- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 300 Horrorfilms
Top 300 Horrorfilms
DjFrankie
-
- 3412 berichten
- 3495 stemmen
Ik heb mijn top 120 ook verstuurd
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
51. Burnt Offerings
Chips.... die ben ik vergeten.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nou vooruit omdat we dan toch de lijstjes aan het delen zijn en op speciaal verzoek van Kondoro0614 en voor ieder ander die nieuwsgierig is naar mijn lijstje hij is te vinden op letterboxd;
MovieMeter Top 150 Horrorfilms, a list of films by joolstein • Letterboxd
Het was nog best lastig om maar 150 titels te selecteren, ik had nog graag minstens 50 titels meer er in willen zetten!
Dat is voor volgende keer dan en dan mag jij wél helpen met de berekening 
Noodless
-
- 10038 berichten
- 6176 stemmen
Pfff vind dat best moeilijk...top 30 is min of meer wel duidelijk gezien de punten. Maar dan daarna
films met score gemiddeld tussen 3,75 en 4 sterren ..tja...dat zal toch wat op gevoel moeten gebeuren gezien het feit dat de meeste films al een heel tijd geleden is dat ik ze gezien heb. Tja..kan natuurlijk ze opnieuw eens bekijken...wat ook wel gaat gebeuren, maar nu niet...ik heb hier nog teveel films liggen om nog te zien. Ik ga proberen....en sommigen dan maar op gevoel als beide films evenveel scoren.
Shaky
-
- 3734 berichten
- 13043 stemmen
Same here hoor Noodless; tot aan een bepaald nummer zijn het wel mijn favoriete horrorfilms (al is de volgorde nog steeds een dingetje; ik heb geen vaste nummer 1 of 2, etc.), maar vanaf nu 50 ofzo wordt het natte vinger werk. Vraag me eenzelfde lijst volgende week op te stellen en die ziet er waarschijnlijk heel anders uit. Ach, tis ook de charme van het spelletje.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Pfff vind dat best moeilijk...top 30 is min of meer wel duidelijk gezien de punten. Maar dan daarna
films met score gemiddeld tussen 3,75 en 4 sterren ..tja...dat zal toch wat op gevoel moeten gebeuren gezien het feit dat de meeste films al een heel tijd geleden is dat ik ze gezien heb. Tja..kan natuurlijk ze opnieuw eens bekijken...wat ook wel gaat gebeuren, maar nu niet...ik heb hier nog teveel films liggen om nog te zien. Ik ga proberen....en sommigen dan maar op gevoel als beide films evenveel scoren.
Ik heb alles op gevoel geplaatst gewoon niet gekeken naar mijn waarderingen 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Mag ik die erin zetten ipv La Cabina (1972) dat is namelijk een kortfilm en die is niet toegestaan in deze lijst?
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Mag ik die erin zetten ipv La Cabina (1972) dat is namelijk een kortfilm en die is niet toegestaan in deze lijst?

Noodless
-
- 10038 berichten
- 6176 stemmen
The Silence of the Lambs zie ik al voorbij komen...mijn vraag is dat nu een horrorfilm? Imdb en moviemeter niet aangegeven. Vind dat ook wel goeie film....maar mag die dan ook genomen worden in deze lijst?
Noodless
-
- 10038 berichten
- 6176 stemmen
Zelfde vraag gezien mijn interesse...de film I Saw the devil vind ik keigoed...heeft heel wat aanwezige bloederige en horrorelementen en toch zowel imdb als moviemeter geen genre horror 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Noodless vertrouw gewoon op uw buikgevoel. I saw the Devil vind ik zelf niet veel soeps maar het is wel horror en is ook al geselecteerd door iemand.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
Ze zijn Romance | Road Movie | Sci-fi nog vergeten.
Noodless
-
- 10038 berichten
- 6176 stemmen
Gang_Star oké...staat meer van onder....eigenlijk nooit zo verder gekeken. Vind dat raar dat het al niet bovenaan erbij staat maar ok bedankt.
alé alexspyforever een topper
net zoals E... L... 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Even een update, momenteel heb ik 17 lijsten (die van mezelf inbegrepen) binnen. Aan een top 300 zullen we zonder probleem komen.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Ik heb ook Silence of the Lambs per ongeluk toegevoegd. Vind ik ook meer een Thriller. Ach boeien ook...
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik heb ook Silence of the Lambs per ongeluk toegevoegd. Vind ik ook meer een Thriller. Ach boeien ook...
Denk niet dat het een erg doorslaggevende rol zal spelen in het eindresultaat.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Heb ik dat nu gedroomd of had ik gisteren geen bericht gezien van jeroentjuhhhhh hier?
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Nummer 6 tot en met 15:
Maus, The
Event Horizon
III - The Ritual
Babysitter, The
Beyond the Black Rainbow
Crimson Peak
Hush
Others, The
Mother!
World War Z
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
19 lijstjes binnen ondertussen en er komen er nog wel enkele bij.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ondertussen 20 lijstjes verwerkt...
Don Homer
-
- 510 berichten
- 1297 stemmen
Mooi initiatief. Heb even nagekeken maar ik kom maar tot een stuk of 40 echt goede horrors die ik gezien heb. Dus moet dit helaas laten gaan. Succes ermee!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Van wie hoop ik komende week nog een lijstje te ontvangen:
Oh en Woland kan je John Milton niet overtuigen?
Woland
-
- 4796 berichten
- 3815 stemmen
Ik zal hem nog eens vragen, hij is er nog niet op ingegaan 
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
De mijne komt zeker nog maar ik neem er wel de tijd voor.