- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Niet aaneen nee, maar wel bijna aaneen
. Duke is inderdaad een nog groter mysterie, is geloof ik ook nooit wat van op de E3 vertoond. Heb ook nooit een trailer gezien geloof ik, heb je een link?
Wat vond jij trouwens van dat deathwalking gedoe bij Prey? Ik ben er nog niet over uit, aan de ene kant maakt het weinig uit omdat je anders toch quickload. Aan de andere kant is het wel erg lame dat je eigenlijk niet af kan en dus helemaal niet voorzichtig hoeft te doen.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik heb er uit principe geen gebruik van gemaakt, behalve op de punten dat ik net heb gequicksaved op het punt dat ik de fatale dreun krijg.
Als je het onder de knie heb kun je het namelijk gewoon als medpack gebruiken zo ongeveer. Misschien dat je het bij Cherokee-mode meer nodig hebt.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Ben nu ook met cherokee mode bezig. Dan heb je zeker die deathwalk nodig want er ligt gewoon helemaal geen health. Verder is het volgens mij exact hetzelfde.
Hier trouwens interessante filmpjes over Prey van een aantal jaar geleden. Zo te zien waren ze hun tijd vooruit, jammer dat het toen nooit is uitgekomen:
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Leuk inderdaad. Paar herkenbare stukken ook (die draaiende cirkels die later een portal vormen).
En om aan te geven dat Valve niet stil zit:
Now... you... think... in... portals... 
Duke is inderdaad een nog groter mysterie, is geloof ik ook nooit wat van op de E3 vertoond. Heb ook nooit een trailer gezien geloof ik, heb je een link?
Hiero. Uit 2001
. Ziet er nu echt belachelijk uit 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Leuk inderdaad. Paar herkenbare stukken ook (die draaiende cirkels die later een portal vormen).
En om aan te geven dat Valve niet stil zit:
Now... you... think... in... portals... 
Geweldig filmpje inderdaad. Levert weer heel andere gameplay op omdat die dingen mobiel zijn en overal te openen. Ze zouden je zo'n gun eigenlijk ook in Half-Life moeten geven, dat zou samen met de grav gun helemaal lollig worden
.

Dat einde ook: "when it's done"
.
Had deze trailer nog nooit gezien, wel enkele stukjes ervan. Ik vind het er eigenlijk wel leuk uitzien, krijg gewoon zin om het te spelen. Zeker voor die tijd heel erg interactief. En al die voertuigen waren ook nog niet echt gebruikelijk. Ik snap echt niet dat zoiets dan niet gewoon uitkomt, het ziet er allemaal al erg af uit. Hier hadden ze echt miljoenen mee kunnen verdienen, al zal dat ook wel het geval zijn mocht er nog ooit een Duke game gemaakt worden.
sinterklaas
-
- 11820 berichten
- 3320 stemmen
Mijn top 5:
1.Splinter Cell 1,2 en 3.
2.GTA: San Andreas
3.Hitman 1,2,3,4
4.Max Payne 1 en 2
5.Soldier Of Fortune 1 en 2
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Ik heb San Andreas nou al een aantal keren gespeeld, maar ik kan toch niet echt zeggen dat ik snap waarom iedereen het zo tof vindt.
Ik bedoel: het leidt nergens toe, geen levels vind ik echt dramatisch voor een game. Dan kun je wel eeuwig doorgaan.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Je hebt toch duidelijk heel erg veel doelen, waaronder het hoofddoel zodat je het uit kan spelen. Daarnaast is 100% halen ook heel erg leuk om te doen en daarna kan je jezelf nog wel even vermaken met al die vliegtuigen en helikopters. Lekker veel troep maken
.
Ik hoor trouwens wel van meer mensen dat het te overweldigend is en men niet meer weet wat te doen. Ik heb er zelf nooit last van, je begint gewoon met de missies van het hoofdverhaal en daarnaast ga je gewoon doen wat je leuk vind. Heerlijk, die niet lineaire spellen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Mja, ik ben old school.
.
Ik moet een duidelijk doel hebben.
Driver
.
mental_jos
-
- 263 berichten
- 770 stemmen
Ik heb niet echt een top 5, mijn mooiste spel ooit was Max Payne, maar ben al een aantal jaren verslaafd aan Medal of honor allied assault via het internet oftewel; MOHAA
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Mijn Cube top 5. Das namelijk de console die ik heb.
1. Resident Evil 4
2. Zelda the windwaker.
3. Metroid 1
4. Splinter cell
5. Soul Calibur 2
Wellicht dat eind dit jaar in mijn top 5 zelda: the twilight princess komt. Das wel bijna zeker.
Verder die er net niet voor in aanmerking komen zijn dan wel: De medal of honors, fifa 2006, call of duty en Prince of Persia. Verder schiet me ff niks te binnen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Hoe kunnen jullie precies een top 5 hebben? Dat probeer ik al jaren te maken maar is gewoon onmogelijk omdat er zoveel goede games zijn. En er blijven maar toppers bijkomen.
Ik weet alleen dat topgames als Super Mario Bros (SNES), Super Mario World (SNES), Super Mario Kart (SNES), MegaMan X (SNES), Street Fighter II (SNES) en Duke Nukem 3D (PC) er zeker in moeten. Maar dat zijn er al meer als vijf.
En ja, de SNES is voor mij dus ook de beste console die er ooit is geweest.
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Als je geen andere console speelt, kun je ook geen andere games erin zitten .
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Heh, San Andreas.
Ik zet 'm af en toe op om op de motor op maximale snelheid te slalomen in de drukke avenues als een kamikaze coureur.
Of op elke mogelijke manier met de straaljager verticaal langs de wolkenkrabbers te suizen.
Speelt er iemand hier FIFA WC '06 via Xbox Live?
Weet iemand hoe ik in hemelsnaam mijn opgeslagen team(in Team Mmgt.) ook tijdens online potjes kan gebruiken.
Nu staat hij dus standaard op de default armoedige Oranje, sans Davids en van Bommel.
Iemand?
sinterklaas
-
- 11820 berichten
- 3320 stemmen
Mijn fukking computer is gecrasht, San Andreas is verdwenen en moet hem weer helemaal overnieuw spelen 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Dat is toch geen straf? Heb SA 3 keer tot 100% volbracht
.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Ik speel op het moment 'The Movies'. Best een leuk spel. Maar erg verslavend... 
Ook heb ik aan Quake 3 Arena gedaan. Zat toen in een clan, The Dutch Quakers. Jammer dat het niet meer zo vaak gespeeld wordt.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik heb The Movies ook. Zeker twee weken non-stop gespeeld. Daarna kreeg ik waarschijnlijk een andere game en heb ik The Movies opzij gezet. Gebeurd wel vaker bij mij.
sinterklaas
-
- 11820 berichten
- 3320 stemmen
Dat is toch geen straf? Heb SA 3 keer tot 100% volbracht
.
Geen straf?? Dat level dat je op zo'n motor gassies van de trein moet schieten, of dat je moet bouncen of dansen, tennenkrommend!!! Hoe je dan met die toetsen zit te kloten, en ik was net zover in het spel(tot dat level dat ik moest leren vliegen) duzzz het is echt een straf.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5897 stemmen
Zo nu en dan is het even een gekloot idd, maar overall is het wel één van de leukste spellen die ik gedaan heb. Geen 100%, wel alle missies uitgespeeld. En had het toen na 80 uur gamen wel gezien. Misschien over een jaartje ofzo nog maar eens spelen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
die is soms wel lastig inderdaad, maar toch goed te doen.
Het moeilijkste zijn volgens mij de vliegschool en vooral de autoschool, daar moet je soms wel heel precies zijn. Als allerlaatste heb ik trouwens de BMX missies op die berg gedaan, die waren erg frustrerend.
sinterklaas
-
- 11820 berichten
- 3320 stemmen
en dan heb je het niet over die bounce-levels gehad.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Met die auto's bedoel je? Dat was in ieder geval een makkie. Ook dat dansen was absoluut niet moeilijk, maar is volgens mij ook niet nodig om 100% te halen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Dat bouncen vond ik ook niet moeilijk nee.
sinterklaas
-
- 11820 berichten
- 3320 stemmen
Nou, het begin gaat dan nog wel maar even later komen er zoveel pijltjes dat je helemaal in de war raakt.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Gisteren World Series Of Poker binnengekregen voor de PS2. Zijn er nog meer pokerliefhebbers hier?
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
In het echt wel. Niet op de computer.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Poker tegen computer tegenstanders lijkt me bij voorbaat ook al minder leuk dan tegen spelers over het i-net + er zit geen druk achter (m.a.w. je zet geen echt geld in).
Verders heb ik gisteren Prey uitgespeeld. Een heel aardig spel ware het niet dat het toch wel wat zwakke punten heeft.
Laat ik eerst maar eens beginnen met pluspunten:
* De portals, die dingen zijn echt zo megavet!
* De wallwalk, deed de oude dagen van AvP weer herleven 
* Geen vervelende reload met wapens
Deze dingen maakten dat ik het met plezier deed spelen. Helaas waren er ook nog wel wat minpunten:
* Saaie puzzel-elementen naarmate het spel vorderde, ze waren allemaal gelijk aan "puzzels" in het begin. Dan maar geen puzzels zeg ik.
* Het minimale gebruik van spiritwalk, je gebruikt het eigenlijk alleen om door die forcefields heen te lopen. Zat veel meer potentieel in.
* Achterlijke verhaaltje (maakt niet zo heel veel uit) en die Tommy hing me op een gegeven moment echt de keel uit.
* Veeeeeeeel te makkelijk, het feit dat je "onsterfelijk" bent maakt het spel weinig uitdagend naar mijn mening.
Ook de AI kon wel wat beter, de oppositie blijft doorgaans gewoon stijf op 1 punt zitten (en ja ik ben nu al op de helft op cherokee mode, geen verschil je HP dropt alleen sneller).
Btw waarom zaten die spookkinderen in het begin in het spel? Na de busscene verdwenen ze geheel uit het spel en er kwamen ook geen andere "spoken" meer voor, beetje vreemd.
Best aardig spelletje dus maar het maakt niet de hype waar die erom heen hing.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Vooral na het spel uitgespeeld te hebben in cherokee mode valt dit op. Toch wel erg lame aangezien je absoluut niets hoeft te kunnen om het spel uit te spelen. Alleen gaat die deathwalk wel vervelen op een gegeven moment.
Ben nu trouwens begonnen aan Far Cry (jaja nu pas). Een leuk spel maar die savespots zijn wel zo ongelofelijk irritant. Ben je net door een moeilijk stuk heen wordt je toch nog even geraakt door een rondvliegende granaat, kan je alles weer opnieuw gaan doen. Laat me verdomme gewoon saven.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik ben ook al erg vaak overnieuw begonnen met Far Cry. Schit-te-rend spel maar soms aardig moeilijk en frustrerend.
Maar schitterend eiland! Het wordt daarom saaier als je ondergronds gaat...dag mooie levels. En ook jammer van de aliens. Heb liever realisme in zo'n game als dat.