- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmliefde
Filmliefde
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Wat is de grappigste film die je kent?
Welke film heeft je diep ontroerd?
Welke film associeer jij met verliefdheid?
Wat is de engste film die je kent?
Wat is de beste actiefilm die je kent?
Wat is de beste film die je kent?
Wat was jouw mooiste filmervaring?
Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?
Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?
Wat is je favoriete vaderlandse film?
Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Napoleon dynamite. Ik heb altijd een rare fascinatie gehad voor de high school. Toen ik nog op de basisschool zat was ik al gek op films als Porky's en nu, met de middelbareschooltijd inmiddels achter me, is Napoleon dynamite dus m'n favoriete comedy.
Hwal. Natuurlijk had ik wel 's films gezien die me niet onberoerd lieten, maar zoiets als Hwal bij me teweeg bracht? Nee. Emoties losmakend waarvan ik niet eens wist dat ik ze had. Na afloop voelde ik me gereinigd.
Before sunrise natuurlijk. Sunset vind ik beter, maar Sunrise is ontegenzeggelijk de meest romantische van de twee.
Calvaire. Die horrorcomedy. Ik zag 'm 's nachts. Doordeweeks. Terwijl de rest van Nederland lag te ronken. In een pikdonker kamertje. Op een laptop. Gebruikmakend van een koptelefoon. En dat heb ik geweten. Allemachtig, wat kunnen dansende Walen je ongemakkelijk laten voelen.
[Rec]. Terug naar m'n middelbareschooltijd. Mijn profielwerkstuk ging over The blair witch project, destijds één van m'n favoriete films. Maar toen kende ik [Rec] nog niet. Een film waarbij je je bijna anderhalf uur middenin de non-stop actie waant. En met misschien wel de meest geschifte laatste tien minuten van een film ooit. Geweldig intens.
Irréversible. Zelfs op m'n favoriete films heb ik meestel wel wat aan te merken, maar aan Irréversible zou ik niets veranderen. Simpelweg de perfecte film.
Elephant. Alweer een high school. Maar ditmaal wel een opvallend herkenbare. Hoe dan ook, de eerste keer dat ik de film zag vond ik 'm een tikkie saai. Een behoorlijke tijd later had ik het idee de film niet op waarde geschat te hebben. Ik bestelde de dvd, wachtte op de dag dat ik in de juiste stemming was en werd compleet overdonderd. Nu, meer dan drie jaar later, heb ik de film nog steeds niet herzien. Ik vrees dat een herziening die ervaring, die trance bijna, nooit kan evenaren.
De hotelscène uit Heaven's door, fragment acht in dit filmpje (begint na ongeveer vier en een halve minuut). Is Irréversible de perfecte film, dan is dit de perfecte scène.
Dumbo denk ik. "Dombo onno" behoorden in ieder geval tot m'n eerste woordjes.
Tussenstand. Nothing personal is ook uitstekend, maar die speelt zich niet in Nederland af, is grotendeels Engels gesproken en voelt dan ook minder aan als product van eigen bodem.
Buffalo '66. Niet dat ik de illusie heb ook maar een fractie te hebben van het charisma van Vincent Gallo, maar Billy Brown is zonder enige twijfel mijn favoriete personage aller tijden. Bovendien ben ik al 's met 'm vergeleken en aangezien enig narcisme mij niet vreemd is... 
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Shaun Of The Dead. Elke keer ontdek ik nieuwe en subtiele grappen. Grappen die je nog nooit zijn opgevallen, Kleine details die je de film volledig anders laat zien.
Titanic (Zeg maar niks).
?
Dead Silence en Paranormal Activity. DS heeft mij de stuipen op het lijf gejaagd met die enge pop. Nachtmerries gehad. PA is ook heel eng. Ik geloof al een beetje in geesten, dus dit maakt het extra eng. Wat er ook eng aan was, was dat ik de film keek vlak voor ik ging slapen en ik was alleen thuis. Elk klein geluidje hoorde ik en ik schrok ervan. Zeker toen plots onze kat de kamer inliep. Ik sliep nachten niet.
Ik kijk niet veel actiefilms, maar Colombiana steekt er toch met hoofd en schouders bovenuit. De film zorgt ervoor dat je op het puntje van je stoel blijft zitten. Ook leef je hard mee met het hoofdpersonage.
The Nightmare Before Christmas. Ik vind de film prachtig in alle opzichten. Oké, er zitten een paar fouten in, maar die kan ik over het hoofd zien.
Eigenlijk 2: Eerst, Journey To The Center Of The Earth in 3D. Dit was mijn allereerste 3Dfilm en ik werd werkelijk van mijn stoel geblazen. Nu is de film heel wat minder in vergelijking met vroeger. Ten tweede, Super 8. De bioscoopzaal zat (bijna) volledig vol en dat vind ik altijd leuk. Met een hele grote groep naar een film kijken is altijd leuker dan alleen. Ook stond het geluid extra hard.
De gore scene in 127 Hours. Had ik niet verwacht. En ook goed in beeld gebracht.
Finding Nemo. Er zijn waarschijnlijk films die ik eerder heb gezien, maar ik kan ze me niet herinneren. Ik was zes jaar en ik keek er echt naar uit. Ik zag vroeger ook graag vissen. 
Aanrijding In Moscou. De minst Drama-film uit België. Belgische films hebben een te hoog dramagehalte en hebben te weinig humor.
Shaun Of The Dead. Het moet echt leuk zijn om daar aan meegewerkt te hebben. In de bloopers zie je dat ze er veel plezier aan beleefd hebben.
En dit is dan ook meteen mijn langste bericht op Moviemeter. 
kimberlyVD
-
- 5946 berichten
- 1567 stemmen
White chicks. Al meerdere malen gezien (weliswaar als ik nog wat jonger was) en telkens plat van het lachen. Typisch zo'n film: zo belachelijk dat hij weer goed word.
Mijn all time favorit.. Titanic natuurlijk. Nog nooit zo dikwijls en zolang in tranen gezeten bij een film.
Hmm, moeilijk, wat hier kan ik er wel meerdere opnoemen. Maar om niet in herhaling te vallen (Titanic), kies ik voor Notting hill. I'm just a girl, standing in front of a boy, ask him to love her.
Prachtig en ook zo waar!
Er zijn weinig films die ik echt eng vind.. Maar om dan eentje te noemen waarvan ik denk, dit wil ik nooit meemaken!! Dan kies ik voor United 93. Eng in alle opzichten.
Running Scared. Je begint aan de film en het lijkt wel of je gewoon in een rollercoaster gezet word.. en voor je het weet, is de rit alweer gedaan en denk je: Damn, dit was goed!
Zonder enige twijfel, weer Titanic.
En hier moet ik weer hetzelfde antwoord op geven; al mijn kijkbeurten van Titanic.
De film raakt me na al zo'n 200 keer gezien te hebben, nog steeds tot op het bot.
Geen film die dit ooit zal evenaren.
De scene in Blood diamond wanneer Solomon beseft zijn zoon 'kwijt' te zijn aan de rebellen.
Geweldig acteerwerk van Hounsou en op zo'n kwetsbare manier in beeld gebracht.
Pinokkio? Ja. Veel kan ik me er niet meer van herinneren.. Alleen dat ik hem destijds echt wel leuk vond.
Loft. Al krijgt hij serieus wat concurentie van Rundskop, maar ook van aanrijding in moscou.
Ja, ik hou wel van de Belgische (eerder Vlaamse
) cinema.
Ook al ben ik geen man, toch neem ik Rocky. Mijn favoriete personage en ook één van mijn favoriete films. De films laten ook zo goed de liefde voor sport zien, kan ik me helemaal in vinden. Liefst zou ik gewoon de hoofdrol spelen, kan ik me eens goed uitleven. 
herder
-
- 425 berichten
- 0 stemmen
After Hours, Happiness en Calvaire.
Onder andere Kramer vs Kramer. Rocky ook:P
While You Were Sleeping.
The Exorcist
Heat.
The Godfather 2.
Bambi.
Distant.
De rol van De Niro in The Godfather 2.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3578 stemmen
- Wat is de grappigste film die je kent?
Shinboru (2009), Hitoshi Matsumoto. By far. Er is geen enkele film waarbij ik zo onophoudelijk dubbel heb gelegen van het lachen als bij Shinboru. Het hele concept vind ik fantastisch en geweldig uitgewerkt.
- Welke film heeft je diep ontroerd?
Ik word door film niet zo snel ontroerd. Echte mensen met echte emoties krijgen dit sneller voor elkaar. Once (2006), John Carney, weet die echtheid nog het meest te benaderen en heeft mij dan ook zeer ontroerd.
- Welke film associeer jij met verliefdheid?
Harufuwei (2009), Eriko Kitagawa. Ahhh, zo lief.
- Wat is de engste film die je kent?
De film waar ik het meest last van heb gehad is The Ring (2002), Gore Verbinski, die ik in de bioscoop zag en waarna terugkeerde naar een leeg huis, omdat de rest van de familie op vakantie was. De rest van de week heb ik niet in de spiegel durven kijken. Recenter [REC], met als hoogtepunt de scène op het zoldertje.
- Wat is de beste actiefilm die je kent?
Dan ga ik toch voor The Matrix (1999), Wachowski Brothers. Misschien wel de film die ik het vaakst heb gezien. Blijft keer op keer vermakelijk.
- Wat is de beste film die je kent?
Mulholland Dr. (2001), David Lynch. Bevat alles wat ik van een film verlang en kent voor mij geen gebreken.
- Wat was jouw mooiste filmervaring?
Shimotsuma Monogatari (2004), Tetsuya Nakashima. Ken je van die films waarbij je de gehele speelduur met een grijs op je gezicht zit en maar hoopt dat de film niet af zal lopen? Kamikaze Girls is zo'n film voor mij. Vooral omdat het soort film nieuw voor mij was en nieuwe deuren opende naar meer fantastische films in het genre.
- Welke filmscène heeft op jou diepe indruk gemaakt?
Ik ben omver geblazen door Gerry (2002), Gus Van Sant. Geen film waar ik zó ingezogen ben als Gerry. Het voelde aan alsof ik ben gaan zitten en pas weer bewoog na de aftiteling. Een fascinerende filmervaring.
- Wat is de eerste film die je je kunt herinneren?
Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel (1983) denk ik.
- Wat is je favoriete vaderlandse film?
Nothing Personal (2009), Urszula Antoniak. En Kan door Huid Heen (2009) als geheel Nederlandstalige film.
- Van welke film had jij zelf de hoofdrol willen spelen of de regie willen doen?
Als ik een film zou regisseren zou deze waarschijnlijk het meest Shinkokyû no Hitsuyô (2004) benaderen. Een rustig voortkabbelende film met wat karakterschetsen en verder weinig uitspattingen. Een film waar je een heerlijk gevoel aan over houdt.
jazzzz
-
- 579 berichten
- 870 stemmen
Cool topic 
Het klinkt misschien raar, maar dat is toch echt Mulan. Deze film heb ik vroeger kapot gekeken met een vriend van mij. Laatst keken we weer en moeten nog steeds erg lachen om de film, vooral om Moesjoe.
Ik heb nog nooit gehuild om een film. Vroeger toen ik 4 was moest ik bijna huilen bij The Lion King (ik wilde flink zijn en m'n tranen binnenhouden), als de vader van Simba doodgaat. Owja, Freedom Writers had me toch wel erg geraakt, fantastisch mooi (waargebeurd) verhaal.
Moulin Rouge, ik wilde bijna Titanic zeggen. Laatstgenoemde vind ik een betere film, maar associeer ik minder met echte liefde dan Moulin Rouge.
Ik kijk eigenlijk nooit horrors, dus als ik op deze vraag antwoord geeft lacht iedereen me uit.
The Bournes.
Was altijd The Shawshank, is Titanic geworden.
Toch wel Into The Wild. Het gevoel van vrijheid die de film meebrengt is gewoon heel lekker. De gedachte opzich, om onze materialistische maatschappij te ontvluchten klinkt fantastisch. Helaas heeft het zijn kanttekeningen.
De scéne in Hotel Rwanda, dat die mensen voor dood achter worden gelaten. De VN had gewoon moeten ingrijpen (moeten blijven) op dat moment, maar de legers werden gewoon teruggeroepen. Op dat moment stonden er al honderden Hutu's met kapmessen om de hekken, klaar om naar binnen te gaan en iedereen af te slachten.
Ik weet niet precies welke: Aladdin, The Lion King, Doornroosje, Sneeuwitje, Bambi, Peter Pan of Assepoester.
Zwartboek, by far. Van God Los is ook erg goed.
One Flew Over the Cuckoo's Nest, geniale personages. Lijkt me heel grappig om daar tussen te zitten.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Da's makkelijk. Met stip zelfs: American Pie. Geweldig, vanwege de wisselwerking tussen de acteurs. Werkelijk briljante grappen.
Mar Adentro. Diep gevoeld ook, regelrechte pang. Die Javier Bardem is zo intens als maar mogelijk is.
(500) Days of Summer Is wel goed te kijken als je je relatie hebt verbroken imo, dus hoort wel een klein beetje bij verliefdheid.
Ik kijk bewust eigenlijk niet echt enge films. Maar Scre4m vond ik toch wel redelijk eng. Da's ook de eerste film die meteen in me opkomt, dus die plant ik maar neer dan.
Fast Five. Simpelweg omdat ik meer een drama liefhebber ben dan actie en horror en thriller. Ik heb dus niet veel kaas gegegeten van actie, en dit was net als Scre4m de eerste die ik tegenkwam in m'n stemlijst..
Op dit moment staat Burlesque op nummer 1 in m'n top 10, die vond ik gewoon schitterend en prachtig. Christina Aguilera is een geweldige zangeres.
Titanic. Zal altijd wel de mooiste ervaring blijven. Ik was net 11, wist helemaal niet zoveel af van films, (net iets meer dan toen, anyway). En het was geweldig om met mama samen naar de film te gaan. Als 11-jarige is dat natuurlijk mega fantastisch
. Dus Titanic blijft echt voor mij de beste filmervaring all time.
Nouuu.. Die heb ik deze maand nog gezien. Pfoe. Het einde van Buried.. Ik had zo gehoopt op een andere afloop. Verder teveel om op te noemen..
Platvoet en zijn vriendjes, deel 1. Kwam ooit een keer op Nederland 1, 2, of 3?, en die werd opgenomen. My gosh, wat een ervaring was dat. Ik weet bekant niet eens meer hoe oud ik was, maar Platvoet was echt de eerste die ik me kan herinneren. Jeugdsentiment. Al denk ik, dat als ik hem nu zou zien, hij een stuk meer zou tegenvallen. Ik kijk er natuurlijk nu anders tegenaan. Omwille van de nostalgie denk ik dan ook, dat ik 'm niet meer zal zien.
Blind. Prachtig gefilmd, mooi einde. Sterk acteerwerk van Halina en Joren.
Die is best makkelijk. Of toch moeilijk? Ik had de regie van ABBA: The Movie wel willen doen. Dúh. Filmen hoe de Fab Four op het podium bewogen? Geweldig!! (oh wacht, de Fab Four zijn de Beatles, sorry
).
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Monty Python and the Holy Grail
Hmmm... echt ontroerd? Ik denk dat Bom...Bom wel aardig in de buurt komt.
Fucking Amal
Ik kijk amper enge films, ik kan er niet tegen. De engste moet iets van Ringu of Blair Witch Project geweest zijn.
The Bourne-trilogie.
The Good, The Bad & The Ugly
2001 op groot scherm. Het lopen door de stad daarna leek zo zinloos. Ik voelde me zo klein.
Eindduel bij The Good...
Lion King of Sneeuwwitje?
Lek
Ik had de regie van Lord of the Rings wel willen doen. Wat een prachtig zicht moet dat geweest zijn.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
http://www.moviemeter.nl/fi...
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk amper enge films, ik kan er niet tegen.

Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
- Vroeger White Chicks denk ik, helemaal mijn soort platte humor, maar nu sprong 'The Hangover 2' en 'Due date' in mijn hoofd. Ben niet zo van dat genre.
- Hachi. Tranen met tuiten gehuild.
- Wanneer ik zelf verliefd ben, kijk ik toch wel graag 'The Notebook'. Heerlijke verliefdheidsfilm.
- L'interieur ging me behoorlijk onder de huid zitten, evenals de eerste keer dat ik Paranormal Activity keek en niet meer kon/durfde te slapen.
- Voor nu kies ik even Sucker Punch. Geweldige film.
- Blijft mijn #1 film: The Shining. Na talloze herzieningen weet ie me nog telkens te boeien en te verrassen.
- Eerste keer LOTR kijken in de bioscoop, wat was ik flabbergasted..
- Sterfscène in Simon.
- Bambi, denk ik dan.
- Simon. Prachtige film, ontroerend, grappig en realistisch.
- Elke film waarin ik de tikkeltje bitchy vrouw van Johnny Depp mag spelen. Al vond ik de rol van Reese Witherspoon in 'Cruel Intentions' altijd ook wel mooi.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
-The Gods Must Be Crazy / Tranen in mijn ogen en buikpijn. Iedere keer weer.
- Sophie Scholl - Die Letzten Tage / Tranen in mijn ogen en buikpijn. Maar dan anders dan bij de film hierboven.
- Amélie natuurlijk / Verliefder kan niet.
- The Attack of the Killer Tomatoes.... of eehh nee, ik weet dat ik The Exorcist vreselijk eng vond, maar toen ik hem zag was ik een jaar of 8, en Carrie, ja Carrie denk ik.
- The Matrix. / Ben niet zo'n actiefilmfan, maar deze is wel übercool.
- La Passion de J'eanne D'Arc (1928)
- Na het zien van The Neverending Story in Tuschinski A'dam, moet in '84 of '85 geweest zijn, liep ik ongeveer een week lang op wolken. Ik denk dat de mooiste filmervaringen sowieso als kind opgedaan worden.
- Alice Houri in La Graine et Le Mulet heeft zojuist iets naars gehoord (zal ivm spoilers niet zeggen wat) en is daar verdrietig om. Nooit meer zulk indrukwekkend acteerwerk gezien
YouTube - Alice Houri in La Graine et le.flv
- Ik denk Peter en de vliegende autobus.
-Simon
- Ik wil geen hoofdrol spelen. Ik zou wel een passant willen spelen die in elkaar wordt geslagen ofzo. Of een handlanger van een crimineel die meteen wordt doodgeschoten.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Dan moet ik toch gaan voor Tangled Ik ben namelijk erg moeilijk qua humor, maar bij Tangled was het gewoon allemaal precies goed. Leuke personages, sterke grappen en daarbij ook goede en passende gezichtsuitdrukkingen.
Dat zijn er meerdere. Maar als ik dan toch moet kiezen ga ik voor Hachi Dat verhaal heeft me zo ontzettend ontroerd en sowieso ben ik erg gek van dieren, dus dit was echt een film die ik nooit meer zal vergeten.
Ja dat is er maar één en dat is The Notebook. Die staat al tijden bij mij op de eerste plaats en dat komt door het verhaal, en met name de chemistry tussen McAdams en Gosling. Onvergetelijke film!
Paranormal Activity Ik ben als de dood voor dat soort 'ontmoetingen' met geesten. Ik geloof er dan zelf ook sterk in, en die film kwam zo realistisch over dat ik een week met mijn lampje aan heb geslapen.
Moeilijk, ik zou zeggen Fast Five, omdat ik een enorme zwak heb voor Vin Diesel en Paul Walker, maar qua actie moet ik dan toch voor Sucker Punch gaan. Heerlijk die badass vrouwen.
The Notebook simpelweg omdat alles klopt, het verhaal, de liefde, de chemistry, de omgeving, de muziek, het einde etc.
Moet ik zeggen dat The Lord of the Rings erg veel indruk maakte, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor Avatar Vond het echt zo geweldig om die film in de bioscoop te zien, en voor de eerste keer 3D mee te maken. Bij die film was dat echt waanzinnig mooi en een waar spektakel.
Dat is een scene uit The Lost Valentine, namelijk deze (vanaf 5:00) Lost Valentine Heb zo enorm gehuild bij die scene, was gewoon erg emotioneel om te zien.
Dat zou dan My Little Pony zijn. Wat ik overigens nog steeds leuk vind om te kijken!
Ben helemaal niet gek op Nederlandse films, maar Sl8n8 vond ik dan wel leuk om een keer te zien.
Moeilijk maar ik had best de rol van Sandra Bullock in The Proposal wel willen hebben 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Dat zou ook leuk zijn! Maar in The Proposal zit deze scene Proposal dus ja zegt genoeg dacht ik zo 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Jij moet vanavond ook even het lijstje maken. Ik denk dat ik best voorspelbaar ben in mijn antwoorden maar om heel eerlijk te zijn zou ik bij sommige echt niet weten wat jij als antwoord zou geven 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zal ik doen, sommige zaken waren best voorspelbaar ja
.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Pulp Fiction (1994). Wisseld hard geweld uitstekend af met hillarische dialogen en geniale typetjes.
Green Mile, The (1999) 
Welke film associeer jij met verliefdheid?-
Texas Chain Saw Massacre, The (1974). De meest gore,groezelige, en beklemmende sfeer die ik ooit in een horrorfilm heb gezien/gevoeld.
Is misschien niet echt pure actiefilm, maar heeft wel vele actiescenes: Planet Terror (2007). Verder zijn Beverly Hills Cop (1984), Boondock Saints, The (1999), Con Air (1997) etc. ook erg leuk.
Pulp Fiction (1994)
Texas Chain Saw Massacre, The (1974) die ik toen ik hem de eerste keer (op Youtube) zag gewoon slecht vond, en ik nu zo ben gaan waarderen dat het één van mijn favoriete films is.
De scene in Platoon (1986) waarin Elias wordt doodgeschoten met die geniale en droevige muziek op de achtergrond.
Verder ongeveer elke scene in Orozco el Embalsamador (2001). En de onmoeting met Leatherface in Texas Chain Saw Massacre, The (1974).
Pinocchio (1940)
.
Crips, Strapped 'n Strong (2009)
The Dude uit Big Lebowski, The (1998) lijkt me een geweldig personage om te spelen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Shinboru (2009) en Survive Style 5+ (2004)
Hachi nog niet gezien en gaat voorlopig ook niet gebeuren. Shi Mian Mai Fu (2004) komt in me op. Mooi einde, prachtige muziek en als klapper de In Memoriam van Anita Mui.
Nekromantik?
Nah hou totaal niet van kleffe films, maar Holiday, The (2006) was wel lief.
Als je echt over angst praat dan doen handycam films als Paranormal Activity (2007) en Noroi (2005) het wel goed bij me.
Sin City (2005) of zo.
Ik denk Devil (2010). Niet vanwege de film, maar de locatie was een bioscoop met 20+ zalen in Los Angeles. Enorm vet!
Dat moeten er honderden zijn, maar dan ga ik maar voor Candyman (1992). De graffiti-tekening van Candyman op de muur. Was nog klein, maar wist vanaf toen dat horror mijn ding ging zijn.
Heb een afkeur voor Nederlandstalige films, geen verrassing dus dat Human Centipede (First Sequence), The (2009) mijn favoriet is.
Maakt me niet zoveel uit, maar als ik ooit een hoofdrol krijg aangeboden moet het wel een koelbloedige killer zijn 
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Dat is Tangled.
De humor is een van de grootste redenen dat ik deze film de hoogste waardering heb gegeven. De personages zijn erg grappig en vooral de dieren zorgen voor een enorme dosis humor. Ik heb verschillende keren hardop zitten lachen.
Pfoe. Dat zijn er echt heel veel, maar dan moet ik denk ik toch gaan voor Mary and Max. Die film heeft me zo ongelofelijk geraakt. Eigenlijk hebben alle films in mijn top 10 me geraakt (op À l'Intérieur na). Dat is ook de grootste reden dat ze in aanmerking komen voor een plekje in mijn top 10.
The Notebook. Ik heb hem vorige week toevallig nog eens herkeken en dit blijft gewoon één en al liefde uitstralen.
Pfoe. Ik vind dit echt een moeilijke. Horror is een van mijn favoriete genres. Ik zit vaak op het puntje van mijn stoel door de spanning, maar echt angst heb ik eigenlijk nooit. Ik ga toch maar voor à l'Intérieur dan. Niet voor de gore, maar om het idee dat iemand zomaar je huis binnen kan dringen en verschrikkelijke dingen met je kan doen.
Sucker Punch. Ik houd helemaal niet van actiefilms, maar Sucker Punch is daar een grote uitzondering op. De meiden zijn ongelofelijk stoer en de actiescènes zien er op en top uit.
5 Centimeters per Second. Alles aan die film vind ik perfect. Schitterende animatie, prachtig gebruik van licht en kleuren en een erg mooi en ontroerend verhaal.
Sucker Punch in de bioscoop. Ik ga niet vaak naar de bioscoop, maar ik ben blij dat ik voor Sucker Punch toch een uitzondering gemaakt heb. De scènes kwamen 100 keer beter over op groot scherm.
Dat is een scène uit Little Children, wanneer de pedofiel op de schommel zit en zijn eigen zaakje eraf snijdt, zodat hij nooit meer kleine kinderen lastig kon vallen. Ik had er eigenlijk nooit echt bij nagedacht dat pedofielen het zelf ook verschrikkelijk kunnen vinden wat ze doen, omdat ze gewoon ziek zijn. Ik wist natuurlijk wel dat ze ziek waren, maar heb de situatie nooit eerder vanuit de schoenen van een pedofiel bekeken. Dit maakte zo'n diepe indruk op me, dat zelfs mijn gedachtes over dit onderwerp compleet veranderd zijn.
Doornroosje. Mijn moeder zegt altijd dat ik verslaafd was aan die film. Vanaf dat ik een jaar of 2 was bleef ik maar om Doornroosje vragen. Ook Belle & het Beest was hier een favoriet. Ik kan die twee films ook echt niet meer in het Engels bekijken, omdat ik het zo gewend ben om ze in het Nederlands te zien.
Dan moet ik toch gaan voor Komt een Vrouw bij de Dokter. Door velen wordt hij niet gewaardeerd, maar ik vond het echt een goede film. Ik was al verslaafd aan het boek van Kluun en heb het boek dan ook wel 20 keer gelezen. Toen er een film uitkwam, ben ik dan ook op de premieredag naar de bioscoop gegaan. Van te voren was ik een beetje bang dat het boek niet goed verfilmd zou zijn, maar ik vond het erg mooi.
Wederom Sucker Punch. Tenminste, als actrice dan hè. Ik zou het niet in mijn dagelijks leven willen meemaken in ieder geval. Ik heb een tijdje terug een interview met Vanessa Hudgens gezien over Sucker Punch en hoe ze er over vertelde en wat ze lieten zien vond ik echt gaaf. Lijkt me trouwens ook leuk om mezelf daarna dan te zien in zo'n soort film als Bad Ass Melanie 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
The Big Lebowski uiteraard. Een washed down hippie die 'moeilijk' doet omdat zijn completerend tapijt vernield is. Nuff said.
Mulholland Dr. Diane is het meest fragiele, ontroerende, aandoenlijke en gekwetste personage die ik ooit gezien heb. Snijdt werkelijk door de ziel, en meesterlijk geacteerd door, juist ja..
Dolls en Daiteiden no yoru ni zonder twijfel maar ook hier weer Mulholland Dr. De keerzijde van liefde is nooit zo treffend weergegeven en de passie die Diane voelt voor degene waar ze verliefd op is is intens mooi en tragisch.
Paranormal Activity. De found footage opzet tot in zijn perfectie uitgewerkt. Goed gedaan is dit niet te evenaren. Door suggestie weet het een enorm psychisch ongemak te veroorzaken.
Transformers uiteraard. Transformers concept is op zich al briljant en leent zich perfect voor live action. Heerlijk lawaaierig ook, een must voor een actiefilm. Ik ga voor Dark of the Moon, al is het een close call samen met Revenge of the Fallen.
Mulholland Dr. Prachtige poezie tussen beeld en geluid, heerlijke sfeer, magistraal geregisseerd, met overtuiging geacteerd en cinematografisch enorm sterk.
Piranha 3D. Fun van de bovenste plank. Veel cheesiness, pornstars, 3D effecten en een zeer overtuigende carnage. Uniek in zijn soort en nooit meer plezier gehad in een film als deze.
Daar gaan we weer. Mulholland Dr, en dan gaat het om Silencio maar vooral het feest bij Adam thuis (en de auditie). Prachtig en ontroerend, snijdt werkelijk door de ziel en ben na het zien van MD en vooral door die scenes na afloop teneergeslagen. Zo veel grijpt MD mij aan. Veel meer dan een film alleen.
Batman met Adam West. Zo is mijn liefde voor comics en Batman begonnen. Sterke grondlegger.
Swingers. Brenninkmeijer is een genie als het aankomt op accenten om seksueel 'meer' te willen. Durft ook behoorlijk grenzen op te zoeken. Ditzelfde kunstje gaat ie met Caged weer flikken, morgen is het dan zover.
9to5: Days in Porn. Geweldig om een jaar mee te lopen met de pornobranche, en met mijn respect voor dit beroep objectief te blijven (wat de maker overigens ook deed). Geen intrigerendere, met erg fijne uiteenlopende maar warme persoonlijkheden, branche denkbaar.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Piranha 3D. Fun van de bovenste plank. Veel cheesiness, pornstars, 3D effecten en een zeer overtuigende carnage. Uniek in zijn soort en nooit meer plezier gehad in een film als deze.
Heb achteraf ook echt veel spijt dat ik deze niet in 3D gezien heb. Lijkt me echt genieten geblazen inderdaad.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
-Kikujiro no Natsu: Blijft de grappigste en origineelste comedy voor mij, ook al heb ik hem al zoveel keer gezien ik blijf er telkens mee dubbel liggen van het lachen. Tropic Thunder is ook een favoriet vooral met Robert Downey Jr lig ik echt in een deuk.
- Hachi: Die film bezorgd mij echt een brok in mijn keel.
- Bin Jip van Kim Ki-Duk. Erg mooi om te zien hoe ver mensen gaan om bij elkaar te zijn.
- Insidious. In de bioscoop zat ik op het puntje van mijn stoel en ik ben benieuwd of dat nog zo gaat zijn als hij op dvd uitkomt.
- Battle Royale. Enige actiefilm waar ik verzot op ben. Ik heb deze dan ook al tientallen keren gezien en heb hem ook in drie verschillende versies in mijn dvdkast staan.
- Phantom of the Opera van Joel Schumacher.Prachtige muziek en een prachtig verhaal!
- Ponyo on the cliff by the sea. Er was een keischattig Japans meisje van een jaar of 4 keihard aan het meezingen in de bioscoop. Dat was zo ontzettend cute.
- Het einde van Samaria van Kim Ki-Duk. Mensen die de film gezien hebben weten misschien wel wat ik bedoel.
- De Kleine Zeemeermin van Disney. Ook de eerste film die ik in de bioscoop zag. Ik was toen 5 jaar.
- The Human Centipede (First Sequence) Rare, vieze horrorfilm maar wel het meest originele wat er ooit in Nederland gemaakt is. En Knetter vond ik heel leuk en aandoenlijk
- De rol van Winona Ryder in Edward Scissorhands,Een mooie sprookjesachtige rol en omdat ik dol ben op films van Tim Burton.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
- Ponyo on the cliff by the sea. Er was een keischattig Japans meisje van een jaar of 4 keihard aan het meezingen in de bioscoop. Dat was zo ontzettend cute..
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja
Ik heb het liedje van Ponyo (gezongen door een japans jongetje) op mijn mobiel staan als ringtone, erg schattig 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Hahaha Leuk zo'n originele ringtone met zo'n schattig kinderstemmetje 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heb achteraf ook echt veel spijt dat ik deze niet in 3D gezien heb. Lijkt me echt genieten geblazen inderdaad.
Dan mis je wel wat, zaten wel wat leuke onzinnige 3D effects in. Misschien dat ie bij 3DD in marathonvorm weer gaat draaien.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik wil trouwens terugkomen op de hoofdrol die ik graag had willen spelen. Ik was nog liever Le samouraï geweest.
melvddonk
-
- 3972 berichten
- 0 stemmen
Dan mis je wel wat, zaten wel wat leuke onzinnige 3D effects in. Misschien dat ie bij 3DD in marathonvorm weer gaat draaien.
Laten we het hopen. Het was in de gewone versie ook duidelijk te zien dat sommige dingen er in zaten voor het 3D-effect (denk aan: De piranha met de piemel in zijn bek, de kots, sommige ledematen die voorbij vlogen.) Zou hem graag nog in 3D willen zien een keer.