menu

Film / Cast en crew / Ennio Morricone

zoeken in:
Vandaag de grote dag! Hij zal nu wel niet meer afzeggen zeker .

WhoKnowZ schreef:
Vandaag de grote dag! Hij zal nu wel niet meer afzeggen zeker .

Veel plezier dan maar.

Bedankt. Ik kijk er al lang naar uit!

En...? Hoe was het en welke muziek werd er gespeeld?

Fantastische ervaring. 16.000 man, volledig uitverkocht. Zaal stond op zijn kop.
Vooral bijgebleven is Poverty (Once upon a Time in America), Ecstacy of Gold (The Good, The Bad and the Ugly), Nuovo Cinemo Paradiso main en love theme, Casualties of War theme en Chi Mai.

Verder ook nog muziek uit The Untouchables, Le Clan des Siciliens, The Mission en de andere Leones. Daarnaast ook een aantal voor mij minder bekende nummers.

En in de finale nogmaals Ecstacy of Gold als bisnummer .

Allemaal gespeeld door Orkest der Lage Landen en Fine Fleur koor.

Mooi om te horen dat je hebt genoten.
Le Clan des Siciliens live? Wow! Lijkt me heel erg gaaf!
Chi Mai en Ectasy of Gold zijn prachtige muziekstukken en gemaakt om live uit te voeren.
Geen Once upon a time in the West muziek?

Toch wel. Op het einde van deel speelde hij een opvolging van muziek uit de westerns van Sergio Leone. Te beginnen met de theme van The Good, The Bad and The ugly, daarna een nummer uit A Fistful of Dollars en dan denk ik Farewell to Cheyenne (uit Once Upon a Time in the West dus) maar ben het niet zeker. En dan Ecstacy of Gold. Kippevel!

Edit: toch niet Farewell to Cheyenne, een ander nummer ken de titel niet.

Derck_B
Ik ben er ook geweest. Was mijn tweede keer. Was er ook in Praag bij.

Adembenemend weer.

Casualties of war is werkelijk schitterend. Verassing dat Chi Mai werd gespeeld. Doet Ennio Morricone niet snel live. Lekker swingen met Metti Una Sera A Cena etc etc.

Overigens vind ik Ecstasy of Gold op het album wat mooier klinken. Kan niet uitleggen waarom. Live vind ik het iets te bombastisch en niet vloeiend. Ook de sopraan vind ik iets te scherp.

Het blijft uiteraard bijzonder dat Ennio Morricone op zijn leeftijd dit nog wil doen.

Bravo!

Derck_B
Beste Mensen,

Zaterdag 12 april 2014 staat de Maestro in het Ziggo Dome in Amsterdam.

Grijp deze kans!

Net kaarten gekocht

Ennio Morricone met orkest en koor in de Ziggo Dome die zijn eigen filmmuziek speelt. Zo blij als een kind. 12 april is het zover:

Oscar winnaar Ennio Morricone
op 12 april met volledige symfonie orkest in de Ziggo Dome
Op zaterdag 12 april 2014 zal de legendarische componist Ennio Morricone, met volledig symfonie orkest, een concert geven in de Ziggo Dome in Amsterdam.

Ennio Morricone, de meest productieve componist in de geschiedenis van de filmmuziek zal zijn grootste en bekendste werken uit zijn meer dan 50 jarige carrière uitvoeren, samen met 75 koppig koor en een volledig symfonie orkest.

De vijfvoudige Oscar-nominee heeft voor meer dan 500 films muziek gecomponeerd, waaronder voor welbekende klassieke westerns als “For a Few Dollars More” en “The Good, The Bad and The Ugly”, evenals voor iconische films als “The Untouchables”, “The Mission”, “Cinema Paradiso” en meer recent Quentin Tarantino’s “Kill Bill” en “Django Unchained”.

Morricone is de enige componist die ooit de prestigieuze ere Oscar (in 2007) heeft gewonnen als erkenning voor zijn "prachtige en veelzijdige bijdrage aan de kunst van de filmmuziek." Hij is gedurende zijn carrière ook genomineerd geweest voor vijf andere Oscars en heeft twee Grammy Awards, twee Golden Globes, vijf BAFTA’s, zeven David di Donatello Awards, acht Nastro d’Argento Awards gewonnen evenals de Polar Music Prize. In 2009 schonk de Franse president Sarkozy hem de prestigieuze Legion d’honneur.

Morricone’s buitengewoon diverse muzikale benadering gaat van klassiek, jazz en pop tot rock, elektronisch, avant-garde en authentieke Italiaanse muziek. Door de waardering van legendarische figuren in de muziek zoals Quincy Jones en hedendaagse regisseurs zoals Martin Scorsese is Ennio Morricone een iconische componist van onze tijd.

Na concerten in prestigieuze zalen zoals the Great Hall in Beijing, de General Assembly Hall of the UN in New York, de Royal Albert Hall in London, het Kremlin in Moskou en de Arena di Verona, is het concert van de Italiaanse Maestro Ennio Morricone in de Ziggo Dome een niet te missen kans om het verbazende werk van dit muzikale genie te ervaren.

Tekstbron: mailing van ticketmaster.nl

Perfect! m'n pa is 25 juni jarig en eveneens groot fan van Ennio Morricone. Heb laatst dus maar een drietal kaarten gekocht als cadeau. Normaliter heb ik werkelijk geen idee wat ik 'm moet geven, maar toen ik bij DWDD hoorde dat het was verzet naar de 26e ben ik maar direct gaan bestellen. Geen flauw idee of het een beetje goeie plaatsen zijn; ik zit in ieder geval ergens in Vak E.

Ik moet het nog zien dat het doorgaat Jesper187

Een ruime week geleden zijn ook de juni concerten in de Verenigde Staten afgezegd. Dat belooft weinig goeds, maar NL is vooralsnog niet gecancelled wat ik heb begrepen, anders zouden we het ook net als de vorige keer per mail gehoord hebben.

Fingers crossed dus...

Anders zetten we hem gewoon op een stoeltje..

U ontvangt dit bericht omdat er met dit e-mail adres tickets zijn aangeschaft voor Ennio Morricone in Ziggo Dome.

Dit concert was wegens een rugblessure eerder verschoven naar 26-06-2014.

Helaas duurt het herstel langer dan verwacht en wordt dit concert opnieuw verschoven naar 17-12-2014.

Heel erg jammer. Nu moeten we nog langer wachten . Jammer dat het herstel van Morricone langer duurt dan gepland. Hij zou hier zelf natuurlijk ook niet blij mee zijn. Gelukkig gaat het concert wel gewoon door. Beter laat dan nooit

Jammer inderdaad. Heb de afgelopen weken volop Morricone geluisterd, dus was er helemaal klaar voor.

Wel uniek volgens mij dat een concert zo lang uitgesteld wordt. Meestal worden ze dan wel compleet stopgezet. Kennelijk heeft Morricone er gewoon zin in.

tsja. Ik was er al bang voor. Hoop dat het er nu echt van komt. Blijft iffy op die leeftijd

Ik had het gezien! Ik ben overigens erg blij dat hij nog een keer komt, meteen kaartjes gekocht!

John Milton schreef:
Ik had het gezien! Ik ben overigens erg blij dat hij nog een keer komt, meteen kaartjes gekocht!

Kom hij weer optreden in Nederland?

Het concert in februari was trouwens erg mooi.

Maarten0402 schreef:
(quote)

Kom hij weer optreden in Nederland?

Het concert in februari was trouwens erg mooi.

Jep, he is. Met (deels) nieuw programma. Kaartjes via ticketmaster

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=qyfj1Ny_PtQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Originele film : Come imparai ad amare le donne (1966)

Later hergebruikt door Kar Wai Wong bij zijn zeer problematische film : Yi dai zong shi (2013)

https://www.youtube.com/watch?v=wf6jqthzCz8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Het zou eens tijd worden.

Verhoeven schreef:
(embed)

Het zou eens tijd worden.
oh, wat geweldig!!!!

Ben erg benieuwd naar de documentaire. Trailer is ook al interessant!

neo (crew)
Er zijn genoeg korte en langere inerviews op beeld vastgelegd, naast de nodige korte documentaires, maar dit zijn weleens echt een mooi persoonlijk portret kunnen worden onder de regie van Tornatore.

Eindelijk heeft hij een Oscar. Het werd een keer tijd. Het verbaast mij wel dat er niet meer aandacht in de media wordt geschonken aan Morricone's eerste Oscar.

Wataru schreef:
Eindelijk heeft hij een Oscar. Het werd een keer tijd. Het verbaast mij wel dat er niet meer aandacht in de media wordt geschonken aan Morricone's eerste Oscar.

Eerste voor een specifiek werk misschien. Al noemen de meeste media het ook zijn eerste Oscar.
Toch:

https://www.youtube.com/watch?v=HJDN1e_OIKw

Inderdaad, daar heb je gelijk in.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:19 uur

geplaatst: vandaag om 19:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.