- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Guns of Navarone is het zeker niet, days of glory (na het zien van de trailer) ook niet. Zou je zeggen blijft 'Twelve o'clock High' over maar dat is toch meer in het luchtruim (vliegtuigen) of is het laatste gedeelte van de film ook dat men verscholen zit omringd door de duitsers?
MrHorror
-
- 414 berichten
- 524 stemmen
en daar ben ik weer... helaas heb ik de titel van de film niet meer gevonden, doch ben ik weer op iets anders gestuit... ik weet niet zeker of het van een film is of een serie (ik weet eigenlijk wel zeker dat het een film is), maar het gaat als volgt:
de scene die ik nog weet is dat een man en een vrouw (volgens mij agenten oid) een donkere man achtervolgen. ze vinden hem in een steeg, waar hij zich heeft verborgen in een soort ventilatie schacht, in ieder geval een plaats waar hij zich onmogelijk kan verschuilen.
een andere scene is dat de man zich op het kantoor van de commissaris bevindt, en dat de commissaris vertelt over een ontmoeting met een beruchte seriemoordenaar als klein kind.
dat is alles wat ik nog weet. behalve de filmtitel :S
Allison '85
-
- 66 berichten
- 0 stemmen
en daar ben ik weer... helaas heb ik de titel van de film niet meer gevonden...
Was dat niet 'The Nature of the Beast'?
...The Hatchet Man....
video-dude
-
- 39 berichten
- 129 stemmen
In Filmdragers > Algemeen > op zoek naar een film:
ik ben op zoek naar een film over amerikaanse atleten op de olympische spelen.
Weet er niet veel meer van, wat ik nog wel weet:
ze hadden nog geen amerikaans volkslied,
een verspringer gooide zijn pet in de zandbak om zo aan te geven hoe ver hij zou springen.
Wie helpt mij
pumpking
-
- 442 berichten
- 0 stemmen
Hier ben ik.
De film speelt zich hoogstwaarschijnlijk af in New York, in een groot chique herenhuis, met zelfs een lift erin. Waarschijnlijk is het een Thriller want er wordt ingebroken en weet nog dat ie vrij spannend is.
Ook is er een kluis (?) waar de bewoonster haar in had verscholen.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ pumpking: Panic room (= die 'kluis')
diaandiaan
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
@ JDSsmetje
Heb hem niet gezien, maar toch.
Dit is hem helaas niet! Iemand nog ideeën?
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Hoe heet die bankoverval-film met de maskers van Amerikaanse presidenten zoals J.F. Kennedy ook alweer?
Merci
Mad Man Mundt
-
- 301 berichten
- 3814 stemmen
Was wel geen JFK mask bij dacht ik, wel Reagan en Nixon...
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Heb de trailer even bekeken op youtube van 'the scarlet and the black' (prachtige film overigens tussen peck en plummer) maar die is het ook niet.
Misschien is het dan toch Days of Glory (ik kan hier geen trailer van vinden dus ik weet het niet zeker) Peck en de soldaten zitten in iedergeval verschuilt in een gebouw? kerk? of molen? omringd door de Duitsers en volgens mij liep de film niet met een happy end af.
Dit klinkt eigenlijk meer als 'The Eagle has Landed'! Alleen zijn het dan Duitsers omringd door....
Het zou ook nog 'Hell Is for Heroes' kunnen zijn, alleen is dat met Steve McQueen i.p.v. Peck.
Brix
-
- 19722 berichten
- 5148 stemmen
Ik geef het op, maar blijf dit wel volgen vanaf de zijlijn.
Alle zwart-wit oorlogsfilms waarin Peck ooit gespeeld heeft zijn al genoemd, zonder resultaat.
MrHorror
-
- 414 berichten
- 524 stemmen
Was dat niet 'The Nature of the Beast'?
...The Hatchet Man....
ik wil je graag hartelijk danken! inderdaad, 'hatch man'... bedankt hiervoor, ik ben blij het eindelijk te hebben gevonden! 
MrHorror
-
- 414 berichten
- 524 stemmen
nee, dat is 'm helaas niet... ik weet heel vaag nog een naam, iets met 'abdullah', iets in die richting... ik weet t, tis vaag, maar ik was erg jong toen ik het zag en dit is het enige wat ik nog weet...:S
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Thank you 
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Het enige wat ik weet is dat de poster bijna hetzelfde is als die van Full Metal Jacket.
Thx alvast.
PhysicalMagic
-
- 1 berichten
- 7 stemmen
In Film > Algemeen > Kom niet op de naam van een film..:
Ik ben op zoek naar de naam van een film..
Het is een thriller..
Het gaat over mensen die bovennatuurlijke krachten hebben.
Speelt zich af in een aziatisch land.
Er speelt ook een meisje in dat kan tekenen en daarmee kan ze de toekomst voorspellen.
Er zijn ook mensen (bad guys) die kunnen heel hard schreeuwen dat iedereen hun oren beginnen te bloeden..
En de hoofdrolspeler die kan volgens mij met zn gedachten voorwerpen bewegen.
Ik hoop dat iemand weet over welke film ik het heb!
Thanks!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hier is al een topic over maar je zoekt deze: Push
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3634 stemmen
Dat was toch Push? Tenminste, dat geloof ik..
Edit: Ja dus. 
handelaar
-
- 281 berichten
- 81 stemmen
Wat betreft de oorlogsfilm heb ik alle titels eens na gelopen die onder Gregory Peck vermeldt staan en hoewel ik Peck nog steeds in gedachte heb die in deze film speelde zal dit hoogwaarschijnlijk toch niet juist zijn na alle trailers te hebben gezien. Ik heb in iedergeval wel vandaag 'The Scarlet and the Black' en 'Twelve o''clock high' in mijn collectie opgenomen na het lezen van jullie berichtjes omdat deze 2 titels me erg mooi lijken.
Wat betreft de gezochte titel dat lijkt me nu een moeiijk verhaal gezien ik nu begod niet meer weet wie dan wel de hoofdrol hierin speelde.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Ik zoek een Turkse film (heeft wel eens in een NL krant gestaan in ieder geval, dus zal niet heel onbekend zijn) die gaat over nationalisten in Turkije die een leugen verspreiden over dat het geboortehuis van Ataturk in Thessaloniki in brand is gezet, wat een hele opstand tegen Grieken in Turkije veroorzaakt. Plunderingen etc. waardoor deze moeten vluchten.
Iemand een idee?
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Over de rellen van 6-7 september 1955.
dimi303
-
- 3426 berichten
- 3723 stemmen
Ik zoek ook een film en het enige dat ik nog weet is dat het om een klas gaat waar de gehele klas doen alsof ze op brutale wijze vermoord zijn. Gewoon door alles na te maken en nep dingen te gebruiken. Ja een vage omschrijving maar meer weet ik er ook niet meer over. Ik weet ook nog dat het een hele tijd geleden is dat ik deze film heb gezien. Wie kan mij helpen?
keukenzout
-
- 438 berichten
- 481 stemmen
Wilt iemand mij een berichtje sturen als je het antwoord weet?
De film gaat over een jongen die door zijn ouders alleen achtergelaten is in een appartement. Beneden hem woont een oude man die iets van sigarenbandjes spaart oid. De jongen vervuild, maar uiteindelijk komen zijn ouders en broertje terug.
Duizendmaal dank
starbright boy (moderator films)
-
- 22532 berichten
- 5176 stemmen
King of the Hill (1993) denk ik. Ik zal ook even PM'en.
dimi303
-
- 3426 berichten
- 3723 stemmen
Summer School?
Yep, het is inderdaad deze. Bedankt alvast.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.