- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Mmmmmm. Geen Myst-fans hier?
Jawel hoor
. Ik ben trouwens hopeloos achter, maar ik heb vorige maand eindelijk Riven weten uit te spelen
. Na drie jaar proberen was ik daar best wel trots op eigenlijk (dat spel is zo oud dat ik het niet eens kan installeren op mijn nieuwe computer, dus het werd eens tijd dat er een einde aan kwam)
Voor de rest speel ik eigenlijk niet zo veel games, niet dat ik er niet van hou maar ik ben bang dat ik er te veel tijd in ga steken, ik ken mezelf en mijn verslavingsvatbaarheid
.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Guild wars! Pas van gehoord van een vriend van me, eind april komt deel 2 uit, ikke kopen..
Is een alternatief voor world of warcraft, maar kost geen geld 
jilhoa
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hey!
ik vind het spel echt te gek en kan niet wachten om te zien hoe het afloopt. maar ik heb een probleem, ik kan maar niet het gevecht met Seymour in de Macalania temple winnen... ik erger me dood. kan iemand me hiermee helpen???
JoeHallenbeck
-
- 3413 berichten
- 0 stemmen
Bescherm je tegen Seymours magic met Yuna's Nul-spells (te beginnen met NulFrost). Meteen recasten als hij een spell op je cast (dus NulFrost bij Blizzara).
Laat Rikku Steal doen bij z'n 2 guards zodat ze zich niet meer kunnen helen, en maak ze af met Auron of Wakku.
Als ze dood zijn, richt je je op Seymour. Als hij zijn Anima summoned laat je Yuna de ????? oproepen. Dit is dus Shiva.
Laat Shiva Heavenly Strike doen totdat ze haar Overdrive kan doen (Diamond Dust voor 99999 damage). Als het goed is kun je de Anima afmaken met 2 Overdrives voordat zn eigen Overdrive vol is. Als Shiva's HP laag wordt kun je gewoon Blizzara op haar zelf casten om te helen.
Seymour gaat nu vaker magic casten , maar als je gewoon de Nulspells blijft casten is er niets aan de hand (cast ze gewoon achterelkaar, dan zit je altijd goed).
Nu gewoon afmaken met Aeron en Wakka (of Tidus).
Succes.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
hoe achterlijk klinkt dat toch altijd als je zo'n spel niet kent. Is voor non gamers nog erger waarschijnlijk.
jilhoa
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
thnx joehallenbeck!!! miss werkt het wel ik blijf proberen!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Nieuw Spore-filmpje vers van de E3-pers! Robin Williams blijkt een fanatieke gamer te zijn. 
Wat wordt dit leuk! Wel wachten tot 2007
.
Wat vindt men trouwens van de Wii?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Weeeeeeeeee!
Vind de hele symboliek erachter wel leuk verzonnen
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Nintendo, de grootste familie van de wereld. Het blije imago zullen ze zo nooit kwijtraken vrees ik
. Misschien doen ze er ook wel niet zo goed aan om zo lang te wachten met deze console aangezien de Xbox 360 het best goed doet, geloof ik.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Nou ja, naar het schijnt gaat de console om en nabij de 200 euro kosten. Wanneer je dit vergelijkt met de PS3, die waarschijnlijk eerder richting de 600 gaat...
Er zijn al adviseurs die zeggen dat je het beste een Xbox 360 (die dan al wel in prijs verlaagd zal zijn) en een Wii kunt kopen.
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Momenteel bezig met God Of War op PS2.
Wat een verschrikkelijk goeie game!
Neem de beste elementen van oa Devil May Cry en Prince Of Persia, smijt daar tonnen en tonnen bloed en wat blote borsten tussen en je krijgt dit superbe spel.
Verder ook erg mooie en spectaculaire graphics en knappe muziek.
Een absolute must voor actiefans en vooral dan de fans van de 2 eerder genoemde games. Voorwaarde is wel dat je tegen bloedvergiet en non-stop geweld kan.
davidov
-
- 3467 berichten
- 2179 stemmen
Mein Gott wat is Hitman: Blood Money toch een heerlijk spel!
Aanrader voor iedereen die wel bekend is met de reeks en andere delen "wel grappig" vond.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Is er iemand die Mijnenveger (die van Windows) weleens op Expert-niveau heeft uitgespeeld? Het jammere van Expert is dat je op een gegeven moment op een punt komt dat je MOET gokken en sta dan 10 van de 10 keer op een mijn. Enorm frustrerend.
Mijn record met Beginner is 10 seconden.
Zie dat maar eens in te halen!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Mijnenveger speelde ik vroeger nogal veel. Op elk niveau heb ik het meerdere keren uitgespeeld.
Ik heb trouwens laatst F.E.A.R. maar eens geinstalleerd. De demo versie liep voor geen meter maar er zijn blijkbaar goede aanpassingen gedaan voor de retail versie. Het loopt gewoon goed en ziet er nog aardig uit. Het blijft natuurlijk lui programmeerwerk maar goed, niet elke developer is zo geniaal als Id of Valve.
Het is trouwens wel een goed spel. Vooral de AI is fantastisch, je hebt echt het idee alsof de vijanden op jou reageren ipv gewoon dom op je af te rennen. Schuilen achter hoekjes, flanken, ze doen het allemaal. Het mooiste is nog wel dat ze vaak ook gewoon niet weten waar je zit. Ik heb al regelmatig gehad dat ze op mijn vorige schuilplaats afliepen terwijl ik allang achter ze stond. Good stuff
.
davidov
-
- 3467 berichten
- 2179 stemmen
Mijnenveger speelde ik vroeger nogal veel. Op elk niveau heb ik het meerdere keren uitgespeeld.
Ik heb trouwens laatst F.E.A.R. maar eens geinstalleerd. De demo versie liep voor geen meter maar er zijn blijkbaar goede aanpassingen gedaan voor de retail versie. Het loopt gewoon goed en ziet er nog aardig uit. Het blijft natuurlijk lui programmeerwerk maar goed, niet elke developer is zo geniaal als Id of Valve.
Het is trouwens wel een goed spel. Vooral de AI is fantastisch, je hebt echt het idee alsof de vijanden op jou reageren ipv gewoon dom op je af te rennen. Schuilen achter hoekjes, flanken, ze doen het allemaal. Het mooiste is nog wel dat ze vaak ook gewoon niet weten waar je zit. Ik heb al regelmatig gehad dat ze op mijn vorige schuilplaats afliepen terwijl ik allang achter ze stond. Good stuff
.
Heb het idee dat ik niet eens aan de minimum eisen voldoe van dat spel :{
radeon 9800 pro, amd athlon 3000+, 512 mb ram
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Ik heb op de 'openbare computer' ook FEAR eens geinstalleerd maar heb het eigenlijk nog nooit echt gespeeld, het is vooral een brute game met het geluid keihard en in een pikkedonkere kamer. 
Ik zou nog steeds een eigen goede computer op m'n kamer hebben, lijkt me onwijs vet om te sourcen bij bijv. CS 
Nieuwste game is Fifa World Cup op de PS2 maar die tv is best wel waardeloos dus het ziet er niet echt goed uit, verder is het zeker wel een vermakelijke game.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Heb het idee dat ik niet eens aan de minimum eisen voldoe van dat spel :{
radeon 9800 pro, amd athlon 3000+, 512 mb ram
Als het goed is zou je m daar wel mee moeten kunnen spelen. Hier: pentium IV 2,4 GHz, NVIDIA GeForce FX 5700, 512 MB RAM.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Net de demo van Prey uitgespeeld. We hebben er even op moeten wachten maar eindelijk gaat dat spel eens uitkomen. Draait goed en ziet er natuurlijk perfect uit. Maar vooral het leveldesign valt op, vrij ingenieus aangezien je de zwaartekracht kan omdraaien waardoor je ineens op het plafond kan lopen. Samen met ghostwalk (je stapt uit je lichaam en kan door forcefields enzo lopen) levert dat veel leuke en originele puzzels op. Ben benieuwd naar de volledige versie.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Krijgt een 90% score in de PC-Gameplay. Ben ook erg benieuwd, alleen ik krijg de demo niet aan de praat
. Bij het opstarten krijg ik een error. Installen gaat allemaal wel vlekkeloos (voorzover ik weet).
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Speelt er iemand van jullie America's Army toevallig? Zo ja, welke map vooral en wat is jullie nickname?
Skyper
-
- 646 berichten
- 0 stemmen
Ik speelde het een tijdje geleden, maar ben er mee gestopt. 2 jaar daarvoor speelde ik het ook al en was er wederom mee gestopt. Hij staat nog wel op mijn pc overigens.
Ik speelde vooral die met die tunnels hoe heet die ook al weer?
En me nickname zal iets met Skyper geweest zijn; zal het binnenkort weer even spelen.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Het lijkt er op dat mijn driver niet helemaal uptodate meer was, maar het installeren van de nieuwste inclusief de Cataclyst Control Centre maakte mijn pc veel trager (terwijl ik eerst met een resolutie van 1280x1024 geen problemen ondervond). Nu kreeg ik ook de error van Prey dat mijn videokaart/driver-combinatie niet goed was.
Alles wat met Cataclyst te maken heeft ga ik nu ff verwijderen, en kijken of het met alleen de display driver wel werkt.
Skyper
-
- 646 berichten
- 0 stemmen
Ik heb volgens mij geen tracker.
Honor 49 is best hoog, ik heb nog niet eens 20 dacht ik;)
Heb je ook xfire ofzo?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ok, andere mensen bij wie de Prey Demo na het splashscreen blijft hangen? Hebben die mensen toevallig een Radeon9800Pro?
Heb nu als het goed is de laatste drivers, zonder dat Cataclyst Command Centre, maar hij doet nog steeds njente.
Tijd om eens wat fora te checken.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Ik heb Prey gedownload en kan alles op High spelen, en dan doet hij alsnog alles heel vloeiend.
Ik heb Athlon 3500+, 64 bits, Radeon X1600 Pro 512 MB, 1024 MB RAM.
Over het spel:
Kan hem nu niet uitgebreid spelen omdat ik weg moet. Maar van wat ik heb gezien ( ik ben tot in de loungeroom gelopen) en zag ik dat het allemaal erg interactief is. En als er iets is waar ik van houd, is het dat wel! Er stonden diverse gokkasten, je kan met mensen praten, lichten aan en uitschakelen en alles heeft natuurlijk prachte physics.
Morgen even verder spelen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Die physics zijn wat verbeterd ten opzichte van Doom inderdaad. Maar het meest blijf ik me verbazen over de performance. Waar ik bij FEAR niets op high kan zetten gaat dat bij de Doom engine met gemak. Samen met die van Valve de beste engine op het moment.
Prey laat ook zien dat de Doom engine mooie buitenomgevingen kan renderen, alleen zijn ze niet zo mooi als bij Half-Life, maar dat is dan ook een klasse apart.
Wel raar dat je problemen krijgt, Phoenix, Id staat meestal wel bekend om zijn goede producten.