• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.217 films
  • 12.397 series
  • 34.340 seizoenen
  • 651.689 acteurs
  • 199.719 gebruikers
  • 9.421.701 stemmen

Vijf Sterren

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31245 berichten
  • 5497 stemmen

Jordy, de originele oprichter van MovieMeter heeft een nieuwe site gestart: Vijf Sterren. Wat gelijkaardig aan de beginjaren van MovieMeter en nog in de kinderschoenen. En met zowel films, series, muziek en games samen op 1 site.

Vijf Sterren - vijfsterren.info

tijs.k

• 139 berichten
  • 6 stemmen

gaan we zeker volgen, mooi alternatief!!

Gretz

• 98 berichten
  • 309 stemmen

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #3:

Er mogen nog wel meer users zich aanmelden op Vijf sterren die ook genoeg albums van een rating kunnen voorzien De huidige toplijst is nog een beetje karig wel.

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Bump^

Gretz

• 98 berichten
  • 309 stemmen

Bump*

joachimt (crew films)

• 3816 berichten
  • 9831 stemmen

151 leden is nog steeds erg weinig. Mag best wat meer bij.

TMP

• 1926 berichten
  • 1749 stemmen

Ik zie dit nu pas. Blijft jammer dat hij deze site heeft verkocht, met name aangezien de huidige eigenaren dit alleen zien als een verdienmodel en enige liefde voor films of respect voor de gebruikers van deze site ver te zoeken is. Dat gezegd hebbende, zie ik hier momenteel nog te weinig meerwaarde in ten opzichte van de filmsites die ik nu gebruik.

joachimt (crew films)

• 3816 berichten
  • 9831 stemmen

Voor wie het handig vindt, ik hem de Film Top 100 van Vijf Sterren op iCM gezet. Vorige maand al en zojuist een update gedaan.

https://www.icheckmovies.com/lists/vijf+sterren+film+top+100/joachimt/

brajoapau (moderator series)

• 804 berichten
  • 225 stemmen

Vijf Sterren gaat stoppen

Bijzonder jammer, want alles was aanwezig om er, met wat tijd, opnieuw iets moois van te maken.

Flavio

• 4951 berichten
  • 5297 stemmen

Dat is dan wel snel gegaan, site is zelfs al uit de lucht zo te zien. Dat de site stopt verrast me niet, na een redelijk vlotte start kwamen er de laatste maanden nauwelijks nieuwe gebruikers bij en forum was ook niet heel actief.

• 804 berichten
  • 225 stemmen

De stekker lijkt er inmiddels al uitgehaald inderdaad. Zonde, want het aantal toevoegingen ging richting 70.000.

Maar goed, Jordy, als je dit leest, bedankt voor de moeite en de zeer fijne samenwerking van de afgelopen maanden!

Flavio

• 4951 berichten
  • 5297 stemmen

Zonde is het zeker. Vond de combi film en muziek ook wel fijn, misschien ook omdat ik op MuMe niet erg actief ben. Maar ja, als er te weinig mensen op afkomen wordt het een lastig verhaal. En Jordy was er vanaf het begin wel open over dat het alles behalve zeker was of de site zou blijven bestaan. Het is nu alleen wel heel snel gegaan.

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

brajoapau schreef:

De stekker lijkt er inmiddels al uitgehaald inderdaad.

Ja ik lees het hier wel wat plots zonder mededeling. (Al was ik de laatste tijd ook niet meer actief daar net als hier, dat krijg je als je zoals ik weinig/geen nieuwe films meer kijk). Maar goed ik vond het een leuke ervaring om de site in opstart fase mee te maken.

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Huh? Dat is inderdaad snel gegaan. Ik dacht eigenlijk dat er wel een stijgende lijn in zat..

• 804 berichten
  • 225 stemmen

Beste allemaal,

Ik merk dat er veel vragen zijn over de plotse uitval van Vijf Sterren. Begrijpelijk, zeker voor wie het bericht van Jordy heeft gemist. Helaas weet ik zelf ook niet waarom het zo snel is gegaan.

Om het overzichtelijk te houden wil ik vragen om vragen hierover niet meer via privéberichten te sturen. Ik heb Jordy inmiddels gemaild en mocht ik nog iets horen, dan zal ik dat hier uiteraard delen.

joachimt (crew films)

• 3816 berichten
  • 9831 stemmen

schram101 schreef:

Huh? Dat is inderdaad snel gegaan. Ik dacht eigenlijk dat er wel een stijgende lijn in zat..

Tja, het totale aantal leden steeg..... langzaam. We eindigden op 155, geloof ik. Laatste twee weken waren er wel weer een paar bijgekomen. Daarvoor hebben we ook wel een keer twee weken gehad zonder ook maar één gebruiker erbij. Het aantal actieve gebruikers per dag liep echt alweer terug.

oup

• 598 berichten
  • 3297 stemmen

Dat is wel heel abrupt zeg. Onlangs ook geregistreerd daar, maar verder nog niet actief iets mee gedaan. Sec het ‘overtanken’ van mijn stemmen voegt voor mij niet veel toe. Die log ik al op MM & ICM. En om dat nou op nóg een plek te gaan droppen..

Wel zonde (van al het werk), het was een mooi initiatief.

• 804 berichten
  • 225 stemmen

Beste allemaal,

Ik heb inmiddels nog een korte reactie ontvangen van Jordy. Hij geeft aan dat de interesse helaas lager was dan gehoopt en bedankt iedereen voor de inzet.

Het is jammer hoe het gelopen is, maar ik wil bij deze ook nogmaals iedereen persoonlijk bedanken voor de enorme tijd, energie en inzet die jullie in Vijf Sterren hebben gestoken. Het was fijn om dit samen te doen.

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

Fijn brajoapau dat je dit nog even laat weten (ik heb het eerste bericht inderdaad gemist).

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Ik had op zich mijn stemmen nog wel even willen downloaden van VijfSterren maar dat zit er niet meer in vrees ik. Dan maar een beetje op de gok.

starbright boy (moderator films)

• 22536 berichten
  • 5184 stemmen

Ik kwam er de laatste tijd niet veel meer en dat had er mee te maken dat ik dit aan zag komen. Er was vrijwel geen (actieve) aanwas dan een paar (ex-)Moviemeteraars. Doodzonde en dat mensen zoals ik daarom ook weer afhaakten versterkte het misschien nog wel. Maar heel veel investeren in een site die na een paar maanden weg is, dat zag ik niet zitten.

Graaf Machine

• 9984 berichten
  • 1467 stemmen

Het is eigenlijk gewoon niet meer van deze tijd, zo'n filmforum. Moviemeter is ook maar een schaduw van wat het ooit geweest is, en wordt met het jaar minder. Tegenwoordig zijn er hele andere kanalen waar filmliefhebbers elkaar vinden, als ze daar al behoefte aan hebben.

Als Moviemeter vandaag door Jordy zou zijn gelanceerd, zou hij de stekker er ook binnen enkele maanden hebben uit getrokken wegens gebrek aan animo. Althans, dat is mijn overtuiging.

In het geval van Moviemeter helpt het natuurlijk ook niet dat de huidige eigenaren het zo laten verslonzen en tot een reclamewagen van Netflix laten verworden, maar zonder dat zou het zich ook in een staat van teloorgang bevinden.

SergioMalick

• 1261 berichten
  • 1894 stemmen

Het was leuk om te zien dat zoveel oudgedienden voor even bij elkaar kwamen. Zolang er mooie recensies worden geschreven op MovieMeter blijf ik zeker actief. Ik daag ook iedereen uit om lekker stukken te blijven schrijven, positief of negatief. Vaak lees ik ze allemaal wanneer ik een film heb gezien of twijfel of ik hem überhaupt wil gaan zien. Voor mij is dat de levensader van moviemeter anno 2026.

Mocht ik ooit de jackpot winnen koop ik MovieMeter een geef ik de site aan Jordy. Beloofd.

schram101

• 16701 berichten
  • 2311 stemmen

Graaf Machine schreef:

Het is eigenlijk gewoon niet meer van deze tijd, zo'n filmforum. Moviemeter is ook maar een schaduw van wat het ooit geweest is, en wordt met het jaar minder. Tegenwoordig zijn er hele andere kanalen waar filmliefhebbers elkaar vinden, als ze daar al behoefte aan hebben.

Daar ben ik het niet mee eens. Beetje cliché wat ik nu zeg maar juist in een tijd als nu met snelle informatie, a.i., de hele dag reels en dingen die ons om de oren vliegen is het natuurlijk geen toeval dat oldskool een revival maakt. Vinyl, retro Nintendo’s, boeken en magazines, cassettes, bordspellen, hadwerkambacht, kopen van 2e hands kleding etc. Er is heus wel vraag naar een filmsite cq community. Alleen niet zo’n commercieel vern*kte als deze.

Als Moviemeter vandaag door Jordy zou zijn gelanceerd, zou hij de stekker er ook binnen enkele maanden hebben uit getrokken wegens gebrek aan animo. Althans, dat is mijn overtuiging.

Dat zou kunnen. Maar dan wel om dezelfde reden als het nu misging. Ik denk dat we net te weinig tijd hadden om te boel op te tuigen. Daarnaast heeft Jordy er ook afgelopen half jaar nooit een geheim van gemaakt dat het niet zijn directe ambitie was een alternatief voor MoMe op te bouwen. Het was een leeroefening die die vanwege een een groepje enthousiastelingen iets langer heeft doorgetrokken dan alleen het opzetten van de site.

In het geval van Moviemeter helpt het natuurlijk ook niet dat de huidige eigenaren het zo laten verslonzen en tot een reclamewagen van Netflix laten verworden, maar zonder dat zou het zich ook in een staat van teloorgang bevinden.

Het is natuurlijk ook veelzeggend dat er in een paar maanden eigenlijk al een betere site stond dan deze.

thunderball

• 5917 berichten
  • 1422 stemmen

Ik wist eerlijk gezegd helemaal niet dat er nog een nieuwe site door Jordi was aangemaakt.

Eerlijk gezegd dacht ik de hele tijd dat dit topic ging over wie welke film vijf sterren had gegeven en heb ik het tot voor kort niet aangeklikt, om er achter te komen dat er een nieuwe site was, die ook al weer is opgedoekt.

Het is ook een beetje vreemd om eerst je eigen site van de hand te doen wegens drukte en andere redenen en vervolgens weer een nieuwe te starten. Had dan deze behouden, maar iemand anders, één of meerdere van de andere moderators, voorlopig het laten runnen, wanneer jezelf even geen behoefte, of tijd er meer voor had.

Nu zitten we met een resultaat waar niemand echt blij mee is.

Overigens snap ik ook niet helemaal het geklaag over Moviemeter. Wij zijn zelf verantwoordelijk voor wat er inhoudelijk aan wordt toegevoegd, op de voorpagina na, maar de meeste artikelen lees ik daar sowieso niet en ik blijf gewoon mijn ding doen, wat ik altijd al deed. Als iedereen dat doet, wat is dan het probleem?

Dk2008

• 11172 berichten
  • 788 stemmen

thunderball schreef:

Het is ook een beetje vreemd om eerst je eigen site van de hand te doen wegens drukte en andere redenen en vervolgens weer een nieuwe te starten. Had dan deze behouden, maar iemand anders, één of meerdere van de andere moderators, voorlopig het laten runnen, wanneer jezelf even geen behoefte, of tijd er meer voor had.

Nu zitten we met een resultaat waar niemand echt blij mee is.

Je vergis je, de echte reden was het geld. Begonnen als hobby werd het later het werk van Jordy, of de site of gewoon meer uren werken. Als er genoeg werd gedoneerd/dan wel inkomsten via reclame waren binnengekomen dan was hij wel er mee doorgegaan. Maar hiervan was helemaal geen sprake, daarom heeft hij het verkocht (en dat heeft best nog een hele tijd geduurd) Deze nieuwe vijf sterren site is ook begonnen als hobby en mocht in eerste maanden wel geld kosten maar daarna moesten de kosten gecompenseerd worden maar dat lukte niet, dus begrijpelijk is Jordy er maar weer mee gestopt.

thunderball schreef:

Overigens snap ik ook niet helemaal het geklaag over Moviemeter. Wij zijn zelf verantwoordelijk voor wat er inhoudelijk aan wordt toegevoegd, op de voorpagina na, maar de meeste artikelen lees ik daar sowieso niet en ik blijf gewoon mijn ding doen, wat ik altijd al deed. Als iedereen dat doet, wat is dan het probleem?

Het probleem is dat er niet geluisterd wordt naar mensen, als zaken niet goed werken. Hierdoor wordt de site slecht onderhouden, iets wat Jordy niet doet. Er komt meteen feedback, het wordt of direct opgelost, of eventueel later, afhankelijk van het probleem.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

SergioMalick schreef:

Het was leuk om te zien dat zoveel oudgedienden voor even bij elkaar kwamen. Zolang er mooie recensies worden geschreven op MovieMeter blijf ik zeker actief. Ik daag ook iedereen uit om lekker stukken te blijven schrijven, positief of negatief. Vaak lees ik ze allemaal wanneer ik een film heb gezien of twijfel of ik hem überhaupt wil gaan zien. Voor mij is dat de levensader van moviemeter anno 2026.

Helemaal mee eens. Het is heerlijk dat al die oude recensies terug te vinden zijn en als je goed kijkt, zie je dat de meeste gebruikers nog steeds af en toe inloggen. Het is jammer dat het type site ervoor zorgt dat er weinig nieuwe aanwas is. Ik weet niet of dat onvermijdelijk is, je hebt toch ook sites als Reddit die meer op MovieMeter lijken. Maar dat is wel een uitzondering.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.