- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Kledingtopic
Kledingtopic
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
In Overigen > Algemeen > Dry Jeans:
EVERYONE! Ik weet niet of hier nog meer liefhebbers van dry jeans zijn, ik wel in iedergeval!
Dry jeans zijn ongewassen spijkerbroeken. De broeken zijn ruwer en steviger dan spijkerbroeken die iedereen nu gewend is. Vroeger werden echter alle spijkerbroeken zo verkocht. Als je een dry jeans zo lang mogelijk draagt zonder te wassen, veranderd de broek behoorlijk na een wasbeurt. Natuurlijke kreukels en kleurverschillen etc. zijn het gevolg. Je broek vormt zich tevens ook perfect naar je lichaam. Het wordt een tweede huid, en je dierbaarste bezit
Zelf heb ik er 2:
Een Nudie: Regular Ralf Dry Greycast, 1x gewassen na 6 maanden.
En een Atelier laDurance: Frontier Pants. Ik heb deze nu ongeveer 4 maanden, en ik ben na 9 maanden pas van plan om hem te wassen. Ik heb hem wel 1x laten dry-cleanen omdat er kaugom op zat, GRRR. School is such a hazardous place!
Als er nog meer liefhebbers zijn op deze site, hoor ik dat graag
www.bluebloodbrand.com --> ook erg goede
mikey
-
- 28756 berichten
- 5072 stemmen
Ik dacht eerst dat het een film was!!
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
Dit is het algemene forum, dus ik dacht: eve geen films
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Mag niet, hoor. Er is hier ooit iemand over tuinkabouters begonnen... Kreeg een slotje.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Het beruchte tuinkabouter-topic kreeg een slotje omdat dat een dronkenmans-actie was van iemand die op dat moment nogal vreemde berichten her en der aan het plaatsen was....
Maar goed...ik ben geen liefhebber van droge spijkerbroeken. [wat nu als het regent?]
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7454 stemmen
Ik heb wel een aantal T-shirts van Nudie. Als die broeken net zo zitten als die shirts...niet verkeerd!
Leno
-
- 5897 berichten
- 4286 stemmen
Ik knoei vaak bier op mijn spijkerbroek, omdat men vaak niet kan tappen. Tot het moment dat bierkringen in de mode raken ben ik veroordeeld tot regelmatig wassen..
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
Maar goed...ik ben geen liefhebber van droge spijkerbroeken. [wat nu als het regent?]
Ja dat is inderdaad niet goed
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
Ik knoei vaak bier op mijn spijkerbroek, omdat men vaak niet kan tappen. Tot het moment dat bierkringen in de mode raken ben ik veroordeeld tot regelmatig wassen..
Het is juist de bedoeling dat de broeken vuil worden, dan krijg je meer effect als je ze eenmaal gewassen hebt.
Leno
-
- 5897 berichten
- 4286 stemmen
Zijn er eigenlijk ook Dry underpants? Een perfect gevormde onderbroek, als een tweede huid, is nooit mis!
Leno
-
- 5897 berichten
- 4286 stemmen
Het is juist de bedoeling dat de broeken vuil worden, dan krijg je meer effect als je ze eenmaal gewassen hebt.
Maar tot het moment van wassen loop je dus met biervlekken en borrelnootvlekken (je moet je handen ergens aan af vegen als je je bierglas weer wilt vastpakken).
Ik dacht dat roze shirtjes voor jongens een huiveringwekkende modetrend was, maar dat valt dus nog mee..
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Niet alleen vieze vlekken op je broek, maar wat te denken van de stank. Ik ga altijd over mijn nek (figuurlijk gezien) als ik mijn kleren ruik de volgende ochtend na een avondje stappen.
Ach ja, blijkbaar weer een of andere rare rage dit, net als de reflecterende schoenveters (geel/groen/roze) in de jaren 80.
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
Nee, ik vind niet dat het te vergelijken is met reflecterende schoenveters... Dit gaat veel verder, en als hij stinkt, dan hang je hem gewoon een dag buiten.
Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1953 stemmen
Dry broeken zijn zeker hard, lachen dat er meer moviemeter-gasten zijn die ze dragen.
haha en het is zeker niet zo maar een rare rage als reflecterende schoenveters, je hebt hier te maken met een heel ander niveau rage (als je het al zo wilt noemen).
Ik heb ook 2 dry broeken, een Nudie en een Blue Blood. En jullie hebben het over de problemen met vlekken en stank. De vlekken die erop komen geven het juist een goed effect, het geeft dan jouw levensstijl weer, hoe jij je broek draagt en wat je ermee doet ga je dan terug zien in je broek. Biervlekken en slijtplekken, alles.
Om dit te gaan zien, moet je je broeken inderdaad wel een lange tijd niet wassen wat inderdaad wel tot stank kan gaan lijden. Bijvoorbeeld na een avond uitgaan stinkt je broek vaak. Je kan hem dan gewoon in de buitenlucht hangen voor een paar uurtjes, dan is de stank er wel uit. Een andere optie is eigenhandig stomen, nadat je gedoucht hebt gewoon ff in de douche hangen in de stoom die er dan hangt.
Het effect van drybroeken is keihard, gewoon je eigen style en de meeste dry broeken hebben dope modellen. Wel zijn ze vaak aan de prijzige kant omdat het niet zomaar met goedkoop katoen gemaakt kan worden.
Maar ik ga er zeker nog een aantal dry-jeans aan me collectie toevoegen!
Ozarklynch
-
- 1317 berichten
- 581 stemmen
Maar tot het moment van wassen loop je dus met biervlekken en borrelnootvlekken (je moet je handen ergens aan af vegen als je je bierglas weer wilt vastpakken).
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
Wel zijn ze vaak aan de prijzige kant omdat het niet zomaar met goedkoop katoen gemaakt kan worden.
Maar ik ga er zeker nog een aantal dry-jeans aan me collectie toevoegen!
Hier heb je gelijk in. Het is gebleken dat Japans katoen het best geschikt is. Japans katoen heeft overigens sowieso de beste kwaliteit.
Cool dat je ze ook draagt, eindelijk wat backup.
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
Erg primitief idd...
Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1953 stemmen
Ik dacht dat roze shirtjes voor jongens een huiveringwekkende modetrend was, maar dat valt dus nog mee..
Roze shirts zijn inderdaad naar, maar aan de broeken is niks huiveringwekkends aan. Ik weet niet of jij als je borrelnootjes eet er zo'n mess van maakt dat je hele broek eronder zit? En dat je iedere dag bier drinkt en het voor de lol ook maar op je broek gaat gooien?
Ik maak dat soort grappen iig niet mee, ik sip liever een cognacje trouwens.
Leno
-
- 5897 berichten
- 4286 stemmen
Roze shirts zijn inderdaad naar, maar aan de broeken is niks huiveringwekkends aan. Ik weet niet of jij als je borrelnootjes eet er zo'n mess van maakt dat je hele broek eronder zit? En dat je iedere dag bier drinkt en het voor de lol ook maar op je broek gaat gooien?
Ik maak dat soort grappen iig niet mee, ik sip liever een cognacje trouwens.
Nee het valt wel mee. Maar als ik uit ga krijg ik altijd van die 'na druppelende' biertjes, mijn broek vangt hier nog wel eens wat van op..
Borrelnootjes, kaasknabbels, bitterballen: mijn broek wordt niets bespaard, maar ik was wel vaak!
kos
-
- 46371 berichten
- 8602 stemmen
Hebben we het over die jeans met hippe pisvlekken die ik tegenwoordig overal zie? .
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
Hebben we het over die jeans met hippe pisvlekken die ik tegenwoordig overal zie? .
Ik weet eve niet waar je het over hebt...
kos
-
- 46371 berichten
- 8602 stemmen
Nou van die geel/goudkleurig uitslaande jeans.
Leno
-
- 5897 berichten
- 4286 stemmen
Nou van die geel/goudkleurig uitslaande jeans.
Dat is de tegenhanger: Wet Jeans.
Loopt niet zo fijn maar je bent wel hip!
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Deze jeans zijn echt wel net zo hip als die lichtgevende veters van vroeger. It's all about commerce.
Nog erger, jeans met gaten....kom op zeg, iedereen heeft toch wel een schaar thuis liggen...
Alsof een andere broek niks zegt over de persoon die je bent. Wat een onzin.
En wat een ruzies moeten er wel niet ontstaan tussen de pubers en mama, als mama per ongeluk de broek wast. Stof (hihi) tot nadenken dit.
Leno
-
- 5897 berichten
- 4286 stemmen
O en die jeans met van die stripfiguur afbeeldingen op de kont, pff hoe verzinnen ze het allemaal..
Chuck Taylor
-
- 1269 berichten
- 1953 stemmen
Jongens..
De broeken waar jullie het over hebben, jeans which are all about the commerce en broeken met gaten en broeken met geel/goudkleurig uitslaande vlekken of met stripfiguren op de kontzak hebben niks te maken met broeken kinjutsu en ik het over hebben.
Dus liever gaan jullie niet al te snel oordelen en liever gaan jullie je er niet mee bemoeien als je er niks van af weet...
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
De redenen die door jullie gegeven zijn waarom deze broeken zo ontzettend hip zijn, overtuigen mij nog meer van mijn gelijk. Gewoon pure commercie, een broek die 'echt' bij je past. Pffff, maak er zelf een.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
De redenen die door jullie gegeven zijn waarom deze broeken zo ontzettend hip zijn, overtuigen mij nog meer van mijn gelijk. Gewoon pure commercie, een broek die 'echt' bij je past. Pffff, maak er zelf een.
Volgens mij snap je het punt niet helemaal.
De eerste spijkerbroeken werden ongewassen verkocht. Dit is hoe meneer Levi Strauss het bedoeld heeft. Toen kwam er 1 of andere kerel die besloot dat jeans lekkerder zaten als er H2O aan te pas kwam.
Het dragen van Dry Jeans heeft totaal niks met commercie te maken, het gebeurd al zo lang, heb jij er ooit iets van gemerkt? Nee, mensen die er naar zoeken en geintereseerd zijn in spijkerbroeken en/of in mode komen het tegen. Het is echt geen rage.
"Een broek die echt bij je past." Op deze manier wordt er echt niet over geadverteerd, sterker nog er wordt helemaal geen reclame over gemaakt.
Ik opende dit topic met de bedoel om reacties te krijgen van mensen die ook ervaring hadden met Dry Jeans, niet om belachelijk gemaakt te worden door mensen die er geen verstand van hebben. Misschien had ik het ook niet op een filmsite moeten plaatsen, maar ik was gewoon benieuwd.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Blijkbaar snap ik het niet....quoten dus.
Een behoorlijk commercieel praatje...
een broek die een weergave geeft van je levensstijl....ook weer zo'n commercieel praatje.
En als ik de sites bezoek...
Mijn excuses, maar hierdoor plas ik echt in mijn broek. Wat een commerciele onzin.
Hemel! Hiervan zakt mijn broek af...
Ach ja, hip om hip te zijn. Zo uniek, zo speciaal. En toch lopen er honderdduizenden rond in een droge spijkerbroek, met het idee dat dit echt de ultieme 'dit-ben-ik'-broek is. A way of life, en de wens bijzonder te zijn, en dat uit je door het dragen van een of andere dure spijkerbroek die je niet mag wassen.
Wat maakt de spijkerbroek nu speciaal?