- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 300 Horrorfilms
Top 300 Horrorfilms
Noodless
-
- 10038 berichten
- 6176 stemmen
20/20 gezien ( 270 / 300 )
Prachtige top 10 ! Opvallend dat de klassiekers Halloween, Carrie en A Nightmare on Elm Street de top 150 bij mij niet gehaald hebben.
Ik ga dezelfde wijze als Shaky hanteren, vond dat wel leuk. Ik heb 6 films van de top 10 ook in mijn top 10 staan. 
20. Grave (-)
19. TCM (18)
18. Carrie (-)
17. Mother! (95)
16. Á L'Intérieur (20)
15. Saw (21)
14. Halloween (-)
13. A Nightmare on Elm Street (-)
12. Eden Lake (19)
11. Jaws (73)
10. Hellraiser (60)
9. Braindead (74)
8. The Evil Dead (8)
7. Alien (1)
6. Psycho (4)
5. The Exorcist (46)
4. Rec (5)
3. The Shining (54)
2. Martyrs (3)
1. The Thing (7)
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
Dit waren mijn bijdragen:
Wendy's Horror Top 150, a list of films by wendyvortex Letterboxd
Een interessant lijstje, waar ik de nodige input kan uithalen en wat ik zonet al gedaan heb met:
- "Le Notti del Terrore (1981)", zeker omdat ik gisteren "Zombi Holocaust (1980)" heb gezien;
- "Inferno (1980)", van regisseur Dario Argento, van hem moet ik sowieso nog eens wat films zien, want van hem heb ik tot nu toe alleen "Suspiria (1977)" en "Phenomena (1985)" gezien ("Tenebre (1982)", wil ik ook nog zien).
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
Heel leuk gedaan. Zeker titels die ik nu ga checken. RAW heb ik van de week gezien door deze lijst zeker een goed filmpje
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4882 stemmen
Inderdaad Noodless, een leuk idee 
Uit mijn top-10 staan er 5 in deze Top-10.
20. Grave (-)
19. Texas Chainsaw Massacre (22)
18. Carrie (11)
17. Mother! (-)
16. Á L'Intérieur (7)
15. Saw (21)
14. Halloween (3)
13. A Nightmare on Elm Street (12)
12. Eden Lake (31)
11. Jaws (4)
10. Hellraiser (8)
9. Braindead (41)
8. The Evil Dead (2)
7. Alien (6)
6. Psycho (23)
5. The Exorcist (1)
4. Rec (-)
3. The Shining (13)
2. Martyrs (34)
1. The Thing (9)
Shadowed
-
- 11345 berichten
- 6677 stemmen
Van de top 20 staan er 6 in mijn top 150, waarvan 2 in de top 10. Martyrs blijft wat mij betreft mijn #1 echte horror, ondanks dat Revenge (#3) op IMDb als horror geclassificeerd staat.
20. Grave (#85)
17. Mother! (#7)
10. Hellraiser (#122)
9. Braindead (#25)
7. Alien (#144)
2. Martyrs (#5)
Kondoro
-
- 11518 berichten
- 2861 stemmen
Bedankt voor het wederom organiseren alexspyforever en voor een volgende keer ben ik zeker weer van de partij, er van uit gaande dat ik dan ook weer wat meer films heb om uit te kiezen.
Collins
-
- 7282 berichten
- 4306 stemmen
Alles uit de top 20 gezien. Geen idee dat Rec zo populair was.
Zes films uit mijn top 20 hebben de top 20 gehaald. Zeven films komen niet eens in mijn top 150 voor.
Mijn nummer 1 (Christine) staat op plaats 41. Niet gek.
20. Grave (-)
19. Texas Chainsaw Massacre (-)
18. Carrie (71)
17. Mother! (62)
16. Á L'Intérieur (-)
15. Saw (-)
14. Halloween (7)
13. A Nightmare on Elm Street (-)
12. Eden Lake (45)
11. Jaws (3)
10. Hellraiser (72)
9. Braindead (95)
8. The Evil Dead (-)
7. Alien (4)
6. Psycho (68)
5. The Exorcist (6)
4. Rec (-)
3. The Shining (5)
2. Martyrs (121)
1. The Thing (13)
Het was leuk om de top 300 te volgen. Ik denk dat er wel interessante films tussen zitten voor oktober.
Prima job weer alexspyforever
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Een interessant lijstje, waar ik de nodige input kan uithalen en wat ik zonet al gedaan heb met:
- "Le Notti del Terrore (1981)", zeker omdat ik gisteren "Zombi Holocaust (1980)" heb gezien;
- "Inferno (1980)", van regisseur Dario Argento, van hem moet ik sowieso nog eens wat films zien, want van hem heb ik tot nu toe alleen "Suspiria (1977)" en "Phenomena (1985)" gezien ("Tenebre (1982)", wil ik ook nog zien).
Ik zal anders ook een lijstje sturen van mijn top 150 via letterboxd. Eerst me even focussen op het opstellen van de regels voor de horrorchallenge. Zou fijn zijn moest je daar ook aan meedoen 
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
Ik zal anders ook een lijstje sturen van mijn top 150 via letterboxd. Eerst me even focussen op het opstellen van de regels voor de horrorchallenge. Zou fijn zijn moest je daar ook aan meedoen
Bedankt alvast
, er zullen zeker interessante films voor mij tussen zitten (met het foute "Le Notti del Terrore (1981)" in het lijstje van "wendyvortex" heb ik me gisteren al goed vermaakt).
Vanavond ga ik nog een laatste film bekijken (vermoedelijk eindelijk "The Gore Gore Girls (1972)" die ik nu al een aantal dagen heb uitgesteld vanwege andere films) en vanaf donderdag is de vakantie dan helaas afgelopen en zal ik nog vooral films bekijken in het weekend.
Lees ik dat goed, ga je een nieuwe horrorchallenge maken 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Bedankt alvast
, er zullen zeker interessante films voor mij tussen zitten (met het foute "Le Notti del Terrore (1981)" in het lijstje van "wendyvortex" heb ik me gisteren al goed vermaakt).
Vanavond ga ik nog een laatste film bekijken (vermoedelijk eindelijk "The Gore Gore Girls (1972)" die ik nu al een aantal dagen heb uitgesteld vanwege andere films) en vanaf donderdag is de vakantie dan helaas afgelopen en zal ik nog vooral films bekijken in het weekend.
Lees ik dat goed, ga je een nieuwe horrorchallenge maken
Burial Ground staat op ook op mijn lijst en is een van mijn favoriete trash movies, the so bad it becomes good, weet je wel
Maar ik blijf erbij de zombies zien er zo lekker gruizig uit die verkies ik boven de moderne varianten. Enkel Zombi 2 heeft er ook zulke lelijkerds die "vers" uit de grond komen.
En ja een horrorfilm challenge die organiseer ik elk jaar rond deze tijd. Dan deelt ieder welke horrorfilms ie kijkt.
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
Burial Ground staat op ook op mijn lijst en is een van mijn favoriete trash movies, the so bad it becomes good, weet je wel
Des te fouter een film is, des te leuker ik hem vaak vind. Dat geldt niet alleen voor Horror films want een Actie / Misdaad film zoals "Natural Born Killers (1994)" en een Komedie film zoals "Freddy Got Fingered (2001)" vind ik daar ook toe behoren.
Ik gaf zonet aan om vanavond nog te gaan voor de "The Gore Gore Girls (1972)", maar er is nog een andere film doorheen gekomen, te weten "Killer Barbys (1996)" van nota bene regisseur Jesús Franco (van hem heb ik tijdens de Coronacrises heel veel films gezien) met daarin Maria Angela Giordan (oftewel de foute moeder in "Le Notti del Terrore (1981)") en die lijkt me wel interessant (dus waarschijnlijk ga ik die eerst nog kijken). Er zijn pas 5 stemmen op uitgebracht en hij heeft een gemiddelde van 3,20*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Des te fouter een film is, des te leuker ik hem vaak vind. Dat geldt niet alleen voor Horror films want een Actie / Misdaad film zoals "Natural Born Killers (1994)" en een Komedie film zoals "Freddy Got Fingered (2001)" vind ik daar ook toe behoren.
Ik gaf zonet aan om vanavond nog te gaan voor de "The Gore Gore Girls (1972)", maar er is nog een andere film doorheen gekomen, te weten "Killer Barbys (1996)" van nota bene regisseur Jesús Franco (van hem heb ik tijdens de Coronacrises heel veel films gezien) met daarin Maria Angela Giordan (oftewel de foute moeder in "Le Notti del Terrore (1981)") en die lijkt me wel interessant (dus waarschijnlijk ga ik die eerst nog kijken). Er zijn pas 5 stemmen op uitgebracht en hij heeft een gemiddelde van 3,20*
Ik vind The Gore Gore Girls trouwens een van de mindere van HG Lewis, ik vind er zeker 4 beter van de regisseur. GGG heeft een erg vervelende protagonist naar mijn mening.
FleashEater is trouwens ook in de stijl van Burial Ground. Simpel verhaal, personages zijn bijzaak, het gaat om de kills en redelijk wat gratuit naakt. Geregisseerd door Bill Hinzman die net als in NIght of the Living Dead de rol van de originele zombie op zich neemt 
edit:
Bij deze mijn lijst
MM Horror movies individual top 150, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
FleashEater is trouwens ook in de stijl van Burial Ground. Simpel verhaal, personages zijn bijzaak, het gaat om de kills en redelijk wat gratuit naakt. Geregisseerd door Bill Hinzman die net als in NIght of the Living Dead de rol van de originele zombie op zich neemt 
edit:
Bij deze mijn lijst
MM Horror movies individual top 150, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
Bedankt
en het lijstje ziet er interessant uit (ik heb er inmiddels al een "bookmark" van gemaakt, zoals ik dat ook gedaan heb met de lijst van Wendy) er staan zelfs behoorlijk wat films in van voor de jaren 70. Die "FleshEater" lukt me nog niet om binnen te halen, maar is opzicht ook niet erg want ik zag al een aantal andere interessante films en met name deze:
- Fascination (1979)
, die heb ik al binnen.
En verder:
- Communion (1976)
- The Wizard of Gore (1970)
- Happy Birthday to Me (1981)
- La Morte Vivante (1982), die heb ik ook al binnen.
Nu mijn vakantie min of meer is afgelopen (morgen nog één dag), zal het wel even duren voordat ik een aantal films heb gezien (ik heb er nog een aantal op de plank liggen)
Het zijn gelukkig wel bijna allemaal films die niet al te lang duren (zo rond de 80 - 90 minuten) en dat vind ik tegenwoordig ook wel prettig.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5318 stemmen
great Job alexspyforever
Een groot leeuwendeel van de 1185 films heb ik gezien, had er ook al meer dan een halve eeuw tijd voor 
Van de niet geziene wil ik de meerderheid zelfs niet zien maar toch heeft die hele lijst, vooral buiten de top 300, ook voor mij zijn (gevarieerde) vruchten afgeworpen:
Humanoids from the Deep (1980)
Staan op de To See List 
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
great Job alexspyforever
Een groot leeuwendeel van de 1185 films heb ik gezien, had er ook al meer dan een halve eeuw tijd voor 
Van de niet geziene wil ik de meerderheid zelfs niet zien maar toch heeft die hele lijst, vooral buiten de top 300, ook voor mij zijn (gevarieerde) vruchten afgeworpen:
Humanoids from the Deep (1980)
Staan op de To See List
De meeste heb ik (ik ben nog net geen halve eeuw oud, maar ik moet daar volgend jaar weel aan geloven, mijn ogen zijn al in de afgelopen paar jaar achteruit gegaan en ik maak dan ook soms gebruik van een lees-
, maar ik hoop niet dat ik dan al 's nachts moet opstaan om te plassen
) in dat lijstje gezien ("Humanoids from the Deep (1980)" zelfs vorige week) op de onderstaande twee na dan en die lijken (leuke woordspeling m.b.t. Horor) me ook wel interessant:
- The Hunt (2020), die heb ik zonet ook binnen geharkt en het is ook een mooi nummer van Sepultura en ook één van hun zachtste.
- Trauma (2017),
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5318 stemmen
De meeste heb ik (ik ben nog net geen halve eeuw oud, maar ik moet daar volgend jaar weel aan geloven, mijn ogen zijn al in de afgelopen paar jaar achteruit gegaan en ik maak dan ook soms gebruik van een lees-
, maar ik hoop niet dat ik dan al 's nachts moet opstaan om te plassen
) in dat lijstje gezien ("Humanoids from the Deep (1980)" zelfs vorige week) op de onderstaande twee na dan en die lijken (leuke woordspeling m.b.t. Horor) me ook wel interessant:
- The Hunt (2020), die heb ik zonet ook binnen geharkt en het is ook een mooi nummer van Sepultura en ook één van hun zachtste.
- Trauma (2017),
Leesbril: Check
Plassen: Check (ligt ook wel aan wat ik die avond gedronken heb 
Dan is er ook nog het kunnen wakker blijven, de meeste films doe ik zo in +- 3 keer 
Gisteren The Rezort gezien, uiteraard begin ik met de zombies
, was een middenmootje.
Het meest kijk ik toch wel uit naar die Trauma...
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
waar vind ik de link naar de volledige lijst vanaf 300 tot 1?
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Hier heb je ze allemaal, U96. 
MM Horror 1099-1185, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
MM Horror 1000-1098, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
MM Horror 898-999, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
MM Horror 798-897, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
MM Horror 697-797, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
MM Horror 599-696, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
MM Horror 501-598, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
MM Horror 398-500, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
MM Horror 349-397, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
MM Horror 301-348, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
MM Horror Top 300, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd
Theunissen
-
- 12266 berichten
- 5513 stemmen
Leesbril: Check
Plassen: Check (ligt ook wel aan wat ik die avond gedronken heb 
Dan is er ook nog het kunnen wakker blijven, de meeste films doe ik zo in +- 3 keer 
Gisteren The Rezort gezien, uiteraard begin ik met de zombies
, was een middenmootje.
Het meest kijk ik toch wel uit naar die Trauma...
Ojee daar staat me wat te wachten (ik vond het al van de ogen erg en ik zit nog altijd wat in de ontkenningsfase) 
Met het niet wakker kunnen blijven, dat heb ik meestal op de vrijdag (dan val ik ergens tussen 0:00 en 01:00 uur in slaap op de bank) na een werkweek (houdt voor mij om 5:30 uur opstaan en om 17:00 uur weer thuis), daarna houd ik het wel vol tot circa 03:00 uur. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik dan ook ergens rond 12:00 uur opsta als ik niet hoef te werken.
"The Rezort" heb ik destijds op "Film1" gezien en is inderdaad een middenmootje (kreeg 3.0* van mij), maar wel leuk om gezien te hebben. Naar Trauma ben ik ook benieuwd, maar die heb ik nog niet compleet binnen.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
Jammer dat ik hier niet aan meegedaan heb door een filmdipje, maar zal wel van de lijst gebruik maken. Zal vermoedelijk veel beter zijn dan die TSZDT lijst of ICM forum horror top 250.
Bedankt voor de organisatie
88/300 trouwens.
Nog niet gezien uit top 250:
2. Martyrs
8. The Evil Dead
9. Braindead
10. Hellraiser
13. A Nightmare on Elm Street
16. Á L'Intérieur
Wil ze wel allemaal zeker zien incl. Evil Dead II