• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.938 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.980 gebruikers
  • 9.370.588 stemmen

Stripheldenverfilmingen / superhelden

zoeken in:

Movie2Movie

• 6 berichten
  • 18 stemmen

De komende tijd worden er steeds meer superhelden verfilmd. o.a. de volgende:

De Hulk

X-Men 2

Catwoman

Daredevil

Batman Year One

Een nieuwe superman

Spawn 2

The Matrix 2,3 (is dat een superheld? met een comic bedoel ik)

Ironman

spider-man 2

Ghost-Ryder

Er was ook nog even sprake van een Batman versus Superman.

Zijn er nog fans van het genre? Welke film of superheld zie jij graag op het witte doek terug?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Een film van Calvin als Stupendous Man lijkt me wel aardig.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik wil Spawn 2 graag zien. De film zal wel weer waardeloos zijn, maar als er net zo'n leuke soundtrack bij zit als bij de eerste film, ben ik dik tevreden.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Volgens mij zitten The Fantastic Four er ook aan te komen.....

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Movie2Movie schreef:

The Matrix 2,3 (is dat een superheld? met een comic bedoel ik)

is geen echte comic van op de markt, hoewel wel na de eerste films zoiets dergelijks wel door sommige fans werd gemaakt.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Het moet me toch eens van het hart dat ik het echt ongelofelijk vind dat er de laatste tijd zoveel superhelden-verfilmingen gemaakt worden.

Allemaal gebaseerd op al dan niet populaire comics en allemaal met een enorm budget, een keur aan bekende acteurs en vol 'spectaculaire' special-effects, om maar te zwijgen van de enorme media-hypes die we de aankomende jaren weer moeten verwachten. Oke, Spider-man was nog leuk, maar als ik zie hoeveel films er nog op stapel staan blijkt dat de studio's het superhelden-idee weer helemaal gaan uitmelken.

Zelfs voor echte die-hard comic-fans moet er eens verzadiging zijn lijkt me.

Een selectie (vrijwel allemaal van Marvel):

The Hulk (2003)

Blade 3 (2004)

Shazam! (2004)

Fantastic Four (2004)

Deathlok (2004)

The Punisher (2004)

Ghost Rider (2004)

Iron Fist (2004)

Hellboy (2004)

Man-Thing (2004)

Amazing Spider-Man (2004)

Elektra (2005)

Daredevil 2 (2005)

Jinx (2005)

Superman (2005)

Iron Man (2005)

The Green Lantern (TBA)

The Flash (TBA)

The Green Arrow (TBA)

Plastic Man (TBA)

X-Men 3 (2006)

Zijn er nu echt mensen die hierop zitten te wachten of maken de studio's gewoon een grote fout? (volgens mij was Daredevil ook niet echt een succes namelijk).

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Ik denk dat meer dan de helft een flop word. Maar er zullen best goeie films tussen zitten denk ik. Het superhelden genre bestaat al sinds mensen konden praten, het is nu alleen een beetje over-hyped.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

Ja klopt, die Hollywood jongens ruiken dat daar geld in zit en meteen wordt elke comic die ze kennen uit de kast getrokken om te worden verfilmd. Beetje teveel van het goede.

Als je trouwes eens wil checken welke superhelden-films in de maak zijn, check hier:

http://www.superherohype.com/

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

kos schreef:

iets

En Catwoman zag ik laatst ergens staan met Halle Berry en geregiseerd door Pitof (Vidocq)

*edit* staat ook bij die link zie ik nu, dus

MarVal

• 1 berichten
  • 52 stemmen

Hallo mede-users,

Ik wil graag eens een website maken waar alle stripheldenverfilmingen op staan, zoals Spiderman en Superman.

Ikzelf ben een echte fan van alle comics van DC en Marvel. En vind het tof dat ze nu ook verfilmd worden.

Kunnen jullie mij helpen om alle stripheldenverfilmingen die jullie weten aan mij toe te sturen via mail of via dit forum?

Alvast bedankt van een fervente stripheldenfreak...

Greetz,

MarVal

We are all mutants

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

MarVal,

Ik weet niet of je van Kuifje houdt? Zoja, hier de vier verfilmingen van deze stripheld:

Tintin et le Mystère de la Toison d'Or (1961)

Tintin et les Oranges Bleues (1964)

Tintin et le Temple du Soleil (1969)

Tintin et le Lac aux Requins (1972)

Er bestaat ook nog een tekenfilmserie van Kuifje. Is nu elke dag rond 20:00 op Nickelodeon te zien.

litjens999

• 532 berichten
  • 76 stemmen

Er zijn ook een aantal Asterix & Obelix strips verfilmt zowel als tekenfilm als met echte mensen

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Ik vond Spiderman nog wel leuk, en Batman Begins vond ik ook goed, maar voor de rest niet bijzonder

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Vind het over het algemeen niet echt bijzonder , vermakelijke filmpjes maar echt super heb ik ze nog nooit gevonden ( misschien op Sin Sity na )

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Spider-Man is uitgegroeid tot een van mijn favoriete series, X-Men vind ik ook geweldig (op het mindere deel 3 na) en eigenlijk is Batman ook nog steeds geweldig. Catwoman en The Hulk waren toch wel het slechts, en Sin City, tja, dat is gewoon een meesterwerkje.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Eens met mikoz, alleen Sin City is echt goed in dit genre. Ik heb zelf ook maar weinig met die comics op. De superheldenfilms zijn leuk voor een avondje bioscoopvermaak, maar meer is het ook niet.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Sin City is geen superheldenfilm. Roger Rabbit is geloof ik een boekverfilming (Who Censored Roger Rabbit). Dat boek wil ik nog altijd graag lezen.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Het kan ook stripheldenverfilming zijn hé, hoe dan ook Sin City is wél keigoed.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Dat ben ik met je eens

Sammie123

• 16 berichten
  • 0 stemmen

Sin city

Alwin_

• 104 berichten
  • 522 stemmen

Ultraman(2004). Al krijgt de film hier en op IMDB niet echt een goed cijfer, vind ik het toch een zeer vermakelijke super-hero film

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

Ik zit eigenlijk te wachten op een waardige verfilming van Spawn, een die wel in de buurt komt van de sfeer uit de comics en dit fantastische personage eer aan doet. Zoveel potentie.

Maikeln

• 12 berichten
  • 1 stemmen

Kent iemand de film I-Man??

Ik heb deze film op VHS Video, maar zou deze film graag op DVD in Breedbeeld hebben.

Wie weet hoe ik hier aan kan komen?

Shagrath X

• 12 berichten
  • 7 stemmen

de grootste fout voor comicverfilmingen is:

1: de verhaallijnen kloppen vaak voor geen meter met het echte verhaal. (let wel: Marvel beroept zich op de paralelle wereldidee. Elke personage uit de reeks kan op andere manieren verwekt worden, of maakt andere dingen mee. Maar ik vind het CRAP)

2: de gelijkenissen kloppen haast voor geen meter. voorbeeldje: spiderman 1 laat de green goblin overkomen alsof het een derde rangs powerranger is, en catwoman is een negerin..WTF.. )

3: de schurken sterven vrijwel altijd..kom nou, in de jaren 60 werden de boeven uit de batman films netjes overgedragen aan arkham assylum.. Nee, tegenwoordig moet elke schurk dood.. beetje vreemd, want helden zijn er alleen als de schurken blijven bestaan..

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Shagrath X schreef:

de grootste fout voor comicverfilmingen is:

2: de gelijkenissen kloppen haast voor geen meter.

Inderdaad vaak een groot probleem.

Bij realistische strips lukt het nog wel eens, zeker als ik de strips niet ken, maar dat gerommel met Kuifje of Asterix en Obelix is een ramp.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Shagrath X schreef:

en catwoman is een negerin..WTF.. )

Eén van de weinige verandering die gewerkt heeft (net als dat de Kingpin in DareDevil zwart is). Halle Berry geeft Catwoman haar grootste kenmerk mee; haar verleidende seksuele uitstraling. Dat zag ik nooit in Catwoman maar Halle made Catwoman hot!

Shagrath X

• 12 berichten
  • 7 stemmen

nou, als ze michelle pfeifer wederom hadden gekast, of iemand in die strekking had je ook een dominante bitchie kat, die zoveel sex appeal heeft.. overigens bedoelde ik dat van die negerin NIET rascistisch, maar tis jammer dat die types niet hetzelfde blijven.

Overigens vind ik de kingpin wel enigszins goed gecast, alleen weer stom dat die in Sin city min of meer ook weer aan komt zetten .

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Ik zag ook liever Michelle als Catwoman, ze zat gewoon beter in die rol en had meer een bitch uitstraling. Bij Halle Berry ging het alleen om haar 'voorgevel' terwijl dat niet de lijnen zijn voor hoe Catwoman eruit ziet lijkt me. Michelle was gewoon beter geweest naar mijn mening.

Voor de rest vind ik Batman en Spiderman nog de beste helden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.