menu

Film / Video on Demand / Apple TV+

zoeken in:
kappeuter (crew)
Bij Overig > Algemeen > Apple:

'Apple films en series in de maak, focus op eigen content in 2017' - iphoned.nl

Apple heeft zijn zinnen gezet op Hollywood en zou dit jaar nog haar eerste originele content willen aanbieden. Naast originele tv-series (vergelijkbaar met Netflix Originals) zou Apple ook originele films willen maken. Deze plannen moeten volgens de bronnen nog wel verder uitgewerkt worden.

kappeuter (crew)
Apple zet in op scifi met Hunger Games-regisseur | Bright.nl
Apple gaat een futuristische dramaserie maken met de regisseur van de Hunger Games-films. Het is de derde scifi-serie die Apple bestelt.
Apple heeft alweer zijn vierde videoserie besteld, een futuristisch drama met de titel See, meldt Deadline. De serie wordt omschreven als een 'epic, world building' drama dat zich in de toekomst afspeelt.

kappeuter (crew)
Sylvia Hoeks in nieuwe Apple-dramaserie | AD.nl

De Nederlandse actrice Sylvia Hoeks speelt een van de hoofdrollen in de nieuwe Apple-dramaserie See. Ook Archie Madekwe maakt onderdeel uit van de cast, meldt Deadline. De reeks is van de hand van Peaky Blinders-maker Steven Knight. Francis Lawrence, die eerder verantwoordelijk was voor drie Hunger Games-films, tekent voor de regie.

See gaat over een toekomstige wereld waarin het mensen het gezichtsvermogen zijn verloren. Ze moeten nu communiceren, bouwen, jagen en overleven zonder te kunnen zien. Dat verandert als er een tweeling wordt geboren die wel kan zien. De serie telt vooralsnog tien afleveringen.

kappeuter (crew)
Na jaren van ontwikkeling lijkt het er nu van te komen:

Apple is van plan om zijn nieuwe videostreamingdienst in april uit te brengen. Netflix zal daar geen onderdeel van zijn, schrijft CNBC woensdag op basis van ingewijden.
Apple zou zijn streamingdienst uiterlijk begin mei willen uitbrengen. Gebruikers kunnen via de dienst naar bestaande videodiensten en zenders kijken, maar krijgen ook toegang tot eigen series en films van Apple.

'Apple wil eigen videodienst in april uitbrengen, Netflix ontbreekt' | NU.nl

Apple wil content van andere streamingdiensten toelaten op eigen videoplatform | Tech | AD.nl

Apple Video Service Launch Pegged for Summer – Variety

kappeuter (crew)
geplaatst:
Komt Apple dan toch met de langverwachte streamingdienst? | Tech | AD.nl

Diverse Amerikaanse media hebben een uitnodiging gekregen voor een evenement in het Steve Jobs Theater in Cupertino. Bij de per e-mail verstuurde uitnodiging zat een korte animatie met een klassieke filmaftiteling waarbij uiteindelijk het Apple-logo in beeld komt met daarbij de tekst ‘It’s show time’. Dezelfde tekst gebruikte Apple ook al in 2006 voor een evenement om de originele Apple TV aan te kondigen.
Kenners verwachten dat de eigen streamingdienst voor video gaat aankondigen. Daar zijn producties te bekijken die Apple zelf heeft gemaakt. Bezitters van de Apple TV-apparaten hoeven daar waarschijnlijk niet voor te betalen.

Zie ook:
Apple Shows: 6 verwachtingen voor de Netflix-concurrent van Apple - iphoned.nl
‘100 miljoen abonnees voor videodienst Apple na 3 jaar’ | RTLZ

kappeuter (crew)
geplaatst:
Films en series Netflix niet te zien op nieuwe streamingsdienst Apple | NOS

Lijkt me geen verrassing.

'Nog maar vijf series voor Apple's Netflix-concurrent af' - onemorething.nl

De lancering van Apple Video zal aanvankelijk een Amerikaans feestje worden. Apple lanceert zijn Netflix-concurrent waarschijnlijk eerst in de VS en rolt de dienst daarna wereldwijd uit. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat er alleen maar Amerikaanse journalisten uitgenodigd zijn. Apple heeft de Europese pers overgeslagen.

geplaatst:
Ik krijg een beetje een "kat in het nauw maakt rare sprongen" gevoel bij deze Apple-dienst. Ik denk niet dat het een groot succes gaat worden. Van alles wat in de startblokken staat denk ik dat alleen Disney+ een megasucces gaat worden.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Hoezo zitten ze in het nauw dan?
Apple heeft een bizar groot vermogen en kan naar hartelust investeren. Natuurlijk kost het tijd om zoiets in te richten, maar Apple kan 'gewoon' de iTunes filmbibliotheek omzetten naar een all-in-one dienst. Ze hebben al die titels al in hun bibliotheek. Natuurlijk moeten ze dan wel nieuwe afspraken maken met de filmmaatschappijen, maar ze hebben al een goede infrastructuur en hebben jarenlang deze filmbibliotheek opgebouwd en zullen dus ook niet vanaf 0 hoeven te beginnen. Wel met de eigen producties natuurlijk.
Wat me nog het meeste tegenstaat is die vermeende hang naar familievriendelijke content en censuur. Dat zou je toch eerder bij Disney verwachten. Maar misschien valt het in de praktijk wel mee.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Videodienst Apple: verwacht geen Netflix-kloon | Bright

Bright schreef:
Apple gaat het aanbod van andere partijen ook bundelen, is de verwachting. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk om een om een pakket aan te schaffen met daarin het aanbod van verschillende aanbieders, zoals HBO, Showtime en Starz. Zo’n bundel wordt dan goedkoper dan als je losse abonnementen zou nemen op de drie zenders.

Het is ‘show time’ bij Apple: de techgigant gaat de concurrentie aan met Netflix | TROUW

Trouw schreef:
Kan een steenrijk bedrijf een hoofdpijndossier hebben? Voor Apple is dat misschien wel ‘het nieuwe tv-kijken’. Al in 2011 zei toenmalig topman Steve Jobs dat Apple de lastige puzzel van het nieuwe tv-kijken had gekraakt. Maar sindsdien heeft nieuwkomer Netflix de televisiemarkt bestormd. Apple staat na een aantal valse starts aan het begin van weer een nieuwe poging de videokijker aan zich te binden.

'Apple overwoog overname Netflix of Disney' - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers

Vanavond komt er eindelijk duidelijkheid en kan het speculeren ophouden.

geplaatst:
Dat bundelen klinkt heel goed! Zal alleen wel niet zo werken buiten de US...

kappeuter (crew)
geplaatst:
Hmm... is dit nou alles:

Apple TV+ subscribers can expect ad-free original shows and movies this fall - engadget.com
Apple TV Channels and Apple TV+ are Apple's subscription video streaming services | VentureBeat

Apple onthult videodienst: Apple TV+ verschijnt dit najaar | Bright

Apple TV+ - Apple (NL)

Apple schreef:
Maak kennis met Apple TV+, een nieuwe streamingdienst waar de allerbeste tv- en filmmakers hun eigen unieke verhalen vertellen.
Met exclusieve films en series in uiteen­lopende genres. Exclusief in de Apple TV‑app.

Duurt ook allemaal weer erg lang voor ze het lanceren (najaar).
En je weet in feite nog niks behalve een naam en wat grote namen die zich er aan verbonden hebben, maar die waren eigenlijk al bekend.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Daar is al een topic voor trouwens:
Apple TV+ en Apple TV Channels

Allemaal oud nieuws wat Apple vandaag als nieuws heeft opgediend.
Ja nu weten we hoe het heet...

geplaatst:
Ik ben benieuwd wat het hier gaat doen. Ga ervan uit dat mijn LG 55C8 die app nog wel zou moeten krijgen...

Die integratie met andere diensten en zenders zal in de VS veel beter zijn. Maar ik geef je gelijk, heel spetterend is deze bekendmaking niet.

geplaatst:
Weer één .

geplaatst:
Zo te horen niet eens een klassieke streamingdienst. Veel gelaat, weinig wol, maar die geruchten gingen al een tijdje rond.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Apple is met streamingdienst het nakomertje op de markt - Kunst & Media - PAROOL

Treffende analyse.

Al klopt het niet helemaal, want met iTunes was Apple met het aanbieden van films er al vroeg bij (2006). En dat is ook via streaming.

geplaatst:
Apple gaat helemaal geen games streamen. Daarna ben ik er maar mee opgehouden

Edit: toch maar even voortgelezen en ...
Nadeel van hun streaming­dienst: je moet alles op een Apple-apparaat bekijken.

Ook dat is niet waar toch? Wie schrijft die artikels?

kappeuter (crew)
geplaatst:
All-new Apple TV app available in over 100 countries starting today - Apple

Zelfs mijn 3e generatie AppleTv heeft een iOS-update gekregen, dat is een leuke verrassing.
Er is nu een AppleTv app bij gekomen.
Vooralsnog lijkt het enkel een visueel en menu-technisch opstapje naar de hier boven genoemde, later te lanceren diensten. Het ziet er wat gelikter uit maar verder merk ik nog niet veel verschil.

Vergelijkbare artikelen:
Apple Launches TV App, With Over 75 Video Apps Including HBO, Hulu – Variety
Apple's new TV app is a work in progress - engadget.com

kappeuter (crew)
geplaatst:
Trailer van miniserie die op AppleTv+ uitkomt:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=HZS9M52Bd_w

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Apple TV schreef:
What if the space race had never ended? Watch an official first look at For All Mankind, an Apple Original drama series coming this Fall to Apple TV+

For All Mankind (TV series) - Wikipedia - en.wikipedia.org

kappeuter (crew)
geplaatst:
Apple Oscar Movies Are Coming from Apple TV+ – /Film - slashfilm.com

/Film schreef:
Apple is getting into the original movie and TV game with their upcoming streaming service Apple TV+. And just like their chief competitor Netflix, they have their eye on Oscar gold. According to a new report, Apple hopes to release “six small-budget movies a year with an eye toward stories that could win Academy Awards.” But will this plan for Apple Oscar movies work?

kappeuter (crew)
geplaatst:
‘Apple TV+ streamingdienst richt zich op kwaliteit’ - Entertainment Business

We zullen echt tot het najaar moeten wachten wat AppleTv+ echt inhoudt, maar mijn verwachtingen zijn niet al te hoog.

https://www.apple.com/nl/apple-tv-plus/

Apple schreef:
Apple TV+

Maak kennis met Apple TV+, een nieuwe streamingdienst waar de allerbeste tv- en filmmakers hun eigen unieke verhalen vertellen. Met exclusieve films en series in uiteen­lopende genres. Exclusief in de Apple TV‑app.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Eddy Cue: “Apple TV Plus legt films en series geen beperkingen op" - iphoned.nl

Apple TV Plus verschijnt dit najaar en komt ook in Nederland beschikbaar voor tien euro per maand.

Het is voor het eerst dat ik de abonnementsprijs lees. Ik vraag me af of dit wel klopt. Ik vind dat nogal duur.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Apple Tv+ in het najaar genoeg films in de catalogus heeft. Dan moeten ze wel vrijwel evenveel aanbieden als Netflix om zo'n prijs te kunnen rechtvaardigen.

geplaatst:
Ik kan zo niet vinden of dat klopt.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:45 uur

geplaatst: vandaag om 10:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.