- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- De ultieme 'feel good movies'
De ultieme 'feel good movies'
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
It's a Wonderful Life
-geen competitie-
(James Stewart)
brigittedam
-
- 78 berichten
- 504 stemmen
Donnie Darko - vanwege zijn keuze
K-Pax - Een soort ontsnapping.
Life of David Gale - vanwege zijn keuze
Fear and Loathing - omdat het een hilarische film is
Zijn mijn persoonlijke feel good movies
Nou als een film geen feel good movie is dan is het wel life of david gale. Das een gigantisch drama en deprimerende film. Absoluut wel een topper, maar bij lange na niet een feel good movie.
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Echte klassieke feel good movies:
It's a Wonderful Life
Singin' In The Rain
Films met een einde waar ik een goed gevoel aan over houd:
Annie Hall
The Player
Adaptation
...
En dan een film met voor mij een prachtig einde (maar geen happy end)
American Beauty
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Nou als een film geen feel good movie is dan is het wel life of david gale. Das een gigantisch drama en deprimerende film. Absoluut wel een topper, maar bij lange na niet een feel good movie.
En de andere 3 zijn al evenmin feel good films..
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Ach, op zich niets mis met een film die positief van toon is. Wizard of Oz en E.T. vind je toch ook mooi?
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Oz is inderdaad wel een goede feel good film. ET vind ik net echt feel good, die is veel eerder juist droef (het afschied is hartverscheurend).
Maar over het algemeen vind ik het vervelende cinema die vaak voorspelbaar is en veel te opzichtig inspeelt op simpel te raken emoties.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Dat was die niet in 1982 toen ik m voor het eerst zag. Ken geen enkele film over de vriendschap tussen een jongetje en een alien van voor die tijd. Aliens waren daarvoor vrijwel altijd kwaadaardig. Daarna is het natuurlijk eindeloos nagedaan. Verder is het de uitzondering die de regel bevestigt en uitermate goed gemaakt met een schitterende soundtrack. En absoluut geen feel good film, maar een feel sad film.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2557 stemmen
Life as We Know It
Zeker
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Dat was die niet in 1982 toen ik m voor het eerst zag. Ken geen enkele film over de vriendschap tussen een jongetje en een alien van voor die tijd. Aliens waren daarvoor vrijwel altijd kwaadaardig. Daarna is het natuurlijk eindeloos nagedaan. Verder is het de uitzondering die de regel bevestigt en uitermate goed gemaakt met een schitterende soundtrack. En absoluut geen feel good film, maar een feel sad film.
ja kan ik wel geloven. Ik heb hem voor het eerst dit jaar gezien en dat is waarschijnlijk niet zo goed voor deze film.
ChielB
-
- 165 berichten
- 211 stemmen
Midnight in Paris. Heerlijk ongecompliceerd, zwervend en vrolijk, met kleine doordenkers voor de liefhebber (en kenner).
koningtoet
-
- 73 berichten
- 704 stemmen
the station agent nog niet genoemd?
Zwem de Eend
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
This is my selection of feel good movies,
You will find nothing shocking but I think I am the first to call Intouchables. Jeej!!
Enjoy!!!!
1988 - Working Girl
1985 - Back To The Future 1
1989 - Back To The Future 2
1990 - Back To The Future 3
1990 - Prety Woman
1993 - Groundhog Day
1997 - Good Will Hunting
1999 - Notting Hill
2000 - Billy Elliot
2000 - Finding Forrester
2000 - The Legend of Bagger Vance
2003 - Under The Tuscan Sun
2007 - Flawless (Maybe this is feelgood. I am not sure. I just love the movie)
2010 - Temple Grandin
2011 - Intouchables (a seriously great movie!)
Animation
2007 - Meet The Robinsons
2008 - Kung Fu Panda
2008 - Wall-E
Childrens movies
1964 - Mary Poppins
1996 - Pippi Langkous (Only the Dutch version. It is the best! Pippi is a hero!)
1990 - Home Alone
1991 - Hook
1994 - The Little Rascals
1996 - Matilda
Disney
1974 - Robin Hood (It is so much funier in Dutch! In Dutch they added a lot with the voice over)
1991 - Belle en Het Beest
1992 - Aladdin (Dutch & English)
1994 - The Lion King (only in English)
1999 - Tarzan (In Dutch, I do not know the English version.)
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Lord of the Rings trilogy
Home Alone
Dumb and Dumber
lucluc2808
-
- 4 berichten
- 2 stemmen
Feel good movies zijn voor mij:
It's a Wonderful Life
Sleepless in Seattle
Scrooge
Wedding Crashers
Meet Joe Black
City of Angels
It Could Happen to You
You've Got Mail
Natuurlijk zijn er veel meer en heeft iedereen een eigen smaak, maar zoals ik boven al schreef, dit zijn voor mij Feel Good movies
Dk2008
-
- 10396 berichten
- 746 stemmen
Ik heb het eerlijk gezegd ook wel weer een beetje gehad met die heel oude films. Al heb ik ook een heleboel na de eerste keer nooit weer gezien, moeilijk vindbaar, niet meer op tv, ......
Ik zal hier nog een aantal "klassiekers" met een vrolijke noot neerzetten, die ik vroeger ook al leuk vond maar zoveel jaren later nog steeds. Is het wel handig mocht je die gaan kijken dat je een beetje dezelfde smaak hebt als ik, anders wordt het natuurlijk niks.
Murder Ahoy (1964) en Murder at the Gallop (1963) (die andere twee vind ik toch minder Murder She Said (1961) ging nog wel maar Murder Most Foul (1964) was niet zo leuk, die zijn alle vier met Margaret Rutherford.
Dan heb je nog een drietal romantische komedies met Doris Day en Rock Hudson Pillow Talk (1959) en Send Me No Flowers (1964) maar Lover Come Back (1961) vond ik dan weer minder
AlexvanRiel
-
- 170 berichten
- 538 stemmen
Tien films in willekeurige volgorde.
Alleman (docu)
Heartlands
Big Fish
Searching for Sugar Man (docu)
Moonrise Kingdom
Anvil! (docu)
500 days of symmer
The cave of the yellow dog
Smoke
Schultze gets the blues
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Love actually is de ultieme feel good movie!!!!!
En verder: 'Definitely, Maybe'. Kan mij ook wel vinden in het bovengenoemde 'Life as we know it' (vooral dankzij Katherine Heigl) en ook Enchanted (dankzij Amy Adams) en "Four Weddings and a Funeral' come to mind.
tommykonijn
-
- 4960 berichten
- 2212 stemmen
Puur om de 'feel good sfeer' zou een top 10 van mij er ongeveer zo uitzien:
1. Love Actually
2. Dumb & Dumber
3. Planes, Trains & Automobiles
4. Home Alone
5. Notting Hill
6. Little Miss Sunshine
7. Me, Myself & Irene
8. Uncle Buck
9. Big Daddy
10. The Holiday
Als het om komedies zou gaan, zouden er uiteraard andere titels en een andere volgorde in zitten.
aspers
-
- 159 berichten
- 162 stemmen
Tijd om dit lijstje eens even wat te updaten. 15 van mijn ultieme 'feel-good' movies!
Little Miss Sunshine
Amelie
The majestic
Love actually
Garden state
Matilda
Le concert
In America
Life of Pi
Intouchable
Dan in real life
Slumdog Millionare
The Truman Show
Stranger than fiction
Pleasantville
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
Heb er sinds ik meer en meer wereld cinema heb gezien toch al enkele mooie zien voorbij komen:
deze schieten mij zo te binnen,
Sipur Gadol ( A Matter of Size ) uit 2009 Israël
Paraíso ( Paradise ) uit 2013 Mexico
Amreeka ( Amerrika ) uit 2009 Verenigde Staten
Gigante uit 2009 Uruguay
Relatos Salvajes ( Wild Tales ) uit 2014 Argentinië