- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Sorteren per letter lijkt er alleen niet bij te zijn, misschien iets waar ik weer overheen kijk. Gelukkig heb ik de krantenbijlage nog.
cholopotter
-
- 135 berichten
- 106 stemmen
Word vooralsnog niet heel erg enthousiast van het programma en zowel de website als het magazine vandaag zijn in vergelijking met alle voorgaande jaren nogal schraal en lelijk. Als mensen tips hebben voor must-sees die niet zijn aangekocht door distributeurs...
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Even snel doorgelopen en ik kom tot dit zover(dus ook mijn tips):
http://i.imgur.com/VjFzpit.png
Vooral wat grote gaten opvullen maar dat gaat me wel lukken, FOAM en Boijmans Van Beuningen al erg lang niet meer bezocht dus komt mooi uit. Zondag moet ik jammer genoeg skippen omdat ik slaap nodig heb en na al die films door ga naar BAR voor Helena Hauff
Enigste nadeel is dat ik niet in Nederland ben wanneer de voorverkoop begint maar wel internet te beschikking heb dus hopen dat het allemaal goed komt. Ik schat de kans ook niet echt hoog in dat mijn selecties snel uitverkopen
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Bij het samenstellen van het programma kom ik ook al titels tegen die al te bestellen zijn, het gaat bijvoorbeeld om voorstellingen binnen IFFR-Live en de Midnight Surprise.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Oef, geweldige selectie aan oudjes, met die Glauber Rocha wellicht als hoogtepunt. Je zal mij waarschijnlijk veel in LV6 aantreffen, maar er is zoveel meer dat ik wil zien.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Ik ga ook flink in de oudjes dit jaar inderdaad. Erg veel moois daar!
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ga dit jaar voor het eerst naar IFFR (sowieso m'n eerste echte filmfestival ooit), samen met user Arnie. Leuk om een programma in elkaar te knutselen voor het weekend van 29-31 januari.
Wat moet ik verwachten over het uitverkocht raken van films? Komt dat veel voor?
Ik wil bijvoorbeeld de vrijdag graag beginnen met Sono.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ongelofelijk veel Japanse films dit jaar, zeg! En dan bedoel ik niet alleen Adachi.
eRCee, Pathé 5 zal wel even duren voordat het uitverkocht is. Ik weet niet wanneer je wil proberen kaartjes te kopen, maar ik denk dat dat in de eerste shift zeker moet gaan lukken.
Titels die snel uitverkocht zullen raken zijn denk ik dingen als Anomalisa, Demolition, Room en zo.
Ik tel trouwens volgens mij ook een record aantal titels met Nederlandse ondertitels. Ik heb 1/3 van het programma doorgewerkt en ben al op 20 titels.
En: Grandrieux 3x in een kleine(re) zaal, dat wordt stressen met de kaartverkoop 
En: Dé geheimzinnige De Oliveira is te zien - 1x...
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Ook ik ga dit jaar voor het eerst, al ga ik waarschijnlijk maar voor één dagje, voornamelijk om Malgré la Nuit en Evolution mee te pikken.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ongelofelijk veel Japanse films dit jaar, zeg! En dan bedoel ik niet alleen Adachi.
100 Yen Love / Masaharu Take, 2015 – 113’
The Dork, the Girl and the Douchebag / Yosuke Okuda, 2015 – 141’
Gonin Saga / Takashi Ishii, 2015 – 130’
Happy Hour / Ryusuke Hamaguchi, 2015 – 317’
Lowlife Love / Eiji Uchida, 2015 – 110’
Ow / Yohei Suzuki, 2014 – 89’
Pieta in the Toilet / Daishi Matsunaga, 2015 – 120’
Sayonara / Koji Fukuda, 2015 – 112’
The Shell Collector / Yoshifumi Tsubota, 2016 – 87’
Three Stories of Love / Ryosuke Hashiguchi, 2015 – 140’
Too Young to Die / Kankuro Kudo, 2016 – 120’
The Whispering Star / Sion Sono, 2015 – 100’
Yakuza Apocalypse / Takashi Miike, 2015 – 125’
Masao Adachi:
Galaxy / Masao Adachi, 1967 – 75’
Sex Game / Masao Adachi, 1968 – 71’
AKA Serial Killer / Masao Adachi, 1969 – 86’
Red Army PFLP / Masao Adachi/Koji Wakamatsu, 1971 – 71’
Artist of Fasting / Masao Adachi, 2015 – 105’
Dit is al veel meer dan ik in mijn festival kan stoppen en dan zijn er zo nog een paar dingen die ik echt niet wil missen. Kijken of ik voor 3 of 4 dagen iets in elkaar kan draaien.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Komt ook doordat GJZ sinds zoveel decennia niet meer verantwoordelijk is voor Japan. Happy Hour ga ik op de zondagochtend doen. Zal wel de enige zijn? De Sono's sla ik normaal gesproken direct over maar deze ga ik proberen. Verder nog geïnteresseerd in twee Adachi's. Is er nog de nieuwe Hashiguchi ...
Wat verwachten jullie van Sayonara? En deze ga ik waarschijnlijk ook doen. Twijfel nog over The Shell Collector en Sharing. Te veel keus. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Nee, waarom?
Lijkt me de ideale zondag ochtend start - ook omdat ik zelf Grandrieux wil overslaan.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Van Adachi is er ook nog Female Student Guerrilla. Voorlopig is mijn agenda zo.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Het IMDB-cijfer? Te lang? Waardoor ze andere titels moeten skippen.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Domme vraag waar weet iemand hoe de tiger discount pas online werkt. Ik heb hem een week geleden al gekocht maar nu lees ik dit:
Vanaf de reguliere voorverkoop op vrijdag 22 januari 2016 kun je op deze website tickets kopen; vanuit het programmaschema of op de webpagina van een specifiekefilm. Op het moment dat je de Tiger Discount pas in je winkelmandje hebt zittenkun je tickets kopen met een gereduceerd tarief. Gedurende het festival kun je ook aan de kassa's van de festivallocaties en de Centrale Kassa in de Doelen tickets aanschaffen.
Dus hoe ik het lees dat je de pas (pas) op die dag moet kopen bij de kaartverkoop maar ik heb hem dus eerder gekocht. Of word hij automatisch toegevoegd als de voorverkoop open gaat?
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Bij het kopen van de kaarten kun je het tarief kiezen, in jouw geval dus het Tiger Discount tarief kiezen.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Bij het kopen van de kaarten kun je het tarief kiezen, in jouw geval dus het Tiger Discount tarief kiezen.
Ahja, ja zover was mij duidelijk. Maar die worden dan meteen op het pdf/kaartding geladen(eerste keer dat ik met de digitale pas werk) want die staat niet bij mijn tickets zover.
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Ja, de kaarten worden op de "pas" geladen. Zelf heb ik Tiger Friend, maar ik neem aan dat de Discount een gelijke werkwijze heeft.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Ja, de kaarten worden op de "pas" geladen. Zelf heb ik Tiger Friend, maar ik neem aan dat de Discount een gelijke werkwijze heeft.
Dan nog een vraag(tjah). Kun je zien bij tickets op myiffr site dat je een Tiger Friend ben? Want anders is het mij duidelijk
Bedankt ieder geval voor de antwoorden
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Wat gaan jullie doen van Claudio Caligari? Van IMDB:
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Dan nog een vraag(tjah). Kun je zien bij tickets op myiffr site dat je een Tiger Friend ben? Want anders is het mij duidelijk
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Top dan lijkt het in orde.
Wat gaan jullie doen van Claudio Caligari? Van IMDB:"Amore Tossico" (1983) directed by Claudio Caligari is an unforgettable and sometimes funny drugsploitation flick about a group of youthful drug addicts living in Ostia, a bleak seaport of Rome. Cesare Ferrari who plays long-haired Cesare died of AIDS in 1989.
Ik heb Amore Tossico een jaar of 2 geleden gezien en raad hem van harte aan als ze die draaien. Voor de rest heb ik alleen Amore tossico gezien wat ook een erg interessante film is met een naar thema en geweldig rauwe uitwerking.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Tijdens het doorspitten van het programma ben ik het hoogtepunt -iig geval waarschijnlijk qua bang for buck en speelduur- tegengekomen:
Simulacrum Tremendum | IFFR
Deze voorstelling gaat zeker een van meest epische happy endings van het IFFR van de afgelopen jaren krijgen: "Deze dertien uur durende filmische en muzikale vertoning markeert het afscheid van programmeur Gertjan Zuilhof van het festival."
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
13 uur in de meest beroerde zaal van het festival: Cinerama 7. De gifbeker moet tot het laatst leeg blijkbaar 
Maar als je er oprecht zin in hebt - veel plezier! 
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Longlist gemaakt met zo'n 40 titels, vanavond kijken wat ik echt wil en kan gaan zien.
Niet alleen veel Japans, ook veel Deens tegengekomen.
Maar ook veel tv-series, waarom zou je 2 afleveringen willen zien? Ik snap het niet.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ja dat laatste is ook wel opvallend.
Verder wel een sterk/interessant programma op papier vind ik, misschien toch mijn voornemen maar weer wijzigen 
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Vind dit ook de grootste onzin: Night and Fog in Zona | IFFR