- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik vond X-Com altijd doodeng. Met dat lage gebrom op de achtergrond als muziek. En dan ging je naar Hidden Movement en dan werd er opeens geschoten en werd je gebrainwashed. Brr... En dat voor een TBS.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Als je creepy wil, de originele Alien Versus Predator (FPS) blijft ongeëvenaard vind ik. Spel waar je op elk moment vreest voor je leven
Klopt, die is ook erg goed. Maar dat vrezen voor je virtuele leven doe je bij Doom III ook. Alleen moet je het niet op easy spelen, dat is voor de doorgewinterde FPS speler veel te makkelijk.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Ik ben al erg lang op zoek naar een bepaald muziekje van Soldier Of Fortune II (geweldig, bruut spel trouwens). Als je een random-mission in de woestijn koos, had je daar een prachtig muziekje bij..
Iemand enige idee hoe ik hieraan kan komen?
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Waar zijn spelletjes voor de x-box voor een beetje redelijke prijs (online) te koop? (naast de bekende frs.nl, play.com etc.)
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
dimensionplus.nl is vaak goedkoper.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Vraag van een onwetende die is blijven steken bij Quake II: hebben de nieuwe FPS-games ook realistische schaduwen? Dat is eigenlijk wat ik steeds miste: dat je bij een ultieme sluiptechniek per ongeluk je eigen slagschaduw vooruitwerpt door een onvoorziene lichtbron achter je, en daarmee natuurlijk een complete hel ontketent.
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Spellen hebben tegenwoordig vrij realistische schaduwen. Hoever het effect heeft op de gameplay weet ik niet precies. Van bijv. Splinter Cell weet ik dan weer van wel.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ik dacht dat bij thief 3 ook met realistische schaduwen wordt gewerkt maar dat weet ik niet 100% zeker (zou eigenlijk wel meer dan logisch zijn in dat spel).
Jassie
-
- 398 berichten
- 1095 stemmen
De moeilijkheidsgraad gaat heel gestaag, op 1 ster spelen is het spel gewoon voor iedereen zeer en zeer makkelijk te doen en weet je gauw op een echte 'Fifa' stand te komen van 12-0 of meer.
2 sterren wordt al moeilijker maar is zeker ook nog wel te doen als je al ervaren bent.
Dan komen we bij 3 sterren, na enige tijd keer op keer verliezen door de standaard manier die élke keer weer opnieuw wordt topegepast en de haast partijkiezende scheidsrechter komt het bloed je de nagels uit.
3 sterren is in het begin niet te spelen, wat er ook gebeurt, de computer scoort altijd!
Voor de kenners is dit ook een algemeen probleem.
Zo zie je dus ook dat Japanners nog veel moeten leren om een perfect voetbalspel te creëren.
3 sterren is in het begin niet te spelen, bij fifa wen je al na enige dagen aan het niveau, bij pes is de kans om gevorderder te worden bij 3 sterren compleet van de baan geholpen, je kan niet meer groeien, hoe goed het ook lijkt te gaan.
Elke keer wordt je weer op dezelfde manier verslagen en op een gegeven moment hou je je woede niet meer binnen, dit is niet leuk meer, het is zeker spannend als je op een bepaald niveau komt wat zeer en zeer moeilijk is, maar als je veel oefend leer je het onder de knie krijgen, bij pes op niveau 3 is dat niet zo.
Er zijn geen mogelijkheden meer, en wat opvalt is dat dit op vele gameforums ook een algemeen probleem is.
Hopelijk weten ze het te verbeteren in deel 4 wat binnenkort komt, want dit is een ernstige bug.
Mijn vraag luidt dus ook; wie ervaart dit probleem ook?
Ik heb al vele uren/dagen/ weken/ maanden dit spel gespeeld. Ik had in het begin hetzelfde probleem! Ik kon met 3 sterren niet eens van marocco of china winnen met voetbal. Je meot echt blijven oefenen om beter te worden. Na een hele lange tijd is me dit ook gelukt en speel nu op 4 sterren. Wel moet ik zeggen dat ik niet heel veel merk dat het elftal nu nog beter kan worden (dmv trainen enz). Maar door veel te trainen, lukt het op den duur wel om beter te worden. Ook weet ik nog steeds niet hoe je jonge talenten kunt trainen (staat ook niet goed uitgelegt in de handleiding!). Verder is de uitleg met vrije trappen schieten met een effect ook zeer lastig! Maar al dan niet heb ik er heel veel plezier meE
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Vraag van een onwetende die is blijven steken bij Quake II: hebben de nieuwe FPS-games ook realistische schaduwen? Dat is eigenlijk wat ik steeds miste: dat je bij een ultieme sluiptechniek per ongeluk je eigen slagschaduw vooruitwerpt door een onvoorziene lichtbron achter je, en daarmee natuurlijk een complete hel ontketent.
Gewoon in december de nieuwe Splinter-Cell halen. Dat moet genoeg duidelijkheid verschaffen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Volgens mij was Deus Ex II het eerste spel dat met echte schaduwen werkte. En echte schaduwen zijn dan dat als er ergens een lamp beweegt de schaduwen van de wereld en de karakters realistisch meebewegen. Bij Doom III is dit ook het geval en dat zal ook zo zijn bij alle spellen die nu nog gaan uitkomen.
In Splinter Cell spelen schaduwen wel een belangrijke rol maar volgens mij zijn ze niet real time. Heb het spel alleen nooit gespeeld dus zeker weten doe ik het niet.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Maar in Doom3 heb je zelf geen schaduw (ik heb hem niet kunnen ontdekken iig), het zijn enkel de "baddies" die een schaduw hebben. Bij Doom3 zijn de schaduwen er volgens mij meer voor de sfeerschepping dan dat ze functioneel zijn.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Bij multiplayer heb je wel een shaduw en type in de console maar g_showplayershadow 1 in dan heb je ook een schaduw. Leuk ook dat je soms van je eigen schaduw schrikt
. Intypen van pm_thirdperson 1 geeft ook een schaduw.
Maar je hebt wel gelijk dat de schaduwen meer voor de sfeer zijn alhoewel je soms een monster al eerder aan ziet komen lopen door zijn schaduw.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Ah ok. Wat ik trouwens ook wel jammer vind bij doom3 is de manier waarop vijanden soms te voorschijn komen. Ik bedoel dan voornamelijk op de muren die om de haverklap naar beneden schuiven waarna er weer een vijand uitspringt. Een paar keer is wel leuk en je krijgt er het oude doom-gevoel weer mee terug maar op den duur wordt het wel vervelend. Ik heb liever dat ze dan wat ventilatieschaften of zoiets in de kamer zetten en daar de beesten uit laten springen. De scripted events vind ik ook niet helemaal geslaagd, je ziet ze namelijk al ver van te voren aankomen. Voor de rest niets dan lof, het is namelijk een verschrikkelijk creepy spel en het ziet er echt geweldig uit. Ik vind het niet revolutionair maar zeker wel een topgame.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Padd0's mening over Doom III
Precies zoals ik er ook over denk... Vooral dat irritante spawnen is een beetje een 'cheap' schrikeffect op den duur. En inderdaad geen classic, maar wel een topgame.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Och, dat spawnen is vrij logisch. Die monster moeten helemaal uit de hel komen! Dat zombies ed in de kast zitten is idd wel een beetje lame maar past goed in de Doom traditie zodat ik er niet zo over kan vallen. De scripted events vind ik eigenlijk best wel goed. Imps die uit ventilatieschachten komen gekropen of Wraiths die langs een lift naar beneden rennen. Alleen wel jammer dat een 2e keer de verrassing er vanaf is. Beetje hetzelfde als bij Half-Life. Hopelijk wordt dat in deel 2 minder gedaan.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Bedankt Phoenix 
Ik heb al een paar filmpjes gezien van SH3. Zeer grafisch en realistisch, maar ik kan dat helaas niet spelen (te oude computers).
Silent Hunter en Silent Hunter II heb ik trouwens allebei gekocht. Behoren tot de beste subsims die ik ken.
Dé echte nummer 1 is en blijft voor altijd Aces of the Deep en Command Aces of the Deep.
Das Boot (het spel) is ook wel prima.
Check deze site:
Ik heb meegewerkt aan die site.
Jassie
-
- 398 berichten
- 1095 stemmen
ik heb een ps2, ik heb nu de spellen tony hawk, PES3 en Quake 3 revolution. Ik vind dat ik wel een nieuw spel heb verdiend, dus ik vroeg me af of jullie nog tips hebben. Ik zoek een spel in de trend van Rainbow six of medal of honor, counter strike maar die je ook met z'n tweeen tegelijk kan spelen thuis. Iemkand nog wat tips?
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
voor de liefhebbers, demos van 3 briljante nieuwe spellen zijn uit:
Allereerst Evil Genius, een strategiespel waarin je een schurk speelt in de stijl van de Austin Powers films en No One Lives Forever. Van de maker van Theme Park
.
Ten tweede de SP demo van MOH:PA, ofwel Medal of Honor: Pacific Assault. Van die demo sloeg ik toch wel stijl achterover. Erg mooi allemaal!
Als laatste Rome: Total War, strategie zoals het bedoeld is. Wordt legendarisch als Caesar of Hannibal in spectaculaire veldslagen. Vergelijkbaar met de vorige delen uit de Total War reeks alleen nu in 3D!
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Die RollerCoaster Tycoon is hier vrij populair momenteel. (niet zo verwonderlijk met de Efteling zo dichtbij) 
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Die Rollercoaster tycoon spelletjes (deel 1 en 2) doen ze nu in de reclame omdat deel 3 eraan komt. Misschien dat ie daardoor veel verkocht wordt. Het zijn trouwens ook hele leuke spelletjes.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
De demo van de opvolger van de beste tycoon ooit (imho natuurlijk) is uit! Je kunt 3 tutorials doen en 45 minuten een demo level. Vooralsnog lijkt het er op dat de feeling is gebleven (interface is niet veel veranderd) maar dat het toch zeer vernieuwend zal zijn mbt de graphics en daardoor toch weer de gameplay. Het bereiden van je eigen zelfgemaakte coasters is natuurlijk altijd leuk!
Andere nieuwe dingen:
- maak je eigen vuurwerkshow begeleidt door uit eigen mappen te implementeren muziek. Ziet er fantastisch uit!
- dag-nacht cyclus. Het park is misschien 's nachts nog wel mooier.
- gasten komen in families en hebben elk een eigen persoonlijkheid. Net als je staf.
- theming is belangrijker dan ooit
Minpuntje vond ik dat het geven van looproutes aan je staf iets vervelender is geworden, je ziet namelijk niet meer welke delen van je park je al voorzien hebt van Janitors
. Maar ja, da's een kwestie van goed plannen. Ik ga aan het complete spel weer veel plezier beleven!
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Ik moet helaas nog een maandje wachten tot ik mijn computer in elkaar kan zetten. Mijn computer waar ik nou op zit is te oud voor die nieuwe spelletjes.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
RCT 3 vergt inderdaad behoorlijk wat van je bakkie. Met mijn Radeon9800PRO, 1024 MBRam en Athlon 2,8 Ghz draaide hij op zijn hoogst niet helemaal vloeiend. Hij strond trouwens standaard op een resolutie hoger dan 1024x768 iets wat ik nog nooit heb meegemaakt.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wie kent de Earth reeks nog? Er komt een vervolg. En wat voor één.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Niks kan tippen aan het oude vertrouwde Unreal Tournament!