menu

Film / Toplijsten en favorieten / Sight & Sound toplijsten

zoeken in:
Je Vous Salue, Marie (1985) : 1 stem

Copie Conforme (2010) : 2 stemmen

Providence (1977) : 5 stemmen

Moy Drug Ivan Lapshin (1984) : 5 stemmen

Il Deserto Rosso (1964) : 8 stemmen

La Prise de Pouvoir par Louis XIV (1966) : 8 stemmen

Qing Mei Zhu Ma (1985) : 3 stemmen

Zire Darakhatan Zeyton (1994) : 10 stemmen

Louisiana Story (1948) : 2 stemmen

Trzy Kolory: Bialy (1994) : 0 stemmen

Vind het maar heel erg vreemd dat de mooiste ( audiovisueel ) , beste ( verhaaltechnisch / narratief ) en leukste ( inhoudelijk ) film van Krzysztof Kieslowski geen stemmen heeft ...

xgogax schreef:
Vind het maar heel erg vreemd dat de mooiste ( audiovisueel ) , beste ( verhaaltechnisch / narratief ) en leukste ( inhoudelijk ) film van Krzysztof Kieslowski geen stemmen heeft ...

Vind het anders heel begrijpelijk want het is ronduit de slechtste van Kieslowski maar misschien komt dat vanwege mijn aversie voor Julie Delpy.

Geen regisseurslijstjes van Lav Diaz en James Benning maar wel de 27-jarige Raya Martin en ene Quentin Tarantino die in plaats van 10 gewoon 12 titels inlevert. Ik zeg diskwalificatie!

eerste leuke ontdekking:

uit het lijstje van Yoshio Yasui | BFI | British Film Institute - explore.bfi.org.uk

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://i52.tinypic.com/2hxylow.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Kosaku Yamashita - Bakuchi-uchi: socho tobaku AKA Big Time Gambling Boss (1968)

deel 4 van een serie zo te zien:

Bakuchi-uchi. 1967
Bakuchi-uchi: Ippiki-ryu. 1967
Bakuchi-uchi: Hujimi no Shobu. 1967
Bakuchi-uchi: Socho tobaku. 1968
Bakuchi-uchi: Nagurikomi. 1968
Ikasama Bakuchi. 1968
Hissatsu bakuchi-uchi. 1969
Bakuchi-uchi: Nagare-mono. 1970
Bakuchi-uchi: Inochi-huda. 1971
Bakuchi-uchi: Gaiden. 1972

quote:
"Big Time Gambling Boss is a masterpiece of yakuza's films. Yukio Mishima considered it had the qualities of classic tragedies"

quote:
"Paul Schrader says this is the greatest of all Yakuza films"

quote:
"ranked #35 on kinema junpo's 1995 list of the 100 greatest japanese movies"

Niet op MoMe zo te zien?

vandaar ook dat ik het een echte ontdekking noemde

Verhoeven schreef:
Geen regisseurslijstjes van Lav Diaz en James Benning maar wel de 27-jarige Raya Martin en ene Quentin Tarantino die in plaats van 10 gewoon 12 titels inlevert. Ik zeg diskwalificatie!

Grappig om te zien dat hij gewoon op de Bad News Bears heeft gestemd! Verder vond ik de keuze van Sion Sono voor Babe: the Gallant Pig en Turks Fruit wel opvallend!

De stem voor Babe van Sion verbaasd me nieteens zo eigenlijk

Sion Sono, Susanne Bier, Terrence Davies, Tsai Ming-Liang [GRAPJAS], Whit Stillman, Walter Salles, Ulrich Seidl, Nanouk Leopold, Olivier Assayas, Pablo Stoll, Paul Greengrass, Pen-Ek Ratanaruang, Peter Tscherkassky en Peter von Bagh én Peter von Bagh:

I was approached both as a critic and as a filmmaker, which means that I have two lists, entirely different, and corresponding to my schizophrenia about the roles that were the cause of the two letters. If I could pick one more title, it would be Alexandr Dovzhenko's Aerograd (1935)

I was approached by two different letters & requests as both a critic and a director, and I have proceeded accordingly. This means that I have two lists, entirely different, and corresponding to my schizofrenia about the roles that were the cause of the two letters.

Michael Glawogger, Mia Hansen-Løve, Matthew Vaughn, Manoel de Oliveira, Lukas Moodysson, Lodge Kerrigan en Lisandro Alonso om er maar weer eens een paar te noemen.

Dat commentaar is ook heel leuk om erbij te lezen. Hier eentje:

My list is based on personal preferences rather than historical significance. I imagined myself being allowed to watch only ten films for the rest of my life. Or actually, to be completely honest, in such a scenario I would probably switch one or two of the films on the list and get some stupid comedies instead – it's just that I can't decide on which one(s). Or even better (if they counted as films), I would pick some TV series (first of all: Friends).

Lodge's lijst valt me een beetje tegen. Wel leuk om Annie Hall te zien natuurlijk

Haha Tsai. Kiest dan ook net een van zijn mindere naar mijn mening, maar voor zo'n lijst wel het meest toepasselijk misschien. En Seidl bevestigt zijn heldenstatus maar eens (ook een tip: Faits Divers). Als ik zo wat lijstjes afga merk ik dat veel regisseurs Cassavetes waarderen.

Opvallend dat slechts één film van Visconti redelijk scoort Il Gattopardo haalt plaats 57 bij de critici.

Morte a Venezia en La Caduta degli Dei zijn amper te bespeuren !

"Paul Schrader says this is the greatest of all Yakuza films"

Dat heeft ie ook over Red Peony Gambler: Flower Cards Match gezegd. Die was in ieder geval goed!

Iemand heeft zelfs gestemd op "Downfall Reworked for YouTube"
Helaas kun je er niet op klikken en zo zien wie het is.

Ook leuk: Slavoj Zizek.

In Film > Toplijsten en favorieten > Sight & Sound best films of 2017:

De Sight & Sound lijst met een overzicht van hetgeen 188 internationale critici de beste films van het jaar 2017 vinden staat online:

Sight & Sound’s best films of 2017 - bfi.org.uk

Get Out op 1. En verder valt me voornamelijk op, hoeveel films hier nog moeten uitkomen of mij in ieder geval onbekend zijn. Zama bv.

Snnnnoooooooorrrrreeeee.

Enige nuttige aan zulke lijstjes is dat het de klassiekers in de algemene S&S lijst in een ander perspectief plaatst.

Ach ja, het is wel een lijst waar ik elk jaar naar uitkijk. Ik ben denk ik niet de enige. Hoog gewaardeerd + onbekend = kijktip?

Get Out op 1

Haal er wel een paar (twee) tips/reminders uit: Loveless en vooral You Were Never Really Here. Verder inderdaad veel titels waarvan ik nooit gehoord heb.

Biosguru schreef:
Ach ja, het is wel een lijst waar ik elk jaar naar uitkijk. Ik ben denk ik niet de enige. Hoog gewaardeerd + onbekend = kijktip?

Niet als ik kijk naar de films die ik wél gezien heb en in de lijst staan. Crappy Nolan film en doorsnee horror gewaardeerd om een maatschappijhippe boodschap. En een paar klassieke arthouse namen die ik herken.

Misschien moeten al die lijstjesvoters ontnuchteren om tot het besef te komen dat Twin Peaks geen film is (ook al had Lynch dit voor ogen).

Horendol word ik ervan!

Of je het met de lijst eens bent of niet. Het is de meest gedegen lijst elk jaar. Voor wat betreft een overzicht van critici smaak. Ik heb Get Out ook niet op 1. staan. Prima horror verder.

Biosguru schreef:
Prima horror verder.

Middle of the road genoeg en BELANGRIJK op een manier waarop het niet gewaardeerd wordt als je er een kritische noot bij plaatst.

Als genrefilm stelt het echt bitter weinig voor en qua regie gaat Peele echt geen prijzen winnen, buiten het goed getimede concept en de gewoon degelijke uitvoering heeft die film niet zo veel te bieden. Maar da's uiteraard eigen aan lijsten waar favorietenlijstjes van een grote groep geturfd worden. De minst aanstootgevende heeft de meeste kans om te winnen.

Ben iets milder over de film zelf, maar ben het wel eens met Onderhond, kan mij ook niet helemaal aan de indruk onttrekken dat het ook allemaal wat PC keus is van de waarschijnlijk toch voornamelijk blanke stemmers. Het is een aardig debuut, maar of het een echte cineast is moet ik ook nog zien, en of het de tand des tijds echt lang zal doorstaan waag ik ook te betwijfelen. It ain't no Do The Right Thing dat mag duidelijk zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:54 uur

geplaatst: vandaag om 03:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.