• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.057 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.613 stemmen

International Film Festival Rotterdam - IFFR

zoeken in:

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

HBF & CINEMART

Vooral heel erg blij met Memories of the Wind en Yo. Overweeg Alba ook te gaan zien.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Wordt hier nog iets van vernomen? Desde Allá (2015)

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Had ik je dat niet verteld? Die heeft distributeur Contact Film opgepikt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Nee, dat heb je mij niet verteld. Ook niet op de app

Maar goed te horen, die Gerard toch.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ook nog Minotaurus in die sectie. Wordt weer lekker verwarrend.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

ik bestel net m'n tijgerpas, zie ik dat je niet eens meer een fysieke pas krijgt, maar dat je een pdf'je kunt uitprinten... dat is ook wel weer een treurige bedoeling zeg.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Dat was vorig jaar in elk geval ook al.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

oke vorig jaar heb ik nog gesmokkeld met mijn verlopen studentenpas, dus toen was het me nog niet opgevallen.

Er is zo te zien ook nog geen koppeling met de Wallet op de iPhone, dat had alvast een stuk handiger geweest als je dan toch volledig digitaal wil gaan.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Kan aan mij liggen maar ik heb vorig jaar toch gewoon met een pas om mijn nek rondgelopen dacht ik...

Voor normale tickets/last minutes:

...je kon via de telefoon de pdf scannen...

Weinig gehoord verder over dingen die je moet weten als TF. Heeft iemand een handige link?

Deze link spreekt over een pas.

Kaufman's Anomalisa bevestigd overigens!

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Volgens de aankoopbevestiging komt er geen fysieke pas in ieder geval.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Vorig jaar toch echt gewoon met een A4-tje rondgelopen. 't Werkte wel zonder problemen, maar 't is wel zaak m in een plastic hoes te doen, want dat gaat anders geen 10 dagen mee.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Doe je dat vaker, zo rond de jaarwisseling met een A4-tje rondparaderen?

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Dat er geen fysieke tijgerpas meer is is volgens mij al sinds de terugkeer ervan in 2012 of 2013.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

McSavah schreef:

Doe je dat vaker, zo rond de jaarwisseling met een A4-tje rondparaderen?

Wat bedoel je

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik had trouwens een Tiger Discount Pas, geen Tiger Friend, misschien zit daar ook nog verschil in? (behalve dat de Friend duurder is in ruil tegen 1 dag eerder enn gelimiteerd aantal kaarten kopen).

Montorsi schreef:

Er is zo te zien ook nog geen koppeling met de Wallet op de iPhone, dat had alvast een stuk handiger geweest als je dan toch volledig digitaal wil gaan.

Op de sectie 'Kaartverkoop' staat dat dat wél werkt via de MyIFFR account met Wallet voor iPhone of PassAndroid voor Android: Praktische Informatie | IFFR

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Zo herinner ik het me dus ook: een maat van me had een Tigerdiscount en had een pdfje. Ik gewoon een stuk plastic. Die wallet lijkt me handig, maar geldt niet voor een TF pas, zo lijkt me...

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Als je hier niet opgewonden van wordt dan weet ik het ook niet meer:

*KLIK*

Nieuwe films van Grant Gee, José Luis Guerín, Peter Schreiner, Philippe Grandrieux, Giuseppe M., Ben Rivers en Khavn die een Diaz-tje doet. Na deze editie hopelijk voorgoed verdwenen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Net zoals bij Cahiers blijven ze op het IFFR Philippe Garrel stug pluggen. Met wisselend succes wat mij betreft. Guerín wil ik al heel lang eens wat van zien.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

(quote)

Wie mag verdwijnen? Waarom?

Khavn vermoed ik en/of GjZ

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Even resumerend wat er nu bekend is:

-Bright Future (incl. Tiger Awards) voor de nieuwe filmmakers: Hier en hier.

-Voices (incl. Limelight) voor de grote namen: Limelight is al bekend, de rest van Voices nog niet. Behalve 11 Minut (2015) en een paar dingen die onderaan op andere pagina's staan .

-Deep Focus voor retrospectieven en bespiegelingen (incl Regained): Retrospectieven

met namen, maar nog niet de films. Hier komen waarschijnlijk nog wat oudere films en documentaires gerelateerd aan film bij. Ook hieronder valt Signatures, wat vooral een programma lijkt met Rotterdamfavorieten die al langer bezig zijn. En dan is er The Event van Sergei Loznitsa

-Perspectives (incl. Critics Choice) is de vaagste van de vier onderdelen. Enerzijds blijkbaar de kruisbestuivingen tussen film en andere kunstvormen, anderzijds is ook Critics Choice hier beland. De nieuwe Sokurov wordt vertoond en Aaaaaaaah! (2015). Daar staat ook nog wel het een en ander open.

Dan hebben we nog: themaprogramma Id-check dat door alle secties loopt. De korte en mid-length films. En dan nog de openings- en de slotfilm. En een Rotterdams project in het kader van Rotterdam viert de stad.

En zijn hier, hier, hier en hier nog titels en omschrijvingen te vinden.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Vinden jullie het overzichtelijker?

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Wat denk je dat de reden van mijn post is.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Het heeft de gemiddelde bezoeker altijd aan zijn/haar reet geroest in welk programma onderdeel welke film hoort. Straks een bijlage in de krant of een website en films kiezen met een blokkenschema. En geef ze 'ns ongelijk. Die programma onderdelen is vooral wat window dressing naar buiten toe voor de insiders.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Zo is dat! En de subsidiegevers zeiken er weleens over, dat ook.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Het is volgens mij wel voor t eerst dat ze vooraf zoveel titels naar buiten brengen. Dat werkt in dit chaotische overzicht wel door.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Dat laatste is zeker waar. Het hoort blijkbaar bij een nieuwe aanpak, met iets meer info vooraf. Zou het gericht zijn op vollere zalen bij kleinere films? Zal het de kaartverkoop in het algemeen doen toenemen?

Ik stoor me niet aan de chaos, het gefragmenteerd film-of programmanieuws. Bovendien vermaak ik me wel met de gefaseerde informatie over films. Wie stoort zich wel en waarom? Subsidiegevers...

Ik ken de cijfers niet, maar vele bezoekers zullen slechts 1 of enkele films zien. En ja die geven dan niet om het programma dat al dan niet in fasen wordt gepresenteerd, maar meer om het festival, de volkskrantdag, de beleving, de afterparties. Het zou me verrassen als zij de veronderstelde chaos uberhaupt signaleren....voor velen begint het festival op zijn vroegst met de VK bijlage of de kaartjes voor het begin of eindfeest.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ja dat zeg ik toch precies? Waarom zo ingewikkeld doen? De massa mist het toch, want die verdiept zich pas over tien dagen in het programma. En die enkeling die zich er nu druk over maakt heeft meer aan een overzichtelijk lijstje dan dat pseudo-cultureel verantwoording ge*** van programma onderdelen etc. Khavn presenteren als een belangrijke naam in Signals, Signatures (of hoe het programma ook mag heten) is natuurlijk een gotspe en leidt bij elk ander festival onherroepelijk tot je ondergang. Zo niet bij Rotterdam - maar goed Khavn mag voorgoed verdwijnen inderdaad.

Ondertussen kijk ik uit naar de nieuwe Hashiguchi Ryosuke en wacht ik tot de betreffende donderdag met het programma, wat Verhoeven hier ook denkt te pluggen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.