- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Kledingtopic
Kledingtopic

Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2345 stemmen
Geinige dingen, maar mij niet gezien in. Niet mijn stijl.
Zoiets had ik ook voor m'n broertje meegenomen;

Brix
-
- 19186 berichten
- 4618 stemmen
@Bakema
Die met "Rasta leeuw" vind ik prachtig.
(Iron Lion Zion - Bob Marley connectie?)

Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Nee, niet die connectie....ik vond het plaatje leuk, koptelefoon met inderdaad rasta "pluggen"haar. Mijn achternaam is wel van Leeuwen, daar is dan toch de connectie .

Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2345 stemmen
Onlangs een leuke t-shirt voor m'n broertje gekocht.
Er waren zat mooie, maar dit vond ik een hele leuke. En hij is er ook blij mee.

Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2345 stemmen
Ja, dat hoor je vaak in raps en andere hip hop nummers. Verder zeggen ''hippe'' mensen dit vaak enzo.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Swag, het meest idiote ding van het jaar. Oorspronkelijk bedoeld als afkorting op posters van feestjes in de jaren '60 zodat ze wisten dat het gay feestjes waren. Swag staat dan ook voor Secretly We Are Gay

Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Raar dat 'swag' dan nu de betekenis heeft van 'zelfingenomen' of 'trots' e.d., naast dat het als stopwoord voor van alles wordt gebruikt (niet door mij overigens, ik ben vast niet hip genoeg:)), terwijl 'gay' nu een soort van 'soft' of 'slap' betekent, naast gewoon nog steeds sinds de 60s homofiel natuurlijk. Gay betekende voor die tijd gewoon blij, terwijl dat woord op die manier nu echt nooit meer gebruikt wordt.
Dat wil zeggen dat woorden in enkele tientallen jaren een totaal andere betekenis kunnen krijgen en ook nog in verschillende scenes/subculturen een eigen leven kunnen leiden.
In bepaalde culturen wil je dus met zo'n shirt andere dingen zeggen dan in andere culturen. Lastig

SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 730 stemmen
Swag, het meest idiote ding van het jaar. Oorspronkelijk bedoeld als afkorting op posters van feestjes in de jaren '60 zodat ze wisten dat het gay feestjes waren. Swag staat dan ook voor Secretly We Are Gay
Klinkt een beetje als een broodje aap verhaal. Wat is je bron?

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Hm eigenlijk nooit over nagedacht. De Urban Dictionary is sowieso een bron maar volgende site ontkracht het weer wat:
Origin of Swag: "Secretly we are gay" - Straight Dope Message Board - boards.straightdope.com
Kan natuurlijk wel zijn dat het een eigen leven is gaan leiden, gebeurt wel eens meer vandaag de dag.

Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3586 stemmen
Bij sommige van die SWAG figuren gaat dat 'broodje aap' verhaal wel op hoor. Jeetje hoe belachelijk kun je er uitzien zeg.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Yolo, nog zoiets idioots Zo'n geval als hieronder had zo makkelijk vermeden kunnen worden..
Aspiring Rapper Tweets YOLO, Then Dies In Drunk Driving Car Accident | Vibe

Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3586 stemmen
Ik kom dit werkelijk overal tegen nu.

Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ja, zoiets had ik ook een keer gepost:
"You can lead a horticulture (whore to culture) but you can't make her think" (Dorothy Parker)
Gebaseerd op het spreekwoord: "You can lead a horse to water but you can't make it drink"

Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2345 stemmen
WTF is yolo???
Ik ken het alleen van een Duitse kerel die erover begint, maar verder

Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2345 stemmen
Klein discussie over ontstaan op 't helft v.d. pagina.

Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Voor het eerst dat ik hier iets van verneem en ik heb er nu al een hekel aan.
Swag ook al zo'n vreselijke term. Ontstaan vanuit de rapwereld en overgenomen door mooiboys en hipsters enzo.

DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen

Minotaures
-
- 7806 berichten
- 2345 stemmen
heeft iemand een idee of weet iemand waar ik zo'n soort jas kan kopen?
Afbeelding is van de film Intouchables en de personage hier is Driss. Het is een zwart lederen jas met een bontkraag.. en dan bedoel ik geen capuchon bontkraag, maar een jas zonder capuchon..

Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Lijkt wel een beetje op zo'n leren vliegeniersjack of bomberjack, alleen dan met donkere kraag. Ik heb er zelf een van Pall Mall met lichte kraag, maar dan ben je wel minstens €350 kwijt. Had 'm geloof ik bij Open32 in Woensel, Eindhoven gekocht, maar dit soort jassen worden door wel meer merken in verschillende winkels verkocht; zoek maar eens op: 'leren bomberjack' of 'leren pilotenjas' of iets in die trant, dan kom je vast genoeg tegen.