- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
nognooit
-
- 308 berichten
- 2143 stemmen
Ik ben opzoek naar een film die ik jaren geleden op tv zag.
Wat ik me ervan herriner is dat een man in een auto bijna de gehele film achterna word gezeten door een mysterieus persoon, iemand die we nooit écht zien, in een andere auto of vrachtwagen (dat weet ik niet meer zeker).
Op het einde van de film valt de mysterieuze persoon met zijn auto van een achtergrond af.
Ik vermoed dat het een wat oudere film is, uit de jaren '80.
Iemand een idee welke film dit is?
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
Mmm, de beschrijving doet ook enigzins denken aan Joy Ride, Joy Ride 2, Hush en Black Cadillac..

Dk2008
-
- 11172 berichten
- 788 stemmen
Wat Jordandejong noemt lijkt me de gezochte. Vrachtwagen en thriller, ik heb hem in het verleden gezien. (Tv-film uit begintijd Van Spielberg).
Lisserd
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Hallo.
Ik ben op zoek naar een films die waargebeurd zijn of gebaseerd op zijn op feiten.
1. Een meisje van 9 jaar ( ongeveer denk ik ) die mee doet aan schoonheidswedstrijden ( of wat het ook was ) en die word dood teruggevonden in haar kleedje dacht ik bij haar thuis of ergens anders. Ik weet het nog vaag want het is lang geleden. En op tv bestond de film uit 2 delen dacht ik.
2. Een jongen ( michael ) die beschuldigd word van de moord op zijn zusje ( stephanie ) maar er zich dan niets van herinnerd, en heel de film lang ondervraagd word.
3. Een meisje dat op haar verjaardag vermoord word thuis ( door de vriend van haar vriendin ) en die was daarvoor denk ik met haar mama aan het bellen toen ze het huis binnen kwamen.
x
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6545 stemmen
Hallo.
Ik ben op zoek naar een films die waargebeurd zijn of gebaseerd op zijn op feiten.
2. Een jongen ( michael ) die beschuldigd word van de moord op zijn zusje ( stephanie ) maar er zich dan niets van herinnerd, en heel de film lang ondervraagd word.
narva77 (crew films)
-
- 12743 berichten
- 6545 stemmen
Edit: @Dick2008: was dat als grap bedoeld op 'We Own the Night' of aan de hand van het tijdstip van zijn bericht?
Was van mijn kant óók als grap bedoeld m.b.t. het late (of juist erg vroege) tijdstip van zijn berichtje.
Maar nu pas lees ik de titel die hij zocht pas goed: "We Own The Night"!
Erg toepasselijk, maar het was geen moment in me opgekomen om daar iets achter te zoeken...

riesma
-
- 3706 berichten
- 3087 stemmen
Blijkbaar denk ik soms te ver door. Het duurde al zo lang voordat iemand het doorhad. 
nognooit
-
- 308 berichten
- 2143 stemmen
Dat lijkt 'm te zijn ja, bedankt! 
Remdeht
-
- 8 berichten
- 284 stemmen
Ik ben op zoek naar film die denk ik zo'n 6 jaar geleden heb gezien. Veel kan ik me er niet meer van herinneren maar het ging ongeveer als volgt:
Een jongeman (was een soldaat geweest of iets dergelijks) komt in huis te wonen bij een dominee en zijn gezin. Volgens mij krijgt hij een relatie met de dochter maar dat weet ik niet zeker meer. Het eindigt in ieder geval af in een slachtpartij waarbij de vrouw van de dominee en de dochter worden vermoord. Of de dominee en de jongeman het leven laten, ben ik vergeten.
Weet iemand toevallig welke film dit is?
Dean Abbot
-
- 61 berichten
- 331 stemmen
sorry ik zou het niet weten remdeht.
maar zelf heb ik ook een film waarvan ik niet meer op de naam kon
komen. het is een franse film, laatst uitgezonden op canvas. het ging over een jongen van een jaar of 30 die nog altijd bij zijn ouders woont. Zijn ouders raken dat beu en proberen hem het huis uit te jagen. de naam van de film had dezelfde naam als het hoofdpersonage. verder weet ik nog dat hij japans of chinees studeerde en daar ook les in gaf.
alvast bedankt!
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Ik zoek de film met de ondertitel: Work sucks. Iets met een kantoor enzo. 
Roy5
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
In Film > Genres en landen > Vraagje:
Hallo,
Ik heb een vraagje ik heb vroeger eens met mijn ouders een film gekeken en deze is me altijd een beetje bij gebleven:P Ik weet alleen niet meer hoe deze film heet:s Ik kan me herrineren dat er hele vreemde dieren inzaten en er iets was met een witte uil die de geest van iemand moest voorstellen dacht ik:s Ik weet het klinkt heel wazig maar komt iemand het bekend voor zeg dan aub de naam eens van die film bedankt alvast!
Bubblez
-
- 2070 berichten
- 2536 stemmen
Hallo,
Ik heb een vraagje ik heb vroeger eens met mijn ouders een film gekeken en deze is me altijd een beetje bij gebleven:P Ik weet alleen niet meer hoe deze film heet:s Ik kan me herrineren dat er hele vreemde dieren inzaten en er iets was met een witte uil die de geest van iemand moest voorstellen dacht ik:s Ik weet het klinkt heel wazig maar komt iemand het bekend voor zeg dan aub de naam eens van die film bedankt alvast!
Zou wel eens Labyrinth kunnen zijn. De witte uil representeert hier David Bowie als 'the Goblin king'. En de vreemde 'dieren' waar je het over hebt zouden de creaturen van Jim Henson kunnen zijn...
Zie hier de trailer 
Roy5
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Zou wel eens Labyrinth kunnen zijn. De witte uil representeert hier David Bowie als 'the Goblin king'. En de vreemde 'dieren' waar je het over hebt zouden de creaturen van Jim Henson kunnen zijn...
Zie hier de trailer
Nee dat is hem niet het was best een enge film het is eigenlijk te wazig wat ik er nog over weet helaas...
Bubblez
-
- 2070 berichten
- 2536 stemmen
Hallo,
Dan misschien They. Via google gevonden. Daar hebben mensen het over een 'owl girl' die nogal wat angst opgewekt heeft in hun jeugd bij het zien van deze film.
michael00001
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > welke film is dit:
Hey, een hele tijd geleden (volgens mij tussen 2000-2004) is er een actiefilm uitgekomen. Waar die precies over gaat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er een echtpaar kinderen vermoorden in hun huis. Dat huis is ook heel 'kinderachtig' ingericht.
En uiteindelijk wordt dit echtpaar ook door een vrouw bruut afgeknalt. welke film is dit ook al weer?
KimberleyL
-
- 56 berichten
- 19 stemmen
Hoi,
Ik ben opzoek naar een film, ik weet er niet veel meer over.
t gaat over een vrouw die kanker krijgt, en ze heeft kinderen een tienermeisje en een zoon geloof ik, en uit eindelijk sterft ze, weet iemand de titel?
kappeuter (crew films)
-
- 74676 berichten
- 5987 stemmen
Alleen dat van dat tienermeisje klopt niet, dus wellicht toch andere film.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3298 stemmen
In Film > Algemeen > welke film is dit:
Hey, een hele tijd geleden (volgens mij tussen 2000-2004) is er een actiefilm uitgekomen. Waar die precies over gaat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er een echtpaar kinderen vermoorden in hun huis. Dat huis is ook heel 'kinderachtig' ingericht.
En uiteindelijk wordt dit echtpaar ook door een vrouw bruut afgeknalt. welke film is dit ook al weer?
1080p
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Beste mensen.
Dit is mijn eerste bericht op MM.
Ik ben al een tijd op zoek naar een film uit de jaren '80/begin '90.
Ik was een jaar of tien toen ik de film heb gezien dus het kan zijn dat ik verschillende films door elkaar haal.
Wat ik er nog van weet:
Een grote groep criminelen komt met boten naar Amerika (New York?) toe om Amerika over te nemen. De inwoners gaan in deze film de criminelen te lijf. Wat volgt is een film vol confrontaties tussen de twee. Ik dacht altijd dat Charles Bronson in deze film speelde maar in zijn biografie kom ik niet direct iets tegen wat hier op lijkt. Volgens mij hadden de inwoners ook zelf wapens gemaakt.
Ik dacht dat in titel ook "America" voorkomt maar ook dat levert op google niet veel op.
Het is misschien een beetje summiere informatie maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ik zoek de titel van een Japanse film die ik eind jaren 90 eens gezien heb. Er komt een man in een rolstoel in voor die iemand met een porseleinen beeld/vaas? op zijn hoofd slaat. Meer weet ik er niet van. En er wordt nogal overdreven in geacteerd.
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4646 stemmen
Beste mensen.
Dit is mijn eerste bericht op MM.
Ik ben al een tijd op zoek naar een film uit de jaren '80/begin '90.
Ik was een jaar of tien toen ik de film heb gezien dus het kan zijn dat ik verschillende films door elkaar haal.
Wat ik er nog van weet:
Een grote groep criminelen komt met boten naar Amerika (New York?) toe om Amerika over te nemen. De inwoners gaan in deze film de criminelen te lijf. Wat volgt is een film vol confrontaties tussen de twee. Ik dacht altijd dat Charles Bronson in deze film speelde maar in zijn biografie kom ik niet direct iets tegen wat hier op lijkt. Volgens mij hadden de inwoners ook zelf wapens gemaakt.
Ik dacht dat in titel ook "America" voorkomt maar ook dat levert op google niet veel op.
Het is misschien een beetje summiere informatie maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt.
Death Wish 3 misschien? Speelt Bronson alleszins in mee.
citybird
-
- 4964 berichten
- 4144 stemmen
@ 1080p: misschien bedoel je Invasion U.S.A.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ 1080p: Omdat 'America' in de titel zit, verder misschien te weing overeenkomsten: America 3000?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.