- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Apple TV+
Apple TV+
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix CEO geeft Apple TV+ veeg uit de pan: ‘werkelijk geen enkel excuus’ – One More Thing
Het is wel zo natuurlijk, maar al zouden ze vandaag besluiten dat het roer om gaat, dan duurt het nog 2-3 jaar voor ze de films en series klaar hebben.
Dus ik zie het vooralsnog als een klein extraatje voor de mensen die een Apple apparaat hebben gekocht, maar meer ook niet.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Vind het nogal makkelijk gedacht, al is het ook maar de vraag in hoeverre hij het zelf gelooft, volgens mij zijn dit soort uitspraken ook vaak een paniekerige poging tot stemmingmakerij.
Apple TV is momenteel vooral gratis. Zowel bij aankoop van Apple producten, maar ook vooral in hun pakketabonnementen. De vraag is dan vooral hoeveel mensen echt uit zo'n dienst willen halen en of een abonnement bij Netflix de 10EUR per maand nog waard is als het gratis alternatief ook wel genoeg is (voor veel mensen is het kunnen staren naar bewegende beelden al voldoende, of zelfs gewoon wat lawaai op de achtergrond terwijl ze andere dingen aan het doen zijn) .
Apple TV moet dus eigenlijk niet goed zijn, het moet juist goed genoeg zijn om mensen te overtuigen dat ze geld kunnen besparen door hun Netflix abonnement te cancelen. Of hoe je toch van je concurrent kan winnen met doorgaans belabberde kwaliteit en eenheidsworst.
badfans69
-
- 3959 berichten
- 6124 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Blijft een dienst die vooral een extraatje is voor wie een nieuw Apple-apparaat aanschaft.
Willen ze echt aan de weg timmeren, dan moeten ze bijvoorbeeld A24 en Annapurna Pictures overnemen. Ze hebben toch geld zat.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ja dat zou een goede set zijn, maar ik heb het liever niet 
Toch vind ik het leuk voor erbij, gratis bij een iDevice. Erg genoten van Ted Lasso, en ook wel van die Shyamalan serie
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Coda (2021) - vanaf 13 augustus op AppleTV+
Remake van La Famille Bélier (2014)
badfans69
-
- 3959 berichten
- 6124 stemmen
‘GLOW’ Alum Sunita Mani Joins Apple’s ‘Christmas Carol’ Musical ‘Spirited’ Starring Will Ferrell And Ryan Reynolds - Deadline
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Apple Ends Previous Free Apple TV Plus Promos, New Buyers Get 3 Months - Variety
Can Apple TV Plus start earning its keep?
This month, the free ride is over for millions of Apple customers who have been getting Apple TV Plus — regularly priced at $4.99 per month — at no charge. Some haven’t been paying for Apple TV Plus since the streaming video service debuted in November 2019. The tech giant in recent weeks has been sending email notifications to customers whose free-access promos have finally expired that they’ll start getting billed in July.
And starting July 1, new buyers of products like iPhone or Apple TV 4K will qualify to get only three months free of Apple TV Plus.
The question is: How many of the free riders will Apple TV Plus be able to retain? Apple hasn’t disclosed how many Apple TV Plus subscribers — paid or non-paid — it has signed up. In the fourth quarter of 2020, an estimated 62% of the service’s base were on free promotional offers, per Wall Street analyst firm MoffettNathanson.
Ik vergeet vaak dat ik AppleTV+ nog steeds (gratis) heb... Fireball: Visitors from Darker Worlds (2020) vond ik overigens erg goed.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik vergeet vaak dat ik AppleTV+ nog steeds (gratis) heb...
Heb de mijne (helaas) nu dus opgezegd. Vooral jammer dat wanneer ik weer een iPhone doe, het geen nieuw jaar abo betekent. Dat beviel me eigenlijk wel 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb het nagekeken. Ik zit toevallig in mijn laatste gratis maand.
Als je het alvast opzegt stopt het ook meteen, dan houdt die laatste gratis maand abrupt op.
Maar goed, ik zal dan nog wel een reminder krijgen als het goed is.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ja je krijgt er ook een van apple zelf, een aantal dagen van tevoren, al durfde ik daar niet op te vertrouwen dus had er zelf ook eentje gezet.
Opzeggen is idd paar direct in plaats van per datum verlopen proefabonnement, wat wel wat jammer is. Gelukkig had ik het nagekeken, want ik had bijna op dag 1 van gratis jaar abo ‘alvast’ opgezegd om auto verlenging te voorkomen. Dan was het dus gelijk klaar geweest.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nieuwe Coen komt naar AppleTV+!
The Tragedy of Macbeth (2021) - vanaf 14 januari op AppleTV+
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
vanaf 14 januari op AppleTV+
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Zal vast ook hier wel een (beperkte) release komen. 
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Apple TV+ Seems To Be Losing The Streaming Wars — And That's A Shame - slashfilm.com
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ook niet zo vreemd. Ik heb een week zo'n gratis abonnement gehad, maar het aanbod leek erg beperkt en ook was het niet echt wervend dat je van alles niet mocht bekijken tijdens de proefperiode.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Op zich mocht je wel alles bekijken van de VOD selectie, maar zeker in het begin was het nog niet heel duidelijk wat bij TV+ hoorde en wat gewoon bij de iTunes huur selectie hoorde. Ik vind dat nu wel iets duidelijker wanneer je echt naar het TV+ gedeelte navigeert, maar het blijft anders dan bij een Netflix. Prime en Disney hebben overigens ook betaalde films tussen mijn gratis selectie staan nu. Toch net even een andere filosofie van 'kijk eens wat we NU al hebben?'
Verder is de selectie idd wat karig voor mij voor een continu abo, maar Ted Lasso hoorde bij mijn favo series van afgelopen jaar, en ook een paar andere met veel plezier meegepakt. Ondanks dat ik geen doorlopend abo wil voor nu, hoop ik wel dat ze doorgaan. Ook met oog op concurrentie.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bij de presentatie van AppleTV+ ging het eigenlijk vooral over de grote namen die ze hadden binnengehaald.
De afgelopen jaren heb ik de indruk gekregen dat ze zich er flink op hebben verkeken.
Een dienst vanaf nul uit de grond stampen doe je niet zomaar. En ze hebben er ook niet volop op durven inzetten, nadat bleek dat de dienst niet meteen enorm aansloeg. Ze zijn denk ik wat bescheidener geworden in de presentatie en zetten nu in op gestage groei, maar ik denk dat ze zonder overname van een filmproducent in de marge blijven opereren.
Disney had al een grote eigen catalogus, dat is niet vergelijkbaar. Zij hebben het knap gedaan natuurlijk met Disney+ maar die eigen catalogus is wel essentieel geweest.
Amazon heeft al wat jaren aan Prime Video gebouwd, er vroeg bij zijn heeft ze veel voordeel gegeven. En ze zijn al sinds 2010 filmproducent (Amazon Studios).
Veel Amazon klanten nemen Prime voor de gratis verzending, en krijgen er dan Prime Video bij. Of ze nemen Prime Video vanwege de lage prijs en zeggen het toch maar niet op, omdat ze het voordeel van gratis verzending niet graag kwijt willen. Amazon profiteert van Prime als klantenbinding instrument.
AppleTV+ is vooralsnog een aardig cadeautje voor mensen die Apple apparatuur aanschaffen.
€4,99 per maand vind ik gewoon te duur voor het beperkte aanbod dat ze nu hebben, maar al zou het €2,99 zijn dan nam ik het nog niet. Ik heb wel wel wat aardige films op AppleTV+ gezien. Die Herzog documentaire is me nog het meest bijgebleven. Waar Netflix wekelijks een Netflix Original film presenteert, is het bij AppleTV+ veel onregelmatiger en veel minder frequent. Daardoor is het vaak onduidelijk wat je precies aan de dienst hebt, je hebt meer het idee dat je langer moet wachten op nieuwe titels.
Ik kijk sowieso veel minder series en Ted Lasso heb ik niet gekeken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik heb het nu tijdelijk allebei maar Apple TV+ is echt héél beperkt hoor qua aanbod. Zowel op film als op serie-gebied.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb het nu tijdelijk allebei maar Apple TV+ is echt héél beperkt hoor qua aanbod. Zowel op film als op serie-gebied.
Ja mee eens. Ik heb het zelf ook langer dan een jaar gehad ivm aanschaf van mijn AppleTV kastje, maar ik gebruikte het maar sporadisch. Ze hebben maar een beperkt aantal eigen producties, en vullen die niet aan met licentietitels, wat andere VOD-diensten wel doen.
Kijk vooral Fireball: Visitors from Darker Worlds (2020)
On the Rocks (2020) is best vermakelijk.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Proefabonnement genomen om CODA te kunnen kijken. Van mijn telefoon kan ik niet casten, op mijn computer kan ik niet inloggen, iPAD heeft geen hdmi-poort. Dus de film maar gepindakaasd om op een fatsoenlijk scherm te kunnen kijken....
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Wow dat is wel een samenloop.
-je kunt toch vanaf elke telefoon casten, lijkt me? Op een Nokia 3210 na uiteraard?
-je kunt toch op iedere computer inloggen en in een browser kijken?
-iPad heeft dat idd niet. Maar mocht je toevallig een iPad Pro hebben met usb-C, en een vriendin die docent is en dus een usb-c naar HDMI converter heeft aangeschaft op vriendjes aanraden, dan kan ook dat nog.
-geen smart tv app?
Die USB-C optie zullen de meesten niet hebben, en er is niets mis met noodgedwongen pindakazen, maar een van al die dingen zou toch moeten lukken Skinny_tie? Anders is het wel een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden 
mjk87 (moderator films)
-
- 14512 berichten
- 4509 stemmen
Of een PlayStation? Ik heb de app daarop gezet.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Apple laat je niet casten naar een Chromecast, ik heb begrepen dat je op de nieuwste generatie Chromecast een app van Apple TV+ kan gebruiken, maar die heb ik nog niet. En dat niet inloggen op een PC schijnt een dingetje te zijn dat regelmatig voorkomt, maar vandaag lukte het weer wel. Die iPad was gewoon het enige dat ik toen nog kon verzinnen en waarschijnlijk de druppel die de emmer deed overlopen qua frustratie.
En een Playstation heb ik niet en mijn Smart TV is 8 jaar oud (en was toen al een oud model), dus dat wordt hem ook niet (bovendien wilde ik de film met mijn projector kijken).
Anyway, toch bedankt voor de adviezen, heb uiteindelijk de Oscar-nominaties voor korte animatiefilm gekeken, dus CODA ga ik gewoon nog een keer proberen, maar nu met uitwijkoptie bij de hand.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik wist dat niet dat ATV geen Chromecast ondersteunde. Nu ik erover nadenk verbaast het me niet helemaal, al had ik het niet verwacht.
oup
-
- 586 berichten
- 3177 stemmen
Kan ATV nu drie maanden gratis kijken ivm aanschaf nieuwe iPhone. Ik had me nooit zo verdiept in het aanbod van deze dienst, maar dit is toch wel vrij gênant moet ik zeggen. Hier gaat toch niemand geld voor neerleggen.
Ik heb Coda en Wolfwalkers op de korrel en daar zal het (tenzij er nog een leuke toevoeging komt) zeer waarschijnlijk ook wel bij blijven.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Er staan ook twee zeer toffe docu's op: Fireball (van Wim Wenders) en Billie Eilish: the world's a little blurry (muziekdocu). En de serie Ted Lasso vond ik ook de moeite. Verder is het aanbod inderdaad karig te noemen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Er staan ook twee zeer toffe docu's op: Fireball (van Wim Wenders)
Correctie: Werner Herzog 
Geweldige documentaire inderdaad.