- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Nog steeds aan het Splatten. Verdiende game awards winnaar (splatoon) dit jaar in categorie shooter en multiplayer (voor cod, star wars, halo).
En aan het sparen voor XCX.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Als ik een gamelaptop/pc zou hebben zou ik me inderdaad verheugen op de nieuwe Doom.
Ik heb ook geen gamelaptop, hoor. Maar ik kan toch nog verrassend veel spelen, al wordt dat bij de nieuwste generatie games (PS4/Xbox One) steeds moeilijker. Buiten indie games dan.
Ik ben nu bijvoorbeeld aan Downwell bezig. Het kostte me twee euro, maar ik vermaak me er uitstekend mee.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Nou ik heb laatst geprobeerd No More Room in Hell (gratiz mod draaiend op de Source engine, ziet er veelbelovend uit!) en dat trok mijn macbook uit 2011 al niet.. Dus hoop om iets hedendaags te spelen heb ik niet met mijn huidge specs.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ha, dat is inderdaad geen veeleisend spel.
Macintosh is sowieso niet ideaal voor gamen denk ik. De meeste spellen worden toch op Windows afgestemd, en veel spellen hebben niet eens een Mac-versie.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Super Mario 3d World
Heerlijke 3d platform game. Misschien net niet het briljante van Mario Galaxy 1 maar zeker niet veel minder. Heerlijke level designs. De typische goede Nintendo level opbouw.
En ja, pas na het verslaan van Bowser wordt het uitdagender.
Heb nu alle sterren, stempels en vlaggetjes (voor de fun wereld 1 met alle karakters uitgespeeld zodat er ook al een kattenpoot is). In Crown world het Toad level uitgespeeld. En nu eens echt gaan zitten voor de challenges en Champion's Road.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
De Wii U is ook gewoon top, horizons. Jammer dat niet meer mensen dat doorhebben. Na Bowser te hebben verslagen wordt het erg pittig. Misschien dat ik ooit nog alle sterren en stempels ga halen die ik nog mis.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ben nog steeds verslingerd aan Mario Kart 8. Wat een heerlijk spel is dat toch. Al krijg je wel erg veel bliksems en blue shells. Gelukkig kun je met de claxon de blue shell tegenhouden, maar toch. En die muntjes word je ook gek van 
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Muntjes bewaren voor de momenten als ze je geraakt hebben. Kleine snelheid boost.
En Wii U is inderdaad gewoon top. Heerlijke spellen: oa.
MK8
Splatoon
Smash Wii U
Cpt.Toad
Yoshi
Mario 3d World
Super Mario Maker
En dan moet zoiets als XCX nog aangeschaft worden. En de aankomende Zelda remaster ziet er ook goed uit.
Teveel spellen, te weinig tijd eigenlijk.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Muntjes bewaren voor de momenten als ze je geraakt hebben. Kleine snelheid boost.
Of juist zo snel mogelijk inzetten. Hoe meer muntjes je hebt hoe sneller je gaat.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Of juist zo snel mogelijk inzetten. Hoe meer muntjes je hebt hoe sneller je gaat.
Tien is maximum daarvoor. En als je eerste ligt rijd je daar meestal wel al mee. 
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12834 stemmen
En dan moet zoiets als XCX nog aangeschaft worden.
Ondertussen 80 uur ver, dik genieten.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Volgende week kan ik eindelijk beginnen. Kinderen hebben leuk verjaardags cadeau voor me. 
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Zojuist NBA 2K16 besteld voor de PS4. Ben heel benieuwd, hoor er alleen maar (erg) goede dingen over.
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12834 stemmen
Volgende week kan ik eindelijk beginnen. Kinderen hebben leuk verjaardags cadeau voor me.
Heb er nu 92 uur opzitten en bijna m'n Skell Lincense (kan je eindelijk mechs kopen). Kan ook al veel sneller, maar ik raak de hele tijd afgeleid door andere dingen.
Benieuwd of het wat voor jou is, ik ben er echt aan verknocht 
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Zojuist episode 1 van The Walking Dead: Michonne (2016) - GamesMeter.nl gespeeld. Na die wat matige Minecraft episodes (die ook vol allerlei bugs zaten) revancheerd Telltale zich toch wel weer. Heerlijke spanning, zeer sterke soundtrack, en visueel erg mooi. Michonne heb ik in de serie helemaal niks mee, was daarom ook een beetje sceptisch over deze game, maar is hier tot nu toe echt een heerlijk bad-ass personage om mee te spelen. Voor Telltale (en The Walking Dead) fans toch wel weer een grote aanrader.
Michonne kent maar drie afleveringen, en dan is het op naar Telltale's seizoen 3 van The Walking Dead (ook erg veel zin in). En met de aankomende tweede seizoenen van Tales from the Borderlands en Game of Thrones hebben we in ieder geval nog veel om voor naar uit te kijken van Telltale. Jammer genoeg lijkt een tweede seizoen van The Wolf Among us er (voorlopig) niet van te komen.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Heb er nu 92 uur opzitten en bijna m'n Skell Lincense (kan je eindelijk mechs kopen). Kan ook al veel sneller, maar ik raak de hele tijd afgeleid door andere dingen.
Benieuwd of het wat voor jou is, ik ben er echt aan verknocht
Eerste twee uren vlogen voorbij en bevallen alvast uitstekend. En dan heb ik volgens mij nog echt niets van Mira gezien. 
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12834 stemmen
Twee uur ... twintig uur, ik ben bijna 100 uur bezig en heb zo wat de helft van Mira gezien nu. Én ik heb m'n Skell eindelijk. Even wennen wat het verandert de gameplay gevoelig, maar wat een geweldige toevoeging!
Geniet ervan zou ik zeggen, vooral rustig aan doen en niks rushen 
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Mensen hier al ervaring met The Division (ik nog niet, want geen gaming pc/console)?
Door de setting (post apo NYC) ziet het er waanzinnig uit. Zou daar graag een uur of wat in worden losgelaten 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Ja ben nu bezig op de ps4. Qua look waanzinnig. Story ben ik nog te kort bezig. Nog niet zo sterk als een Last of Us. Maar er zitten wat coole dingen in. Zo kun je heel makkelijk samen een missie spelen, dat is erg uniek in het spel verweven. En is de dark zone erg onheilspellend. New York ald setting sowieso dikke plus bij mij.
merijn82
-
- 1931 berichten
- 460 stemmen
Beetje kut van die Japanners hoor dat ze Dark Souls 3 niet gewoon wereldwijd op dezelfde dag releasen. Ik heb zo'n zin in die game en nu moet ik nog ruim een halve maand alle streams, berichten, reviews etc ontwijken. 
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
XCX was een dik half jaar wachten. Dus...

Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
En Persona 5 zal waarschijnlijk wel dik een jaar gaan duren. 
McGregor
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
Ik speel momenteel veel Fallout 4 en Pai Gow Poker. Het eerste spel zal bij de meeste van jullie wel bekend zijn: een post-apocalyptisch actierollenspel dat ik na Skyrim misschien wel het tofste spel ooit vind
Pai Gow Poker is denk ik wat minder bekend. Het lijkt erg op poker, maar in plaats van te spelen tegen andere spelers, speel je tegen het huis. Een uitgebreidere uitleg vind je hier. Heb voorheen veel Texas Holdem gespeeld, en doe dat ook nog steeds wel, maar af en toe is wat variatie wel welkom 
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Ik ben de laatste tijd eigenlijk bijna alleen maar Rocket League aan het spelen. Toch wel een van de fijnste multiplayergames die er is. Perfect om even tussendoor te spelen, maar vaak genoeg ben ik dan ineens een uurtje of 2 verder.
Ook nog even Zombi opgestart nu, de enige PSplus game deze maand die me wel enigzins interessant leek. Wel vermakelijk, maar doet weinig bijzonders. Ook nogal makkelijk tot zover.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Kijk geen films meer. Geen series. Als ik beschikking krijg over het tv toestel in de vrije minuten...uren...eh... dan wordt er Xenoblade Chronicles X gespeeld.
Wat een geweldig spel. Eindelijk een spel dat mijn eeuwige top 2 (Sensible World of Soccer en Monkey Island II) weet te evenaren. Yay!!

(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Hoppa, Intertoys belde dat FIFA17 al op te halen was, dit gaat een mooie avond worden. Mensen die ook spelen en in de toekomst zin hebben in een online game (PS4)?
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Zoveel zin in! In deel 1 heb ik destijds enorm veel tijd gestoken en nog ging het niet vervelen.
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Yes, een van de beste games van de vorige generatie. Word wel nog niet veel wijzer van die trailer