- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Stripheldenverfilmingen / superhelden
Stripheldenverfilmingen / superhelden

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen
Beyond WandaVision and Justice League: Superhero Streaming for Every Taste - The New York Times
Even if Avengers and Justice Leagues leave you cold, there’s probably some superpowered champion out there for you. Here’s a guide to the best nontraditional superhero stories available to stream.

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen
Comment Je Suis Devenu Super-Héros (2020) - vanaf 9 juli te zien op Netflix

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen
Marvels strijd om de Chinese kijker - NRC
Met het deels Mandarijn gesproken Shang-Chi and The Legend of The Ten Rings wil Marvel de lucratieve Chinese markt kraken. De verstoorde verhouding tussen China en Amerika lijkt het uitbrengen van de film in China vooralsnog echter in de weg te zitten.

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen
Black Adam (2022) - vanaf 19 oktober in de bioscoop

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen
Focus: Superhelden in Groningen - Filmkrant
Dol op superhelden? Sla dan een bezoek aan de expositie The Art of DC – The Dawn of Superheroes in Forum Groningen niet over. De tentoonstelling toont kostuums, rekwisieten, tekeningen en artwork uit de wereld van DC Comics. Anders dan veel superhelden hoef je je niet te haasten, want de expositie loopt nog tot januari volgend jaar.
The Art of DC – The Dawn of Superheroes | 30 juli t/m 8 januari 2023 | Forum, Groningen

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen

The Oceanic Six
-
- 60484 berichten
- 4085 stemmen
Bioscoopcijfers voor superheldenfilms lopen terug - AD
Minneboo wijst op het feit dat Disney stevig inzet op diversiteit. ,,Daar ben ik in principe voor, maar personages die van oorsprong blank en heteroseksueel zijn, worden nu ineens bewust zwart en/of homoseksueel. Dat gebeurt bovendien met een ontzettend belerend toontje.” Hij denkt niet de enige te zijn die afhaakt vanwege ‘dat ideologische geneuzel’.
Dit is niet dé reden maar wel een reden waarom ik ook nu wel eens zucht bij de zoveelste superheldenproductie van bv Disney. Lekker die woke diversiteitsmeuk door de keel willen duwen en het gek vinden dat mensen hier moe van worden.
Een ander punt is gewoon dat er steeds meer oninteressantere helden verfilmd worden. Niet elke held is even boeiend als Batman, Superman, Iron Man, Spider-Man of Hulk.

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen
Ik denk vooral overkill.

The Oceanic Six
-
- 60484 berichten
- 4085 stemmen
Ik denk vooral overkill.
Speelt ook mee, maar dat heeft dus te maken met dat iedere superheld en zijn buurman nu eigen films en series krijgt.
Voor een nieuwe Batman of Spider-Man komen de mensen nog steeds massaal naar de bios.

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen
Kraven the Hunter (Film, 2023) - vanaf 5 oktober in de bioscoop

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen

The Oceanic Six
-
- 60484 berichten
- 4085 stemmen
De 8 zinloze DCEU post-credit-scènes die helemaal nergens toe geleid hebben | FilmTotaal filmnieuws
Haha wat pijnlijk dit. DC heeft echt een zootje van hun universum gemaakt.

The Oceanic Six
-
- 60484 berichten
- 4085 stemmen
Stomme clickbait-titel, want er komt maar 1 Marvel uit.
Dit gaat een karig jaar worden voor superheldenfilms. Wat ik prima vind, want de kwaliteit is tegenwoordig vrij bedenkelijk.
Van dit lijstje kijk ik alleen uit naar Deadpool 3 en Joker 2. Die laatste is trouwens niet eens echt een superheldenfilm.
De rest gaat vermoedelijk belabberd worden.

john mcclane 2
-
- 3392 berichten
- 6508 stemmen
Bijna iedereen was blij verrast door the joker . Ik ook .
En het zou bij een deel blijven aldus de regisseur Phillips .Wat volkomen terecht was . Mijns inziens . Maar ja , dan komt de druk als het een mega succes word . Waar weinig tegen bestand zijn .
En nu blijkt het een musical te worden .
Het zou kunnen werken , maar het lijkt me sterk .
Maar als je dit hoort ( reacties van de eerste kijkers ) kan het best gaan werken !
Geen high school musical , meer clock work orange the musical !

kappeuter (crew films)
-
- 74650 berichten
- 5943 stemmen
Superman (Film, 2025) - vanaf 10 juli in de bioscoop