• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.003 acteurs
  • 198.997 gebruikers
  • 9.371.552 stemmen

International Film Festival Rotterdam - IFFR

zoeken in:

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Nu Balabanov er niet meer is moeten we het hier maar mee doen? En verder nog wat titels plus ik vernam dat de dagkrant per direct verdwijnt. Blijft zo niet veel meer over ...

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Malick schreef:

plus ik vernam dat de dagkrant per direct verdwijnt. Blijft zo niet veel meer over ...

De papieren versie dan neem ik aan? Waar moet ik anders info over titels, gesprekken en achtergronden vandaan halen. Moet ik die allemaal zelf opzoeken?

Kan me wel voorstellen dat dat gelijk een makkelijk te realiseren bezuiniging is (drukken en distribueren), maar de info die je verliest lijkt me toch behoorlijk essentieel.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Mooie lijst, die Verhoeven zojuist linkt....zo te zien zijn er veel TIFF titels in verwerkt..hierbij wat indrukken.

Three stories of Love, krijgt er gunstige kritieken...ik houd het in de gaten...verhalen over het ontbreken van liefde...Chevalier en Les Chevaliers Blancs ga ik hopelijk zien vanwege het genre (komedie) in het eerste geval en vanwege het onderwerp in het tweede geval. "Yo" lijkt een intiem sociaal drama te zijn en wekt zeker ook hierdoor mijn aandacht. El apóstata lijkt me best melig. Endorphine (2015) wordt vaag genoemd maar is vast lekker vreemd. Montreal La Blanche wekt ook mijn aandacht.

Nb. ik dacht te hebben gelezen dat The Daily Tiger een alternatief (digitaal) zou krijgen.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Ik neem aan dat de DT-stukken in de app komen.

Straka

• 206 berichten
  • 564 stemmen

De Daily Tiger wordt vervangen door een 80 pagina's tellend "glossy"-magazine genaamd Tijger!

Dit moet ruimte geven aan meer diepgang en achtergrondartikelen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Bah , je moet niet tornen aan dingen die een festival sfeer ondersteunen. Maar een nieuwe directeur wil ook weer ergens zijn plas overheen doen blijkbaar.

Ik wil elke dag wat te lezen hebben en niet met een glossy van 80 pagina's sjouwen. Wordt-ie makkelijk door te scheuren dat ik elke dag 8 pagina's in mijn tas kan doen?

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Ik moet het eerst ervaren en dan oordeel ik pas. Hoop wel dat er een goed alternatief voor het dagelijkse festivalnieuws komt. De "DT" gaf toch -zoals MR stelt- sfeer: een boost voor elke nieuwe festivaldag.

Een andere "verandering": brave talks allen gepland in Lantaren Venster 1. De data en films staan reeds op facebook/iffr.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

YEAH, een nieuwe Zhengfan en een oude Cohen!

*KLIK*

En Todd Haynes enig echte MEESTERWERK. Zag die onlangs dus dat scheelt weer tijd en ruimte in het volle programma. Fukada's Hospitalité ligt hier op DVD dus een mooi moment om die vanavond erin te doen.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

zojuist een mailtje gekregen waar ik uit op maak dat er tóch passen worden verstuurd, maar dat ze de verkeerde passen aan de verkeerde mensen hebben toegezonden (en of we ze door willen knippen...)

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

skinny_tie schreef:

Ik neem aan dat de DT-stukken in de app komen.

Daar zal dan vast een extra dosis reclame bij geserveerd worden, als de app überhaupt werkt op oudere telefoons (op mijn 5+ jaar oude Galaxy S werkte de IFFR app van vorig jaar iig niet).

Ik denk dat het slim zou zijn de papieren versie in kleine oplage te behouden aangezien er best mensen zijn die geen (nieuwe) smartphone hebben of willen. Maar goed we zien het wel.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Hoop dat ze Green Room als één van de 'afsluitfilms' programmeren op de laatste zaterdag. Zou wel heel ideaal zijn. Voor de rest titels waar de Japanners onder ons wel enthousiast van worden. Toch?

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

De puzzel begint aardig compleet te raken. Al met al gaan de agenda en het programma het bepalen.

Ik baal al bij voorbaat van de dagen/ dagdelen dat ik niet kan (haha).

High Rise (trhiller), NUTS! (hilarische docu), Chevalier (komedie), The Other Side (docu, onderkant samenleving), The Whispering Star (Scifi komedie), staan nu bovenaan mijn verlangenlijst, maar de lijst die erna komt is zo lang dat er nog genoeg te kiezen is.

Het lijkt erop dat de aangekondigde verandering (scroll terug interviews Beyer) zich uit in het kopje "HIGHLIGHTS OF 2015": is dit nu een programmaonderdeel, het staat bij een BF-nieuws op de site..?

Een film als Bone Tomahawk had ik eigenlijk niet meer verwacht; was deze op Netflix te zien ofzo? Het regent stemmen voor die film op MM.

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Ik overweeg altijd de pas maar ga altijd net wat te weinig om het geld ervoor uit te halen. Misschien toch dit jaar voor de korting pas gaan. Erg blij zover ik heb gekeken met high rise(ondergewaardeerde Ballard door een van mijn favoriete eigenzinnige regisseurs op dit moment) en jem cohen's nieuwe ook al is de 2de nogal wisselvallig ontvangen. Volgende week even uitdokteren wat ik allemaal ga zien.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Montorsi schreef:

zojuist een mailtje gekregen waar ik uit op maak dat er tóch passen worden verstuurd, maar dat ze de verkeerde passen aan de verkeerde mensen hebben toegezonden (en of we ze door willen knippen...)

Kreeg dat pasje dus gisteren binnen, bleek om een vrouwelijke vijftiger (zestiger?) met een Tiger-friend pas te zijn. Toen ging ik dat mailtje nog eens goed lezen en stond er in de aanhef 'Beste Tiger Friend', wat ik heel niet ben... er gaat voorlopig wel het een en ander mis zo te zien. M.a.w. of er nou een fysieke Tiger discount pas komt of niet is mij nog onduidelijk...

Even wat anders, hoelaat kon je ook alweer inloggen voor de ticketverkoop van start ging? Uur van tevoren ofzo?

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Het feit dat het helemaal de soep inliep vorig jaar, heeft mijn herinnering over het precieze inlogmoment vertroebeld.

Heb aangeboden de TF pas op te komen halen...al kan ik me voorstellen dat ze helemaal geen tijd hebben voor afhaaltijgervrienden.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Tering, ze hebben de vaart er flink in zitten. Gisteravond kreeg ik de Press & Industry voorstellingen al door en mensen met een accreditatie mogen al vanaf aanstaande woensdag hun kaarten bestellen. Wat een service en een luxe.

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Malick schreef:

Tering, ze hebben de vaart er flink in zitten. Gisteravond kreeg ik de Press & Industry voorstellingen al door en mensen met een accreditatie mogen al vanaf aanstaande woensdag hun kaarten bestellen. Wat een service en een luxe.

Voor de normale mensen is het toch weer vanaf 22 jan?

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Ligt eraan welke pas je hebt. De Unlimited + Tiger Friends mogen bijvoorbeeld al de donderdagavond kaarten bestellen. De rest vanaf vrijdag.

D-ark

• 1755 berichten
  • 420 stemmen

Malick schreef:

Ligt eraan welke pas je hebt. De Unlimited + Tiger Friends mogen bijvoorbeeld al de donderdagavond kaarten bestellen. De rest vanaf vrijdag.

Ahja. Ik weet uit ervaring dat veel dingen waar ik heen wil toch niet uitverkocht raken of vaker draaien dus die dag maakt voor mij niet veel verschil. Bedankt voor de info

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Vandaag enige tijd bezig geweest om twee Volkskranten te reserveren voor morgen. Uiteindelijk maar eentje kunnen vastleggen. Had niet door dat de supermarkten, tankstations en boekenwinkels gestopt waren met het verkopen van kranten. Of slechts per krant één exemplaar. Gaat alles dan tegenwoordig digitaal? Zie het al somber in voor volgend jaar. Weer een traditie minder ...

In ieder geval kan het piekeren en ijsberen beginnen. Gaan ze de twee nieuwe Bennings's vertonen? Wat dan wel uit Roemenië? En hoe zit het met Hongarije? Tot morgenvroeg!

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Sowieso hebben kranten het lastig en ik denk dat landelijke kranten in de provincie het nog lastiger hebben. Landelijke kranten zijn erg randstadgericht.

Hier kun je op elke straathoek nog wel een winkel vinden die dagelijks minimaal 10 of 15 volkskranten binnenkrijgt. In een straal van 10 minuten rondom mijn huis zou ik er morgen zo 150 kunnen kopen gok ik. Dus dat verschilt erg waar je kijkt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Zo te zien is het programma flink gekrompen. De vier secties met lange films beslaan zes pagina's en een kwart onderrand met beschrijvingen. Dat is volgens mij minder dan anders.

De indeling is kleuren krijgt nogal wat aandacht in de inleiding, maar echt helder vind ik het geloof ik niet - maar zoveel maakt dat ook niet uit. Verder inhoudelijk nog niet gekeken, daar kom ik pas vanavond aan toe.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

eerste indruk: met de retrospectieven rond Adachi en de Barcelona School is er bijna een overdosis aan de heftige combi van politiek en sex (revolutie!) aan het einde van de jaren 60 / begin jaren 70. Gelukkig heb ik van Adachi al veel gezien, zodat ik me kan richten op de al even obscure werken uit Barcelona. Invloeden van Godard en Oshima zijn duidelijk uit de omschrijvingen en screenshots... raar eigenlijk dat dit dan zo obscuur gebleven is... wellicht censuur, of is het allemaal toch nét niet zo goed? ik ga het zien!

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Lijkt me de 'nieuwe' Miike?

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Kan idd niet anders dan Yakuza Apocalypse zijn.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Wat zijn de titels uit de Barcelona school beavis? Kan ze niet zo 123 terugvinden op de iffrweb omdat je alleen per dag kunt zoeken. Vicente Aranda staat bekend als een geil mannetje die de actrices zsm uitkleedt, dat is iig zijn voornaamste 'kwaliteit'.

niethie

• 7319 berichten
  • 7243 stemmen

Wat is die site lelijk en onoverzichtelijk geworden zeg. Misschien kijk ik er overheen maar kan nergens zien waar je het programma van A tot Z kunt bekijken. Iemand?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.