- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
(Willie) mee eens over die series. Mr Robot was bv gisteren op tv. Het commerciele succes van deze zet betwijfel ik. Heb overigens meer "moeite" met vullen van de weekenden met niet limelight films. Ben ook benieuwd of het aantal LL films absoluut of relatief groter is dan de rest in vgl met voorgaande jaren.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
dit wordt het voor mij
vr 29/1
sex game
dante no es
malgre la nuit
za 30.1
to love
the other side
el viento sabe que vuelvo a casa
sayonara
zo 31/1
the sky trembles and the earth is afraid
chevalier
artist of fasting
a woman, a part
ma 1/2
l'ombre des femmes
oscuro animal
lejos de los arboles
despues del diluvio
di 2/2
el abrazo de la serpiente
strange case of shiva
ditirambo
cada vez que…
aoom
wo 3/2
tenemos la carne
cabezas cortadas
minotauro
mother
do 4/2
noche de vino tinto
acteon
the fourth direction
strange love
vr 5/2
goodbye, boys!
winwin
esa sensacion
three stories of love
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Opgelet voor de toevoegers onder ons. Deze IFFR-titels staan allemaal in de wachtrij:
- Tenemos la Carne
- The Strange Case of Shiva
- This Summer Feeling
- Lampedusa
- El Viento Sabe Que Vuelvo a Casa
- Where I Grew Old
- Alba
- La Última Tierra
Veel ervan niet te vinden op IMDB.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Gisteren was ik bij de Tiger Friend Preview. De film op het programma was The Assassin, die gaat dus uiteraard ook draaien tijdens het festival. Er komt ook een retrospectief rond Hou Hsiao-Hsien, dit zal na het festival naar EYE gaan, en men probeert Hou als gast te strikken.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ja, dat vroeg ik me ook al af.
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Daar lijkt het inmiddels wel op. Zoals het op de preview werd verteld kwam het over alsof er ook een retrospectief tijdens IFFR zou komen, nu is wel duidelijk dat dit niet het geval is.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Longlist gemaakt met zo'n 40 titels, vanavond kijken wat ik echt wil en kan gaan zien.
Niet alleen veel Japans, ook veel Deens tegengekomen.
Maar ook veel tv-series, waarom zou je 2 afleveringen willen zien? Ik snap het niet.
Waanzin inderdaad...
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Dit jaar eens voor een unlimitedpas gegaan. Eerste kaarten zijn binnen, waaronder de blijkbaar erg gewilde Grandrieux op vrijdagavond. Nu even verder puzzelen.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Je kan tickets voor meerdere films tegelijk bestellen neem ik aan, of gaat het telkens per film?
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
De IFFR Tigerfriend bestelervaring 2016
Volstrekt ongeloofwaardig dat High Rise voor zaterdagavond binnen 2 uur is uitverkocht..tenminste dat geeft het systeem aan...blijkbaar geven ze niet alle kaarten vrij. Al met al liep het voor het overige wel een stuk beter dan vorig jaar.
starbright boy doel je er met <quote> "de blijkbaar erg gewilde Grandrieux" op dat die (ook) gelijk uitverkocht" is? Nb. ik overweeg de last minute optie op zondagochtend/ Malgré la Nuit
Qua (persoonlijke) planning lijken films waar ik erg naar uit keek als Nuts!, Yo en wellicht ook High Rise minder makkelijk in te plannen...
Wel erg tevree over de voorlopige (overige) planning.
wo 27
Beyond Sleep
do 28
Les Chevaliers Blancs
vr 29
Montanha
Land of Oz
za 30
(volgt nog)
zo 31
Chevalier
The Garbage Helikopter
(ma 1, niks of weinig, di 2 paar films last minute hoop ik)
wo 3
The Other Side
The Green Room
do 4
(avond volgt nog)
vr 5
The High Sun
za 6
Thirst
eRCee je kan als volgt bestellen: drukt dan op "afrekenen" en kan dan daarna pas in het "afrekenscherm" weer "links onder" verder winkelen. Vanavond zit er nog een max van 10 films op. En per 1 film 1 ticket extra. Morgen is dat niet meer zo.
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Mr Thee
-
- 1588 berichten
- 1197 stemmen
Ik vernam net (goede rappe feedback via email!) dat het vooral aan het aantal plaatsen van cinerama 7 ligt......jammer dat ie in zo'n kleine zaal draait op zaterdag dus...maar inderdaad Straka ik heb stiekem hoop dat er wat vrij komt...en wellicht maak ik er anders op de woensdag een laat filmbezoek van.
wolfmanrene
-
- 688 berichten
- 2912 stemmen
Retro (vanaf 5/2) en bezoek Hou (15/2) is EYE; The time to live and the time to die en Dust in the Wind zijn in restauraties en met NL ondertitels vanaf 18/2 beschikbaar voor het hele land.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Volgens mij nog niet genoemd, en wellicht in de ogen van de échte festivalgangers een nono, maar ik noem het toch. Sowieso leuk voor de thuisblijvers:
ITV : Het Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR)
Het Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR) zal dit jaar plaatsvinden van woensdag 27 januari t/m zondag 7 februari. Van 29 t/m 31 januari zullen er vijf films van het IFFR worden uitgezonden op kanaal 999 (KPN Presenteert) ter promotie van het festival.
Dit alles in het kader van IFFR Live, waarbij vijf films die in première gaan tijdens het IFFR tegelijkertijd via KPN op iTV en in meer dan veertig filmtheaters elders in de wereld worden vertoond.
De films zullen uitgezonden worden op kanaal 999 (KPN Presenteert). Dit kanaal is alleen beschikbaar voor KPN klanten. De volgende films zullen worden uitgezonden:
- Vrijdag 29 januari, 20.00u: As I Open My Eyes
- Zaterdag 30 januari, 16.00u: The Model
- Zaterdag 30 januari, 20.00u: Prejudice
- Zondag 31 januari, 16.00u: La novia
- Zondag 31 januari, 20.00u: The Garbage Helicopter
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ik heb deze al toegevoegd van de Barcelonese stroming:
Noche de Vino Tinto (1966)
Dante No Es Únicamente Severo (1967)
Sopar, El (1974)
Acteón (1967)
Aoom (1970)
Cada Vez Que... (1968)
Informe General Sobre unas Cuestiones de Interés Para una Proyección Pública (1977)
Ditirambo (1969)
Nog twee/drie kunnen er toegevoegd worden, Ik heb geen plek meer vanwege twee andere titels buiten het iffr.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Je weet pas als je een goed schema hebt samengesteld voor het IFFR als je Hong Sang-Soo en Philippe Garrel niet als opvullertjes hebt. Overschatte 'auteurs'. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Hong Sang-soo viel gisteren bij mij als laatste uit het schema omdat ik me 8 minuten had verrekend en er dus een kleine overlap tussen voorstellingen bleek en ik op zoek moest naar iets anders (wat een hele trits verschuivingen tot gevolg had). Dus nu zijn zowel Hong als Garrel niet in het voorlopige rooster beland. Maar de daadwerkelijke kaartverkoop vanavond (vannacht? morgen?) kan alles nog omgooien natuurlijk.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Ik heb deze al toegevoegd van de Barcelonese stroming

Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Hong Sang-soo viel gisteren bij mij als laatste uit het schema omdat ik me 8 minuten had verrekend en er dus een kleine overlap tussen voorstellingen bleek en ik op zoek moest naar iets anders (wat een hele trits verschuivingen tot gevolg had). Dus nu zijn zowel Hong als Garrel niet in het voorlopige rooster beland. Maar de daadwerkelijke kaartverkoop vanavond (vannacht? morgen?) kan alles nog omgooien natuurlijk.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Mother heet inmiddels Mama en het aantal Garrells en Hongs op DVD / BD is ook nog steeds schrikbarend laag. Het francofone deel van de cinefielen zitten goed, maar de Engelsen...
Nadeel van deze Hong is ook dat hij voor een Hong film ook tamelijk lang is. Iets waar Garrell gelukkig dan weer geen last van heeft.
De trend van kortere films op het IFFR vind ik ook dit jaar wel weer zichtbaar - al zijn er uitschieters. Maar ook de Japanners lijken toch in het merendeel onder de twee uur te klokken.
Where Are You Going inderdaad - maar daar heb jij dan op een gegeven moment wel weer een screenertje van geregeld natuurlijk.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Doordat ik zo'n Russische dooibuff ben helaas geen Hong in Cinerama 1. Of ik moet te laat komen. Zelfs geen Sono en Takashi Ishii ingepland staan. Zware tijden, Yo (ook geen MM).
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Dat klinkt als dezelfde 'overstap' 
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
oh je wordt tegenwoordig willekeurig in een wachtrij gedropt
Voor niks om 7u klaargezeten.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
verwachte tijd... meer dan een uur...
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Zit steeds ergens tussen half 9 en 9 uur. Denk dat ik eigenlijk alleen voor de Grandrieux op tijd moet zijn, wellicht nog voor de Rivers, maar de rest in mijn programma zie ik zo snel niet uitverkopen, of het moet weer zo'n Tiger zijn.
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
2136, valt niet mee. Vorig jaar ging het beter. Maar goed, nog 1881 te gaan.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
fluctueert nu rond 9 uur.. hoop dat het zo blijft want ik heb tot half 10..