- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
lousouro
-
- 4 berichten
- 205 stemmen
Ok nog een dan maar. Film gaat over een helikopter piloot bij de politie, die een experimentele helikopter moet uitproberen. Het is een soort apache-achtige helikopter met ( voor in die tijd) allemaal technische snufjes zoals infrarood. Op een gegeven moment vliegen ze over een huis en horen, en zien ze dat er iemand ligt te ketsen. Ook maken ze geloof ik ergens in de film een looping wat theoretisch niet kon of zoiets.
mikey
-
- 29001 berichten
- 5148 stemmen
niet airwolf maar die andere .. blue thunder? 
rep_robert
-
- 27525 berichten
- 4111 stemmen
Haha, zo'n snelle reactie had ik niet verwacht. Die had ik dus echt nooit gevonden. ice-t, gary busey en rutger hauer. ik kan me echt niet herinneren dat die er in speelden.
Bedankt erwinner en moviemafketel
Misschien Avenging Force (1986) ?
Als het die andere niet is uiteraard, wat ik dus wel denk omdat ik op die poster allemaal quads zie..
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
diaandiaan
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik ben al heel lang op zoek naar de titel van een film die ik ooit een keer (ik denk ongeveer 10 - 15 jaar terug) op tv heb gezien.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want tot nu toe weet niemand het!
Het verhaal gaat zo... Het gaat over een rechtzaak van een afro-amerikaanse jongen die is aangeklaagd voor moord op een andere afro-amerikaanse jongen. Hij is echter onschuldig en door middel van flashbacks zie je wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Hij en die andere jongen hebben eigenlijk een relatie en zaten op een bankje in het park, en werden lastig gevallen door een groep blanke jongens, die racistische opmerkingen maakten en hun uitscholden voor homo's etc. Het werd steeds erger en ze begonnen ook te vechten waarbij die ene afro-amerikaanse jongen dus overleed.
Tijdens de rechtzaak mag de jongen van zijn vader niet het waar gebeurde verhaal vertellen, omdat zijn vader niet wil dat iedereen weet dat hij een zoon heeft die homo is. Hij wordt dan ook veroordeeld voor moord en krijgt de doodstraf. Maar net een uur voordat hij ter dood veroordeeld zou worden, bedenkt zijn vader zich dat hij liever een levende homofiele zoon heeft, dan een zoon die dood is door zijn koppigheid. Hij belt de zoon op, en net op dat moment zie je dat de zoon zich uit wanhoop opgehangen heeft in zijn cel.
Het verhaal klinkt misschien heel verwarrend zo, maar dit is wat ik er van kan maken. Ik hoop echt dat iemand het weet, want ik vond het de mooiste film die ik ooit van m'n leven gezien heb, heel ontroerend!!
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2332 stemmen
The Trials of Darryl Hunt ?
Heb hem niet gezien, maar toch.
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Ik zoek een film waar Gregory Peck de hoofdrol in speelt echer weet ik alleen dat het een zw/wit film is, het een oorlogsfilm betreft en dat een groot gedeelte volgens mij in een kerk afspeelt. Ook weet ik me te herinneren dat volgens mij Peck een lijn of iets dergelijks op de grond markeerde.
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Nee die titel is het helaas niet.
Staat me iets bij dat Peck een lijn markeerde.
Gonzo8000
-
- 486 berichten
- 10 stemmen
The guns of Navarone, maar die is niet in een kerk
Gonzo8000
-
- 486 berichten
- 10 stemmen
of misschien deze:
Brix
-
- 19723 berichten
- 5150 stemmen
The guns of Navarone, maar die is niet in een kerk
En niet in zwart-wit
Gonzo8000
-
- 486 berichten
- 10 stemmen
En niet in zwart-wit
jij weet niethoe oud die TV van Handelaar is 
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
De guns of Navaronne is het zeker niet. Uit wel jaar deze film komt weet ik ook niet, wel z/w en een oorlogsfilm, maar degene die de film gezien hebben weten beslist welke fim ik bedoel gezien Peck volgens mij iets met witte verf of iets dergelijks deed in een kerk, gebouw of molen. Dat afbakenen van een lijn of cirkel is in iedergeval wat me is bijgebleven.
Brix
-
- 19723 berichten
- 5150 stemmen
Dan blijven alleen nog over:
Behold a pale horse (meeste kans)
Days of Glory
en Pork chop Hill
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
Komedie, politieagenten. Volgens mij was de productie van Comedy Central. Hele flauwe film
Anyone?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Zal ik één van de weinige zijn die het met je eens is, erg leuke serie en film
.
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Dan blijven alleen nog over:
Behold a pale horse (meeste kans)
Days of Glory
en Pork chop Hill
Helaas:
Behold a pale horse (is niet een echte oorlogsfilm)
Pork chop Hill (het was tegen Duitsers)
Days of Glory (is het volgens mij ook niet)
Ik weet dat Peck met een aantal soldaten in een kerk, gebouw of een molen zat op zich van daaruit tegen de Duitsers te verzetten.
Het was dus ook iets dat hij markeerde met verf of iets dergelijks.
Brix
-
- 19723 berichten
- 5150 stemmen
Ik denk alleen dat hij in geen andere oorlogsfilms in zwart wit gespeeld heeft, buiten deze die al genoemd zijn. 
Misschien nog 'Night People', maar dat verhaal speelt zich meer in Berlijn, ná de tweede wereldoorlog.
Peck draagt daarin wel een uniform.
Benieuwd of iemand er nog een oplossing voor heeft.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Allison '85
-
- 66 berichten
- 0 stemmen
Geen zwart-wit film maar dit moet hem wel zijn: 'The Scarlet and the Black'.
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Heb de trailer even bekeken op youtube van 'the scarlet and the black' (prachtige film overigens tussen peck en plummer) maar die is het ook niet.
Misschien is het dan toch Days of Glory (ik kan hier geen trailer van vinden dus ik weet het niet zeker) Peck en de soldaten zitten in iedergeval verschuilt in een gebouw? kerk? of molen? omringd door de Duitsers en volgens mij liep de film niet met een happy end af.
Brix
-
- 19723 berichten
- 5150 stemmen
Zeer benieuwd of dat de gezochte film inderdaad is.
Herinneringen kunnen soms bedriegelijk zijn.
Wellicht was het geen zwart-wit film?
Ik heb zelf gisteren 'The Guns Of Navarone' nog een bekeken, omdat er een scene in zit die zich afspeelt in een Grieks-Orthodoxe kapel, die enigszins zou voldoen aan het gezochte 'kerk fragment'.
Maar er komt niets in voor dat lijkt op de verdere beschrijving van 'handelaar'.
Het geheel intrigeert mij nu ook wel een beetje.
Gonzo8000
-
- 486 berichten
- 10 stemmen
Het is een andere film waarschijnlijk. Wat denken jullie van de Longest Day. Die scène komt volgens mij daar in voor. Maar die is niet Gregory Peck.
Of Twelve o'clock High. die is met Peck en in zwart/wit
Allison '85
-
- 66 berichten
- 0 stemmen
Trailer 'Days of Glory': http://www.tcm.com/mediaroo...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.