- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 25 films
Top 25 films
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Mooie lijst hoor. Mijn lijst kan ook wel weer eens een update krijgen:
01 - Taxi Driver (1976)
02 - Tenshi No Tamago / Angel's Egg (1985)
03 - Blue Velvet (1986)
04 - Fight Club (1999)
05 - Tetsuo (1989)
06 - Hana-Bi / Fireworks (1997)
07 - Drive (2011)
08 - The Lion King (1994)
09 - Lat Sau San Taam / Hard-Boiled (1992)
10 - Stand By Me (1986)
11 - Fuk Sau / Vengeance (2009)
12 - Jigoku no Banken: Akai Megane / The Red Spectacles (1987)
13 - Bad Lieutenant (1992)
14 - Innocence (I) / Ghost in the Shell 2: Innocence (2004)
15 - Antichrist (2009)
16 - Topo, El (1970)
17 - Grizzly Man (2005)
18 - Holy Mountain, The / La Montaña Sagrada (1973)
19 - Braindead (1992)
20 - Kôkaku Kidôtai / Ghost In The Shell (1995)
21 - Stalker (1979)
22 - Werckmeister Harmóniák / Werckmeister Harmonies (2000)
23 - Tenkû no Shiro Rapyuta / Laputa: Castle in the Sky (1986)
24 - Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)
25 - Starship Troopers (1997)
Alejandro Jodorowsky is met afstand mijn grootste ontdekking van de laatste paar jaar.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Ha, mooi! Old Joy en Sombre!
-edit- of is er iets met die lijst aan de hand? Op die twee films heb je namelijk niet gestemd en ik vind er niets(?) van terug in je top-10...?
Is dit een alltime toplijst, of eentje die je morgen weer zou veranderen?
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
12. Don’t Worry (Adam Wingard)
Huh, wat is dit dan? Als ik google vind ik alleen een lijst van jou op een ander forum
Verder pas negen films uit je lijst gezien, en daarbij enkele onbekend klinkende titels
nclo
-
- 1489 berichten
- 156 stemmen
1. Silence of the Lambs (1991)
2. The Green Mile (1999)
3. The Palican Brief (1993)
4. Once Upon a Time in the West (1968)
5. Once Upon a Time in America (1984)
6. Schindler's List (1993)
7. Rain Man (1988)
8. The Dark Knight (2008)
9. The Crow (1994)
10. The Deaths of Ian Stone (2007)
11. Edward Scissorhands (1990)
12. The Firm (1994)
13. V for Vendetta (2005)
14. Soldaat van Oranje (1977)
15. Reservoir Dogs (1992)
16. Forrest Gump (1994)
17. Star Wars (1977)
18. Black Swan (2010)
19. Australia (2008)
20. Jurassic Park (1993)
21. Batman (1989)
22. The Naked Gun: Police Squad (1988)
23. Star Wars III: The Revenge of the Sith
24. Hannibal Rising (2007)
25. Sjakie en de Chocolade Fabriek (2005)
Deze lijst is zeker nog niet voltooid en sommige zijn er eigenlijk vooral als opvulling maar die staan dan wel weer op mijn ''must-watch''-lijst.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
3. The Palican Brief (1993)
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Ook maar weer eens een poging wagen.
01. Sideways (2004)
02. Apartment, The (1960)
03. Fargo (1996)
04. Machinist, The (2004)
05. Vozvrashchenie (2003)
06. O Brother, Where Art Thou? (2000)
07. Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007)
08. In Bruges (2008)
09. Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors, A (1987)
10. Into the Wild (2007)
11. Cashback (2006)
12. Survive Style 5+ (2004)
13. To Be or Not to Be (1942)
14. Kikujiro no Natsu (1999)
15. Thing, The (1982)
16. Back to the Future (1985)
17. Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
18. Avanti! (1972)
19. Braindead (1992)
20. Shop Around the Corner (1940)
21. Toy Story 2 (1999)
22. Paris, Texas (1984)
23. Léon (1994)
24. Big Lebowski, The (1998)
25. Mulholland Dr. (2001)
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Huh, wat is dit dan? Als ik google vind ik alleen een lijst van jou op een ander forum
Verder pas negen films uit je lijst gezien, en daarbij enkele onbekend klinkende titels
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
En niemand anders op het net spreekt erover?
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Titel: Don't Worry
Regisseur: Adam Wingard
Jaartal: 2007
Speelduur: 4 minuten
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Top 25
1. Goodfellas (1990)
2. Boogie Nights (1997)
3. Third Man, The (1949)
Annie Hall (1977)
Badlands (1973)
Il Buono, il Brutto, il Cattivo (1966)
Casablanca (1942)
Cool Hand Luke (1967)
Easy Rider (1969)
Eyes Wide Shut (1999)
The Killing (1956)
Kind Hearts and Coronets (1949)
The Last Picture Show (1971)
The Long Goodbye (1973)
Mulholland Dr. (2001)
North by Northwest (1959)
Pulp Fiction (1994)
Rebel without a Cause (1955)
Le Samouraï (1967)
Shichinin no Samurai (1954)
Singin' in the Rain (1952)
Sleuth (1972)
Stalag 17 (1953)
Taxi Driver (1976)
Witness for the Prosecution (1957)
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ja, wat raar, als ik nu google vind ik wel goede links, zeker zitten slapen gisteren. En ik heb 'm zelfs al gezien (zowat alle Wingard shorts) en dacht er ook aan om deze toen voor te dragen bij de knock-out voor korte films. En staat ook gewoon op youtube (wel matige kwaliteit).
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
Zoiets op dit moment:
1 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring 2001
2 El Laberinto del Fauno 2006
3 The Lord of the Rings: The Return of the King 2003
4 Star Wars 1977
5 The Lord of the Rings: The Two Towers 2002
6 The Fountain 2006
7 Transformers 2007
8 Toy Story 3 2010
9 The Silence of the Lambs 1991
10 Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi 1983
11 Fight Club 1999
12 Raiders of the Lost Ark 1981
13 Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl 2003
14 Das Boot 1981
15 Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back 1980
16 C'era una Volta il West 1968
17 The Godfather 1972
18 The Godfather: Part II 1974
19 The Matrix 1999
20 Alien 1979
21 The Dark Knight Rises 2012
22 Gladiator 2000
23 Indiana Jones and the Last Crusade 1989
24 Kill Bill: Vol. 1 2003
25 Toy Story
nclo
-
- 1489 berichten
- 156 stemmen
Tijd voor een wat nieuwe transfusies. Ik heb de laatste tijd veel films gekeken die hoog genoteerd stonden in de top 250.
1. Silence of the Lambs (1991)
2. The Green Mile (1999)
3. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)
4. The Pelican Brief (1993)
5. Shawshank Redemption (1994)
6. Once Upon A Time in the West (1968)
7. Schindler's List (1993)
8. Once Upon a Time in America (1980)
9. Rain Man (1988)
10. The Godfather (1972)
11. V for Vendetta (2006)
12. The Firm (1993)
13. Soldaat van Oranje (1977)
14. Forrest Gump (1994)
15. Reservoir Dogs (1992)
16. Star Wars: Revenge of the Sith (2005)
17. Black Swan (2010)
18. Australia (2008)
19. The Dark Knight (2008)
20. Jurassic Park (1993)
21. Batman (1989)
22. Sjakie en de Chocoladefabriek (2005)
23. The Naked Gun: Police Squad (1988)
24. Toy Story (1995)
25. The Crow (1994)
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Update (van 12 juni 2012).
1-1 Longest Day, The (1962)
2-2 Soldaat van Oranje (1977)
3-4 Some Like It Hot (1959)
4-7 Swing Kids (1993)
5-6 Fish Called Wanda, A (1988)
6-8 Flodder 3 (1995)
7-9 Fanfare (1958)
8 -- Stuart Little 2 (2002)
9 -- Shrek Forever After (2010)
10-- Shrek the Third (2007)
11-11 I Was a Male War Bride (1949)
12-13 To Hell and Back (1955)
13-12 All That Heaven Allows (1955)
14-14 Send Me No Flowers (1964)
15-19 Rheingold (1978)
16 -- 633 Squadron (1964)
17-24 Eagle Has Landed, The (1976)
18-19 Moordwijven (2007)
19-20 Flodder (1986)
20--Honeymoon in Vegas (1992)
21-- Mr. Bean's Holiday (2007)
22-16 Brandende liefde (1983)
23-15 Autumn leaves (1956)
24-22 Magnificent obsession (1954)
25-- Clockwise (1986)
Eruit: French Kiss (3), Grease (5), Beverly Hills Cop 1 (10), The Animal (17), All of me (21), Der Blaue Engel (23), Pillow talk (25)
Thorongil
-
- 1500 berichten
- 522 stemmen
Eens een update:
1. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
2. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
3. The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
4. Braveheart (1995)
5. The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe (2005)
6. Apocalypto (2006)
7. Gladiator (2000)
8. The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (2008)
9. Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
10. The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)
11. Troy (2004)
12. Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
13. The Terminator (1984)
14. 300 (2007)
15. Rocky (1976)
16. Rocky II (1979)
17. Robocop (1987)
18. Rocky IV (1985)
19. Terminator 2: Judgement Day (1991)
20. Total Recall (1990)
21. Back to the Future (1985)
22. The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
23. The Passion of the Christ (2004)
24. Titanic (1997)
25. Beauty and the Beast (1991)
misterfool
-
- 337 berichten
- 726 stemmen
De laatste tijd weer bezig met films. Hier mijn top 25:
01. Solyaris (1972)
Prachtige film. Ik hou enorm van de trage, emotionele stijl van Tarkovsky. Daarnaast bevat solaris een van de meest geloofwaardige filmrelaties die ik gezien heb en is de thematiek(de mens die in contact met buitenaards leven dat we niet kunnen begrijpen) erg sterk.
02. Kill Bill: Vol. 1 (2003)
Ik denk dat menigeen deze film te hoog geplaatst vind. Nee, het verhaal is niet het beste punt van deze film, desondanks vind ik de structuur van de film en de acteerprestatie van Uma thurman werkelijk geniaal. Het gevecht tegen de crazy 88 is mischien wel een van de mooist geschoten climaxen in een film ooit. Daarnaast is het stukje anime in de film een tweede hoogtepunt .
03. There will be blood(2007)
Hypnotiserende film van paul thomas anderson met een geweldige acteerprestatie van Daniel Day Lewis. Het verhaal is erg gelaagd. De sfeer is heel bedrukkende, angstige en tragische sfeer. Mijn inziens een veel betere film dan het vaker aangehaalde Magnolia.
04. Lord of War (2005)
Cynische, sarcastische blik op de wapenhandel van Andrew Niccol. Perfecte casting ook!. Beste rol van Nicolas Cage en sublieme bijrollen voor Ethan Hawke en Jared Leto. Meest indrukwekkend scenes zijn de openingsscène(life of a bullet) en die prachtige einddialoog.
05. Straw Dogs (1971)
Duistere, bedrukkend en gemeen drama. Het verhaal is uitstekend en wordt nog eens extra kracht bijgezet door de geniale acteerprestatie van Dustin hoffman. De belegering van het huis op het eind is zowel heerlijk dubieus, als retespannend.
06. C'era una Volta il West (1968)
Western zijn zeker niet altijd mijn ding, maar de prachtige soundtrack van morricone en de spaghettiwesternstijl van sergio leone grijpen mijn aandacht als geen ander. De showdown op het einde blijft mij nog wel even bij. Sterke conclusie van het verhaal ook.
07. Apocalypse Now(1979)
Laat met soms zelf licht psychedelische beelden heel mooi de gekte van de oorlog zien. Eigenlijk een soort nachtmerrierit naar het hart van het oerwoud. Prachtig ook hoe het hoofdpersoon steeds meer respect krijgt voor captain Willard
08. Full Metal Jacket (1987)
Kubrick heeft veel mooie films, maar deze vind ik toch zijn beste. Dialogen zijn ijzersterk, met name in het eerste gedeelte van de film. Al vind ik de scenes in vietnam ook erg aangrijpend.
09. Persona (1966)
Bergman is een regisseur die ik meer en meer begin te ontdekken. Erg zware films, maar prachtig geschoten. Heel verfrissend ook dat zo veel van het plot in het midden gelaten wordt. Als ik een probleem heb met moderne cinema, dan is het wel dat ze uitlegziek zijn. Het publiek hoeft niet altijd aan het handje gehouden worden.
10. Boot, Das (1981)
Beklemmende, claustrofobische oorlogsfilm. Karakters zijn erg goed uitgewerkt. ik vond de film zeer indrukwekkend.
11. Starship Troopers (1997)
12. Drive (2011)
13. Name der Rose, Der (1986)
14. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001)
15. 12 Angry Men (1957)
16. Dark Knight, The (2008)
17. Videodrome (1983)
18. Shining, The (1980)
19. Godfather: Part II, The (1974)
20. Se7en (1995)
21. Children of Men (2006)
22. Donnie Darko (2001)
23. Elephant Man, The (1980)
24. Raging Bull (1980)
25. Twelve Monkeys (1995)
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
1 My girl (1991)
2 Fucking Amal (1998)
3 Home alone 2 (1992)
4 Home alone (1990)
5 Grease (1978)
6 Romeo and Juliet (1968)
7 Notting hill (1999)
8 Belle en het beest (1991)
9 Truman show (1998)
10 Labyrinth (1986)
11 Superbad (2007)
12 Titanic (1997)
13 Big (1988)
14 Honey, i schrunk the kids (1989)
15 Ciske de Rat (1984)
16 Just one of the guys (1985)
17 Assepoester (1950)
18 Halloween (1978)
19 Donnie Darko (2001)
20 Ratatouille (2007)
21 Adventures in babysitting (1987)
22 Mean Creek (2004)
23 Close encounters of the third kind (1977)
24 Weird science (1985)
25 Soldaat van Oranje (1977)
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
3 The Immaculate Conception o...
9 Scarface
11 Clerks
16 True Romance
17 Kill Bill
18 Cashback
19 Fargo
20 Happiness
23 Crna Macka, Beli Macor/Blac...
Kan over een week anders zijn. Kan over een dag anders zijn. Wat zeg ik; kan meteen na het plaatsen alweer anders zijn. Maar voor nu, de momentopname, is dit mijn Top25.
candymancandyman
-
- 290 berichten
- 2079 stemmen
01:braveheart
02:the green mile
03:300
04:the sixth sense
05:trainspotting
06:saving private ryan
07:lord of the rings 1
08:the exorcist
09:gladiator
10:good fellas
11:the evil dead (original)
12:pulp fiction
13:leon
14:the departed
15:the butterfly effect
16:the thing (original)
17:hellraiser 1
18:shawshank redemption
19:snatch
20:from dusk till dawn
21:the others
22:slumdog millionaire
23:schindlers list
24:apocalypto
25:dead silence
(net niet in top 25: 127 hours/broken circle breakdown/adam's apples/alien/big fish/the devil's backbone/de marathon/ martyrs/once were warriors etc etc)
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
1 My girl (1991)
2 Fucking Amal (1998)
3 Home alone 2 (1992)
4 Home alone (1990)
5 Grease (1978)
6 Romeo and Juliet (1968)
7 Notting hill (1999)
8 Belle en het beest (1991)
9 Truman show (1998)
10 Labyrinth (1986)
11 Superbad (2007)
12 Titanic (1997)
13 Big (1988)
14 Honey, i schrunk the kids (1989)
15 Ciske de Rat (1984)
16 Just one of the guys (1985)
17 Assepoester (1950)
18 Halloween (1978)
19 Donnie Darko (2001)
20 Ratatouille (2007)
21 Adventures in babysitting (1987)
22 Mean Creek (2004)
23 Close encounters of the third kind (1977)
24 Weird science (1985)
25 Soldaat van Oranje (1977)
Hier zitten wel enkele heel leuke bij. De eerste 4 heb ik in mijn collectie, verder ook nummer 8, 10, 16, 17 en 21. Nummers 5 en 12 had ik vroeger maar die heb ik weggedaan, vond ik niet mijn ding. Nummer 9 en 14 heb ik stukken uit gezien, maar die boeiden me niet echt. Nummer 15 is wel een goeie, die wil ik me op een dag nog aanschaffen.
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
Hier zitten wel enkele heel leuke bij. De eerste 4 heb ik in mijn collectie, verder ook nummer 8, 10, 16, 17 en 21. Nummers 5 en 12 had ik vroeger maar die heb ik weggedaan, vond ik niet mijn ding. Nummer 9 en 14 heb ik stukken uit gezien, maar die boeiden me niet echt. Nummer 15 is wel een goeie, die wil ik me op een dag nog aanschaffen.
Cool. Het is leuk om te zien dat eigenlijk iedereen een andere top 10 of top 25 heeft, en er wel overeenkomsten zijn maar geen enkele precies hetzelfde is.
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
1-1 Longest Day, The (1962)
2-2 Soldaat van Oranje (1977)
3-4 Some Like It Hot (1959)
4-7 Swing Kids (1993)
5-6 Fish Called Wanda, A (1988)
6-8 Flodder 3 (1995)
7-9 Fanfare (1958)
8 -- Stuart Little 2 (2002)
9 -- Shrek Forever After (2010)
10-- Shrek the Third (2007)
11-11 I Was a Male War Bride (1949)
12-13 To Hell and Back (1955)
13-12 All That Heaven Allows (1955)
14-14 Send Me No Flowers (1964)
15-19 Rheingold (1978)
16 -- 633 Squadron (1964)
17-24 Eagle Has Landed, The (1976)
18-19 Moordwijven (2007)
19-20 Flodder (1986)
20--Honeymoon in Vegas (1992)
21-- Mr. Bean's Holiday (2007)
22-16 Brandende liefde (1983)
23-15 Autumn leaves (1956)
24-22 Magnificent obsession (1954)
25-- Clockwise (1986)
Bijna alles viel bij herkijken tegen. Misschien een ideale tijd om dan toch maar een nieuwe top 25 te maken. Over een aantal maanden weer even kijken. De vorige was van zie boven 14 september 2013.
1-1 Longest Day, The (1962)
2-2 Soldaat van Oranje (1977)
3 -- Six days seven nights (1998)(14 april 2010 op 9)
4-25 Clockwise (1986)
5-15 Rheingold (1978)
6-21 Mr. Bean's Holiday (2007)
7-16 633 Squadron (1964)
8-8 Stuart Little 2 (2002)
9-20 Honeymoon in Vegas (1992)
10-- Marmaduke (2010)
11-- Beverly Hills Chihuahua 2 (2011)
12-- The animal (2001) (29 november 2011 op 18)
13-4 Swing kids (1993)
14-- Happily n'ever after (2006)
15-10 Shrek the Third (2007)
16-17Eagle Has Landed, The (1976)
17-- Legally blonde 2 (2003)
18-- Tim (1979)
19-- The sound of music (1965)
20-- Look who's talking (1989)
21 -- In old Chicago (1937)
22-- Kuifje en het geheim van het gulden vlies (1961)
23-- Kuifje en de blauwe sinaasappels (1964)
24 --A bridge too far (1977)
25-- The love bug (1968)
alexspyforever
-
- 21062 berichten
- 2328 stemmen
Dick, is Swing Kids die film waar Duitse jongeren zich afzetten tegen het nazi-bewind? Ik meen me zoiets vaag te herinneren. Ze riepen Swing Heil ipv Sieg Heil.
Gwen80
-
- 226 berichten
- 521 stemmen
1 My girl (1991)
2 Fucking Amal (1998)
3 Romeo and Juliet (1968)
4 Home alone 2 (1992)
5 Home alone (1990)
6 Grease (1978)
7 Superbad (2007)
8 Titanic (1997)
9 Notting hill (1999)
10 Labyrinth (1986)
11 I love you, Beth Cooper (2009)
12 Belle en het beest (1991)
13 Truman show (1998)
14 Donnie Darko (2001)
15 Big (1988)
16 Honey, i schrunk the kids (1989)
17 Ciske de Rat (1984)
18 Just one of the guys (1985)
19 Assepoester (1950)
20 Ratatouille (2007)
21 Halloween (1978)
22 Adventures in babysitting (1987)
23 Mean Creek (2004)
24 Close encounters of the third kind (1977)
25 Weird science (1985)
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
1-1 Longest Day, The (1962)
2-2 Soldaat van Oranje (1977)
3 -- Six days seven nights (1998)(14 april 2010 op 9)
4-25 Clockwise (1986)
5-15 Rheingold (1978)
6-21 Mr. Bean's Holiday (2007)
7-16 633 Squadron (1964)
8-8 Stuart Little 2 (2002)
9-20 Honeymoon in Vegas (1992)
10-- Marmaduke (2010)
11-- Beverly Hills Chihuahua 2 (2011)
12-- The animal (2001) (29 november 2011 op 18)
13-4 Swing kids (1993)
14-- Happily n'ever after (2006)
15-10 Shrek the Third (2007)
16-17Eagle Has Landed, The (1976)
17-- Legally blonde 2 (2003)
18-- Tim (1979)
19-- The sound of music (1965)
20-- Look who's talking (1989)
21 -- In old Chicago (1937)
22-- Kuifje en het geheim van het gulden vlies (1961)
23-- Kuifje en de blauwe sinaasappels (1964)
24 --A bridge too far (1977)
25-- The love bug (1968)
1-1 Longest Day, The (1962)
2-2 Soldaat van Oranje (1977)
3-3 Six days seven nights (1998)
4-5 Rheingold (1978)
5-4 Clockwise (1986)
6-7 633 Squadron (1964)
7-8 Stuart Little 2 (2002)
8-- Flodder 3 (1995) (al eerder in 2010 op 14, 2011 op 8, 2012 op 7, 2013 op 6)
9-10 Marmaduke (2010)
10-9 Honeymoon in Vegas (1992)
11-12 The animal (2001)
12-6 Mr. Bean's Holiday (2007)
13-11 Beverly Hills Chihuahua 2 (2011)
14-13 Swing kids (1993)
15--Beverly Hills Chihuahua (2008)
16-- Babes in Toyland (1934)
17-15 Shrek the Third (2007)
18-- African Queen, The (1951)
19-19 The sound of music (1965)
20-25 The love bug (1968)
21-16 Eagle Has Landed, The (1976)
22-24 A bridge too far (1977)
23-- Von Ryan's Express (1965)
24-- Silver Streak (1976)
25--Lady and the Tramp II: Scamp's Adventure (2001)
Over een aantal maanden weer even kijken. De vorige was van zie boven 21 maart 2014.
Ik baseer nu sinds een aantal jaren op herkijkwaarde/vermakelijkheid. En een film moet er ook mooi uitzien. Goed vind ik minder belangrijk.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Mijn top 25 na ruim 1500 films:
001 5.0* Laberinto del Fauno, El (2006)
002 5.0* Amour (2012)
003 5.0* Misérables, Les (2012)
004 5.0* Secreto de Sus Ojos, El (2009)
005 5.0* Después de Lucía (2012)
006 5.0* Elle S'appelait Sarah (2010)
007 5.0* Broken (2012)
008 5.0* Espíritu de la Colmena, El (1973)
009 5.0* Broken Circle Breakdown, The (2012)
010 5.0* Eva (2011)
011 5.0* Crash (2004)
012 5.0* Kick-Ass (2010)
013 5.0* Little Miss Sunshine (2006)
014 5.0* Great Dictator, The (1940)
015 5.0* Rabbit-Proof Fence (2002)
016 4.5* Vie d'Adèle, La (2013)
017 4.5* Låt den Rätte Komma In (2008)
018 4.5* Jaula de Oro, La (2013)
019 4.5* In America (2002)
020 4.5* Gran Torino (2008)
021 4.5* Cría Cuervos (1976)
022 4.5* Mientras Duermes (2011)
023 4.5* No Se Aceptan Devoluciones (2013)
024 4.5* Syostry (2001)
025 4.5* Grey Zone, The (2001)
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
1. Irréversible (2002)
2. Requiem for a Dream (2000)
3. American History X (1998)
4. Martyrs (2008)
5. Trainspotting (1996)
6. Enter the Void (2009)
7. Cidade de Deus (2002)
8. Laberinto del Fauno, El (2006)
9. Inland Empire (2006)
10. Valhalla Rising (2009)
11. Eraserhead (1977)
12. American Psycho (2000)
13. Snatch (2000)
14. Antichrist (2009)
15. Seul contre Tous (1998)
16. Crank (2006)
17. Drive (2011)
18. Suspiria (1977)
19. Lock, Stock & Two Smoking Barrels (1998)
20. The Machinist (2004)
21. American Beauty (1999)
22. Pi (1998)
23. Hellraiser (1987)
24. Calvaire (2004)
25. Hard Candy (2005)
Eraser2
-
- 387 berichten
- 922 stemmen
1. Once upon a time in the West (1968)
2. The Terminator (1984)
3. The Big Lebowski (1998)
4. Rear Window (1954)
5. American Beauty (1999)
6. Fucking Amal (1998)
7. Taxi Driver (1976)
8. Blade Runner (1982)
9. Twelve Monkeys (1995)
10. Pulp Fiction (1995)
11. Back to the Future (1985)
12. Die Hard (1988)
13. Groundhog Day (1993)
14. Lost in Translation (2003)
15. Mulholland Dr. (2001)
16. Requiem for a Dream (2000)
17. Boogie Nights (1997)
18. Midnight Cowboy (1969)
19. This is Spinal Tap (1984)
20. Fargo (1996)
21. The Fly (1986)
22. Goodfellas (1990)
23. Hard Boiled (1992)
24. Chinatown (1974)
25. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
Mijn lijstje. Voor velen zullen de films bekend voorkomen. Het zijn voor mij titels waar ik als liefhebber gewoon niet omheen kan. Ik ben er zelf erg tevreden over.
Dk2008
-
- 10395 berichten
- 746 stemmen
Over een aantal maanden weer even kijken.
Het heeft wat langer geduurd, maar het leek me beter om mijn films met hoge stemmen allemaal weer eens langs te lopen. Wel lastig dit keer. Er zijn maar weinig films die je heel vaak kunt kijken.
Belangrijk is net als vorige keer, de vermakelijksfactor en de herkijkwaarde (eens in de 1 à 3, hooguit 4 jaar weer eens te hebben gezien).
1-1 The Longest Day (1962)
2-2 Soldaat van Oranje (1977)
3-7 Stuart Little 2 (2002)
4-4 Rheingold (1978)
5-6 633 Squadron (1964)
6-8 Flodder 3 (1995)
7-- Bean (1997)
8-11 The Animal (2001)
9-- The Lonely Guy (1984)
10-25 Lady and the Tramp II: Scamp's Adventure (2001)
11-14 Swing Kids (1993)
12-- All of Me (1984) (al eerder 29 november 2011 op 22)
13-15 Beverly Hills Chihuahua (2008)
14-- Happily N'ever After 2 (2009)
15-- Saturday Night Fever (1977)
16-- Le Gendarme et les Gendarmettes (1982)
17-5 Clockwise (1986)
18-- I Do (but I Don't) (2004)
19-- The Long Weekend (2005)
20-- Staying Alive (1983)
21-- Yogi Bear (2010)
22-- Stuart Little (1999)
23-- Deuce Bigalow: Male Gigolo (1999)
24-- Amsterdamned (1988)
25-- Deuce Bigalow: European Gigolo (2005)