter.

handelaar

• 281 berichten
  • 81 stemmen

Heb de trailer even bekeken op youtube van 'the scarlet and the black' (prachtige film overigens tussen peck en plummer) maar die is het ook niet.

Misschien is het dan toch Days of Glory (ik kan hier geen trailer van vinden dus ik weet het niet zeker) Peck en de soldaten zitten in iedergeval verschuilt in een gebouw? kerk? of molen? omringd door de Duitsers en volgens mij liep de film niet met een happy end af.

Brix

• 19723 berichten
  • 5150 stemmen

Zeer benieuwd of dat de gezochte film inderdaad is.

Herinneringen kunnen soms bedriegelijk zijn.

Wellicht was het geen zwart-wit film?

Ik heb zelf gisteren 'The Guns Of Navarone' nog een bekeken, omdat er een scene in zit die zich afspeelt in een Grieks-Orthodoxe kapel, die enigszins zou voldoen aan het gezochte 'kerk fragment'.

Maar er komt niets in voor dat lijkt op de verdere beschrijving van 'handelaar'.

Het geheel intrigeert mij nu ook wel een beetje.

Gonzo8000

• 486 berichten
  • 10 stemmen

Het is een andere film waarschijnlijk. Wat denken jullie van de Longest Day. Die scène komt volgens mij daar in voor. Maar die is niet Gregory Peck.

Of Twelve o'clock High. die is met Peck en in zwart/wit

Allison '85

• 66 berichten
  • 0 stemmen

Trailer 'Days of Glory': http://www.tcm.com/mediaroo...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.