menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste documentaires

zoeken in:
Niet zo goed als, American Teen (2008), Bully (2011), Life in a Day (2011) of Wij Zijn 18 (2014), maar:

Minding the Gap (2018) - IMDb (hier nog niet toegevoegd blijkbaar)

is een behoorlijke aanrader. Krijgt ook lovende kritieken.

Ik heb die documentaire "Minding the Gap (2018)" nu toegevoegd.

KillerPony 3000
1 van de best docu's ooit gezien, inhoudelijk dan toch zeker, is voor mij Money as Debt uit 2006. Een echte eyeopener over waar geld nu eigenlijk vandaankomt, hoe zij (het bankwezen) deze misdadige praktijk tot op vandaag gelegaliseerd hebben en hoe een elite die onwerkelijk grote macht gebruikt om iedereen onder controle te houden, ons uit te buiten en hoe het aan de basis ligt van alle gruwelijke problemen gaande van onze gezondheid, armoede en milieu tot de vreselijkste oorlogen. Want het hangt natuurlijk samen met de grootste industriële broertjes van dat systeem. Wie zich een beetje verdiept in alles wat onder de radar gebeurd weet een beetje waarover ik spreek: Mediamanipulatie, het feit dat allerhande figuren uit de bank/wederopbouw/olie en wapenindustrie in adviesraden zitten voor buitenlands (oorlogs)beleid, de dubieuze 'hulp'leningen van het IMF, de bilderbergconferenties, staatsschuld an sich en noem maar op. Alles vertrekt vanuit de kern hetgeen in de Money as Debt documentaire onthuld wordt.

Maar net als de overig genoemde feiten zal de mainstream media daar amper of nooit wat van zeggen (uiteraard). De docu -die met 8,3 staat op imdb- werd dan ook nog nooit ergens uitgezonden op TV en wordt ook 'om een of andere reden' door geen enkele VOD/streamingsdienst aangeboden.

Vandaar dat ik hem hier aan de regels te zien, niet kan toevoegen helaas.

KillerPony 3000 schreef:
Maar net als de overig genoemde feiten zal de mainstream media daar amper of nooit wat van zeggen (uiteraard).
En beter blijven ze ver weg van dergelijke conspiracyshit.

KillerPony 3000
Niks 'conspiracyshit'. Zaken als bilderbergconferenties zijn gewoon een feit. Net als hetgeen onthuld wordt in de documentaire.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:53 uur

geplaatst: vandaag om 06:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.