• 15.973 nieuwsartikelen
  • 179.027 films
  • 12.272 series
  • 34.078 seizoenen
  • 649.208 acteurs
  • 199.265 gebruikers
  • 9.389.679 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

gemaster

• 1005 berichten
  • 2724 stemmen

1. Amiga 500

2. PC

3. Playstation 2

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

1. Ps2

2. Pc

3. Psp

Ik heb een enorme hekel aan de controler van de Xbox. Ze zijden dat het even wennen was... Ja doei!

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Heh, het generatieverschil onder de users.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Ik heb een enorme hekel aan de controler van de Xbox. Ze zijden dat het even wennen was... Ja doei!

Ik snap die commotie om die controller niet. Ligt perfect in de hand. Doet niet onder voor de controller van de GC of PS.

Misschien als je kleine handen hebt dat ie niet goed is?

gemaster

• 1005 berichten
  • 2724 stemmen

De 2e serie controllers van de Xbox is een stukje kleiner en ligt ook iets lekkerder in de hand. Helaas zijn de knoppen niet zo fijn als bij de Playstation en datzelfde kan worden gezegd van de zijflappen.

Overigens is de grote Xbox controller 1 van de redenen waarom het ding nooit in Japan is aangeslagen. Nogal dom van Ome Bill.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Die nieuwe controller van de PS3 ziet er ook niet verkeerd uit. Een boemerang.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij zijn er wel games die je creativiteit enigzins aanscherpen, bvb sims.

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1067 stemmen

In de tijd dat ik actief gamer was had had ik veel internationale contacen. Comminucatie ging dus in het engels, lijkt me ook positief.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

Volgens mij zijn er wel games die je creativiteit enigzins aanscherpen, bvb sims.

Sorry hoor speel soms games (o.a. Sims) en heb een creatief beroep, maar nog nooit een creative prikkel van gamen gekregen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Dat ligt dan aan jou. Ik heb erg veel maps gemaakt voor Doom, Duke en Half Life. Komt zeker een hoop creativiteit bij kijken.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Sorry hoor speel soms games (o.a. Sims) en heb een creatief beroep, maar nog nooit een creative prikkel van gamen gekregen.

Is dat zo grappig? Een sim waarbij je bv. een transportnetwerk moet uitbouwen kan je toch een beter inzicht geven in ruimtelijke ordening? Het hoeft niet persé, maar het kan.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Als je te veel Fifa speelt, ga je opeens beter voetballen en krijg je al heel wat ervaring.. (tenminste dat is bij mij zo, sommigen zullen dit kletskoek vinden)

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Heb gehoord dat gaming je reactie-vermogen in het verkeer verbeterd.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Kan ik best geloven, zeker met die 3D shoot-em-ups zoals Quake en Unreal.

die Lange

• 228 berichten
  • 0 stemmen

positieve invloedingen zullen games nooit hebben, maar misschien wel positieve invloeden.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Da Jando schreef:

Leuk item over de gamewereld

Het is eigenlijk ook gewoon topsport. Wanneer op de Olympische Spelen?

Ravenstein

• 1524 berichten
  • 518 stemmen

Games waar ik ooit veel plezier aan beleefde heb en die beslist aan te raden zijn:

The Story of Thor (Megadrive)

Sonic I & II (Megadrive)

Tomb Raider II (PSX)

Final Fantasy VII (PSX)

Metal Gear Solid (PSX)

Syphon Filter (PSX)

Music 2000 (PSX)

Resident Evil I, II & III (PSX)

Gran Turismo (PSX)

GTA III (PS2)

Freedom Fighters (PS2)

Zelda - The Windwaker (GC)

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

35 minuten gameplay-footage van het ideale spel?

Noot: Niet 35 minuten dezelfde gameplay, maar 35 minuten afwisselende gameplay.

davidov

• 3467 berichten
  • 2178 stemmen

Phoenix schreef:

35 minuten gameplay-footage van het ideale spel?

Noot: Niet 35 minuten dezelfde gameplay, maar 35 minuten afwisselende gameplay.

geniaal.... creeer je eigen evolutie, ras, planeet, beschaving

Ben benieuwd!

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Nog een paar dagen tot Oblivion! Nog meer mensen die dit gaan spelen?

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Uiteraard, ik wacht al een flinke tijd met smart . Ik heb sinds Morrowind al zitten wachten op die titel. Samen met Zelda een van de weinige games die ik ongeacht de kritieken ga kopen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Phoenix schreef:

Nog een paar dagen tot Oblivion! Nog meer mensen die dit gaan spelen?

.

Die Wo 2 bomber spel is dat hé?.

Ga ik zeker halen voor op de X-box.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Maar het beste spel ooit gespeeld is wel Cod Uo Online op de pc.

Oooww wat was ik verslaafd aan dat spel, niet normaal.

Soms zat ik wel 6 a 7 uur aan één stuk door met m'n sniperrifle in de heuvels te snipen.

Prachtig spel met geweldige graphics.

Maarjah, deze maand maart is het jubileum van één jaar dat m'n pc geen 3d-spellen meer trekt.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Laatste tijd regelmatig Gun gespeeld. kent waarschijnlijk niemand, is ook niet bepaald briljant maar wel geinig tijdverdrijf.

De nieuwe Driver lijkt me wel weer leuk .

ewalk

• 767 berichten
  • 1059 stemmen

Geen spel als alle anderen is Battleground Europe formerly known as WWII online.

Totaal anders sinds de release in 2001. Een zeer volwassen WWII MMOG simulatiegame die alles in zich heeft verenigd! FPS Infanterieplay, FPS tank-, boot-,en vliegsimulatie! Divisies en brigades die worden ingesloten, voorraadlijnen die worden afgesneden. Paradroppings, Hold until releaved! 4 km zicht op de grond: realistische schademodellen van pantser en ballistische kogelcurves etc. Dit met geweldige surroundsound e.d.met duizenden tegelijk wereldwijd op een server. Dus iedereen dezelfde battle. Alleen voor de liefhebbers en WWIIfreaks!

Op jaarbasis 85 euro, maar is het waard.

Bilton: "People havent subscribed to WW2OL not because of what it is, but because of what it isn't. "

Zoek en je vind me hierhttp://www.dutchd.nl

Padd0

• 804 berichten
  • 3074 stemmen

Materny schreef:

(quote)
.

Die Wo 2 bomber spel is dat hé?.

Ga ik zeker halen voor op de X-box.

Ehm niet echt, het is een 1st person RPG. Maar dan wel één met veel meer vrijheid dan enig ander. Je kan in feite doen en laten wat je wil, denk een beetje in de richting van wat Fable beloofde en dan zit je ongeveer bij wat Oblivion is.

Ik heb trouwens laatst "The Godfather" gespeelt maar damn, wat is dat een matig spel.

Ten eerste ziet het er niet zo fantastisch uit als de meeste spellen die tegenwoordig uitkomen. Het is net een stapje beter dan GTA SA en dat spel is al een hele tijd oud. Laat ik de grafische foutjes maar helemaal buitenwege laten (ik heb het spel op de hoogst mogelijk waarden gespeeld btw.).

Ten tweede voelt de stad zo compleet computer-gegenereerd aan dat het gewoon de ervaring verpest. Ik had de hele tijd het gevoel in een blokkendoos rond te rijden. Al vele malen beter gedaan in vele andere spellen (Mafia bijv. en dat spel is al jaren oud).

Ten derde is de camera wel zo godsgruwelijk irritant dat het spel er wel drie keer moeilijker door wordt (niet dat het uitmaakt, mijn neefje van 4 zou nog geen moeite met dit spel hebben, kom op zeg een beetje uitdaging kan geen kwaad). De camera zwalkt van links naar rechts, ik werd er gewoon zeeziek van.

Wat mij betreft heeft EA het dus mooi verpest, maar ach een verrassing kan ik dat niet echt noemen.

*edit

Oh ja ik heb hem op de PC gespeeld.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Padd0 schreef:

[Ehm niet echt, het is een 1st person RPG. .

Shit ja, was ff in de war met blazing angels.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Wat mij betreft heeft EA het dus mooi verpest, maar ach een verrassing kan ik dat niet echt noemen.

Krijgt anders toch erg goede reviews. De poort naar de PC schijnt ook vrij mislukt te zijn, op de consoles is de game veel beter.

Dat Oblivion klinkt trouwens wel tof maar ik zal het wel niet kunnen spelen. Ben trouwens ook nog steeds bezig met Civ IV, die Sid Meier maakt echt veel te verslavende spellen .

T.O.

• 2423 berichten
  • 2801 stemmen

BoordAppel schreef:

Ben trouwens ook nog steeds bezig met Civ IV, die Sid Meier maakt echt veel te verslavende spellen .

Inderdaad, zeker nu ik voor de eerste keer via direct ip een multiplayer game heb gespeeld!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.