• 159.413 films
  • 9.802 series
  • 29.092 seizoenen
  • 608.538 acteurs
  • 355.202 gebruikers
  • 8.897.028 stemmen

Kledingtopic

zoeken in:

Mug

• 13949 berichten
  • 5968 stemmen

gasten begrijpen blijkbaar nog steeds niet dat het geen hype, commerciele bullshit of een rage is en tegen Mug wil ik zeggen dat ik je echt een zielige stakker vindt want als er hier iemand blaat ben jij het wel, maar dat is mijn mening

Iemand heeft constructieve kritiek (op de Mug-humor-manier...ik weet het, niet iedereen apprecieert/begrijpt dat), maar daar wil men niet mee discussieren omdat hij een andere mening heeft (niet tot het sub-cultuurtje behoort), dus gaat men maar schelden.

Ik retourneer de opmerking: Het inleven in andere mensen is al helemaal belangrijk op een site waar mensen met elkaar discussieren en elkaar adviezen geven.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

is Dry Jeans de nieuwe jeans-met-kruis-die-zo-laag- hangt-dat-je-pik-de-grond-raakt?

want dat was een aantal jaar geleden in bij die TIENER skaters

jordybeukeboom

• 6793 berichten
  • 2422 stemmen

Ik heb een AtelierLaDurance gehad. Maar zijn al die broeken dry? Ik heb hem 2ehands gehad en weet alleen dat ie in Parijs gekocht is en waarschijnlijk vrij duur is geweest (was van een collega van mijn moeder geweest). Maar ik heb hem dus wel gewassen, en dat kwam niet ten goede aan de donkerte van de kleuren, het ging echt helemaal vervagen, echt geen mooie blauwe kleur op het einde.

Omdat de broek ook iets te kort was en ik het een soort combi van combat en gewone jeans vond heb ik hem toen weggedaan

jordybeukeboom

• 6793 berichten
  • 2422 stemmen

damon schreef:

is Dry Jeans de nieuwe jeans-met-kruis-die-zo-laag- hangt-dat-je-pik-de-grond-raakt?

want dat was een aantal jaar geleden in bij die TIENER skaters

Jongens blijven lezen, lees eerst zijn 1e bericht eens voordat je iets zegt... Maar dit is dit dus niet, hoewel ik die afgezakte broeken nog steeds zie en er zelf eigenlijk ook 1 wil: geen overgevolgen rage dus

U-96

• 11870 berichten
  • 1808 stemmen

kinjutsu schreef:

Ik behoor niet meer tot de onzindelijke onder ons. Jij wel misschien, maar daar hebben we het een andere keer wel over.

Raar dat je het verkeerd opvat. Was namelijk niet lullig bedoeld.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Jongens, wat nemen we onszelf weer eens heerlijk serieus! Is toch een geintje dit...?! Ik kan niet anders dan hier om lachen.

Ooit (ahum) heb ik als 10-jarige op zomerkamp een spijkerbroek 2 weken niet gewassen en er wel elke dag mee paard gereden, door de modder gebanjerd en verder zowat alles wat je met een broek doen kunt. Stinken dat dat ding deed. Na die 2 weken kon die rechtop tegen de muur blijven staan.

Aan deze herinnering denk ik terug als een maffe jeugd-anekdote, zo eentje die ik af en toe weer eens vertel als de gelegenheid zich aandient.

En nou zitten jullie ons met droge ogen te vertellen, dat dit een mode-trend is geworden? Die je nog van harte volgt ook? En daar mogen wij ouderwetse zielen geeneens grappen over maken of kritische kanttekeningen bij plaatsen?

Nou ja zeg....

U-96

• 11870 berichten
  • 1808 stemmen

Ga je gang. Ik vind dat hele zogenaamde trendgedoe met die verotte ranzige spijkerbroeken ook hilarisch als ik het zo lees.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Ga je gang. Ik vind dat hele zogenaamde trendgedoe met die verotte ranzige spijkerbroeken ook hilarisch als ik het zo lees.

ja, vroeger had je ook die broeken met een scheur erin, die Nike Air Max......ach ja....de tieners moeten ook hun flaters kunnen maken dunkt mij

jordybeukeboom

• 6793 berichten
  • 2422 stemmen

Ach in Nederland wordt altijd je kop eraf gehakt als je boven het maaiveld (lees de grauwe massa) uitsteekt...

Dit is overigens geen aanval op iemand, maar meer een ondersteuning voor mensen die op wat voor manier dan ook met iets origineels/abstracts bezig zijn. Die Dry-broek klinkt misschien belachelijk, maar ik vind het idee erachter heel goed: een persoonlijke jeans, die alleen jou als gegoten zit

kos

• 45929 berichten
  • 8378 stemmen

jordybeukeboom schreef:

Ach in Nederland wordt altijd je kop eraf gehakt als je boven het maaiveld (lees de grauwe massa) uitsteekt...

Mwa, ik heb niks tegen trendy kleding, maar als ik iets lelijk vind mag ik dat wel zeggen hoop ik.

jordybeukeboom

• 6793 berichten
  • 2422 stemmen

jordybeukeboom schreef:

Dit is overigens geen aanval op iemand, maar meer een ondersteuning voor mensen die op wat voor manier dan ook met iets origineels/abstracts bezig zijn. Die Dry-broek klinkt misschien belachelijk, maar ik vind het idee erachter heel goed: een persoonlijke jeans, die alleen jou als gegoten zit

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Mwa, ik heb niks tegen trendy kleding, maar als ik iets lelijk vind mag ik dat wel zeggen hoop ik.

mag dat wel in Nederland?

jordybeukeboom

• 6793 berichten
  • 2422 stemmen

Iedereen voor zich moet maar uitmaken wat ie voor kleding draagt, en ik vind gothics (die toch verre van grijs gekleed zijn) ook niet mooi om te zien. Maar besef wel dat mensen die origineel gekleed gaan kleur geven aan het straatbeeld. Dat mag je lelijk vinden, maar hou respect en ga zo iemand niet belachelijk maken om iets persoonlijks, iets waar hij/zij veel waarde aan hecht.

Jij (in zijn algemeen) mag zoiets dan misschien belachelijk vinden, maar dan is dat toch nog geen feit? 500 minuten lang naar een Hongaarse film kijken kan ook belachelijk worden genoemd. Maar dan ga ik die mensen toch niet uitlachen? Vind t juist interessant...

U-96

• 11870 berichten
  • 1808 stemmen

Ik heb altijd al gedragen wat ik zelf wil dragen. Ik ben mijn ouders zo dankbaar dat ze me niet hebben opgevoed met mode, merkkleding, trends, enzovoort.

Ik blijf me toch altijd verbazen over jongeren die maar dingen dragen OMDAT de rest het ook doet.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Iets dragen omdat de rest het ook doet, ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik kan me er heus echt in vinden als een ander dat wel leuk vind. Mode, prima. Mensen die origineel gekleed gaan en daarmee kleur geven aan het straatbeeld, ben ik het ook mee eens. In de zomer op een warm terrasje mensen kijken is erg leuk.

Maar wat ik in dit geval niet begrijp, en me op de lachspieren werkt (kan het ook niet helpen) is dat je een kledingstuk, een spijkerbroek in dit geval, ZES maanden draagt zonder het te wassen.

En ja, ik heb zelf ervaren dat zo'n ding gaat vormen naar je lichaam enzo, en dat je kunt zien wat je de afgelopen tijd hebt uitgespookt (zie mijn jeugd-anekdote eerder), snap ik ook.

Maar wat ik echt niet snap en wat ik jullie Dry Jeans fans wil vragen:

Vinden jullie dat niet-wassen niet heel erg vies? Jullie hebben het over Dry Cleanen -wat je moet laten doen? dus nog meer poen kwijt?- Wat houdt dat nou precies in? En wat kost dat grapje?

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Jullie hebben me zo ver gekregen dat ik in een tussenuurtje op school op moviemeter ben ingelogd. Nooit eerder gebeurd, maar nu was het echt nodig.

U-96 schreef:

Ik blijf me toch altijd verbazen over jongeren die maar dingen dragen OMDAT de rest het ook doet.

De woorden "trend" en "commercie" vallen om de havenklap, de woorden hebben echter helemaal niks met de hele questie te maken.

Ik zal je wat uitleggen, merken als Nudie Jeans en Atelier laDurance zijn absoluut niet commercieel ingesteld. (Misschien dat Nudie soms een advertentie in een magazine plaatst, deze zijn niet gericht op hun Dry-collectie maar op hun normale collectie). De merken zijn totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld merken als Replay en Diesel die miljoenen uitgeven aan grote reclamecampagnes. De TREND tegenwoordig is dat iedereen Replay en Diesel draagt, het is triest maar waar. Iedereen volgt het op.

Misschien dat je Dry Jeans een contra-trend kunt noemen, ik verzet me juist tegen de trend.

Als het dragen van Dry Jeans een trend was, zou iedereen het dragen. Dit is niet het geval, iedereen vindt het blijkbaar smerig en op mijn school is er 1 andere jongen naast mij die ook Dry Jeans draagt.

Ik verzet me juist tegen de trend, het ligt ook in mijn aard om me van de rest te onderscheiden. Dit is echter niet de enige reden dat ik de broeken draag, ook heb ik oprechte interesse in het product.

Dit zijn precies ook de 2 redenen waarom ik op moviemeter lid ben geworden. Mijn oprechte interesse in films, en mezelf van andere mensen kunnen onderscheiden op het gebied van (bijzondere)filmkennis.

Een merk als Blue Blood is wel van plan even groot en commercieel te worden als bijvoorbeeld Diesel. Dit vind ik jammer want dan draagt straks iedereen Dry Jeans. Mensen zullen ze dan niet meer dragen omdat ze interesse hebben in het product, maar omdat iedereen ze draagt. DAN is het misschien een trend te noemen.

Gelukkig heeft Blue Blood niet alleen Dry Jeans in haar collectie maar ook normale spijkerbroeken.

Kortom: het dragen van Dry Jeans:

- is geen trend!

- heeft niets te maken met commercie en "er bij willen horen"

- en het komt voort uit mijn oprechte interesse in de producten.

- doe ik omdat ik me op deze manier van de rest onderscheidt, op een manier waar blijkbaar de meeste niet snappen, of het bestaan van af weten.

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Dustyfan schreef:

Maar wat ik echt niet snap en wat ik jullie Dry Jeans fans wil vragen:

Vinden jullie dat niet-wassen niet heel erg vies? Jullie hebben het over Dry Cleanen -wat je moet laten doen? dus nog meer poen kwijt?- Wat houdt dat nou precies in? En wat kost dat grapje?

Ik zelf heb geen problemen met het niet wassen van de Jeans. Ik verzorg mezelf goed, en mijn jeans stinken niet, ik heb mijn Nudies 1 keer buiten moeten hangen na een groot feest.

Het Dry Cleanen is ook alleen in uiterste gevallen nodig, een keer was ik in de kauwgom gaan zitten.

Dry Jeans zijn er in verschillende soorten, maten en modellen. De prijzen verschillen natuurlijk ook. Ongeveer van 90 tot 200 euro. Soms ook over de €400, maar dan heb je met dure merken te maken.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Maar wat houdt dat Dry Cleanen in? En hoeveel ben je daarvoor kwijt?

Leno

• 5878 berichten
  • 4171 stemmen

jordybeukeboom schreef:

Het fenomeen dry jeans wordt niet zozeer belachelijk gemaakt, maar meer de manier van aanprijzen: tweede huid, een broek die evolueerd. Kom op, het is een broek!

Daarom reageer iig ik er wat flauw op.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

kinjutsu schreef:

De woorden "trend" en "commercie" vallen om de havenklap, de woorden hebben echter helemaal niks met de hele questie te maken.

Ik zal je wat uitleggen, merken als Nudie Jeans en Atelier laDurance zijn absoluut niet commercieel ingesteld. (Misschien dat Nudie soms een advertentie in een magazine plaatst, deze zijn niet gericht op hun Dry-collectie maar op hun normale collectie). De merken zijn totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld merken als Replay en Diesel die miljoenen uitgeven aan grote reclamecampagnes.

Naar mijn mening maak je hier een vergissing (no offend).

Elk bedrijf dat geen non-profit of semi-profit organisatie is, is een commercieel bedrijf.

Van Dale vermeldt hierover:

com·mer·ci·eel (bn.)

1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk

2 gebaseerd op het maken van winst

Je maakt mij niet wijs, dat de bedrijven die deze jeans in de markt hebben gezet, er geen winst op willen maken. Wat ik hen overigens niet verwijt, het is hun goed recht om dit te doen. Daar zijn het bedrijven voor.

Ook kan ik me niet voorstellen, dat die bedrijven het liefst zo min mogelijk van hun broeken willen verkopen, opdat het exclusief blijft en het geen trend wordt. Waarom maken ze er anders een website over? Juist omdat ze graag willen dat veel mensen hun broeken kopen, zodat het een trend wordt.

Je hebt nu wel gelijk dat het geen trend is, maar dat kan het wel worden als veel mensen geïnteresseerd worden en ook zo'n Dry Jeans willen.

Van Dale maar weer:

trend (de ~ (m.), ~s)

1 richting waarin zich iets ontwikkelt => tendens

2 nieuwe mode

De TREND tegenwoordig is dat iedereen Replay en Diesel draagt, het is triest maar waar. Iedereen volgt het op.

Misschien dat je Dry Jeans een contra-trend kunt noemen, ik verzet me juist tegen de trend.

Een contra-trend is toch evengoed een trend? Afhankelijk natuurlijk, van hoe algemeen het door mensen wordt overgenomen.

Ik verzet me juist tegen de trend, het ligt ook in mijn aard om me van de rest te onderscheiden. Dit is echter niet de enige reden dat ik de broeken draag, ook heb ik oprechte interesse in het product.

Dit zijn precies ook de 2 redenen waarom ik op moviemeter lid ben geworden. Mijn oprechte interesse in films, en mezelf van andere mensen kunnen onderscheiden op het gebied van (bijzondere)filmkennis.

Oprechte interesse in een product is in mijn ogen de enige waardevolle reden om een product te kopen en te gebruiken.

Daar komt nog bij.

Je lijkt te denken dat je jezelf kunt onderscheiden door middel van spullen of filmkennis. Helaas is niks minder waar. Elk mens onderscheidt zich door zijn/haar persoonlijkheid, door karakter en emoties. Daar zit het onderscheid tussen mensen, dat elk mens uniek maakt. Dat zit 'm niet in de kleren die je draagt of de films die je gezien hebt of alle regisseurs en acteurs die je uit je hoofd weet te noemen. Je bent van jezelf al uniek, omdat je mens bent. Dat is al waardevol genoeg, materie voegt daar niks aan toe.

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Dustyfan schreef:

Je hebt nu wel gelijk dat het geen trend is, maar dat kan het wel worden als veel mensen geïnteresseerd worden en ook zo'n Dry Jeans willen.

Dustyfan schreef:

Van Dale maar weer:

trend (de ~ (m.), ~s)

1 richting waarin zich iets ontwikkelt => tendens

2 nieuwe mode

Dry Jeans bestaan al heel lang, sterker nog, het is de originele vorm van spijkerbroeken zoals die in 1872 ooit zijn gemaakt.

De spijkerbroek is inmiddels verbeterd, er is H2O aan toegevoegd zo dat hij meteen comfortabel zit.

Ik weet niet hoelang deze originele vorm van spijkerbroeken weer opnieuw op de markt gebracht zijn, maar ze zijn er zeker alweer 10 jaar. De broeken worden blijkbaar alleen door een select groepje mensen gedragen, anders zou het al een trend/rage geweest zijn. Dit selecte groepje mensen zijn in mijn mening mensen die erg in de mode geinteresseerd zijn.

Het meerendeel van de mensen op deze aarde interesseerd het niet wat ze dragen, of ze vinden iets wel goed omdat iedereen het draagt.

Dry Jeans voldoen niet aan de beschrijvingen zoals die in de Van Dale beschreven staan.

En wat het commerciele gedeelte betreft:

Nudie is inderdaad op winst uit zoals ieder andere organisatie. Daarom hebben ze ook andere producten zoals truien, shirts en H2O spijkerbroeken. Met alleen een Dry-Collectie zou Nudie Jeans moeilijk overleven.

Alhoewel, ik zie soms ook mensen lopen met Dry Jeans, mensen die niet weten wat ze dragen en gewoon zomaar iets gekocht hebben, zonder advies van de verkoper. Als je dan doorvraagt blijken ze de broek gewoon elke week te wassen.

Zo zonde van het materiaal en hun geld.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

H2O, water dus...

Eén van de eigenschappen van katoen is, dat het tot 60% van zijn eigen gewicht aan water kan bevatten, dat geldt voor elk product dat van katoen gemaakt is en daarom zie ik niet in, wat er nou zo bijzonder aan is. Als je er meer water aan toevoegt, voelt de stof dus wel vochtig tot nat aan. Volgens mij kun je dan nog moeilijk van Dry Jeans, ofwel droge spijkerbroek spreken.

Maar goed, wat dat betreft ieder zijn/haar meug...

Ga je ook nog in op de laatste alinea van mij bericht?

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Dustyfan schreef:

H2O, water dus...

Eén van de eigenschappen van katoen is, dat het tot 60% van zijn eigen gewicht aan water kan bevatten, dat geldt voor elk product dat van katoen gemaakt is en daarom zie ik niet in, wat er nou zo bijzonder aan is. Als je er meer water aan toevoegt, voelt de stof dus wel vochtig tot nat aan. Volgens mij kun je dan nog moeilijk van Dry Jeans, ofwel droge spijkerbroek spreken.

Je begrijpt het niet. Die H2O broeken zijn juist de spijkerbroeken die iedereen, jij ook (waarschijnlijk) draagt, dat zijn de voorgewassen jeans, NIET de Dry Jeans

Dustyfan schreef:

Ja, waarom denk je dat mensen onderscheidingen krijgen, niet omdat ze zulke unieke personen zijn. Onderscheidingen worden uitgekeerd aan mensen die iets belangerijks bereikt of gepresteerd hebben.

Ik wil niet zeggen dat ik het gevoel heb dat ik iets belangerijks doe, maar door je anders te kleden dan andere kun je je wel degelijk onderscheiden.

Chuck Taylor

• 1269 berichten
  • 1939 stemmen

Dustyfan schreef:

Hier wil ik wel op ingaan.

Dustyfan schreef:

Daar komt nog bij.

Je lijkt te denken dat je jezelf kunt onderscheiden door middel van spullen of filmkennis. Helaas is niks minder waar. Elk mens onderscheidt zich door zijn/haar persoonlijkheid, door karakter en emoties. Daar zit het onderscheid tussen mensen, dat elk mens uniek maakt. Dat zit 'm niet in de kleren die je draagt of de films die je gezien hebt of alle regisseurs en acteurs die je uit je hoofd weet te noemen. Je bent van jezelf al uniek, omdat je mens bent. Dat is al waardevol genoeg, materie voegt daar niks aan toe.

Je zegt dat je jezelf alleen kunt onderscheiden in de vorm van je persoonlijkheid, je innerlijk. Dat is niet waar.

Als je 10 personen op straat tegenkomt ga je ze onderschieden op de manier hoe ze eruit zien, hier is kleding dus een onderdeel van. En spullen kunnen hier ook een deel in meespelen. Bijvoorbeeld als er een persoon tussenzit met een joint in zijn hand, of een persoon met een mooie auto of bijvoorbeeld met een ipod met hiphop muziek erop. Dit zijn natuurlijk smaken van mensen, dus hun innerlijk, maar dit uiten ze in materiele zaken. Uniek zijn en je onderscheiden is zeker niet alleen aan het innerlijk te bepalen.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

kinjutsu schreef:

Dry Jeans bestaan al heel lang, sterker nog, het is de originele vorm van spijkerbroeken zoals die in 1872 ooit zijn gemaakt.

Ook hieraan mag je twijfelen. Indigo, de oorspronkelijke kleurstof voor spijkerbroeken, is al heel erg lang vervangen door een synthetisch alternatief. Hier kun je daar iets meer over lezen.

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Ik heb geen twijfels. Voor Dry Jeans wordt echte indigo gebruikt.

Dit staat op de zak aan de binnenkant van mijn greycast:

Indigo is a living color, the more you wear and love your Jeans, the more beauthiful they get.

Indigo may transfer when damp wash and dry separately.

Chuck Taylor

• 1269 berichten
  • 1939 stemmen

kinjutsu schreef:

Ik heb geen twijfels. Voor Dry Jeans wordt echte indigo gebruikt.

100% waar

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

kinjutsu schreef:

Je begrijpt het niet. Die H2O broeken zijn juist de spijkerbroeken die iedereen, jij ook (waarschijnlijk) draagt, dat zijn de voorgewassen jeans, NIET de Dry Jeans

Ik begrijp het maar al te goed. Jij zegt dat er water is toegevoegd. Tuurlijk, door wassen. Wat mij betreft gelukkig wel. Waarom noem je het water toevoegen? Katoen bevat van nature water.

Als je inderdaad die broeken maakt op de wijze die in de negentiende eeuw gebruikelijk was, kan dat alleen maar als je de originele indigo daarvoor gebruikt. Daarvoor heb je namelijk een chemische oplossing nodig die het water uit de katoen weert, opdat de indigo zich kan hechten. In dat geval wordt de katoen inderdaad waterafstotend.

Op de sites die je in je eerste bericht aangaf, heb ik nergens zien staan dat dit werkelijk het geval is.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Chuck Taylor schreef:

Je zegt dat je jezelf alleen kunt onderscheiden in de vorm van je persoonlijkheid, je innerlijk. Dat is niet waar.

Als je 10 personen op straat tegenkomt ga je ze onderschieden op de manier hoe ze eruit zien, hier is kleding dus een onderdeel van. En spullen kunnen hier ook een deel in meespelen. Bijvoorbeeld als er een persoon tussenzit met een joint in zijn hand, of een persoon met een mooie auto of bijvoorbeeld met een ipod met hiphop muziek erop. Dit zijn natuurlijk smaken van mensen, dus hun innerlijk, maar dit uiten ze in materiele zaken. Uniek zijn en je onderscheiden is zeker niet alleen aan het innerlijk te bepalen.

Daar heb je een punt, mensen beoordelen elkaar maar al te gemakkelijk op hun uiterlijk.

Maar als je, omgekeerd, je identiteit moet ontlenen aan de broek die je draagt, ben je volgens mij verkeerd om bezig.

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Dustyfan schreef:

Maar als je, omgekeerd, je identiteit moet ontlenen aan de broek die je draagt, ben je volgens mij verkeerd om bezig.

Dit is mijn bedoeling ook helemaal niet. Ik laat er alleen mee zien dat ik interesse toon in het product.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.