- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
Ohjah The Godfather is vet....
Het straalt nu net niet het Godfather gevoel uit maar het is wel vet om alle gebeurtenissen uit de 3 films opnieuw mee te maken en dat je er nu zelf bij bent.
Bijvoorbeeld is een van de eerste missies dat je mee moet gaan met Luca om te kijken of alles goed gaat tijdens zijn gesprek met de vijand die hij doet denken dat hij wil overstappen naar hun familie.
De echte fans weten wel wat er hierna gebeurd en dit was echt zon moment van WoW...VET!
Nog meer momenten zullen waarschijnlijk snel volgen en ik ga het dus nog lekker veel spelen.
davidov
-
- 3467 berichten
- 2179 stemmen
Ohjah The Godfather is vet....
Het straalt nu net niet het Godfather gevoel uit maar het is wel vet om alle gebeurtenissen uit de 3 films opnieuw mee te maken en dat je er nu zelf bij bent.
Bijvoorbeeld is een van de eerste missies dat je mee moet gaan met Luca om te kijken of alles goed gaat tijdens zijn gesprek met de vijand die hij doet denken dat hij wil overstappen naar hun familie.
De echte fans weten wel wat er hierna gebeurd en dit was echt zon moment van WoW...VET!
Nog meer momenten zullen waarschijnlijk snel volgen en ik ga het dus nog lekker veel spelen.
Ik blijf het een sterk staaltje EA marketing vinden.
Men koopt een naam.
Men maakt een 13 in een dozijn spel.
Men doet het te vroeg de deur uit.
En men zet de kassa wagenwijd open want het stroomt met bakken tegelijk naar binnen.
Bijvoorbeeld: Battlefield 2 is nog niet eens echt "af" zit nog vol met bugs, de community is nog 100% levend, en ze kondigen al aan dat eind dit jaar het 3e deel uit komt van de Battlefield reeks.... Battlefield 2142.
Sja leuk idee, maar de enigine en alles zal vrijwel identiek zijn aan B2, met het gevolg dat het meer lijkt op een skin/mod dan een echt nieuw (vernieuwend) spel.
mja... jammer enzo.
De dag dat EA awards gaat winnen voor beste spel etc moet ik nog meemaken.
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Hoe heet dat 'nieuwe' spel dat een tijdje geleden op de markt kwam?
Het is blijkbaar heel erg groot en je kan reizen maken naar allerlei gebieden. Het is ook meer voor je ontspanning blijkbaar dan voor de actie in de game.
Ik was redelijk benieuwd om eens info te krijgen, maar ik ben de naam kwijt. Ik kwam het artikel in de Spits tegen...
Iemand????

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ik heb net een uurtje de Godfather game gespeelt en ik moet zeggen, het is echt heel knap gemaakt. De film sfeer zit er best in, maar het is niet 'echt' genoeg. De graphics zien geweldig uit, maar de sfeer is niet echt Godfather. De personages zijn in ieder geval wel geweldig (Marlon Brando is gewoon perfect nagemaakt) en de gameplay is ook goed. Wel even wennen aan de gameplay, maar dat is bij elk spel wel. Het jammere is eigenlijk dat het gewoon GTA San Andreas is, alleen dan Godfather style. Het is niet erg, maar niet vernieuwend. Maar goed, hij is zeker de moeite waard om te spelen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Maar doet GTA niet alles gewoon beter?
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik snap echt niet hoe iedereen zo positief over de Godfather kan zijn. Het is echt een hele matige game.
De gameplay op de console zal wel beter tot zijn recht komen maar kom op zeg; "de graphics zien er geweldig uit"
De graphics zijn voor een nieuwe game ronduit matig en misschien zelfs slecht te noemen (zwarte ramen, extreem veel hergebruikte texturen, 2 pixels grote duiven en nog een hele resem pop-up en clipping fouten).
Sfeer heeft deze game dan ook totaal niet, alle straten lijken op elkaar, het feit dat het continu donker is (moet dit bijdragen aan sfeer ofzo
) helpt ook niet mee.
Zoals al eerder gezegd ik kan echt niet begrijpen wat er nu zo geweldig is aan dit spel, het enige leuke vind ik het "overnemen" van winkels en warenhuizen.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
De gameplay op de console zal wel beter tot zijn recht komen maar kom op zeg; "de graphics zien er geweldig uit"
De graphics zijn voor een nieuwe game ronduit matig en misschien zelfs slecht te noemen (zwarte ramen, extreem veel hergebruikte texturen, 2 pixels grote duiven en nog een hele resem pop-up en clipping fouten).
Ik weet niet waar jij hem op speelt, maar op de ps2 is dit zeker niet het geval.
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
De graphics zijn expres niet optimaal gemaakt.
Is het je al opgevallen dat er totaal geen laadtijden zijn in het spel. Dat komt dus hierdoor. Wanneer je alles Far Cry style ofzo zou hebben moet je bij elk gebied opnieuw laden en bij elke opening van een gebouw. Dat zou pas irritant zijn.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2260 stemmen
Maar jullie referen vaak naar Gta San Andreas, the Godfather speelt toch gewoon in één stad af? Is het te vergelijken met GTA 3, kun je dus ook gewoon vrij rond bewegen of is het alleen maar scripted?
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ja, netzoals in San Andreas
, maar dan in 1 stad. (Wel met verschillende gebieden)
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik weet niet waar jij hem op speelt, maar op de ps2 is dit zeker niet het geval.
Ik heb hem op de PC gespeeld met de hoogst mogelijke settings dus je kan me niet vertellen dat het beter op de PS2 zou moeten zijn.
Is het je al opgevallen dat er totaal geen laadtijden zijn in het spel. Dat komt dus hierdoor. Wanneer je alles Far Cry style ofzo zou hebben moet je bij elk gebied opnieuw laden en bij elke opening van een gebouw. Dat zou pas irritant zijn.
Ik heb liever een korte laadtijd elke keer dan de huidige graphics in de game.
Bovendien is het ook onzin dat zulke dingen niet zouden kunnen tegenwoordig, neem bijv. Mafia van 4 jaar geleden, in dat spel hadden auto's wel doorzichtige ramen en een "echte" stad neergezet (zonder overmatig hergebruik zoals in de Godfather dus). Als het 4 jaar geleden wel kon ga je me niet vertellen dat dit nu niet kan (ook al heb je geen laadtijden).
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ik heb hem op de PC gespeeld met de hoogst mogelijke settings dus je kan me niet vertellen dat het beter op de PS2 zou moeten zijn.
Ik ben bang van wel. Op de PS2 vind ik het heel goed uitzien. Er zijn iniedergeval geen zwarte etalage ramen, en het is best gedataileerd. En tot nu toe heb ik nog geen duiven gezien, dus daar kan ik nog niet over oordelen.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik ben bang van wel. Op de PS2 vind ik het heel goed uitzien. Er zijn iniedergeval geen zwarte etalage ramen, en het is best gedataileerd. En tot nu toe heb ik nog geen duiven gezien, dus daar kan ik nog niet over oordelen.
Het gaat niet om de etalageramen het gaat om de autoruiten, bekijk ze maar eens goed.
Ik heb ook nooit gezegd dat het niet gedetailleerd was, maar als ze dezelfde elementen (lees bijna alle straten lijken op elkaar, geen duidelijk verschil op te merken) keer op keer gebruiken vind ik het toch behoorlijk matig.
Wees blij dat je die duiven nog niet gezien hebt, wanstaltig creaturen zijn het! Rechtstreeks vanuit de hel naar NY gevlogen om onschuldige gamers te terroriseren met hun pixelbrei!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Als het een slechte poort is wel.
Maar als ik het goed begrijp zijn de autoruiten gewoon zwart en dus niet doorzichtig?? De graphics zijn dus gewoon slechter dan van GTA: SA?

IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Het gaat niet om de etalageramen het gaat om de autoruiten, bekijk ze maar eens goed.
Ok, dan heb ik niets gezegt 
Wees blij dat je die duiven nog niet gezien hebt, wanstaltig creaturen zijn het! Rechtstreeks vanuit de hel naar NY gevlogen om onschuldige gamers te terroriseren met hun pixelbrei!
Nu ben ik eigenlijk best benieuwd
(Volgens mij zijn er op de PS2 versie geen duiven. Ik ben best een aardig tijdje bezig met het spel, en ik heb ze nog niet gezien. De pc en de console versie verschillen meestal wel veel, ook bij andere spellen.)
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Waarschijnlijk zie je ze aan voor stukjes vuil (van veraf zijn ze namelijk niet te herkennen als duiven), als je ze echt wilt vinden zou ik eens rond parken e.d. gaan kijken.
ewalk
-
- 767 berichten
- 1059 stemmen
Weer een free trial voor Battleground Europe! Check
www.dutchd.nl om de trial te downloaden.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Oblivion kan ik zowaar spelen op mijn pc
. Helaas ben ik genoodzaakt soms God mode te gebruiken omdat het te langzaam gaat
. Programmeerwerk had dus een stukje beter gemogen aangezien het er wederom niet beter uitziet dan Doom III of Half Life 2 (al komt het wel erg in de buurt).
Ik snap er ook nog niet erg veel van. Je kan echt een shitload aan botten, appels, broden, kelken, paddestoelen, borden enz. meenemen, maar zijn die dingen nog ergens goed voor?
Ook een beetje dom dat als je in een huis loopt en daar iets meeneemt meteen heel het land weet dat je een dief bent. Of mis ik hier ook iets?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ja, dat laatste vond ik ook vreemd. Ben al eens opgepakt voor stelen terwijl ik geen flauw idee had wát ik eigenlijk had gestolen. Verder is dit spel duidelijk voor de nieuwe generatie pc's bedoeld. Het kwaliteitsverlies bij terugschroeven van je grafische instellingen is stukken groter dan bij Doom III en Half-Life 2 maar die hadden dan ook geen kilometers zicht te renderen zonder laadtijden.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik snap er ook nog niet erg veel van. Je kan echt een shitload aan botten, appels, broden, kelken, paddestoelen, borden enz. meenemen, maar zijn die dingen nog ergens goed voor?
Je kan die paddestoelen, broden en dergelijke gebruiken voor alchemy (maken van potions). Die borden en al die andere zooi zijn enkele om de wereld een beetje te bevolken, je kan ze bijvoorbeeld gebruiken om je huis mee aan te kleden e.d.
Voor de rest geniet ik erg van Oblivion, ben wel tussentijds veranderd van karakter omdat ik het toch niet zo tof vond om een dief te zijn.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Was er achter met die ingrediënten
.
Ik heb maar voor een brute warrior gekozen. Het FPS bloed kruipt waar het niet gaan kan. Het is wel een leuk spel maar sommige dingen worden niet al te best uitgelegd. Volgens mij gaan ze ervan uit dat je een volleerde RPG speler bent, en dit is zo ongeveer mijn eerste RPG.
Wat betekenen bijvoorbeeld die icoontjes boven in beeld in je inventory bij je wapens. Dat veertje is hoe zwaar iets is, het hartje de health van je wapens, het derde is wellicht hoe sterk het wapen is, maar wat is het eerste dan?
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Was er achter met die ingrediënten
.
Ik heb maar voor een brute warrior gekozen. Het FPS bloed kruipt waar het niet gaan kan. Het is wel een leuk spel maar sommige dingen worden niet al te best uitgelegd. Volgens mij gaan ze ervan uit dat je een volleerde RPG speler bent, en dit is zo ongeveer mijn eerste RPG.
Wat betekenen bijvoorbeeld die icoontjes boven in beeld in je inventory bij je wapens. Dat veertje is hoe zwaar iets is, maar die andere zijn me niet geheel duidelijk.
Je moet idd wel wat RPG gewoon zijn om snel het spel onder de knie te hebben. Maar als je de handleiding ff doorleest heb je het ook zo allemaal door, tenzij je hem gepindakaasd hebt natuurlijk.
(rondje met hoofd=waarde in septims, schildje/zwaardje verdedigingswaarde/aanvalswaarde, en de laatste is de durability)
Maar ja ik was al een flinke tijd voor het spel uitkwam ermee bezig dus voor mij was het wel een stuk makkelijker, oh en natuurlijk het feit dat ik het vorige deel gigantisch veel heb gespeeld.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Als ik Morrowind nog kan vinden bij de FRS ga ik die kopen (en anders pindakazen). Die draait tenminste nog lekker hier, en als ik allerlei berichten op internet lees is het minstens even leuk om te spelen.
En bedankt voor het antwoord. Mocht ik nog meer vragen hebben, post ik ze hier wel
.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Morrowind kan je het best via Bol ofzo bestellen denk, 5 euro voor de Game of the Year edition (Morrowind+2 uitbreidingen). Dat is het pindakazen niet waard
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Zag m al liggen bij de FRS voor 5,99. Inderdaad die Game of the Year edition
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Sjongejonge wat is dat Oblivion een uitgebreid spel zeg. Ben al weet ik hoeveel uren bezig en ik heb het idee dat ik nog niet eens 5% van de gehele wereld gezien heb. Bovendien is het ernstig verslavend. Morrowind schiet er zo een beetje bij in maar het is wel al duidelijk wat er allemaal verbeterd is. Vooral de combat bij Morrowind is slecht. Ook fijn dat je bij Oblivion snel kan reizen en de interface van je inventory is nogal verbeterd.
Het loopt ook vaak in slow motion bij mij, vooral als er meer dan 2 vijanden tegelijk zijn of als er veel magie en vuur te zien is, daar kan de pc niet helemaal mee omgaan. Maar het is goed te spelen zolang je niet ergens anders gezien hebt hoe het er eigenlijk uit hoort te zien
.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Da's inderdaad ook een beetje mijn probleem. Ik vind gewoon dat ik de game teniet doe door hem nu op low quality te spelen. Ik denk dat ik even wacht tot na mijn verjaardag. Misschien dat ik dan mijn ouders (+ mijzelf voor een al dan niet grote bijdrage) heb weten te overtuigen dat mijn Radeonnetje ondertussen wel vervangen mag worden door iets krachtigers, bijvoorbeeld de uiterst gunstig geprijsde, maar niet minder patserige, nieuwe Geforce 7900GT.
Hannibal
-
- 9365 berichten
- 3286 stemmen
Vanavond koop ik Tomb Raider:Legend, het zevende deel van mijn favoriete gamereeks. Ik kan bijna niet wachten. Ik heb de demo al gespeeld en moet zeggen dat hij er fantastisch uit ziet.