• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.015 stemmen

International Film Festival Rotterdam - IFFR

zoeken in:

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

SimonSav schreef:

Zijn er eigenlijk rittenkaarten beschikbaar, of moet je echt alles afzonderlijk gaan kopen?

Nee, voor nadere info: scroll verder in dit forum. Kortingspassen en lastminutes daar is alles mee gezegd.

Mijn steeds voller wordende filmagenda: My calendar for IFFR | IFFR

Ik verwacht Verhoeven Bélon Montorsi voskat78 nog wel de hand te schudden dan wel te herkennen!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Kijk aan, spot nu een Kate Lyn Sheil vehikel, cool.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ga ik weer eens naar het IFFR, krijg ik plek 1830 in de wachtrij. Gelukkig heeft m'n mattie Arnie meer geluk (243).

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Wachtrij gepauzeerd staat hier

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Verwachte tijd om op de site te komen: meer dan een uur...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik was #103, dus ik was er snel doorheen. Dit is mijn programma, zoals meestal twee dagen:

Zaterdag 26 februari:

12:15 Diamantino (Pathé 5)

15:15 After Images (KINO 3) Dit nog onder voorbehoud, heb er ook nog geen tickets voor.

17:15 One, Two, Three (LantarenVenster 2)

19:45 Take Me Somewhere Nice (Pathé 1) Ja, deze krijgt een release hier, maar ik ken de regisseur persoonlijk en wil daarom graag bij de première zijn.

Zaterdag 2 februari:

9:30 The Spy Gone North (Pathé 7)

13:30 L'livre de image (Pathé 6)

16:00 Kino im Kopf (KINO 4)

19:15 There Is Nothing Finer Than Bad Weather (LantarenVenster 6)

Hopelijk kom ik nog enkelen van jullie tegen!

Arnie

• 1082 berichten
  • 1881 stemmen

Appeltje eitje. Tickets ook al binnen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Gewenste programma gelukt.

Vrijdag 26 januari:

19:00 A Land imagined.

Zaterdag 27 januari:

09:15 Ozen (The river)

13:00 Cities of last things

16:30 Manta Ray

20:45 Nuestro Tiempo

Zondag 28 januari

09:30 Long day's journey into the night

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Bij mij was the wind jammer genoeg uitverkocht. Ofja jammer genoeg, hierdoor kan ik wel naar romantic comedy

26ste

11.15 romantic comedy

16.30 manta ray

20.15 aren't you happy

2de

10.15 bathtubs

13.15 pet names

16.00 kino im kopf

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Zaterdag 2 februari

The Gold-Laden Sheep & the Sacred Mountain 18:15 - 19:57 Pathé 5 (x3)

Enige die ik echt moest hebben. Misschien koop ik er nog wat bij. Paar mid lengths kunnen op de Cinevillepas en heb een grove selectie van een stuk of 25 waarvan ik een aantal op de R'dampas probeer mee te pakken (zal veel minder worden dan voorgaande jaren dus ik weet niet of ik je ga zien Mr Thee )

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Voorlopig programma. Moet nog wachten met kaartjes bestellen en zal het eea nog wel veranderen en eromheen plannen.

Donderdag 24 januari:

La Flor (Parte 1 (11:30 - 15:02 in LantarenVenster 5)

Vrijdag 25 januari:

La Flor (Parte 2) (12:45 - 17:58 in Pathé 6)

Zaterdag 26 januari:

La Flor (Parte 3) (11:30 - 16:46 in LantarenVenster 5)

Zondag 27 januari:

Diamantino (12:30 - 14:28 in Oude Luxor)

Alva (15:00 - 17:04 in LantarenVenster 1)

Maandag 28 januari:

Out of Tune (12:45 - 14:44 in Pathé 7)

Tarde para morir joven (17:00 - 19:16 in KINO 4)

Dinsdag 29 januari:

Sophia Antipolis (11:45 - 14:11 in Pathé 3)

Introduzione all'oscuro (14:30 - 16:07 in Pathé 2)

A janela (maryalva mix) (17:30 - 19:23 in LantarenVenster 6)

BNK48: Girls Don't Cry (19:45 - 21:59 in Cinerama 1)

Donderdag 31 januari:

That Cloud Never Left (13:45 - 15:16 in Pathé 6)

Nietzsche Sils Maria Rochedo de Surlej (17:00 - 18:34 in LantarenVenster 4)

Vrijdag 01 februari:

Skid (14:15 - 16:26 in Pathé 2)

A noite amarela (17:00 - 19:08 in LantarenVenster 4)

Zaterdag 02 februari:

Lost Holiday (11:30 - 13:11 in LantarenVenster 4)

Pet Names (13:15 - 14:56 in LantarenVenster 5)

Kino im Kopf (16:00 - 17:53 in KINO 4)

Murder Me, Monster (20:45 - 22:40 in Pathé 5)

tbouwh

• 5809 berichten
  • 5400 stemmen

We slagen er weer in elkaar tot de slotavond mis te lopen Pim maar La Flor is wel een gemis bij mij, ik heb daar lang over getwijfeld maar het was uiteindelijk toch een te grote ingreep. Hopelijk is die naar het festival ergens te bekijken of krijgen.

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Vooruit dan nog 'n paar speciale dingen:

Masterclass Carlos Reygadas

Hilton Le Jardin

25 jan. 2019, 16:30

The Seven Last Words + live score

de Doelen Jurriaanse Zaal

25 jan. 2019, 19:30

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Fijn dat nog iemand het speelfilmdebuut van Ico Costa gaat kijken. Toch wel één van de vijf films waar ik het meest naar uit kijk.

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Dit is mijn programma. 7 films verdeeld over 7 dagen:

Donderdag 24 januari:

Lazzaro felice (17:00 in Pathé 4)

Vrijdag 25 januari:

Soy tóxico (13:15 in Cinerama 5)

Zaterdag 26 januari:

Nuestro tiempo (20:45 in Pathé 2)

Zondag 27 januari:

Shadow (20:00 in Schouwburg Grote Zaal)

Maandag 28 januari:

High Life (14:00 in Pathé 1)

Donderdag 31 januari:

Doubles vies (21:15 in LantarenVenster 1)

Zaterdag 2 februari:

Pájaros de verano (18:00 in Pathé 6)

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

tbouwh schreef:

We slagen er weer in elkaar tot de slotavond mis te lopen Pim maar La Flor is wel een gemis bij mij, ik heb daar lang over getwijfeld maar het was uiteindelijk toch een te grote ingreep. Hopelijk is die naar het festival ergens te bekijken of krijgen.

En ik krijg het steeds voor elkaar om bijna elke dag naar LanterenVenster te moeten.

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

McSavah schreef:

Voorlopig programma. Moet nog wachten met kaartjes bestellen en zal het eea nog wel veranderen en eromheen plannen.

Pet Names (13:15 - 14:56 in LantarenVenster 5)

Kino im Kopf (16:00 - 17:53 in KINO 4)

Gezel zie je daar dan. Ik moet jammer genoeg lost holiday missen maar Bathtubs Over Broadway is recht in mijn straatje van niche docu's en volgens de kritieken moet het geweldig wezen.

Mennoniet

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Zou best wel weer eens naar Rotterdam willen, maar het is me echt te duur en te gedoe. Festivalscope (al dan niet in combi met Unleashed) wordt het dus weer, 10 films voor 2 tientjes. Alle films beginnen rond 20:00 en allemaal in dezelfde zaal, zeg gerust hoi als je me ergens tegenkomt:

Donderdag 24 januari: House of My Fathers

Vrijdag 25 januari: You Have the Night

Zaterdag 26 januari: Fabiana

Zondag 27 januari: Alva

Maandag 28 januari: While We Are Here

Dinsdag 29 januari: Introduzione all’oscuro

Woensdag 30 januari: The Mercy of the Jungle

Donderdag 31 januari: The Garden Apartment

Vrijdag 1 februari: Dead Horse Nebula

Zaterdag 2 februari: Again Once Again

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

IFFR 2019 Programmabijlage by iffr278 - Issuu

??

Handy!

Ben overigens benieuwd wanneer de door Mennoniet genoemde films (+andere hbf films) ook op IFFR Unleashed binnen druppelen!

IFFR agenda zal ik hopelijk nog wat opfleuren met BF films!

pour moi

• 10 berichten
  • 528 stemmen

Mennoniet schreef:

Zou best wel weer eens naar Rotterdam willen, maar het is me echt te duur en te gedoe. Festivalscope (al dan niet in combi met Unleashed) wordt het dus weer, 10 films voor 2 tientjes.

Zat even te kijken op de website. Maar je hebt dus een maand (in het geval van IFFR) om de film eenmalig of hoe werkt het precies? Verder zijn er ook maar een beperkt aantal ''kaarten'' te verkrijgen?

Mennoniet

• 7 berichten
  • 0 stemmen

Het beperkt aantal kaarten valt meestal wel mee, maar gekunsteld 'sold out' komt af en toe voor ja. En inderdaad, je hebt een maand en kan eenmalig kijken (met beperkte terugspoelmogelijkheid). Behoorlijk wat pareltjes gezien daar al.

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Ik heb besloten om 5 extra films er bij te pakken. Zo ben ik elke dag op het filmfestival te vinden.

29 januari 2019:

A noite amarela (16:30 in Cinerama 5)

30 januari 2019:

Ash Is Purest White (14:15 in De Doelen Willem Burger Zaal)

31 januari 2019:

Bloody Marie (17:00 in De Doelen Jurriaanse Zaal)

1 februari 2019

Genèse (12:45 in Schouwburg Grote Zaal)

Killing (21:00 in Cinerama 1)

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Zo het spits is eraf. De openingsfilm Dirty God lag me niet zo. Polak (van wie ik nog niets had gezien) kan best wat, maar op basis van deze film moet ze iemand anders het script laten schrijven vooral. En ik heb doorgaans toch liever films waarvan het laatste kwartier het beste is dan films waar die niet meer op het niveau komen van de eerste drie scenes.

Vandaag een prima dag gehad. Lekker vroeg begonnen met Rohrwacher, ook een regisseur die nog niet op mijn pad gekomen was. Dat was een erg fijne kennismaking. In veel opzichten erg Italiaans. Een film ook met filosofische, sociale, politieke en religieuze lagen, maar dan verpakt in een relatief toegankelijke film, binnenkort in de filmhuizen. Daarna een Koreaans relatiedrama dat nog moet worden toegevoegd. Begint een beetje aarzelend, maar is in het laatste half uur behoorlijk raak. Tsai's gezichtenfilm viel me mee, ondanks dat het Tsai is niet meteen hele hoge verwachtingen van, maar het was fijn. Nog fijner was de tweede van Domingo Sotomayor, ik ben dol op haar waarnemende, terloopse manier van vertellen. Rosie tenslotte is een Iers sociaal drama dat niet heel ver afstaat van Ken Loach of de broertjes Dardenne. Verre van een revolutionaire film, maar prima in zijn soort.

Basto

• 11922 berichten
  • 7397 stemmen

Dag 1, bijna traditioneel was mijn eerste film een tegenvaller. The Wind was niet vooruit te branden en de fotografie nogal sfeerloos. Met 86 minuten was deze ‘minimal horror’ toch nog een lange zit.

Pajaros de Verdano was gelukkig een positieve uitschieter. Een gemoedelijke Columbiaanse indianenstam raakt van slag door de ontdekking van de wiethandel. Erg fijne film.

Sons if Denmark was een bij vlagen erg sterk drama over de opkomst van extreem rechts in Denemarken (Europa), maar op het eind vervalt de debutant in veel clichees die makkelijk vermeden hadden kunnen worden.

Soy Toxico, een argentijnse zonbiefilm maakte de hoge verwachtingen helaas niet waar. Het bleek meer een post apocalyptische survival tale. Wel sfeervol geschoten, met mooie sets, maar weinig menorabeke gore of actie.

Op naar dag 2

Basto

• 11922 berichten
  • 7397 stemmen

Zonde ook dat Pathe Schouwburgplein na de verbouwing in zo’n veel te dure supermarkt is veranderd. Het was al de minst sfeervolle locatie, maar nu is het er echt vreselijk.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Dag 1: 0500 uur kotsend kind, weinig slaap voor de eerste dag IFFR. 0730-1600 uur werken.1600 uur, starten met een leuk praatje met voskat78 vooraf en de film over de Indianenstam Pájaros de Verano (2018) en een zeer boeiend verhaal van de castingdirector (noem je dat zo?) achteraf. Ogen vielen inmiddels bijna dicht maar het lukte net om bv Verhoeven een stevige hand te geven en een goed festival te wensen. Vervolgens een Roti bij Chinny (lijnbaan) en de heerlijke -wind it up- 90ies revivalfilm Beats (2018) Pathe 1 of Kino 1 waren betere locaties geweest voor een geweldige primetime premiere geweest op vr of za maar dit (Schouwburg) bleef een feest! 2330 uur knockout:zzz.

voskat78

• 510 berichten
  • 829 stemmen

Zo, ook voor mij was gister IFFR weer begonnen! Het was over het algemeen genomen een prima start van deze 48ste editie, met als begin Winter’s night wat opzich niet slecht was, maar ook niet echt een hoogvlieger. Zoals eerder aangeven werd het pas het laatste half uur echt interessant. Beetje ging/yang zeg maar?gelukkig liet de tweede film niet te wensen over ,waarbij Colombiaanse indianenstammen de wiet buisnes ontdekken met alle gevolgen van dien. Dus een keer niet het standaard narcos verhaal, dat kent iedereen wel. Ook de bij tijd en wijle mooie shot’s en het boeiende verhaal maakte het voor mij wel de film van de dag!? Als afsluiter stond Sons of Denmark op het programma. Een prima drama over de opkomst van een rechts populistisch partij in Denemarken. De film begint sterk wanneer de bom ontploft en is prima te volgen, maar jammer genoeg is het laatste half uur voor mij gevoel een beetje over de top en had de regisseur daar best andere keuzes mogen maken. Al met Mag ik niet klagen voor deze eerste dag. En het was Leuk om Mr Thee gezien gesproken te hebben

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Wat een dag. Twee films gezien (of eigenlijk één en een derde) en twee keer 5*. Long Day's Journey into Night voelde met zijn 140 minuten wel een tikkeltje kort aan na daarvoor 6 uur aan La flór te hebben gezeten.

Straka

• 206 berichten
  • 564 stemmen

La flor had van mij nog wel langer mogen duren, gelukkig morgen nog een deel.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.