- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Nee, maar de engine wel, en daar is zo te zien niet zo heel erg veel aan veranderd.
Human Head Studios heeft trouwens ook Rune gemaakt, ik wist dat ik ze ergens van kende maar niet meer waarvan. Dat vond ik ook al een erg leuk spel dus laat die volledige versie van Prey maar komen.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Grom, heb het nog steeds niet aan de praat. Het enige wat ik nog kan verzinnen is mn bios upgraden, maar daar durfde ik tot vandaag nog niet met m'n tengels aan te komen.
Jij hebt (zij het een iest oudere) ook een ATI-kaart uit de Radeon-series toch? Welke Catalyst-versie heb je geinstalleerd?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Mais non, een NVidia GeForce. Mijn broer heeft Prey geinstalleerd maar volgens mij deed alles het meteen perfect.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ok, dan houdt het op
.
Nou ja, ik ben in ieder geval niet de enige met het probleem. Op de forums van 3d-Realms zijn zat mensen met meer verstand van drivers, chipsets en biossen dan ik, die ook met de handen in het haar zitten door dezelfde error.
Enkele moderators/programmeurs zijn de zaak daar aan het onderzoeken. Ik hoop op een snelle oplossing, want tussen de falende demo's door worden er ook enkele opgelost en de reacties van de users na het spelen spreken zeer tot de verbeelding.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Lol, naar het schijnt krijgen mensen de demo aan de praat door hem op een andere partitie/harde schijf te installeren
. Het wordt steeds maffer.
Helaas heb ik tot nu toe geen programma kunnen vinden waarbij de trial versie mij in staat stelt om partities te maken groter dan 7MB
.
Nou was ik toch al van plan om een keer een clean sweep op mijn pc uit te voeren, maar toch.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Even tussendoor:
Voor fans van Civilization IV (Boordappel?
) is dit misschien wel een interessante mod:
With CIV Gold we are attempting to create the “definitive” civ add-on for users and mod-makers, alike. There are some great civ combo packs out now, but none that apply universal standards across the board. This pack is meant to be focused, complete, and comprehensive.
Each new civilization in CIV Gold has:
- fully animated leaderhead(s)
- re-skinned unique units
- full graphics for buttons and unit flags
- complete pedia entries for civ, leaders and units
- representation of at least two people in the "Great People" lists
- unique "First Contact" diplomacy text based on actual quotes or cultural proverbs
Civilizations included in CIV Gold:
Aborigines
Abyssinia
Albania
Austria
Babylon
Canada
Carthage
Celts
Iroquois
Korea
Maasai
Maya
NETHERLANDS
Nguni (Zulu)
Poland
Portugal
Scotland
Sumer
Turks
Vikings
(see the readme for more details)
Versie 2.0 schijnt er zeer binnenkort ook aan te komen, maar ik ga deze nu alvast proberen. Met de eerste officiele uitbreiding Warlords nog in het verschiet gaan we weer mooie dagen tegemoet
. Naar alle waarschijnlijkheid zullen er trouwens twee versies van Civ Gold 2.0 gemaakt worden. Eentje compatibel met Warlords, en eentje zonder.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Klinkt interessant. Goed van Firaxis dat ze Civ gemakkelijk te modden hebben gemaakt, geeft een spel zoveel meer replay value. Al is dat bij Civ niet eens nodig
.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wat vindt men trouwens van de Wii?
Dat gaat mijn allereerste console ooit worden 
Ik ben gaan gamefanaat, maar toen ik nog een PC had speelde ik af en toe wel eens een GTA-tje of een FIFA-tje. Ben nu (tot grote tevredenheid) overgestapt op een Mac, en het begint qua games toch weer een klein beetje te kriebelen.
Ik ben absoluut niet iemand die zich interesseert voor de zoveelste shooter met iets mooiere graphics dan de vorige versie, hou meer van originele leuke kleine spelletjes. Heb laatste bij een vriend uren Super Monkey Ball gespeeld op de Gamecube, dat soort spelletjes passen gewoon veel beter bij mij. Even relaxed op de bank een uurtje een spelletje doen na een dag werken.
Daarom dus de goedkope Wii met leuke "fun" games, de iets mindere graphics neem ik op de koop toe... perfecte console voor mij, verwacht ik. Dat remote dingetje ziet er ook erg grappig uit, lekker golfen en tennissen in de huiskamer
Ziet er ook erg stylish uit.
Nou vind ik Microsoft en Sony ook de twee grootste kutbedrijven op deze aartkloot, dus een 360 of PS3 zou ik uit principe al niet kopen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Zag nog een stukje over de Wii bij Gamekings. Een potje tennis zal nooit meer hetzelfde zijn
.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Jeuj, eindelijk is de combinatie die ik al zo lang wilde mogelijk: The Scotts hebben de bonussen industrious en philosophical. Supersnel wonders bouwen, en overladen worden met Great People. 
En om het af te maken beginnen ze met Hunting, waardoor je meteen een Scout heb om villages mee af te struinen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Ik ben gaan gamefanaat, maar toen ik nog een PC had speelde ik af en toe wel eens een GTA-tje of een FIFA-tje. Ben nu (tot grote tevredenheid) overgestapt op een Mac, en het begint qua games toch weer een klein beetje te kriebelen.
Gamemeter! Je kan het!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Lol, ik heb Prey dan toch nog aan de praat gekregen. Blijkbaar doet ie het wel als je de folder van Prey naar een virtuale drive laat verwijzen. Dus van C:\Prey drive B: gemaakt, en toen deed ie het prima
.
Cool spel, moet de multiprey nog even proberen, maar veel gave elementen. Alleen had ik het wallwalking nog wat sneller en soepeler gewild, zorgt nog voor een extra vaart in het spel.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik ga Prey zeker kopen.
Ben trouwens ook heel erg benieuwd naar Crysis. De game van de makers van Far Cry, wat ook al een topper is.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ja, mag je wel gaan sparen voor een nieuwe 3d-kaart en Windows Vista, de enigen die DirectX10 (waar Crysis gebruik van gaat maken) ondersteunen, dacht ik.
Niet dat het er niet perfect uitziet natuurlijk.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ja Vista en DirectX10 komen pas in 2007. Maar mijn videokaart ( Radeon X1600 Pro 512 MB DDR) moet hem wel aankunnen, al dan niet op High.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Ik heb laatst het spel Call of Duty 2 gekocht en je kan het online spelen, maar bij mij zijn er nooit mensen online. Of het komt doordat ik iets fout doe, of er is echt niemand.
Skyper
-
- 646 berichten
- 0 stemmen
Je doet zeker weten iets fout, maar ik weet alleen niet wat:P
NavelstrenG
-
- 53 berichten
- 386 stemmen
In Overigen > Algemeen > Call Of Duty 2 online spelen?:
Ik heb laatst het spel Call of Duty 2 gekocht en je kan het online spelen, maar bij mij zijn er nooit mensen online. Of het komt doordat ik iets fout doe, of er is echt niemand. Wat ik wil vragen is of iemand dat spel ook heeft en het een keertje online met mij zou willen spelen?

film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Je doet zeker weten iets fout, maar ik weet alleen niet wat:P
ik ook niet, hij blijft als ik multyplayer doe steeds haken.
Ik snap niet hoe dat online gedoe werkt 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik heb trouwens gisteren de game Psychonauts gedownload. Ik had de demo gespeeld en vond hem heel erg goed. Daar komt bij dat er heel veel positieve reviews over waren dus heb ik het spel maar even binnengehaald.
Het gaat over een 'Psychonaut', iemand die in het brein van mensen kan komen. En de levels spelen zich dus onder andere af in hun hersenen. Zo hebben mensen met nachtmerries veelal donkere levels en mensen met blije gedachten, vrolijke levels met veel kleur enz.
Het klinkt allemaal heel blij maar het is absoluut een aanrader. Het verveelt nooit, , veel humor, er is veel interactie en de wereld is erg gezellig en groot. Heeft iemand deze game gespeeld? Wat vond je ervan?
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Ben er achter gekomen wat ik fout deed.
Ik klikte nooit op refresh list. Mijn fout.
Mocht iemand mij tegen willen komen:
ik doe alleenmaar teamdeadmatches en deadmatches. Mijn nickname is Game_Kaza.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Om nog even op mods voor Civilization terug te komen: CivMore
Een nog grotere mod/uitbreiding voor Civ IV. De CivGold mod die ik eerder onder de aandacht bracht zit hier geloof ik bij in. Of de maker van deze mod heeft in ieder geval veel van andere mods "geleend". Verder is echt alles uitgebreid: nieuwe great people, civics, promotions, techs, units, wonders, buildings. Alles.
Ik ga het maar eens proberen
.
Noot: Het is wel een alphaversie.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
http://www.powerweb.nl/artikel.jsp?id=1224652 Heb ik laatst gevonden. Dit is een vioce-over van Call Of Duty2. Ik vind het niet grappig, maar wel leuk gedaan.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Zonet Prey uitgespeeld.
Dat is, na al die jaren, uiteindelijk een geweldige game geworden. Het concept van de FPS is echt zo inventief mogelijk benut, wat tot een ongekend hoge graad van immersie leidt. Het begint meteen al met de abduction, waarbij je net als je karakter zonder houvast in het euh, "diepe wordt gegooid" (lees: luchtledige wordt gezogen). Op een Half-Life-achtige wijze wordt je vervolgens door een ruimtestation getakeld, met overal om je heen schreeuwende mensen die geen idee hebben wat ze overkomt.
Al gauw worden dan de gravityswaps, portals, wallwalks en dergelijke geintroduceerd en net als Tommy wordt je er af en toe knettergek van. De manier waarop Tommy (geweldige voice-acting!) af en toe een opmerking plaatst is representatief voor de manier waarop er wordt getracht je te betrekken in de dramatische ervaring van het spel. Vooral het stuk waarbij het spel het aantal vijanden wat opschroeft en Tommy helemaal losgaat bij elke frag is erg cool.
Ook vond ik het goed hoe de lineaire structuur van het verhaal verhuld wordt door het feit het hele traject dat je afgaat eigenlijk een test is om te kijken of je een soort "One" bent. Want al snel vraag je je toch af hoe het komt dat er precies op het juiste moment zo'n portal opent. Uiteindelijk mondt dit uit in een scène die even een flashback naar The Matrix Reloaded teweegbracht, wat maar even aangeeft dat we niet met een doorsnee plotje te maken hebben. Af en toe passeren cruciale gedeeltes de revue waarbij je niet kunt voorspellen wat voor wending het verhaal dit maal neemt. Ook de steeds terugkerende radioshow van Art is een gouden greep en werkt stukken beter om de achtergrond waarop alles zich afspeelt te schetsen dan bijvoorbeeld de PDA's in Doom.
Over Doom gesproken, de engine wordt optimaal benut, zelfs bij grotere levels in de ruimte. De kleine planeetjes die je af en toe betreedt zijn niet bijster gedetailleerd, en zelfs een beetje hoekig, maar er is genoeg afwisseling tussen de nauwe gangen en grote kamers vol slijmerige substanties gefuseerd met metalen constructies en dit alles wordt zeer strak en met weinig framedrops weergegeven. En het draait allemaal op opvallend hoog niveau op mijn Radeon 9800 Pro. Props to Carmack dus.
Toch enkele minpuntjes:
- De physics zijn er wel, maar niet van geweldig niveau. We zijn met Half-Life natuurlijk erg verwend, maar als je in Prey dozen moet verslepen verlang je toch even naar de interface die Valve gebruikte.
- Enkele onverklaarde dingetjes als die koters die je aanvallen aan het begin en hoe de Dark Ones uiteindelijk in het Land of the Ancient terechtkomen. Tuurlijk, de "Sphere" is almachtig, maar dit is een beetje een slap excuus.
- De cliché wapens. Ze mogen er wel gelikt en anders uit zien, maar het resultaat is hetzelfde. Shotgun, machinegeweer, rocket launcher, granaten. Alles is van de partij, zij het in een iets metaal-organische variatie.
Al met al heeft Prey met enkele nieuwe (of deels gerecycelde) features een frisse wind door het FPS-genre laten waaien. Er is voldoende afwisseling in de gameplay. Puzzels en schietpartijen zijn goed gedoseerd, en het epische verhaal wordt nooit te sentimenteel. Het is te hopen dat dat andere spel van 3D-Realms wat al zo lang in ontwikkeling is, net zo goed wordt.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Dat viel me wel op aan de demo. Hoe gruwelijk het spel wel niet is. Doorgaans kijken ze wel uit met kinderen (niet aanwezig in GTA en Oblivion), maar hier worden kosten noch moeite gespaard om ze zo gruwelijk mogelijk af te maken.
Ben het nu aan het pindakazen, maar heb je m snel uitgespeeld?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Dat viel me wel op aan de demo. Hoe gruwelijk het spel wel niet is. Doorgaans kijken ze wel uit met kinderen (niet aanwezig in GTA en Oblivion), maar hier worden kosten noch moeite gespaard om ze zo gruwelijk mogelijk af te maken.
Even voor de goede orde, die kinderen die ik bedoelde komen niet voor in de demo
.
Die scène met die koter die gespietst wordt door de ander zou trouwens wel eens met de kinderen die ik bedoel te maken kunnen hebben. Dat stukje was ik al weer vergeten.
Minder snel dan verwacht eigenlijk. Heb de uren niet bijgehouden, maar ik denk toch dat er zo'n 15tal in zijn gaan zitten.
Moet de MultiPrey nog checken trouwens.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Ik heb eergisteren San Andreas gedownload. Ik heb het gisteren geinstalleerd een ook het crack gebeuren heb ik foutloos gedaan. Maar als ik de spel aanzet, zie ik alleen het introstukje, daarna sluit de spel af en kom ik weer terecht bij me bureaublad, wie kan me helpen?
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2170 stemmen
Ik heb een vraag over Fifa 2005.(Fifa 2006 heb ik nog niet)
Als ik bijvoorbeeld AZ-Ajax speel bij 'Nu spelen' en ik ben AZ en ik speel tegen Ajax.
Maar ik heb van beide ploegen de basisopstelling opgeslagen maar als ik dan speel met AZ blijven de spelers van AZ wel op de goede positie staan en die van Ajax gaan door elkaar lopen.
Hoe kan het dat bij het computerteam ze wel door elkaar lopen en bij je eigen team waar je mee speelt niet.
P.S. Het is gewoon op de PC. Ik zal het fijn vinden als iemand hier antwoord op weet en zegt hoe je dat kan veranderen.
Staat toch wat overzichtelijker.
Alvast bedankt!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Zonet Prey uitgespeeld.
Heb het ook al uitgespeeld. Het is wel heel erg kort zeg. Denk dat ik er 10 uur over gedaan heb.
Ook het einde vond ik erg HL achtig. Tommy wordt gevolgd door onbekenden die hem vervolgens gaan inhuren.
Erg goed gedaan inderdaad. Net op het moment dat ik dacht dat Tommy die alienhand nu al wel erg lang bij zich had kwam er een opmerking over
.Inderdaad. Het ziet er allemaal weer perfect uit. Verbeteringen ten opzichte van Doom zijn ook duidelijk zichtbaar, vooral de mensen zien er veel beter uit en praten zelfs lipsync.
Vond het wel meevallen, echt veel wordt er niet mee gedaan en wat je kon doen werkte best goed. Vond het vooral leuk om aliens in het rond te smijten
.Dat vond ik ook jammer. Alleen die leech gun had wat te bieden dat enigszins nieuw was. De rest ziet er retecool uit maar is allemaal al bekend.
Al met al wel een erg leuk spel. Na al die jaren eindelijk eens een spel dat écht optimaal gebruik maakt van de mogelijkheden van 3d. Op de beste momenten deed het me zelfs aan Descent denken, waarbij je ook niet meer wist wat boven of onder was en vanwaar je toch beschoten werd. Vooral de laatste levels zijn echt heel erg mooi en trippy. De puzzels vragen ook heel wat anders van je dan in andere shooters door de zwaartekracht en ghostwalk. Ben vooral lang bezig geweest met die kubus. Ik kijk in ieder geval uit naar het vervolg of add on. Als die zo ongeveer even lang is en er wat meer en originelere wapens in zitten ben ik dik tevreden.
Wel goed nieuws eigenlijk dat na 10 jaar zo'n spel toch nog gemaakt wordt. Krijg zomaar ineens weer hoop op een nieuwe Duke Nukem
.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Dit spel is alleen niet 10 jaar aaneen in ontwikkeling geweest, terwijl van Duke al hele trailers zijn verschenen destijds. Wat ze daar allemaal aan het doen zijn...